Gezondheid alle pijlers

Nachtdienst

10-04-2018 08:20 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ga zo mijn bed in na de eerste nachtdienst in een reeks van 3. Weet nu al dat ik zo in slaap val, maar rond 12.00 klaarwakker ben. Heeft iemand tips/ervaringen waardoor ik beter kan doorslapen en dus voldoende uren maak?
oordopjes, slaapmaskertje.
Check, check. Heb het rolluik in de kamer dicht, heb geen honger of dorst als ik wakker wordt en hoef niet te plassen.
Geen idee waarvan ik wakker wordt, maar ben altijd zo klaarwakker dat ik nauwelijks weer in slaap kom en 3,5 uur is natuurlijk niet voldoende slaap. Nu is het maar een reeks van 3 nachten, maar meer komt ook voor, gesloopt ben ik dan!
Een vriend van mij heeft ook nachtdiensten soms wel 5 achter elkaar. Hij slaapt rond 8 uur en is ook rond 12.00 weer wakker. Hij gaat dan douchen en er toch op uit. Dan gaat hij tegen 16.00 avondeten maken en om 17.30 gaat hij weer slapen tot 22.00. Bij hem werkt dat redelijk goed. Al is het een hele omgooi van je ritme.
''Geen woorden maar daden''
Hm dat zou inderdaad nog een poging waard zijn. Ik ben zo gericht op het slapen alsof het nacht is dat dit soort opties niet eens in me op komen. Thnx voor de tip!
Graag gedaan! Ik hoop dat je er wat aan hebt.
''Geen woorden maar daden''
In ieder geval niet gaan slapen met het idee dat je na 3,5 uur weer wakker bent. Want dan ben je het ook.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Dat heb ik ook TO, pas na de 4e of 5e nacht kan ik doorslapen tot een uur of 14:00. Soms blijf ik dan wel in bed liggen als ik toch om 12 uur al wakker ben, maar meestal ga ik toch uit bed en rommel een beetje aan in huis. Heel soms ga ik inderdaad na 17 uur nog even op bed ( wekker zetten ! Anders bestaat de kans dat je je verslaapt voor de nachtdienst :mrgreen: )

Maar het is vooral een beetje overleven.. Hopelijk heb je wat aan de tips :-) Slaap lekker voor nu !
May the force be ever in your favor, Mr. Potter - Gandalf (The Chronicles of Narnia)
Later naar bed gaan ipv direct uit je nachtdienst. Dan draai je gewoon alles om. Als je 's middags uit je werk komt ga je ook niet meteen slapen. Ik heb/had hetzelfde probleem als jij, maar nu wacht ik gewoon een paar uur met slapen. Ik ga bijv ontbijten, beetje huishouden doen.. en dan rond 10 uur naar bed om dan 8 uur te slapen. 18.00 eruit en dan heb ik nog 3 uur voordat ik naar mijn werk moet. Of nog later naar bed gaan zodat het opstaan-douchen-eten-werken wordt. net als normaal als je 's ochtends moet werken.
Voorslapen werkt bij mij absoluut niet. Die paar uurtjes die je dan pakt zorgen er alleen maar voor dat ik veel suffer en moe wakker word.
Zorg dat je voor het slapen wat eet en goed plast. Mocht je toch wakker worden: gewoon stug in bed blijven liggen. Ik word ook altijd rond twaalven wakker, maar zo lang ik niet op mijn telefoon ga zitten kijken en gewoon met ogen dicht in bed blijf liggen val ik altijd weer in slaap.
Bah, herkenbaar en irritant.
Idd zou je kunnen proberen om later naar bed te gaan, dus eerst even ontbijten enzovoort, wat rustigs doen, dan rond 11 uur pas naar bed gaan.

Als ik wakker werd moest ik idd ook echt niet op mijn telefoon gaan, dan kon ik het vergeten. Ik moest aaaaaltijd piesen, super irritant, dus vanaf 5 uur snachts niet meer drinken.

En zorgen dat het lekker donker is.
Honingbloesem schreef:
10-04-2018 08:26
Een vriend van mij heeft ook nachtdiensten soms wel 5 achter elkaar. Hij slaapt rond 8 uur en is ook rond 12.00 weer wakker. Hij gaat dan douchen en er toch op uit. Dan gaat hij tegen 16.00 avondeten maken en om 17.30 gaat hij weer slapen tot 22.00. Bij hem werkt dat redelijk goed. Al is het een hele omgooi van je ritme.
Dit dus. Niet moe is niet moe en ik deed het vroeger ook prima op 2 x slapen. Het lijkt wel of ik dan uitgeruster ben en minder slaap nodig heb dan in één x doorslapen.
Vandaag inderdaad weer rond 12.00 wakker. Geprobeerd me niet te laten frustreren en er maar uit gegaan. Eens kijken of ik straks als manlief thuis is en voor zoontje kan zorgen nog een paar uurtjes kan slapen.. nog 2 nachten te gaan....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven