Single ladies?!

10-04-2018 19:48 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
De laatste tijd baal ik er enorm van dat ik single ben. :(
Waar vroeger de nadruk lag op vriendschap, ligt deze nu op het hebben van een relatie.

En die is bij mij in de verste verte niet te bekennen.

Ik zoek eigenlijk een beetje een steuntje in de rug van andere dames (ik ben 24) die ook single zijn. Het lijkt echt wel alsof IEDEREEN een relatie heeft en wat is er toch mis met mij dat het bij mij maar niet lukt ? :( :( :( En als je nieuwe mensen leert kennen wordt de vraag of je een relatie hebt, heel vaak gesteld. En in een kerstkaartje schreef een collega: 'Hopelijk vind je in 2018 je ware liefde'. Alsof mensen het ook van je verwachten ofzo.

Hoe oud waren jullie toen jullie je partner leerden kennen en hebben jullie tips voor mij om z.s.m. aan een vriend te komen?
eenmeisje1993 schreef:
10-04-2018 20:14
Welke kant zit ik dan met 25 :P?
Hard richting 30! 8-)
Alle reacties Link kopieren
Hier ook 24 en vrijgezel, maar om eerlijk te zijn, zou ik het niet eens meer aandurven om een relatie aan te gaan. Daarvoor ben ik te wantrouwend (geworden). Tegenwoordig gaat iedereen vreemd en om nu zelf besodemieterd en/of voorgelogen te worden; nee dank je. Ik blijf dus bewust single en soms vind ik dat wel jammer, maar dan hoor ik van iemand dat diegene bedonderd is en ben ik weer erg blij dat ik alleen ben. Iedereen kent mijn reputatie ook wel, dus ze weten wel dat ze niet aan hoeven te komen met vragen als "wanneer neem je eens een vriend mee?" of dat soort onzin. Kinderen hoef ik ook al niet, dus dat is lekker eenvoudig. Ben gewoon gelukkig met hoe mijn leven er nu uit ziet, kan ik zelf bepalen hoe er invulling aan wordt gegeven.
Alle reacties Link kopieren
Ook ik ben 24 en single! Al heel lang geen relatie meer gehad en vond het eerst altijd wel prima zo. Maar ik begin het toch wel een beetje zat te worden. Ik mis het gewoon om 's avonds samen lekker op de bank te zitten na een lange dag iemand waar je echt alles mee kan delen.

Wat ik vanuit familie ook vaak hoor, "hoe kan het nou toch dat jij nog steeds single bent?!". Ook wel zo'n uitspraak waar ik moe van word
Dagdromer24 schreef:
10-04-2018 22:52
Ook ik ben 24 en single! Al heel lang geen relatie meer gehad en vond het eerst altijd wel prima zo. Maar ik begin het toch wel een beetje zat te worden. Ik mis het gewoon om 's avonds samen lekker op de bank te zitten na een lange dag iemand waar je echt alles mee kan delen.

Wat ik vanuit familie ook vaak hoor, "hoe kan het nou toch dat jij nog steeds single bent?!". Ook wel zo'n uitspraak waar ik moe van word
Oh ja ook zo’n cliché. Ik zei altijd “ik heb een kutkarakter”. Snoer je ze gelijk de mond :proud:
Alle reacties Link kopieren
Dat is een goede, die ga ik onthouden 😂
Alle reacties Link kopieren
Stephje123 schreef:
10-04-2018 19:48
Hoe oud waren jullie toen jullie je partner leerden kennen en hebben jullie tips voor mij om z.s.m. aan een vriend te komen?
Ongeveer 4 weken. En nee, geen tips om snel aan een vriend te komen. Wel de tip te stoppen met daar achteraan jagen en je laten deprimeren door het single zijn. Er is best een redelijke kans dat je een keer een relatie krijgt, en er is een vrij grote kans dat je geen relatie krijgt of dat je relatie weer stuk gaat. Hoe langer het duurt hoe zwaarder de statistiek tegen je gaat werken. Dus leer gelukkig te zijn als single.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Gate_Keeper schreef:
10-04-2018 22:58
Oh ja ook zo’n cliché. Ik zei altijd “ik heb een kutkarakter”. Snoer je ze gelijk de mond :proud:
Is iedereen het eens een keer zonder discussie met je eens, dan vat je dat meteen op als een overwinning op anderen ;)
Alle reacties Link kopieren
31 en single meldt zich!

Mijn jeugdliefde was van mijn 14e tm 19e. Mijn echte serieuze relatie kwam meteen daarna tm 26e. Daarna nog wat flings gehad. Twee "relaties" van een half jaar en wat dates.
Inmiddels is mijn chronische ziekte flink verergert. Dat maakt me wel angstig over de toekomst wat betreft relaties en kinderwens.

Verliefd zijn vind ik wel leuk, maar het maakt me ook vreselijk onzeker en erg kwetsbaar.

Maar misschien moet ik Tinder weer eens een zwengel geven of me opgeven voor MAFS volgend seizoen.
Momenteel sleep ik me door de dagen heen, dus ook geen energie om leuk te zijn. Misschien over een maandje als ik eindelijk nieuwe pijnstillers mag gaan gebruiken.

Mijn blehhh is dan altijd dat iemand meteen vraagt watvoor werk je doet.... ik ben 100% afgekeurd. Maar dat is meteen een zware binnen komer. Hoe zouden jullie dat oplossen?
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
Alle reacties Link kopieren
Amant schreef:
10-04-2018 20:53
Ik sloeg gewoon aan op dat 'perfecte kandidaat'. Jakkes. Je moet chemie met iemand voelen. Dát is de perfecte kandidaat.

Ik word er niet echt heel warm van wanneer je iemand als de perfecte kandidaat omschrijft omdat hij veel geld verdient.
Uhmmm maar als je verder leest dan zie je toch ook dat ik hem afgewezen heb vanwege het ontbreken van chemie ?!!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook jarenlang single geweest en lang vond ik dat prima maar op een gegeven moment vond ik het ook wel vervelend worden. Maar 1 ding: nooit twijfelen aan jezelf, je bent gewoon de juiste persoon nog niet tegengekomen. Die ene waar je echt bij wil zijn en hij bij jou, wat gewoon werkt. Bij de ene komt die heel vroeg bij de ander weer wat later. En echt het kan zo maar ineens gebeuren, zo ging het bij mij ook. Er waren genoeg mannen die me wel wilden maar ik wilde ze steeds niet tot dat ik mijn huidige vriend tegen kwam. Toen zat het meteen goed. Door langer single te zijn weet je ook precies wat je wel en wat je niet wil. Blijf daar altijd trouw aan en oh ja, zorg voor wat single vrienden en vriendinnen om je heen. Op jouw leeftijd moet dat helemaal niet lastig zijn. Singles genoeg. Probeer er ook van te genieten en heb je even een dip accepteer dat dan. Hoort er allemaal bij. Ga ook Tinderen en verwacht niets maakt plezier en blijf altijd trouw aan jezelf.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt allemaal voor jullie reacties. Ik heb alles gelezen en het maakt dat ik wat kan relativeren. :)

Misschien ligt het ook wel aan mezelf. Ik ben bijvoorbeeld gisteren wezen stappen en dan word ik op een avond door zo’n 6-8 mannen aangesproken. En ik vind de dan ‘mwah’ semi-aantrekkelijk. Maar waarom zou ik daarvoor gaan? Ik krijg ook best regelmatig aandacht van mannen, vragen m’n nummer, etc. Maar ik heb bij die mannen nooit een gevoel van: ja, leuk! En in de hele kroeg is er maar 1 man die ik dan qua uiterlijk wel leuk vind, maar die durf ik niet aan te spreken.

Ik heb het echt nog maar een paar keer in m’n leven meegemaakt dat er echt wederzijdse interesse is. Helaas de afgelopen 2 keer, en dat is gebeurd in 4 jaar tijd, is dat niks geworden.

Dus eigenlijk moet ik méér mannen tegenkomen, maar wat is nou typisch een plek om mannen tegen te komen behalve Tinder ?
Stephje123 schreef:
10-04-2018 19:48
En in een kerstkaartje schreef een collega: 'Hopelijk vind je in 2018 je ware liefde'. Alsof mensen het ook van je verwachten ofzo.
Dit vind ik trouwens niet netjes, tenzij jij het zelf echt expliciet als wens hebt uitgesproken of zo.
Alle reacties Link kopieren
Stephje123 schreef:
15-04-2018 11:57
Bedankt allemaal voor jullie reacties. Ik heb alles gelezen en het maakt dat ik wat kan relativeren. :)

Misschien ligt het ook wel aan mezelf. Ik ben bijvoorbeeld gisteren wezen stappen en dan word ik op een avond door zo’n 6-8 mannen aangesproken. En ik vind de dan ‘mwah’ semi-aantrekkelijk. Maar waarom zou ik daarvoor gaan? Ik krijg ook best regelmatig aandacht van mannen, vragen m’n nummer, etc. Maar ik heb bij die mannen nooit een gevoel van: ja, leuk! En in de hele kroeg is er maar 1 man die ik dan qua uiterlijk wel leuk vind, maar die durf ik niet aan te spreken.

Ik heb het echt nog maar een paar keer in m’n leven meegemaakt dat er echt wederzijdse interesse is. Helaas de afgelopen 2 keer, en dat is gebeurd in 4 jaar tijd, is dat niks geworden.

Dus eigenlijk moet ik méér mannen tegenkomen, maar wat is nou typisch een plek om mannen tegen te komen behalve Tinder ?
Op één avond word je door 6 -8 mannen aangesproken x hoeveel avonden dat dit al is gebeurd? Nu ben ik zelf man maar hier schrik ik van. Wat is er niet goed aan ze dat je die allemaal afwijst? Die ene die jij leuk vindt moet je natuurlijk uit de tent lokken dat hij jou aanspreekt :-D

Als ik dit lees krijg ik niet de indruk dat je nog méér mannen moet tegenkomen trouwens maar wie ben ik.
Stephje123 schreef:
15-04-2018 11:57
Bedankt allemaal voor jullie reacties. Ik heb alles gelezen en het maakt dat ik wat kan relativeren. :)

Misschien ligt het ook wel aan mezelf. Ik ben bijvoorbeeld gisteren wezen stappen en dan word ik op een avond door zo’n 6-8 mannen aangesproken. En ik vind de dan ‘mwah’ semi-aantrekkelijk. Maar waarom zou ik daarvoor gaan? Ik krijg ook best regelmatig aandacht van mannen, vragen m’n nummer, etc. Maar ik heb bij die mannen nooit een gevoel van: ja, leuk! En in de hele kroeg is er maar 1 man die ik dan qua uiterlijk wel leuk vind, maar die durf ik niet aan te spreken.

Ik heb het echt nog maar een paar keer in m’n leven meegemaakt dat er echt wederzijdse interesse is. Helaas de afgelopen 2 keer, en dat is gebeurd in 4 jaar tijd, is dat niks geworden.

Dus eigenlijk moet ik méér mannen tegenkomen, maar wat is nou typisch een plek om mannen tegen te komen behalve Tinder ?
Misschien moet je niet op het uiterlijk af gaan maar mannen eens een kans geven. Sorry maar dit is gewoon een beetje triest eerlijk gezegd. Je snakt naar een relatie maar je wijst zomaar, zonder dat je ze kent, iedereen af. En die ene die je wel leuk vind durf je niet aan te spreken. Kansloos wel.
Alle reacties Link kopieren
Haastige spoed is zelden goed.
Ik ben 32 en ook single. Nooit een serieuze relatie gehad. Alleen een paar mini-verkeringen gehad en een FWB. Ze versierden mij. Verliefd was ik niet, maar gaf het een kans. Uit nieuwsgierigheid en omdat ik de druk voelde dat iedereen van mijn leeftijd een relatie had. Het werd nooit een succes. Ik kon amper interesses met ze delen en dat werkt gewoon niet voor mij. En ik ben erg introvert en heb veel me-time nodig. Nu ben ik alweer bijna 4 jaar single en gelukkiger dan toen ik (kort) iemand had.
Stephje123 schreef:
15-04-2018 11:57
Bedankt allemaal voor jullie reacties. Ik heb alles gelezen en het maakt dat ik wat kan relativeren. :)

Misschien ligt het ook wel aan mezelf. Ik ben bijvoorbeeld gisteren wezen stappen en dan word ik op een avond door zo’n 6-8 mannen aangesproken. En ik vind de dan ‘mwah’ semi-aantrekkelijk. Maar waarom zou ik daarvoor gaan? Ik krijg ook best regelmatig aandacht van mannen, vragen m’n nummer, etc. Maar ik heb bij die mannen nooit een gevoel van: ja, leuk! En in de hele kroeg is er maar 1 man die ik dan qua uiterlijk wel leuk vind, maar die durf ik niet aan te spreken.

Ik heb het echt nog maar een paar keer in m’n leven meegemaakt dat er echt wederzijdse interesse is. Helaas de afgelopen 2 keer, en dat is gebeurd in 4 jaar tijd, is dat niks geworden.

Dus eigenlijk moet ik méér mannen tegenkomen, maar wat is nou typisch een plek om mannen tegen te komen behalve Tinder ?
Misschien selecteer je niet helemaal goed. Een lekker uiterlijk is mooi meegenomen maar vrij vergankelijk en een relatie heb je uiteindelijk niet met iemands leuke koppie.
Alle reacties Link kopieren
bijna 25 en ook single (wel een man, maar hoop dat ik ook mag reageren :P ).
Die opmerking ik snap niet dat je single bent komt mij ook mijn neus uit, geen idee wat mensen willen bereiken door dat te zeggen.
Alle reacties Link kopieren
Mandarijneendje schreef:
20-04-2018 15:36
bijna 25 en ook single (wel een man, maar hoop dat ik ook mag reageren :P ).
Die opmerking ik snap niet dat je single bent komt mij ook mijn neus uit, geen idee wat mensen willen bereiken door dat te zeggen.
Ik denk twee positief bedoelde dingen: Dat ze je een leuke relatie gunnen en dat het niet aan jou ligt dat je die niet hebt. Dat je dus niet aan jezelf hoeft te twijfelen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven