Uitgerekend 16-31 oktober 2018

12-02-2018 16:54 673 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor iedereen die is uitgerekend in de periode van 16 oktober t/m 31 oktober 2018 en graag wil meeschrijven.



Je kunt je met deze gegevens toevoegen in de tabel.

:heart: = kloppend hartje
:duckie: = goede 20-weken echo
Naam Leeftijd (v/m) Kindje Uitgerekend Geslacht Bijzonderheden
Rian085 32/35 Eerste 15 oktober Jongen! :heart: 25 september bevallen! :duckie:
Luckylo 33 Tweede 19 oktober Jongen! :heart: 28 september bevallen! :duckie:
Ypod 26/27 Eerste 13 oktober Meisje! :heart: 22 oktober bevallen! :duckie:
Leja1984 34 Tweede 16 oktober jongen :heart: :duckie:
Kaatje1988 29/32 Tweede 17 oktober :heart: Geeft nog borstvoeding; Dochter 2 jaar
Manon9 23/24 Eerste 17 oktober :heart:
Viva95 23/25 Eerste 18 oktober Jongen :heart:
fliepke 29/31 Vierde 19 oktober :heart:
Jacer 36/32 Tweede 21 oktober :heart: :duckie:
Warmewollensjaal 32 Tweede 23 oktober :heart:
Yara 34/33 Derde 25 oktober :heart:
Dajka 36/35 Derde 27 oktober meisje :heart:
Mathilde14 31/37 Derde 28 oktober Jongen :heart:
Lisot 25/28 Tweede 31 oktober :heart:
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:36
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
65.18% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hi!

Luckylo, hoe gaat het? Heb je inmiddels al gesprekken gehad?

Rian, idd je kunt je van te voren echt helemaal geen voorstelling maken he? En dan opeens ben je gewoon moeder..

Ypod, hoe gaat het bij jullie?

Lisot, jij al bevallen/voortekenen ect?

Ik ben nu 40w2. Het rommelt zeker meer dan een week geleden, maar wat het nou echt betekent concreet....ik sta echt een beetje in de wachtstand nu. To-do list is zo’n beetje af. Nog steeds niet 100% lekker, beetje keelpijn (vooral s nachts telkens wakker met een droge keel). Het lijkt wel of het herstellen gewoon veel langer duurt nu ik zwanger ben.
Alle reacties Link kopieren
Hee Dajka,
Het gaat niet echt heel lekker. Eigenlijk gaat het gewoon niet goed, slechter dan vorige week. Woensdagmorgen heb ik een afspraak.
Dit weekend heeft mijn man wat meer overgenomen, zaterdag vooral, toen voelde ik me wel een beetje beter. Ik heb wat meer geslapen en even wat voor mezelf kunnen doen. Maar het blijft lastig, ik raakte echt in paniek nadat ik gedoucht had met F. en mijn man hem ging aankleden met Lo. (dochter van 6,5) en mij wat dingen vroeg. Ik wilde het voordoen maar hij wilde dat ik het zou uitleggen maar ik kwam totaal niet uit mijn woorden en was gewoon echt in paniek er van. Daarna kon ik weer gaan douchen, ik stonk gewoon naar angstzweet. Wel duidelijk dat het niet goed gaat dus. Ik raak gelukkig niet in paniek van F., hoewel ik me soms wel echt een beetje wanhopig voel als ik ongeveer niks kan doen zonder dat hij huilt. Even rustig douchen zit er vaak niet in, meestal zet hij het dan op een brullen. En als hij wakker is wil hij bij me zijn en anders gaat hij huilen. Meestal is hij een groot deel van de ochtend wakker en dan slaapt hij vervolgens ongeveer de hele middag en is hij ‘s avonds weer een tijdje wakker. Maar ‘s middags moet ik dan vaak de kinderen weer halen van school en zo. Heb hem veel in de draagdoek, alleen mijn lijf vindt het niet zo grappig als ik dan dingen doe. Ik wil graag wat naaien, daarvan kom ik tot rust, maar kom er dus bijna niet aan toe.
Nou ja, moet er nog een beetje een modus voor vinden, komt vast wel goed, volgens mij is dit een worsteling waar veel moeders mee zitten. Alleen het werkt niet mee dat ik me depressief voel, daardoor is dat nog belangrijker.

Hij begint trouwens wel steeds minder te spoken en beter te slapen ‘s nachts, dat is echt superfijn. En mijn man en ik hebben omgewisseld, mijn man slaapt naast hem, kroelt hem als hij een beetje piept en geeft hem aan mij als hij een voeding moet. Daarna geef ik hem weer aan hem en dan troost en knuffelt hij hem tot hij slaapt. Hij gaat na de voeding meestal huilen, tenzij hij bij een van ons mag liggen nog een tijdje. Het scheelt een heleboel dat mijn man dat deel doet. Ik ben zo moe dat ik er ook doorheen slaap als hij maar zachtjes jengelt, als ik naast hem lig word ik daar wel gelijk wakker van, nu is het mijn man die daar wakker van wordt en ik niet. Vannacht om 23.00 u gevoed en toen om 1.30 u en daarna pas weer om 6.30 u, dat was wel heel fijn alleen wel jammer dat hij na die voeding van 6.30 u niet echt meer ging slapen en tegen de tijd dat ik met hem weg moest, (Lu. Zoontje van 5,5 moest naar de schoolarts) sliep hij en bleef hij slapen tot ik weer thuis met hem was en toen was hij weer een hele tijd wakker, tot ik bijna weg moest om Lu. weer uit school moest halen. Pffff zo kom je dus nooit ergens aan toe.
Alle reacties Link kopieren
Pfff luckylo, maar goed dat je morgenvroeg een afspraak hebt. Heel moeilijk als je helemaal niet aan jezelf toekomt, al helemaal als je depressief bent. Ik herken het wel van de babytijd van beide kinderen (was het alweer een beetje vergeten...), maar ook gewoon niet ff rustig kunnen douchen, ect. Ik denk dat iedereen dat heeft, maar als je al niet lekker in je vel zit wordt het wel een hele zware periode. Ik hoop echt dat ze je de juiste hulp kunnen bieden. :hug:
Alle reacties Link kopieren
Pff luckylo heftig dat je zo moet worstelen. Hopelijk krijg je vandaag de juiste hulp :hug:

Dajka, Rian hier nog geen voortekenen van een baby. Morgen de uitgerekende datum, maar nog geen voortekenen van een baby. Dus ik wacht rustig af. Volgende afspraak bij de verloskundige pas met 40+6. Ben benieuwd of ik dat haal.

Dajka hou je het wachten nog een beetje vol?
Alle reacties Link kopieren
Lisot, toch altijd zo’n gek moment, de uitgerekende datum, ook al verwacht je er niets van. Ik hoop voor je dat je de afspraak bij de vk niet meer haalt! Wat waren de voortekenen van je vorige bevalling? Slijmprop? Voorweeen?

Ik ben nu 40w3, het wachten gaat prima, zolang de kinderen maar op school zitten😉. Vorige week met de herfstvakantie zat ik er echt wel even doorheen. Ik kom net terug van de VK. Datum voor inleiding besproken, hoewel ik natuurlijk hoop op spontaan, ben ik blij dat er gewoon een eind datum staat. Ze heeft me ook nog gestript. Daar verwacht ik geen wonderen van (vorige keren leidde het niet tot bevalling). De baarmoedermond was al wel half verweekt, beter iets dan niets.
Alle reacties Link kopieren
Luckylo hoe was je afspraak? Beetje wat is ervan had verwacht?

Spannend Dajka, wie weet doet het strippen deze keer wel wat. Ik had bij mijn vorige bevalling eigenlijk ook niet echt voortekenen. Toen met precies 41 weken gestript. De volgende ochtend teleurgesteld dat er nog geen baby was. Want het had die avond wel gerommeld (lichte menstruatiekrampen). Maar het begon dus 41+1 rond het middag uur en zat eigenlijk gelijk regelmaat in de weeën. Dus niet echt voortekenen gehad... En jij?
Alle reacties Link kopieren
Hi lisot!
Dus geen baby op de UD (tenzij je heeeel snel bevalt nu), hihi

Had je het gevoel dat de bevalling uiteindelijk wel door het strippen in gang was gezet?

Ik heb wel veel harde buiken gehad en slijmprop verloren na het strippen gisteren, maar nu is het weer veel rustiger. Vrijdag naar de gyn, die zal ook wel gaan strippen.

Hou jij het nog een beetje vol?

Luckylo, ik hoop dat je een fijne afspraak hebt gehad :hug:
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Was op zich een goede afspraak. Medicatie is wat omhoog, om te proberen of dat wat doet maar ik moet er niet al te hoge verwachtingen van hebben. En verder moet ik proberen meer tijd voor mezelf te krijgen en meer rust. Maar dat is best moeilijk. En ik moet mijn daglichtlamp gaan gebruiken weer, omdat de winter er ook aan komt.
Alle reacties Link kopieren
Fijn luckylo dat het een goede afspraak was. Meer tijd voor jezelf en rust met een newborn en nog een gezin is natuurlijk een hele lastige combinatie. Hopelijk heb je naast je man nog een netwerk waar je op terug kan vallen. Sterkte :there:

Dajka succes vandaag bij de gyn. Ik duim voor je dat het van het weekend eindelijk wel gaat doorzetten.

Hier is het nog rustig. Ik kom mijn dagen goed door. Ik ben weer 'fit'. Ik probeer nog even zoveel mogelijk quality time te hebben met mijn dreumes. Wij proberen nog maar te genieten van het gemak zonder baby erbij.
Alle reacties Link kopieren
Hi!

Lisot, ja dat is wel een goede instelling. Gewoon genieten van de 1 op 1 tijd met je dreumes. Straks wordt het een stuk drukker. Ik ben trouwens ook weer helemaal ‘fit’ voelt toch stukken beter. Heb jij ook dat je af en toe gek wordt van opmerkingen als: nog niet bevallen? Misschien allemaal goed bedoelt maar zo irritant als je zelf ook al aan weinig anders meer kunt denken.

Luckylo, ik hoop dat het naar omstandigheden ok met je gaat. Kun je iets met de adviezen die je hebt gekregen? Hopelijk kunnen je man en anderen uit je omgeving je wat helpen met de zorgtaken. Heb je ook gesprekken naast verhoogde medicatie? Sterkte :hug:

Hoe is het de babies? Ypod/Rian?

Hier nu 41 wk. Gisteren voor de tweede keer gestript. Helaas heeft het niet (meteen) tot een bevalling geleidt. Wel heb ik al 3 cm ontsluiting en ben ik goed ‘inleidbaar’ mocht ik niet spontaan bevallen voor maandag. Gisteravond zat ik er echt even doorheen, zo weinig krampen na het strippen...Het is nu echt een kwestie van afleiding zoeken.
Alle reacties Link kopieren
@Lisot, fijn dat je in elk geval nog kunt genieten van de ‘rustige’ tijd. Goeie instelling denk ik. En ook fijn dat je weer fit bent, dat bevalt toch ook fijner.

@Dajka, balen dat het strippen nog niet geholpen lijkt te hebben, wel fijn dat je 3 cm hebt, volgens mij kunnen ze dan je vliezen al breken en kan het daarmee soms al op gang komen. Maar ik weet niet precies hoe dat zit. Kan me best voorstellen dat je er dan even helemaal klaar mee bent en doorheen zit. In elk geval is er wel een hele grote waarschijnlijkheid dat jij deze week een baby krijgt dus toitoitoi!

Met mij gaat het trouwens redelijk, ik heb het idee dat de medicatie toch wel iets doet en daarnaast heb ik wat meer kunnen slapen afgelopen 2 nachten omdat de baby (F.) rustiger was waardoor ik maar 1 echte nachtvoeding hoefde te doen in plaats van om de 1,5 a 2 uur voeding. Ook overdag is hij rustiger en slaapt hij vaak wat langer en daarnaast heeft mijn man het vrijdag en vandaag ook zo veel mogelijk overgenomen en ook de avonden dus ik heb iets meer mijn handen vrij waardoor ik dingen kan doen. Naast luierwasjes doen (vind ik stom genoeg heel leuk haha, ben benieuwd of dat blijvend is) ben ik vooral lekker aan het naaien. Therapeutisch naaien haha. Ik ben helemaal los gegaan en ik heb 8 broekjes genaaid, 4 voor een vriendin die ook wasbare luiers gebruikt en moeite heeft goeie broekjes te vinden en 4 voor als F. iets groter is en daarna ben ik begonnen met een shirt voor mijn dochter en een trui voor mijn oudste zoon, ze vonden het superleuk en wilde ze gelijk aan naar de verjaardag waar we heen gingen. F. krijgt ook nog een shirt met hetzelfde motief maar daar had ik iets minder haast mee dus die ligt nog klaar om afgemaakt te worden (is 30 min werk denk ik nog). Daarna wil ik aan de slag met een jurk voor dochter want het is lang geleden dat ik echt voor haar genaaid heb. Heb al een patroon uitgezocht, dat ligt klaar dus daar ga ik denk ik morgen mee aan de slag. Ik merk dat het doen mij echt helpt, daardoor kan ik gewoon meer mijn ei kwijt. Voel me nog steeds niet super, qua stemming en overprikkeldheid is het niet super, maar ik kan toch wel meer hebben en zie het allemaal wel iets minder somber in. Hopelijk blijft dit zo en stort ik niet weer in als het weekend voorbij is en mijn man er weer veel minder is, maar dat zien we dan wel weer.

@Dajka, ik heb trouwens wekelijks contact met de psychiatrisch verpleegkundige, die belt me dan om te horen hoe het gaat en denk dat ik dan de week daarna weer een gesprek heb en na 4 weken in elk geval weer bij de psychiater.
Alle reacties Link kopieren
Luckylo dat klinkt al een stuk beter als vorige week eerlijk gezegd. Hopelijk houdt F het goede slapen erin! Wat leuk dat je zoveel naait. Ik vroeg me nog af, met die wasbare luiers. Heb jij een luieremmer? Met een waszak of wasnet erin? Stinkt het niet? Ik overweeg om gewoon alles maar in een (met rits afsluitbare) wetbag/waszak ga doen, ben zo bang dat het gaat stinken. Bevallen de luiers nog steeds goed? Heb je al een favoriet systeem?

De vliezen worden inderdaad morgenvroeg gebroken door de vk. Mocht ik binnen zes uur geen weeen krijgen, dan inleiding in zkh. Maar in elk geval: een baby morgeb :heart: zo spannend. Ook heel onwerkelijk.
Alle reacties Link kopieren
Oh dajka wat spannend! Heel veel sterkte vandaag. Ik hoop dat vliezen breken de weeën bij je op gang gaan brengen! Ik leef met je mee

Luckylo fijn om toch een iets positiever bericht te lezen! Leuk dat je ook zo veel kleding maakt voor je kids. Ik bewonder dat het je lukt om daar voor te gaan zitten. Ik weet soms al niet met 1 dreumes die over het algemeen nog goed en veel slaapt wanneer ik achter de naaimachine moet kruipen.

Hier is nog steeds alles rustig. Vandaag 40+5 en nog steeds geen baby. Morgen na ruim een week weer een afspraak bij de verloskundige. Dan iedergeval strippen even bespreken, vorige keer hebben we het daar nog niet over gehad (afspraak voor de UD). Ik heb wel het idee dat mijn lichaam een duwtje in de goede richting moet krijgen
Alle reacties Link kopieren
Oeh Dajka, als het goed is ben je bevallen!

Het slapen gaat nog steeds redelijk goed, het ritme is alleen een beetje verschoven waardoor ik nu toch twee voedingen in de nacht heb, maar gelukkig wel met een tijd er tussen.
Hier gaat het nog steeds redelijk, niet super goed maar ik heb het gevoel dat ik er nu in elk geval een soort van controle over heb. Daarnaast heb ik nu af en toe ineens weer een vrolijke bui tussen het moeie en sombere gevoel door. Dat is een goed teken. Voor mijn gevoel is dat ook echt deels de medicatie want zo veel is er niet veranderd.

Ik naai omdat ik moet, haha, klinkt stom, maar ik naai om mezelf een beter gevoel te geven, ik kan er nog niet altijd helemaal van genieten, maar normaal wel. Dus ik maak daar bewust tijd voor vrij en mijn man helpt daar ook bij.

@Dajka, ik heb twee luieremmers met een wasnetje, overdag heb ik ze meestal open staan. Ik heb eigenlijk geen last van stank, alleen als ik het wasnet er uit gehaald heb om in de was te doen, dan stinkt de emmer een beetje en die was ik dan af en doe er een druppeltje rozenolie (of teatree olie) in. Werkt prima!

Mijn favorieten zijn overduidelijk de Blumschen maat S voorgevormde luiers en de strikluiers. Dat laatste had ik niet verwacht, maar ze zitten zo fijn zacht en goed.
Het bevalt goed en mijn man is ook om! Die begint het zelfs echt leuk te vinden, al vindt hij het soms nog wel ingewikkeld allemaal.
Alle reacties Link kopieren
Ja ik ben bevallen gisteren! We hebben er een prachtige dochter bij en ik ben weer helemaal verlieft. De eerste nacht/dag gaat ook heel relaxed. Volgens mij is ze nog moe vd bevalling, dus ze slaapt veel. De bevalling is uiteindelijk ingeleid. S ochtends waren de vliezen gebroken door de vk, maar dat gaf niet genoeg weeen activiteit. Toen naar zkh, daar had ik wel opeens weeen, maar die zetten uiteindelijk toch niet echt door. Aan het infuus, en toen was ze er binnen 1,5 uur, dat was wel erg heftig hoor! Nu ook flink last van na-weeen.

Lisot, voor jou is het nu echt spannend zeg....ik duim voor je

Luckylo, fijn dat het toch de goede kant op gaat naar omstandigheden. Echt goed dat je op tijd aan de bel hebt getrokken. Thanks voor het delen van de ervaringen met de wb luiers. Ik heb nu nog even ww, maar kan ook niet wachten om te beginnen, haha.
Alle reacties Link kopieren
Dajka van harte met de kleine meid. Het is na het infuus wel heel snel gegaan dan. Hopelijk nemen je naweeën snel af.

Luckylo wie weet komt het plezier in naaien vanzelf weer terug! Iedergeval fijn om te horen dat het naar omstandigheden beter gaat.

Ik ben vanochtend eindelijk weer bij de verloskundige geweest. Mijn bloeddruk was hoog met 140/95, gelukkig geen eiwitten in de urine en ook geen klachten. Net als bij mijn vorige bevalling.
Vervolgens gestript en komt de VK met de mededeling dat ik al 5 cm ontsluiting heb O_O . Ik heb vanmiddag wel een paar harde buiken gehad maar niet noemenswaardig. Nu is het weer rustig. Maar goed de VK en ikzelf houden hoop dat het voor morgenochtend vanzelf op gang komt. Zo niet heb ik morgen ochtend weer afspraak bij de verloskundige om alles te checken en een plan van aanpak te maken hoe veder. Dus evt. Nog een keer strippen of vliezen breken in de hoop dat er dan wat gaat gebeuren.
Alle reacties Link kopieren
Ohhh wat spannend Lisot...ergens wel fijn dat de eerste vijf cm er op zitten!

Ik heb wel eens gehoord dat de bloeddruk iets stijgt als je op het punt van bevallen staat. Ik hoop voor je dat het snel doorzet!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd dajka! Super snelle bevalling zeg, heftig! Voel je je goed?
En hoe gaat het met de kleine meid?

Spannend Lisot, inmiddels al meer gerommel?

Fijn dat het toch ietsje beter gaat luckylo, kleine stapjes vooruit. Hopelijk heb je snel weer het plezier terug in het naaien en doe je t echt omdat je het leuk vind, fijn dat F t zo goed doet!

Mijn kleintje gister alweer 6 weken, gaat zo snel! Wel volop in de krampjes, zo zielig! Maar hij doet t echt super, ben helemaal verliefd 💙
Alle reacties Link kopieren
Oeps! Al weer veel te lang geleden dat ik hier wat geschreven heb. Ik word een beetje geleefd en kom nergens aantoe.

6,5 Week geleden alweer zijn wij ouders geworden van ons zoontje M. Hij werd iets te vroeg en vooral te licht geboren, maar na 5 dagen ziekenhuis mochten we lekker naar huis.

Hij ontwikkelt zich super goed, maar heeft veel last van reflux. Daardoor slaapt hij alleen bovenop ons als wij rechtop zitten of staan. Wij slapen dus om beurten en komen echt nergens aantoe. Naar de wc gaan en eten zijn al een uitdaging!

Ik probeer maar te genieten van alle extra knuffelmomentjes, maar het is behoorlijk zwaar. En dan gaan we komende weer ook nog verhuizen!

We hebben vanmiddag weer een afspraak bij de kinderarts. Nadat we Johannesbroodpitmeel en natuurlijk alle leefadviezen geprobeerd hebben, schrijft ze misschien wel medicatie voor. Ik ben benieuwd!
Alle reacties Link kopieren
Hoe is t met iedereen?
Alle reacties Link kopieren
Jij ook gefeliciteerd Viva! Klinkt heftig die reflux. Is de situatie nog steeds zo? Medicatie gekregen?

Rian, wat fijn dat het bij jou ook goed gaat. De tijd vliegt echt he?

Lisot, volgens mij moet jij allang bevallen zijn! Hopelijk is alles goed met jullie.

Luckylo, ik hoop dat het nog steeds naar omstandigheden goed gaat. Hoe doet de kleine mam het?

Hier gaat het echt verrassend goed. Echt de makkelijkste baby van de drie. Het zal er ook wel mee te maken hebben dat ik natuurlijk wat relaxter ben bij nr 3 ;). Een heerlijk rustig meisje dat heel goed groeit. Ze is alweer drie weken, de tijd gaat zo snel.
Alle reacties Link kopieren
Niet echt meer activiteit hier 🤭
Leest hier nog iemand?
Alle reacties Link kopieren
Ik heel toevallig nu weer!

Pittige weken achter de rug hier, lijkt nu iets rustiger te worden.
Dagen van continue krijsen door de krampjes, met reflux erbij, echt geen pretje. Intussen al weer 8,5 week oud, gaat veeeeeeeel te snel!

Hoe is het bij jullie?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven