Welk dieet?
donderdag 5 april 2018 om 17:12
Ik wil graag gaan lijnen , wat zal ik gaan doen ?
Weight whatchers. ..naar de diëtist of ...
Het liefst wil ik iets , waarvoor je niet allerlei vreemde ingrediënten voor moet kopen..zoals superfoods e.d...moeilijke recepten moet koken , niet apart voor mijzelf hoef te koken..en of afwegen of koolydraatarme recepten te maken.
De laatste week Google ik wat af , voor een dieet , maar inmiddels zie ik door de bomen het bos niet meer.
Wat zijn jullie dieet ervaringen. ..en wat zouden jullie mij aanraden ?
Alvast bedankt. .voor het meedenken.
Weight whatchers. ..naar de diëtist of ...
Het liefst wil ik iets , waarvoor je niet allerlei vreemde ingrediënten voor moet kopen..zoals superfoods e.d...moeilijke recepten moet koken , niet apart voor mijzelf hoef te koken..en of afwegen of koolydraatarme recepten te maken.
De laatste week Google ik wat af , voor een dieet , maar inmiddels zie ik door de bomen het bos niet meer.
Wat zijn jullie dieet ervaringen. ..en wat zouden jullie mij aanraden ?
Alvast bedankt. .voor het meedenken.
vrijdag 6 april 2018 om 08:02
Sorry , zag pas zojuist dat het voor iemand anders bedoeld was

vrijdag 6 april 2018 om 08:45
Inderdaad geen dieet, dat is tijdelijk. Eetwijze veranderen, bijhouden met een app. Dan kun je gewoon "normaal" blijven eten zonder speciale toevoegingen. Ik gebruik myfitnesspall. Stappenteller aanzetten van je telefoon. Beginnen met sporten en opbouwen.
Ik sport nu 6x per week, begonnen met niets. Nooit gesport. Ben nu zelfs het sporten aan het afbouwen. Na bijna 2,5 jaar intensief sporten en eten bijhouden heb ik bijna mijn doel bereikt: 80 kilo afgevallen. Nog 7,5 kilo te gaan. En dat sporten doe ik gewoon thuis, op 1x per week kickboksen na.
Ik sport nu 6x per week, begonnen met niets. Nooit gesport. Ben nu zelfs het sporten aan het afbouwen. Na bijna 2,5 jaar intensief sporten en eten bijhouden heb ik bijna mijn doel bereikt: 80 kilo afgevallen. Nog 7,5 kilo te gaan. En dat sporten doe ik gewoon thuis, op 1x per week kickboksen na.
vrijdag 6 april 2018 om 08:53
EDHM-dieet ben er over de periode okt16 tot nov17 35 kilo mee afgevallen.
Eet De Helft Minder bestaat uit:
Niet meer snoepen, vaste eet momenten en bij maaltijden (iig het warm eten) ongeveer de helft opscheppen van wat je gewend was. Meer groente en fruit kan uiteraard geen kwaad.
Eet dus nog gewoon alles wat ik eerder ook at, alleen wat minder. Werkt prima en is goed vol te houden. Vanaf nov 17 prima op gewicht.
Eet De Helft Minder bestaat uit:
Niet meer snoepen, vaste eet momenten en bij maaltijden (iig het warm eten) ongeveer de helft opscheppen van wat je gewend was. Meer groente en fruit kan uiteraard geen kwaad.
Eet dus nog gewoon alles wat ik eerder ook at, alleen wat minder. Werkt prima en is goed vol te houden. Vanaf nov 17 prima op gewicht.
zaterdag 7 april 2018 om 08:05
Dingen die ik anders heb gedaan qua voeding:
- geen witte pasta meer volkoren pasta (en minder pasta, bijvoorbeeld courgettini ipv
- geen witte rijst maar zilvervlies (en ook minder portie)
- meer groenten
- meer fruit (minstens 2 per dag)
- ipv borrelnootjes pak ik ongebrande, ongezouten nootjes
- crackers (vezelrijk) ipv boterhammen
- kwark (vooral skyr met bosvruchten) na het avond eten zodat ik geen snack zin krijg
- de eerste weken alles bijhouden in een app. (calorieën)
- mezelf wel iets lekkers toestaan bij speciale gelegenheden
- maaltijden plannen zodat je niet snel afwijkt naar fast food
Sporten geeft mij een beter gevoel (ik weet nu hoe lang ik moet fietsen/hardlopen om dat koekje te verbranden) ik laat de koekjes dan ook beter staan. Daarnaast doe ik krachttraining waardoor ik meer verbranding heb. Spieren verbranden namelijk ook energie. Mijn lijf ziet er strakker uit door de krachttraining en door de cardio is mijn uithoudingsvermogen super voorruit gegaan.
- geen witte pasta meer volkoren pasta (en minder pasta, bijvoorbeeld courgettini ipv
- geen witte rijst maar zilvervlies (en ook minder portie)
- meer groenten
- meer fruit (minstens 2 per dag)
- ipv borrelnootjes pak ik ongebrande, ongezouten nootjes
- crackers (vezelrijk) ipv boterhammen
- kwark (vooral skyr met bosvruchten) na het avond eten zodat ik geen snack zin krijg
- de eerste weken alles bijhouden in een app. (calorieën)
- mezelf wel iets lekkers toestaan bij speciale gelegenheden
- maaltijden plannen zodat je niet snel afwijkt naar fast food
Sporten geeft mij een beter gevoel (ik weet nu hoe lang ik moet fietsen/hardlopen om dat koekje te verbranden) ik laat de koekjes dan ook beter staan. Daarnaast doe ik krachttraining waardoor ik meer verbranding heb. Spieren verbranden namelijk ook energie. Mijn lijf ziet er strakker uit door de krachttraining en door de cardio is mijn uithoudingsvermogen super voorruit gegaan.