Cursus werk
maandag 9 april 2018 om 08:28
Woensdag hebben een aantal collega's en ik een cursusdag in Utrecht, altijd leuk om dingen te leren.
Maar, deze cursus begint om 09.00 uur. In eerste instantie zou ik de eerste bus om 07.00 uur moeten hebben, wat op zich nog meevalt.
Nu blijkt dat ik de bus van 06.34 moet pakken!
Dit om nog voldoende tijd te hebben om daar te komen, mochten er vertragingen zijn bv. EN om nog ergens een bakkie te kunnen doen!
Ik ben sowieso niet van het ergens iets drinken, neem gewoon eigen drinken mee ofzo...
En daarbij moet ik dus al om 05.30 opstaan wil ik nog voldoende tijd hebben om wakker te worden, te douchen en te ontbijten.
Mag een werkgever verwachten dat je zo vroeg opstaat voor een cursusdag?
Ik bedenk me net dat ik al om 06.15 op te fiets moet zitten om naar de bus te gaan
Maar, deze cursus begint om 09.00 uur. In eerste instantie zou ik de eerste bus om 07.00 uur moeten hebben, wat op zich nog meevalt.
Nu blijkt dat ik de bus van 06.34 moet pakken!
Dit om nog voldoende tijd te hebben om daar te komen, mochten er vertragingen zijn bv. EN om nog ergens een bakkie te kunnen doen!
Ik ben sowieso niet van het ergens iets drinken, neem gewoon eigen drinken mee ofzo...
En daarbij moet ik dus al om 05.30 opstaan wil ik nog voldoende tijd hebben om wakker te worden, te douchen en te ontbijten.
Ik bedenk me net dat ik al om 06.15 op te fiets moet zitten om naar de bus te gaan
maandag 9 april 2018 om 09:16
maandag 9 april 2018 om 09:18
Dus eigenlijk heb je een kortere reistijd als je niet tussendoor wat gaat drinken met de andere collega's?
Ik kan me niet voorstellen dat je werkgever dit irrelevante onderonsje verplicht, voorafgaand aan de cursus.
Als ik jou was, zou ik direct naar de cursuslocatie reizen, en gezellig kletsen met ze tijdens de pauzes.
Ik kan me niet voorstellen dat je werkgever dit irrelevante onderonsje verplicht, voorafgaand aan de cursus.
Als ik jou was, zou ik direct naar de cursuslocatie reizen, en gezellig kletsen met ze tijdens de pauzes.
maandag 9 april 2018 om 09:21
En iedereen is het daarmee eens? Kan me dat niet voorstellen en ik had dan meteen gezegd kunnen we niet beter een drankje achteraf doen voor we de trein naar huis pakken.Michella_1991 schreef: ↑09-04-2018 09:02We stappen met zijn allen op dezelfde plek op en gaan ergens halverwege dat bakkie doen, dus kom ik er niet onderuit
maandag 9 april 2018 om 09:24
Stel cursus is in hartje Utrecht dan kun je de auto echt beter laten voor wat het is. Tenzij je dikke file wilt hebben en je scheel wilt betalen aan parkeerkosten.redbulletje schreef: ↑09-04-2018 09:21Waarom niet met de auto? Als je met meerderen gaat zal er toch wel eentje een auto hebben? Onderweg stoppen voor koffie vind ik bezopen. Neem gewoon 'n fles water mee.
TO, niet zo aanstellen en gaan met die banaan. Prijs jezelf gelukkig dat je niet elke dag om 5.30 je nest uit moet.
maandag 9 april 2018 om 09:30
Precies, het is maar 1 keer. dat valt te overzien.
Koffie hebben ze daar vast ook wel en drinken kan je ook zelf meenemen. Wat ik bedoel te zeggen is dat als je niet ergens wat gaan drinken je misschien later kunt vertrekken.
Maar klagen doe ik niet
maandag 9 april 2018 om 09:31
Tijd inplannen voor file's en vertraging lijkt me verstandig.
Maar om op een dergelijke flut afstand een bakkie te doen, dan zou ik de eigen auto nemen.
en ja afstanden zijn in Ned altijd kort. Als ik echt een afstand moet rijden, stop ik de eerste 500 km normaal gesproken niet
Maar om op een dergelijke flut afstand een bakkie te doen, dan zou ik de eigen auto nemen.
en ja afstanden zijn in Ned altijd kort. Als ik echt een afstand moet rijden, stop ik de eerste 500 km normaal gesproken niet
Alcohol lost je problemen niet op, maar dat doen melk en water ook niet.
maandag 9 april 2018 om 09:37
Dat lees ik niet uit haar bericht. Wel dat ze van tevoren koffie wil drinken.firedraakje schreef: ↑09-04-2018 08:31Begrijp ik het goed dat de cursusdag om 9u begint maar je werkgever bijv al om 8u wil afspreken om eerst een bakkie te doen? En is dat echt een verplichting?
Als een werkgever of leidinggevende wil dat ik eerder op het werk kom of naar een cursus ga waarvoor ik eerder uit bed moet dan normaal voor het werk, gebeurt dat gewoon. Ik vraag mij niet af of dat redelijk is.
Op een cursus (waar ik ben geweest) was er wel koffie en koekjes. En als de cursus de gehele dag duurt was er tegen 12:00 uur een lunch met belegde broodjes, melk, koffie, fruit, etc.
World of Warcraft: Legion
maandag 9 april 2018 om 09:39
Ja dit.minnimouse schreef: ↑09-04-2018 09:16Dat ‘bakkie’ van te voren zou voor mij ook niet hoeven. En waarom onderweg? Dan stappen jullie gezamenlijk uit op een willekeurig station en drinken daar wat slootwater bij een kiosk?
Ik zou zeggen dat je dat helaas niet haalt maar je eerste bakkie graag samen om 9 uur op de lokatie doet.
Ben jij de enige die zo vroeg op moet?
Voor de cursus zou ik dit prima vinden, maar dat bakje koffie kon mij ook gestolen worden. Wie verzint nu zoiets.....
Reik niet naar de hemel - maar haal hem naar je toe, Karin Bloemen.
maandag 9 april 2018 om 09:44
Ja, daar heb ik nog niks over gehoord. Deze cursus duurt tot 15.30 uur.Troeteltje schreef: ↑09-04-2018 09:06Ik sta altijd zo vroeg op.
Voor een keer? Probleem?
Ik zou bijvoorbeeld wel zelf niet na afloop nog blijven hangen. Dan doorlopen en hup naar huis.
Het officiële programma is dan nog tot 16.00 uur een korte pauze en dan nog een uur bonustracks.
Er vanuit gaande dat we om 16.00 weggaan zijn we rond 18.30 thuis.
Mij maakt het niet uit om dan thuis te eten, maar er zijn misschien collega's die daar anders over denken.
michella_1991 wijzigde dit bericht op 09-04-2018 09:50
0.96% gewijzigd
maandag 9 april 2018 om 09:53
Michella_1991 schreef: ↑09-04-2018 08:28EN om nog ergens een bakkie te kunnen doen!
Maar je werkgever vraagt toch helemaal niet aan jou om zo vroeg op te staan om uitgebreid wakker te worden, thuis te ontbijten en onderweg nog een bakkie te doen? Je werkgever vraagt jou alleen om om 9u in Utrecht te zijn. De rest verplicht jij jezelf toe.
maandag 9 april 2018 om 10:00
Denk even na, ik moet toch wakker kunnen worden en kunnen douchen, over het ontbijten hebben jullie inderdaad gelijk, dat kan in de trein ook.
Maar hier heb ik toch zeker 3 kwartier voor nodig hoor.
maandag 9 april 2018 om 10:05
Maar word je nou verwacht bij dat bakkie onderweg, is dat min of meer verplicht? Nou hoe dan ook, ik zou zeggen dat ik iedereen daar om 9.00 uur wel zie.
gatinmijnsok wijzigde dit bericht op 09-04-2018 10:10
0.10% gewijzigd
maandag 9 april 2018 om 10:07
Michella_1991 schreef: ↑09-04-2018 10:00Denk even na, ik moet toch wakker kunnen worden en kunnen douchen, over het ontbijten hebben jullie inderdaad gelijk, dat kan in de trein ook.
je vergeet het belangrijkste punt, het bakkie onderweg, kost al snel een half uurtje...
maandag 9 april 2018 om 10:10
Dan doe je het een keer sneller of je gaat de avond van te voren onder de douche en wakker worden kan in de trein ook.Michella_1991 schreef: ↑09-04-2018 10:00Denk even na, ik moet toch wakker kunnen worden en kunnen douchen, over het ontbijten hebben jullie inderdaad gelijk, dat kan in de trein ook.
maandag 9 april 2018 om 10:12
Als het verplicht is dan is het werktijd. De meeste cursussen waar ik ook voor naar Utrecht moest hadden puur alleen de cursustijd als werktijd. Dus van 9.00-16.00.Gatinmijnsok schreef: ↑09-04-2018 10:05Maar word je nou verwacht bij dat bakkie onderweg, is dat min of meer verplicht? Nou hoe dan ook, ik zou zeggen dat ik iedereen daar om 9.00 uur wel zie.