Uitgerekend 16-31 oktober 2018

12-02-2018 16:54 673 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor iedereen die is uitgerekend in de periode van 16 oktober t/m 31 oktober 2018 en graag wil meeschrijven.

Je kunt je met deze gegevens toevoegen in de tabel.

:heart: = kloppend hartje
:duckie: = goede 20-weken echo
Naam Leeftijd (v/m) Kindje Uitgerekend Geslacht Bijzonderheden
Rian085 32/35 Eerste 15 oktober Jongen! :heart: 25 september bevallen! :duckie:
Luckylo 33 Tweede 19 oktober Jongen! :heart: 28 september bevallen! :duckie:
Ypod 26/27 Eerste 13 oktober Meisje! :heart: 22 oktober bevallen! :duckie:
Leja1984 34 Tweede 16 oktober jongen :heart: :duckie:
Kaatje1988 29/32 Tweede 17 oktober :heart: Geeft nog borstvoeding; Dochter 2 jaar
Manon9 23/24 Eerste 17 oktober :heart:
Viva95 23/25 Eerste 18 oktober Jongen :heart:
fliepke 29/31 Vierde 19 oktober :heart:
Jacer 36/32 Tweede 21 oktober :heart: :duckie:
Warmewollensjaal 32 Tweede 23 oktober :heart:
Yara 34/33 Derde 25 oktober :heart:
Dajka 36/35 Derde 27 oktober meisje :heart:
Mathilde14 31/37 Derde 28 oktober Jongen :heart:
Lisot 25/28 Tweede 31 oktober :heart:
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:36
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
65.18% gewijzigd
Viva, dajka en Kaatje fijn die goede echo's! ik mag morgen eindelijk. Ik kom net terug van de intake. Die stelde eigenlijk niet zoveel voor...
Ik kan niet wachten tot morgen!

Yara ik zie dat jij vandaag de termijnecho heb! Succes en ben benieuwd of je nog op de 23e blijft staan. Zoveel zijn dat er niet meer..
Zo, vanochtend de termijnecho gehad.... uiteindelijk bleek dat ik toch ietsje minder ver ben dan gedacht, vandaag 9+4. De vorige keer gaf de echo wel de termijn aan die we dachten, maar daarbij was de 'baby' wel echt veel kleiner dan gemiddeld.... maar ze heeft er toen niets over gezegd.

Als ze in het systeem de termijn die nu wordt aangegeven zet, geeft ie ook aan bij de vorige echo dat die dan precies gemiddeld is (wordt blijkbaar gecorrigeerd). Ze maakte zich ook totaal geen zorgen en weet zeker dat ik gewoon iets minder ver ben. Verder zag alles er goed uit, duidelijk hartje en beweging :love: .
Enig puntje is dat een termijnecho pas vanaf 10 weken gedaan mag worden, en aangezien ik dat nog niet ben, moet ik over twee weken nog een keer terug komen voor een nieuwe termijnecho, echt heel vervelend :lol: .

De datum is dus voor nu even verzet naar 28 oktober.....
@lisot, ik blijf dus ook niet op de 23ste staan, haha.
Ik duim voor je dat jij morgen ook een prachtig kloppend hartje te zien krijgt!!!

@luckylo, fijn dat bij jou weer alles goed was! We komen allemaal steeds dichter bij de 12 wekengrens, zo fijn!!

@warmewollensjaal, fijn dat jouw echo ook goed was!

@Ypod, ook voor jou fijn dat alles goed was!!

@Dajka, ook voor jou dus supernieuws, fijn!!
Wat fijn Dajka! En heel veel plezier vandaag Lisot! :)
anoniem_248145 wijzigde dit bericht op 30-03-2018 09:03
Reden: Verkeerd gelezen ;)
60.34% gewijzigd
Allereerst, bedankt voor jullie lieve reacties over jong moeder zijn.

@Leja, Mvm bevalt prima! Ik vind het een kleine moeite. En inderdaad, alle kleine beetjes helpen! Het voelt goed op deze manier een steentje bij te kunnen dragen. :)

@Luckylo, gefeliciteerd met je goede echo! Ahh dat doe je goed met MvM! Ik werk zelf 'helaas' 4 dagen waardoor ik ze niet vol krijg, maar alles wat ik in het kannetje kan doen, doe ik, haha!

@Rian, de geur is niet echt lekker nee, haha, maar het is voor een goed doel!

@Warmewollensjaal, Ypod, Dajka, Viva en Yara gefeliciteerd met jullie goede echos!!

@Lisot, veel plezier vandaag!

Wij hebben dinsdag de termijnecho gehad. Het was echt super, de baby groeide goed en ik ben zelfs 6 dagen vooruitgezet. Mijn uitgerekende datum is dus nu 11 oktober, ik hoop dat ik hier nog mee mag schrijven :)
De baby bewoog veel, heel grappig om te zien die ongecontroleerde bewegingen. We hebben mooie foto's waarop het handje en zelfs de vingerkootjes te zien zijn, net of zwaait de baby. Deze foto gaan we aan iedereen die we het gaan vertellen geven in een fotolijstje, met de tekst erbij ' Hoi opa en oma! ' Etc.. Ik heb er echt zin in dat we het eindelijk gaan vertellen dit weekend! Ik ben zo blij dat ik nu dus al 12+1 ben en ben direct een stuk minder bang voor een MK. Enorm op een roze wolk dus hier!
Ik heb vanochtend bloed geprikt, dat is hier standaard om alles even te checken. Ik haat bloedprikken dus ben blij dat dat achter de rug is. Over de nipt twijfel ik eigenlijk nog steeds. Voor nu hebben we besloten dat we hem eerst niet in gaan plannen maar mocht ik me bedenken komende weken dat ik de VK bel. Fijn paasweekend allemaal!
dankjulliewel allemaal! Ik heb net ook de termijnecho gehad. Alles was in orde en dus ook een kloppend hartje. Ik ben dus wel minder ver als ik dacht. De uitgerekende datum is 31 oktober. Ik mag nog net meeschrijven ;).

Manon, heerlijk zo'n roze wolk! en ook een leuke manier om te vertellen.
Wat een goed nieuws allemaal!! Fijn die goede echo’s! Ik ben nu weer in het ziekenhuis, heb zo intake voor de nipt. Hopelijk ook nog even spieken:)

Woensdag is de termijnecho en bloedprikken. Inmiddels heb ik het al veel mensen verteld, ook op mijn werk. Leuke reacties gehad! Ik denk dat we het komend weekend verder bekend maken, met 2 goede echo’s moet ik er toch echt wel vertrouwen in hebben nu!:)
Fliepke gaan ze ook bloed prikken voor de nipt vandaag? Ik was vanochtend in het ziekenhuis maar daar werd ik weer naar huis gestuurd. Ivm lang Paasweekend konden ze vandaag geen Nipt afnemen. Baalde enorm!

Fijne goede berichten te lezenvan jullie echo's. Sommigen vooruit of achteruit gezet. Das even wennen natuurlijk.
@leja: nee dit was alleen die verplichte counseling. Woensdag na de termijnecho ga ik bloedprikken. Wel vervelend dat je weer naar huis werd gestuurd....

Ik heb ook nog even mogen kijken en het hartje kunnen luisteren😍.

Er is nu toch besproken dat ik progesteron moet gaan gebruiken, uit voorzorg tegen vroeggeboorte. Heb ik de vorige zwangerschap ook gehad, maar omdat ik die tot 41 weken voldragen heb hadden we eerst zoiets dat het niet nodig is, maar nu dus toch weer voor de zekerheid. Het kan geen kwaad, en zo kunnen we achteraf als het toch weer verkeerd dreigt te gaan nooit zeggen ‘hadden we maar...’.
@leja, balen e! Ik werd ook naar huis gestuurd! Vervelend, want had gisteren bewust nog naar SHL gebeld om te vragen of ze open waren en zij gaven aan dat ze gewoon open waren zonder bijzonderheden.. In mijn geval moet ik 20 minuten rijden om bij de locatie te komen die voor de nipt prikken. Dus was echt wel boos en heb dat ook laten merken.. nu moet ik een keer te laat op m’n werk komen om nog binnen een week te kunnen laten prikken 😒
Kaatje, wat irritant dat je naar huis werd gestuurd. Zeker als je het eerst al nagevraagd had of ze überhaupt wel open waren.

Fliepke: begrijpelijk dat jullie een vroeggeboorte willen voorkomen! Heeft dus geen bijwerkingen ofzo, dat je het neemt? Klinkt echt als een gevalletje 'zekere voor onzekere'.

Zie dat er verschillend gedacht wordt over de NIPT. Wij gaan 'm wel doen, zonder de nevenbevindingen. Blijkbaar is het bij deze praktijk gebruikelijk om daarnaast ook nog een echo te doen, dus we mogen binnenkort weer even 'gluren' :)

Verder nu begonnen met mensen vertellen. Zo ontzettend fijn om het niet meer voor me te hoeven houden! En ik had al weken 's avonds een duidelijk dikke buik, maar volgens mij is de buik nu als vanaf opstaan formaatje 'duidelijk zwanger'!

We hebben zoon ook verteld dat er een baby in mama's buik zit. Volgens mij is hij nog te klein om echt te snappen wat het betekent, maar hij wijst nu wel regelmatig naar m'n buik en zegt dan 'baby' :love: (Hij zit in een fase dat hij alle nieuwe woordjes na één keer vertellen onthoudt, en dit dus blijkbaar ook :-$ )
En hoe is jullie Paasweekend?
Hier weet inmiddels de familie het. Zo fijn en leuk om het te delen! Geen geheim meer.
Leuk Leja! Bijzonder om het iedereen te vertellen hè? En inderdaad heeeeel fijn dat het geen geheim meer is.

Wij zijn vandaag even wezen baby shoppen..... en kwamen terug met een kinderwagen :-$ hadden we al langer op het oog alleen nog twijfel over de kleur. Nu stond er een prachtige kleur in de showroom, oud model. Afgeprijsd.... tja. Aan de ene kant denk ik; jeeetje zo vroeg bij 12-13 weken en aan de andere kant denk ik; Ochja waarom ook niet.

Ben er wel heel blij mee :cheer:
Ypod, wij hadden er al een voordat we zwanger waren 😅 Er stond er toen een tweedehands te koop voor een prachtige prijs en we wisten dat we dat model wilden. Haha. Het kan altijd erger dus 😉 Maar leuk toch! Babyshoppen!! Ik ga het echte babyshoppen wel missen hoor, nu bij de tweede. Ik zal hooguit wat leuks of kleertjes moeten kopen (afhankelijk van het geslacht). Maar verder staat hier alles nog!
Geweldig Ypod! Dan wordt het wel echt.
Vaak zit er ook nog een flinke levertijd op babyspullen.
En met grote aankopen had je ook nog vaak geld terug regel indien de zwangerschap niet goed verliep.
Maar daar ga je niet vanuit hoor!

Inderdaad Kaatje wij hebben ook vrijwel alles nog. Kleertjes hebben we het mooiste van bewaard. Maar het is afhankelijk van het geslacht maar we zullen sowieso nog weer heel wat kleertjes moeten bijkopen.
Wat ik nog wel zou kopen is een automatisch schommelstoeltje of zoiets. We hadden dat eens bij vrienden gezien en daar werd onze zoon lekker slaperig van.

Morgen nipt, tweede poging.
Leuk hoor aan de familie vertellen! Hier weten inmiddels de directe familie ook. Erg leuke reacties nu nog vertellen aan de vrienden.

Ypod ik geef je groot gelijk over die kinderwagen. Had het ook gedaan Het is d at wij er al een hebben. Wij moeten wel nog opzoek naar de uitsbereidingset zodat het een duo wagen wordt.

Leja zo'n automatisch schommelding lijkt mij ook wel wat
Lisot, hoe oud is jullie andere kindje? Meerijdplankje wordt em nog niet? Duo wagen lijkt me ook handig.
Die wordt bijna 1, is anderhalf als de tweede komt. Hij loopt nog niet los dus een meerij plankje is denk echt te vroeg nog. Zelf zou ik nog overwegen om de kleinste te dragen maar dat is niks voor bij opa en oma, die een vaste oppasdag hebben. Vandaar dat ik mijn ogen open houd voor een onderste wieg op de joolz
Hoi, heb een tijdje niet gereageerd, man ik voel me echt hondsberoerd. Het is erger geworden zelfs. Maar ik realiseerde me ineens dat ik sinds vrijdag een andere dosering medicatie slik en daarvan zouden het ook bijwerkingen kunnen zijn. Ben vooral echt niet vooruit te branden, doodmoe, slaperig en kotsmisselijk. Heb ook een aantal keer staan spugen, wat normaal eigenlijk nooit gebeurd. Ik moet maar even afwachten hoe het gaat, als het goed is moeten de bijwerkingen wel afnemen.

Ik heb vanmorgen urine ingeleverd en bloed geprikt en ook gelijk bloed geprikt voor de NIPT. Ik ben er niet heel erg mee bezig maar vind het toch stiekem wel een beetje spannend.

We gaan zometeen naar een andere auto kijken, onze huidige auto is te klein voor 3 kinderen. Ben benieuwd of het wat is. Kijk de een koopt een kinderwagen met 12 weken, de ander een auto ;-). Maar goed, we hebben nog niet echt haast maar onze oude auto heeft wat mankementen en nieuwe banden nodig dus we willen die eigenlijk wel gaan inwisselen nu.

Kinderwagen hebben we trouwens al, box krijgen we van zwager en schoonzus, hun dochtertje is er net uit eigenlijk. En ledikantje hebben we ook al, wiegje ook als we willen, maar ik wil een co-sleeper gaan kopen. We hebben zelfs nog een heleboel kleding, zowel voor een jongen als een meisje. Hoewel de meisjesdingen toch niet helemaal mijn smaak zijn over het algemeen. Die zijn van mijn stiefdochtertje geweest dus die heb ik ook niet zelf uitgezocht.
@ Ypod leuk babyshoppen! En toch fijn als je een mooie kinderwagen hebt gevonden! Ik ga dat echte babyshoppen ook wel een beetje missen. Hier alleen nog wat kleding, accessoires en een triptrap stoel nodig denk ik.

@ Leja: ja zon stoeltje is inderdaad ook handig denk ik. Zeker als er al iemand rondloopt😉.

@ Lisot: heb je een Joolz geo? Fijne kinderwagen he! Ook handig inderdaad dat je er een wieg onder kunt plaatsen. Ik ga alleen voor een meerijplank, maar mijn dochter is tegen die tijd dan ook al 2,5 en kan prima stukken lopen. Ook al wil ze dat af en toe niet Haha.

@ luckylo, vervelend dat je je zo slecht voelt... hebben jullie een mooie auto gevonden?

Ik heb vanochtend bloed geprikt voor de nipt en het reguliere bloedonderzoek gelijk laten doen. Tot 9 uur nuchter blijven en daarna 6 buisjes bloed geven was een beetje teveel van het goede, ik ging bijna plat haha... normaal nooit last van.

Ook vandaag de termijnecho gehad, zoooo leuk!!😍 Nu 11 weken en 4 dagen. De uitgerekende datum is nu 20-10.
Was er trouwens ook al een Facebook pagina? En bij wie mag ik me daarvoor aanmelden?😉
Leuk ypod!
Als je er zo tegen aan loopt moet je dat ook echt doen!
Ik heb van mn vriendin de wieg overgenomen en van mn nicht de box. Dat is eigenlijk het enige wat ik heb gekocht!

Vervelend luckylo! Hopen dat de bijwerkingen snel afnemen!
Een auto is ook zeker niet niks Haha!
Was de auto wat?
Leuk fliepke!
Ik wilde vrijdag prikken voor nipt en gelijk de rest, maar zag dat t niet kon vanwege goede vrijdag. Toen ben ik donderdag gegaan maar was ik niet nuchter dus moet nog een tweede keer.

Je kan mij n privé bericht sturen, dan voeg ik je toe op fb en dan aan de groep!
Dames, maar je hoeft toch niet nuchter te zijn voor de NIPT? Daar is mij niets over verteld, en ik heb het zojuist opgezocht en kan nergens vinden dat je nuchter moet zijn 🤔 Anders heb ik toch een probleem aangezien ik gewoon ontbeten had 😨
Nee zeker niet! Maar ik wilde gelijk het zwangerenpakket laten prikken, en voor de glucose moest ik nuchter zijn. Maar dat is ook per praktijk weer verschillend..
Oh ja dat heb ik ook gedaan, maar idd niets gehoord over nuchter zijn. Werd ook niet gevraagd bij het prikken.. Nou ja, mocht het niet goed zijn dan hoor ik het wel! Haha. Gelukkig niet voor de NiPt

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven