Kosten eigen paard.
donderdag 12 april 2018 om 18:50
En serieus.... gaan we het er nu hier echt over hebben dat to maar geen paard moet nemen, want wat nu als haar man dr zat is. Of waarom het raar is dat man mee zou betalen aan haar hobby. Dat heet een liefdevolle relatie. Plus to heeft een kind van 18 dus al poos samen met partner (concludeer even voor gemak dat het jullie kind is).
Ik heb altijd mijn paard altijd zelf bekostigd. Maar mijn man heeft een ruim inkomen en zou het zeker deels voor me willen bekostigen als dat nodig zou zijn.
Ik heb altijd mijn paard altijd zelf bekostigd. Maar mijn man heeft een ruim inkomen en zou het zeker deels voor me willen bekostigen als dat nodig zou zijn.
donderdag 12 april 2018 om 18:57
donderdag 12 april 2018 om 19:11
Wat een gezeik hier zeg!! Wat gaat ze doen als haar man ervandoor gaat? Zo sta je toch niet in het leven?! Dan kan je nooit meer iets kopen want misschien heb je dat geld wel eens nodig. Wat een onzin.
TO - ik heb sinds m'n 18e eigen paard (en daarvoor een pony maar daar was ik niet geheel financieel verantwoordelijk voor) , ik ben inmiddels 37, ik heb nogsteeds hetzelfde paard en inderdaad, sommige maanden heb ik wat goedkoper moeten eten en soms kon ik geen leuke dingen doen (behalve paardrijden dan
) etc etc.... Want ik had niet altijd een spaarpotje klaarliggen voor onverwachte dingen. Onverantwoordelijk? Nee hoor, ik heb het altijd gered, mijn paard heeft geen hoefijzer, dierenarts, ontworming gemist. En jij hebt een spaarpot straks. Helemaal top. Gaat je prima lukken.
Alle dingen waar je rekening mee moet houden zijn geloof ik al benoemd - allerduurste is naar mijn ervaring dierenarts rekening en de verzorg middelen die nodig zijn bij verwonding o.i.d.
Heel veel plezier met de zoektocht naar je perfecte paard!!
TO - ik heb sinds m'n 18e eigen paard (en daarvoor een pony maar daar was ik niet geheel financieel verantwoordelijk voor) , ik ben inmiddels 37, ik heb nogsteeds hetzelfde paard en inderdaad, sommige maanden heb ik wat goedkoper moeten eten en soms kon ik geen leuke dingen doen (behalve paardrijden dan
Alle dingen waar je rekening mee moet houden zijn geloof ik al benoemd - allerduurste is naar mijn ervaring dierenarts rekening en de verzorg middelen die nodig zijn bij verwonding o.i.d.
Heel veel plezier met de zoektocht naar je perfecte paard!!
donderdag 12 april 2018 om 19:20
donderdag 12 april 2018 om 19:24
Haha ja ga alvast alle scenario's in kaart brengen. Pff hoe kun je zo leven zeg.Tornacense schreef: ↑12-04-2018 18:20Wat gebeurt er met paard als man gaat lopen / het aftrapt?
Ik neem aan dat ie niet van vandaag op morgen verkocht is én dat de stalling ook niet van vandaag op morgen is opgezegd.
donderdag 12 april 2018 om 19:52
Sjezus waar bemoei je je in vredesnaam mee?! Het zal een weloverwogen keuze zijn. Of niet. In ieder geval niet iets waarover ze verantwoording hoeft af te leggen bij ons!
donderdag 12 april 2018 om 20:00
Wat een aanname.Als je het topic goed gelezen hebt kun je zien dat anderen over mijn man beginnen.Ik wou alleen het kostenplaatje voor mezelf compleet hebben.Ik hoef mijn man nergens van te overtuigen,maar andere lezers hier denken daar schijnbaar anders over.
donderdag 12 april 2018 om 20:01
donderdag 12 april 2018 om 20:03
Wow,deze is helemaal mooi.Ik kan morgen ook onder een bus lopen.Zal ik mezelf dan alvast maar op gaan hangen? Man en ik zijn al 26 jaar zeer gelukkig met elkaar btw.Tornacense schreef: ↑12-04-2018 18:20Wat gebeurt er met paard als man gaat lopen / het aftrapt?
Ik neem aan dat ie niet van vandaag op morgen verkocht is én dat de stalling ook niet van vandaag op morgen is opgezegd.
donderdag 12 april 2018 om 20:07
Totdat er toch iets gebeurt met haar huwelijk (want het kán altijd. Je zou ze de kost moeten geven, de vrouwen die denken dat het wel goed zit en waar het toch mis gaat) en ze in de bijstand moet. Ik ben enorm allergisch voor vrouwen die niet financieel onafhankelijk zijn. Daar gaat dit topic niet over, dat snap ik ook wel. Maar ze schrijft hier zelf uitgebreid over de financiële situatie van haar gezin, en dan kan je zulke dingen verwachten.
donderdag 12 april 2018 om 20:16
Kasboom schreef: ↑12-04-2018 20:07Totdat er toch iets gebeurt met haar huwelijk (want het kán altijd. Je zou ze de kost moeten geven, de vrouwen die denken dat het wel goed zit en waar het toch mis gaat) en ze in de bijstand moet. Ik ben enorm allergisch voor vrouwen die niet financieel onafhankelijk zijn. Daar gaat dit topic niet over, dat snap ik ook wel. Maar ze schrijft hier zelf uitgebreid over de financiële situatie van haar gezin, en dan kan je zulke dingen verwachten.
Tjonge jonge wat een gezeur. Ze kan inderdaad ook gewoon haar bed niet meer uitkomen en wachten tot ze dood is.
donderdag 12 april 2018 om 20:20
Kasboom schreef: ↑12-04-2018 20:07Totdat er toch iets gebeurt met haar huwelijk (want het kán altijd. Je zou ze de kost moeten geven, de vrouwen die denken dat het wel goed zit en waar het toch mis gaat) en ze in de bijstand moet. Ik ben enorm allergisch voor vrouwen die niet financieel onafhankelijk zijn. Daar gaat dit topic niet over, dat snap ik ook wel. Maar ze schrijft hier zelf uitgebreid over de financiële situatie van haar gezin, en dan kan je zulke dingen verwachten.
En dat geeft jou dan het recht dingen erbij te halen die voor mij niet relevant zijn.Dat jij allergisch voor 'zulke' vrouwen bent is jouw probleem.Niet het mijne.
donderdag 12 april 2018 om 20:23
donderdag 12 april 2018 om 20:24
Wat een zure reacties zeg! Je zou je toch de ogen uit de kop schamen als je zo negatief in het leven staat en er al bij voorbaat vanuit gaat dat man van to er op tegen is, hij haar binnen no time verlaat en to zelf morgen dood neer klettert. Iemand advies geven ok, maar dit is gewoon zeiken om het zeiken.
To, jammer dat je je OP hebt weggehaald. Verstandig om vooraf na te gaan wat het kost om een eigen paard te hebben!
To, jammer dat je je OP hebt weggehaald. Verstandig om vooraf na te gaan wat het kost om een eigen paard te hebben!
In this mad house we must all survive
donderdag 12 april 2018 om 20:33
donderdag 12 april 2018 om 21:09
Nou nou nou.. ik ga mijn nieuwe auto maar weer verkopen en ik zal mijn man zeggen zijn boot te verkopen, want misschien gaan we ooit uit elkaar.. en net gezegd dat we helaas geen kindjes op deze wereld zullen zetten, want stel je voor.. ja, wij doen het perfect nu maar geen idee of we over 10 jaar nog samen zijn, en dat kunnen we kinderen niet aandoen!! Kat zojuist naar mijn moeder gebracht, die is ook uit de boedel.. nog iets vergeten??
Ach TO, ik had ook een paard toen ik studeerde en op mezelf woonde. Veel te duur dus veel werken en colleges overslaan waar mogelijk voor extra werk. Studeren deed ik tijdens mijn andere baantje. Als ík het kon (niet echt op de meest handige manier, maar goed), kan jij het zeker!! Mijn paard werd ziek en heeft werkelijk alle zorg gehad die nodig was, en méér! Totdat hij stierf is hij nooit en te nimmer iets tekort gekomen. Gelukkig voor mij had ik gratis stalling. Dat maakte dat ik het kon rondbreien.
Het is heerlijk maar erg tijdrovend. Ik zou het niet meer willen nu omdat ik andere prioriteiten heb maar wat heb ik genoten met mijn grote paardenvriend! Lekker doen hoor
Ach TO, ik had ook een paard toen ik studeerde en op mezelf woonde. Veel te duur dus veel werken en colleges overslaan waar mogelijk voor extra werk. Studeren deed ik tijdens mijn andere baantje. Als ík het kon (niet echt op de meest handige manier, maar goed), kan jij het zeker!! Mijn paard werd ziek en heeft werkelijk alle zorg gehad die nodig was, en méér! Totdat hij stierf is hij nooit en te nimmer iets tekort gekomen. Gelukkig voor mij had ik gratis stalling. Dat maakte dat ik het kon rondbreien.
Het is heerlijk maar erg tijdrovend. Ik zou het niet meer willen nu omdat ik andere prioriteiten heb maar wat heb ik genoten met mijn grote paardenvriend! Lekker doen hoor
vrijdag 13 april 2018 om 01:14
Wat jammer dat een normale vraag weer eens compleet uit het verband wordt getrokken en dat er onderwerpen bij worden gehaald die er totaal niet toe doen.
Sorry maar TO wilde alleen maar informatie wat een paard kost in onderhoud zodat ze er rekening mee kan houden.
Jemig zeg! Het was toch een doodnormale vraag?????
TO: hoop dat je over een tijdje fijn je eigen paard hebt en er heerlijk van geniet.
Bah, wat een nare reacties hier weer die totaal onnodig zijn!
Sorry maar TO wilde alleen maar informatie wat een paard kost in onderhoud zodat ze er rekening mee kan houden.
Jemig zeg! Het was toch een doodnormale vraag?????
TO: hoop dat je over een tijdje fijn je eigen paard hebt en er heerlijk van geniet.
Bah, wat een nare reacties hier weer die totaal onnodig zijn!