Uitgerekend 16-31 oktober 2018

12-02-2018 16:54 673 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor iedereen die is uitgerekend in de periode van 16 oktober t/m 31 oktober 2018 en graag wil meeschrijven.

Je kunt je met deze gegevens toevoegen in de tabel.

:heart: = kloppend hartje
:duckie: = goede 20-weken echo
Naam Leeftijd (v/m) Kindje Uitgerekend Geslacht Bijzonderheden
Rian085 32/35 Eerste 15 oktober Jongen! :heart: 25 september bevallen! :duckie:
Luckylo 33 Tweede 19 oktober Jongen! :heart: 28 september bevallen! :duckie:
Ypod 26/27 Eerste 13 oktober Meisje! :heart: 22 oktober bevallen! :duckie:
Leja1984 34 Tweede 16 oktober jongen :heart: :duckie:
Kaatje1988 29/32 Tweede 17 oktober :heart: Geeft nog borstvoeding; Dochter 2 jaar
Manon9 23/24 Eerste 17 oktober :heart:
Viva95 23/25 Eerste 18 oktober Jongen :heart:
fliepke 29/31 Vierde 19 oktober :heart:
Jacer 36/32 Tweede 21 oktober :heart: :duckie:
Warmewollensjaal 32 Tweede 23 oktober :heart:
Yara 34/33 Derde 25 oktober :heart:
Dajka 36/35 Derde 27 oktober meisje :heart:
Mathilde14 31/37 Derde 28 oktober Jongen :heart:
Lisot 25/28 Tweede 31 oktober :heart:
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:36
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
65.18% gewijzigd
Wat een mooi kado Viva!

Wat fijn dat het bij iedereen trouwens goed gaat! Mijn kwaaltjes worden duidelijk minder. Misselijkheid nog bij vlagen en minder moe. Luckylo ik ook dat het bij jou ook snel afneemt? Had je dit in de vorige zwangerschap ook? Ik slaap trouwens wel erg licht.

Gisteren heb ik een termijn echo gehad! Een heel lief beweeglijk mini-mensje, alweer heel anders dan die garnaal bij 9 wk, hihi. 27 okt is nu de UD, ik zal de tabel eens bijwerken. Kraamzorg zal ik me ook eens in verdiepen...

Kennen jullie de nub theorie? Als ik heel goed naar de echo kijk dan denk ik dat het een meisje wordt, maar ja, het blijft een wilde gok natuurlijk. Pfff ik ben zo nieuwsgierig, en heb ook zin om dingen te kopen, maar hou me nog in. Eerst maar eens een goede NIPT
sorry had even iets doms gedaan, dajka
anoniem_364429 wijzigde dit bericht op 11-04-2018 17:03
98.25% gewijzigd
alweer iets doms, dajka
Haha gaat lekker dajka 😂 fijn dat de echo weer goed was!
Leuk cadeau viva!
Ik denk dat het belangrijk is om vooral je eigen gevoel te volgen, ongeacht welke kraamzorg je hebt. Ik wil graag borstvoeding geven, dus ik vraag om iemand die daar veel ervaring mee heeft. Maar zo’n betweter zou ik heel snel klaar mee zijn 🙈 sowieso wordt het een beetje afzien, omdat wij op 37mtr2 wonen dus je zit wel op elkaars lip.
Hier wordt de moeheid ook minder voor mn gevoel! Wel heel erge last gehad aan de zijkanten van mn heupen afgelopen weekend, iets teveel gewandeld denk ik. Telkens als ik n tijdje had gezeten deed t zeer om te gaan lopen. Herkennen jullie dit?
Ja Rian dat herken ik! Heel gek gevoel is het, alsof je te lang in 1 houding hebt gezeten terwijl dat niet zo is. Wat fijn dat de klachtjes verder wel afnemen.

Kraamzorg vind ik ook echt lastig, weet gewoon niet waar ik goed aan doe. Die borstvoeding vind ik wel een goeie tip, wil ik ook gaan proberen.

Hier vandaag controle gehad bij de gyn, aardige vent gelukkig, zag er een beetje tegenop. Blijf daar onder controle wegens eerdere buikoperaties en kans op groeiachterstand, ik neem voedingsstoffen wat minder goed op. Opzich niet erg maar meer uit voorzorg.

Leuke is dat we m weer wel op echo hebben gezien! Vrolijk rondhupsend kindje, alles was oké gelukkig. En heel toevallig ook vandaag de uitslag van de NIPT, geen afwijkingen gevonden, ook geen nevenbevindingen. Yay! Al maakte ik me daar minder druk om op de een of andere manier.

Nu hebben we over 2 weken een geslachtsbepaling gepland. Begin toch steeds meer benieuwd te worden nu en wil vanalles kopen maar vind toch heel veel dingen echt specifiek jongen/meisje. Of heel knullig, vooral kleertjes. Dus toch wel praktisch om het straks te weten als kind een beetje meewerkt. Tot nu toe staat ie erom bekend dwars te liggen.

Wil iedereen het weten trouwens? Of zijn er ook bij die het als verrassing houden?
Ik wil t weten, 30mei ✌🏻
Ik zat het kraamzorgboekje door te bladeren en zag dat er ook natuurlijke kraamzorg mogelijk is daar. Maar bepaalde voorkeuren kan ik ook wel gewoon aangeven als ik voor regulier kies. Borstvoeding als het gaat, om de dag in bad, huidcontact, rust, eigen verzorgingsproducten. Dus ik denk niet dat het voor ons een meerwaarde heeft.

Ja wij willen het geslacht weer weten. Zo handig qua spullen kopen. En als het deze keer een meisje wordt zal ik evht moeten omschakelen. Merk dat ik dat idee wat spannend vind.
En ik vond het vorige keer ook fijn het te weten omdat ik me er een beter beeld bij kon vormen. Eie zit er in de buik.

Ypod wat heerlijk dat de nipt compleet goed was. Dat lijkt me fijn. Werd je gebeld of email /brief?
Nog een paar dagen dan ben ik aan de beurt. Zal wel een spannend moment zijn als de email binnen komt.

Ik voel mij sinds precies 13 weken weer beter. Positief, iets meer energie, meer eetlust.
Fijn Ypod, een goede uitslag van de NIPT! Ik merkt dat ik daar wel een beetje mee in mijn hoofd zit. Had jij de uitslag na precies 10 werkdagen?

@Rian, borstvoeding vind ik inderdaad ook belangrijk. Bij mijn zoontje is het uiteindelijk niet goed gelukt om hem aan de borst te krijgen en daar heb ik veel verdriet van gehad. Het was ook wel dikke pech toen, eerst het feit dat hij predysmatuur was en daardoor een sonde kreeg, cupfeeding pakte hij niet en borstvoeding was te zwaar voor hem, uiteindelijk kreeg hij de fles en die dronk hij goed. Gevolg was wel dat hij zijn mond bijna niet meer open deed met aanhappen. Uiteindelijk wel aan de borst gekregen, maar toen mijn overproductie over was en het niet meer rechtstreeks in zijn mondje spoot begon hij steeds onrustiger te drinken, liet los, hapte bijna niet aan en zoog mijn tepels bloedeloos. Vervolgens kregen we spruw, waardoor voeden voelde alsof iemand messen in mijn borst stak. En toen de spruw over begon te gaan overleed mijn man en kelderde mijn productie gigantisch. Uiteindelijk ben ik met 4 maanden gestopt met fulltime kolven. De lactatiekundige gaf ook aan dat het echt een wonder was geweest als het wel gelukt was.
Ik wil dus heel graag de volgende keer borstvoeding geven, ik hoop echt dat het deze keer wel gaat.

@Leja, wat fijn dat je je wat beter begint te voelen!

Ik ben nog steeds regelmatig erg misselijk maar heb het gevoel dat ik wel wat minder vermoeid begin te worden en ik heb al een aantal dagen niet gespuugd (maar daarvoor zat er ook wel eens een aantal dagen tussen). Bij mijn vorige zwangerschap nam de misselijkheid trouwens rond de 14 weken pas af, dus ik heb goede hoop dat dat nu ook gaat gebeuren. Ben morgen 13 weken ;-).

Inmiddels hier en daar wat kleertjes gekocht, wat overslagrompertjes lange mouw in maat 50, die heb ik alleen in maat 44 namelijk. En een schattig tuinbroekje, blauw met witte wolkjes. Officieel een jongensbroekje, maar met een leuk meisjestruitje er onder vind ik het echt ook heel geschikt voor een meisje. Sowieso hou ik meer van wat stoerdere kleding. Dus ergens hoop ik dat het een jongetje is.
En ja wij willen het weten en gaan het ook niet geheim houden.
@Leja
Ik zou gebeld worden maar wist dat de uitslag 2 weken zou duren, dat zou vandaag zijn. Omdat ik gisteren toch in het ziekenhuis kwam (verloskundige die de NIPT heeft geregeld zit daar ook een balie naast) dacht ik, ik vraag gewoon even of die uitslag al binnen is.

En dat was dus ook zo, mevrouw achter de balie liet ons netjes de brief zien. Waarbij ik ook aangaf dat ze dan niet meer hoefden te bellen haha.
Luckylo wat een drama was dat dan met de bv! Wel deels herkenbaar. Door zware bevalling en medicatie mocht ik niet direct bv geven. Ook was de begeleiding in het ziekenhuis te weinig waardoor ik niet heb gekolfd. Het was mn eerste, had zelf geen idee.
Dus heb heel hard moeten werken met veel pijn en tranen om uiteindelijk 3 maanden bv te geven. Daarna was mn lichaam er klaar mee.

Ypod je kreeg precies na 10 werkdagen de uitslag?
Heb donderdag ochtend 29 maart bloed laten prikken en woensdagochtend 12 april was de uitslag binnen.

10 werkdagen als je de dag van prikken meetelt
Wij willen het geslacht ook graag weten, over 3 weken een afspraak!:)

Ik heb gekozen voor een grotere organisatie, het zag er allemaal prima uit en uiteindelijk moet je gewoon echt geluk hebben met wie je krijgt denk ik.
Ik hoef die week echt niet niet helemaal in de watten gelegd te worden, als ze gewoon fijn aandacht heeft voor het gezin, helpt met probleempjes waar je als kersverse moeder tegenaanloopt en meehelpt met dingen in het huishouden die op dat moment even niet gaan is het voor mij al goed! Vorige keer heb ik best geluk gehad met wie ik kreeg.

Een vriendin van mij is afgelopen winter bevallen en had gekozen voor een kleinere organisatie, daar waren op dat moment door de griep veel zieken waardoor ze haar uiteindelijk niet de afgesproken uren kraamzorg hebben kunnen aanbieden. Vond het bizar dat zoiets kan.

Ik wil ook weer borstvoeding geven maar misschien wel iets minder krampachtig als de vorige keer, misschien dat ik ook wel sneller ga combineren. Ik heb mijn dochter uiteindelijk bijna 4 maanden borstvoeding gegeven, toen was de productie te weinig om haar tevreden te houden. Op zich was dat ook prima alleen had ik de avond en ochtendvoeding er langer in willen houden omdat dat zulke fijne momentjes waren.

De nipt uitslag is hier ook binnen. Ik werd afgelopen week gebeld. Was goed!:)

Fijn dat de kwaaltjes bij sommige alweer wat af beginnen te nemen! Ik merk hier dat de vermoeidheid ook iets minder wordt. Afgelopen week wel last van mijn bekken gekregen, kon gelukkig na een afspraak bij de huisarts gelijk bij de fysio terecht. Hopen dat het niet erger wordt.

Ik heb vandaag voor het eerst een zwangerschapsbroek aan, heerlijk! Die van de Lidl zitten prima😉
Wat heftig luckylo!
Ik wil t wel gaan proberen, maar niet ten kosten van alles. Als t meer stress geeft dan dat t wat oplevert, hoeft t van mij niet. Al ga ik er op t begin natuurlijk wel alles aan doen.

Fijn fliepke dat t goed is!
Voor mij was t donderdag 2 weken terug en heb nog niks gehoord. Nu maar hopen dat dat niks zegt. Dinsdag maar even bellen.
Rian, mijn vk zij dat als er binnen twee weken niet gebeld was, je er van uit kunt gaan dat de nipt goed is (natuurlijk ga ik ook ff bellen als ik niets hoor), maar ik denk dat ze juist wel snel bellen als er wel iets is.

Ik heb gisteren ook bloed laten prikken voor de NIPT, toch wel spannend. Het zou echt een opluchting zijn als het gewoon goed is, daarna gaan we het ook eindelijk aan onze kinderen vertellen.

Wat betreft kraamzorg, er lagen vijf folders bij de vk, ik heb maar gewoon gevraagd aan de vk welke ze adviseren. Dat was uiteindelijk ook diegene die ik al heb gehad bij zoon en dochter. Ja,uiteindelijk is het gewoon heel belangrijk wie je treft. Ons bed verhogen is echt een regelrechte ramp. Bij de eerste hebben we het gedaan met 9 kratten ofzo, mijn man vond dat zo’n ramp dat hij dat voor de tweede niet meer wou doen. Daar was de kraamhulp destijds niet zo heel blij mee...

Ik moet trouwens vanaf 28 wk extra groeiechos bij de gyn, geboortegewicht dochter was destijds onder de p 2,3, dat was ik alweer vergeten.
Ik werd net gebeld, mijn nipt is ook goed!
Je schrikt toch wel een beetje als ze op zondagochtend bellen 🙈
Ja Rian, daar zou ik ook heel erg van schrikken! Fijn dat het goed is!
Rian wat gek op een zondag. Werd je door vk gebeld of ziekenhuis? Ik zou ook denken dat ze alleen doordeweeks bellen. Nouja fijn on ieder geval!
Wel ziekenhuis was de test naartoe gestuurd?

Dajka daar zou ik niet vanuit gaan. Ik lees meer over dat het soms gewoon langer duurt ivm drukte. Dus daar zou ik geen conclusie uit trekken.
Door de verloskundige!
Het was naar het VUmc gestuurd.
Ze werken daar 7 dagen op en 7 dagen af (is een kleine praktijk)
Fijn dat goed is Rian! Ik heb 13 dagen geleden bloed geprikt voor de NIPT dus ik verwacht ook een dezer dagen een uitslag.
Ik ben dit weekend een weekend naar de Efteling geweest met schoonfamilie. Ik heb me een ongeluk gelopen, was wel super gezellig. Had wel last van mijn onderrug en linkerbil en van mijn linkerenkel (speelt al tijden op) maar kon ook regelmatig even zitten als de anderen in een attractie gingen. Ik bleef dan bij mijn nichtje van 1. Ik mocht bij heel veel dingen er niet in, maar ik heb een hekel aan achtbanen en zo dus ik vond het eigenlijk helemaal niet zo erg. En de kinderen (we hadden er vijf bij elkaar) hebben ontzettend genoten, heerlijk om die blije snoetjes te zien. Mijn zoontje van vijf is echt kampioen genieten, die loopt echt steeds oooooh en aaaah en joehoeoe te roepen en te glunderen en hij was de enige die niet liep te zeuren of boos werd als we ergens niet heen gingen. Daar was ik stiekem wel heel trots op. Mijn dochtertje van 6 is heel anders, die wordt heel stil en is steeds verdwenen omdat ze weer iets heeft gezien en dan ineens daar blijft staan of naar toe loopt. Ze hoort je dan ook niet als je roept, ze wordt er helemaal in gezogen. Ook wel heel grappig. En onze kinderen zijn echt zo leuk met hun 1-jarige nichtje, ze vinden het allebei superleuk om met haar te spelen.

Helaas had ik zaterdagavond wel even een flinke schrik, ik zat op de wc en had ineens een wcpapiertje vol bloed en stolsels. Ik moest echt een paar keer vegen voor het een beetje minder werd. Heb het ziekenhuis maar even gebeld, ze kon niet zo veel voor me doen, ik had ook niet echt behoefte om langs te gaan vanuit de Efteling. Nu heb ik vanmorgen gebeld en heb voor vanmiddag een afspraak voor extra controle. Het is gelukkig bij 1x bloeden gebleven, daarna alleen nog wat roze en bruinig slijm. Ook geen buikpijn of krampen dus ik ga er een beetje vanuit dat het wel weer goed is (heb het eerder al gehad, maar nu al een hele tijd niet) maar vind het toch wel spannend vanmiddag.

@Rian, ja het was een heftige tijd, mijn man is tijdens de zwangerschap niet lekker geworden en bleek toen grote hart en vaatproblemen te hebben. Hij is toen ik 17 weken zwanger was opgenomen in het ziekenhuis en heeft er toen 2 maanden in gelegen. Ik heb met 18 weken een blindedarmontsteking gehad en ook een week in het ziekenhuis gelegen (andere afdeling). Met 22 weken heeft hij toen een grote openhartoperatie gehad die 12 uur duurde en waar hij bijna niet uit kwam. Daarna is hij nog een paar keer geopereerd. Na oud en nieuw mocht hij weer naar huis, maar het ging eigenlijk nog helemaal niet zo goed. Hij was ook heel depressief (gevolg van hartlongmachine) en had veel pijn en klachten, werd nog eens twee weken opgenomen en moest regelmatig naar de eerste harthulp omdat hij hartkloppingen had. met 33 weken werd ik vervolgens opgenomen met een veel te hoge bloeddruk. Met 34 weken mocht ik naar huis maar met 35 weken ben ik weer opgenomen en ingeleid. Mijn zoontje is met 35+3 geboren. 3,5 week later mocht hij mee naar huis en ging het bij ons eindelijk de goede kant uit. Mijn man voelde zich beter, ik was niet meer zo ziek en had mijn kindje thuis. We hadden er weer zin in. En 7 weken later overleed mijn man ineens, redelijk out of the blue.
Ik heb dus een hele heftige zwangerschap en kraamtijd gehad maar ik was ontzettend blij dat mijn zoontje er was. Voor hem moest ik altijd zorgen, elke ochtend opstaan, zorgen dat er gegeten werd etc.

Sorry lang verhaal geworden zo, maar dat laatste maakt wel dat ik nu wat angstiger in de zwangerschap sta merk ik. Ik geloof gewoon niet meer dat alles altijd wel goed komt. Bij mij is de vorige keer ongeveer alles mis gegaan.
Luckylp wat een toestanden zeg! Dat is wel eeg heftig tijdens de zwangerschap wat zal jij veel angst en emoties hebben gehad. Hopelijk is jou nu meer rust gegund. Succes vanmiddag!

Ik heb vandaag na 9 werkdagen de nipt uitslag + nevenbevindingen gekregen. (VU, dag na bloedafname naar het lab opgestuurd)
Niks gevonden. Wat een opluchting!
Merk echt dat ik hard mn best deed om mijzelf te beschermen en nog geen band te krijgen met de baby in de buik.
Natuurlijk kunnen er nog allerlei dingen mis zijn naar in ieder geval niet deze 3 dna afwijkingen.
Dus ik ga genieten! Op naar de 20 weken echo.
Zo ik zal ook weer eens wat van mij laten horen. Ik merk dat ik het door alle drukte alweer veelste lang geleden is dat ik een berichtje heb geplaatst.

Wat fijn dat de goede nipt uitslagen bij iedereen nu zo langzaam binnen druppelen.

Ik ben ook van plan om weer borstvoeding te gaan geven. Ik heb bij mijn kleine man 10 maanden gevoed. Nu net 2 maanden gestopt, en toch kijk ik er alweer naar uit. Moet ik er wel bijzeggen dat ik hoop de het net zo 'makkelijk' gaat als de vorige keer.

@ fliepke wat merk jij aan je bekken dat je toch naar de huisarts/fysio ben gegaan.
@ Rian, ik herken mij niet helemaal in jou klachten maar, ik twijfel wel of ik actie moet ondernemen. Lang staan/slenteren trekt mijn stuitje/lage onderrug heel slecht. Ook merk ik dat mijn bekkenbodemspieren nu al slapper worden..

En dan nog even klagen over MvM. Vorige week kom ik savonds boven in de badkamer na een lange vermoeiende dag. Ligt er een grote plas rondom de krat van MvM. Is blijkbaar een van die blauwe kannen lek. Wat geeft dat een pisbende :'(
Oh en op de nipt brief staat dat de uitslag vrijdag 13 april al bekend was. Om 21.30 dus denk dat dat het weekend is blijven liggen. Maar op zich vlot dus.

Ah Lisot dat meen je niet van de mvm fles! Wat smerig en zonde ook!
Woow luckylo ik had mijn bericht al getypt voordat ik jou post zag. Wat een heftig verhaal. Wat extra schrikken dan zo'n bloeding. Ik hoop dat ze je vanmiddag toch een beetje gerust kunnen stellen
Mijn minimensje is goed in orde gelukkig! Ik heb het hartje voor het eerst gehoord. De echo was wel even lastig, van buitenaf kreeg ze nauwelijks iets in beeld omdat mijn baarmoeder zo ver naar achteren ligt dus moest inwendig. Maar daar lag een klein spartelend frummeltje die het prima naar zijn of haar zin had. Zo fijn!
De reden van de bloeding is waarschijnlijk mijn placenta geweest. Die ligt voor de uitgang en ze zag ook iets wat een beetje op stolseltjes leek. Voor nu niet erg, een beetje bloedverlies is niet erg, maar als het blijft bloeden dan kan het voor mij wel gevaarlijk zijn. De placenta kan gelukkig nog verder omhoog trekken, daar hoop ik op natuurlijk. Voorlopig mogen we geen geslachtsgemeenschap hebben, dat is wel jammer, maar ach het moet maar he ;-). Ik had sowieso niet zo veel zin momenteel.
Hier zat ik net even de uitgeprinte zwangerschapskaart te lezen, die neem ik voor de zekerheid mee op vakantie, voor als er iets gebeurd en ik naar de gynaecoloog moet daar, zie ik ineens staan 13/04: Nipt goed, uitslag verstuurd per post.

Als de NIPT of de nevenbevindingen niet goed waren zouden we gebeld worden dus nu weet ik dat de NIPT gewoon helemaal goed is. Jippie!!
Heb de post overigens nog niet ontvangen, maar het opsturen van het formulier om urine in te leveren en op kweek te zetten deed er ook 4 dagen over en op maandag is er geen post dus verwacht het op z’n vroegst morgen in de bus.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven