Haarkleur loopt terug??
zondag 15 april 2018 om 14:07
Goedemiddag,
Ik heb anderhalf week mijn haarkleur van wit geblondeerd haar naar donkerblond met een goudtint laten verven door de kapper!
Ik heb begrepen van sommige websites etc dat je haarkleur inderdaad kan teruglopen als je heel wit geblondeerd had heb gehad en het donker verft maar dan op den duur de kleur zich wel hecht na een aantal keer geheel je haarkleur in de donkere verf te zetten.. klopt dit? Of ben ik gewoon nu om de 3 weken bij de kapper om het opnieuw te verven haha?
Groetjes Romy
Ik heb anderhalf week mijn haarkleur van wit geblondeerd haar naar donkerblond met een goudtint laten verven door de kapper!
Ik heb begrepen van sommige websites etc dat je haarkleur inderdaad kan teruglopen als je heel wit geblondeerd had heb gehad en het donker verft maar dan op den duur de kleur zich wel hecht na een aantal keer geheel je haarkleur in de donkere verf te zetten.. klopt dit? Of ben ik gewoon nu om de 3 weken bij de kapper om het opnieuw te verven haha?
Groetjes Romy
zondag 15 april 2018 om 14:13
Klopt, in wit geblondeerd haar heeft een nieuwe kleur te weinig 'houvast '. Na een paar keer kleuren zit er weer meer pigment in je haar en houdt het beter.
De kapper heeft vaak een passende oplossing om het de eerste paar keer bij te houden. Ze verkopen daar caak speciale toners of mousses voor. Vraag het eens. En anders toch maar voorlopig elke paar weken bij laten werken. Na een keer of drie, vier wordt het beter.
De kapper heeft vaak een passende oplossing om het de eerste paar keer bij te houden. Ze verkopen daar caak speciale toners of mousses voor. Vraag het eens. En anders toch maar voorlopig elke paar weken bij laten werken. Na een keer of drie, vier wordt het beter.
zondag 15 april 2018 om 14:32
Bedankt voor de snelle antwoord!Jufjoke schreef: ↑15-04-2018 14:13Klopt, in wit geblondeerd haar heeft een nieuwe kleur te weinig 'houvast '. Na een paar keer kleuren zit er weer meer pigment in je haar en houdt het beter.
Als ik het goed begrijp is het nu een kwestie van pigment opbouwen en op een gegeven moment hoef ik het niet meer zo vaak bij te verven omdat het dan wel beter blijft zitten?
Ik gebruik ook een soort colour guard van Lanza die de kleur beschermt tegen uv straling en ook voor het wassen dat er zo min mogelijk kleur uit gewassen word ivm open schubben.
zondag 15 april 2018 om 14:53
Ja, je begrijpt het goed. Die colour guard zal pas na enkele keren kleuren optimaal zijn werk doen.RomyChelsie schreef: ↑15-04-2018 14:32Bedankt voor de snelle antwoord!
Als ik het goed begrijp is het nu een kwestie van pigment opbouwen en op een gegeven moment hoef ik het niet meer zo vaak bij te verven omdat het dan wel beter blijft zitten?
Ik gebruik ook een soort colour guard van Lanza die de kleur beschermt tegen uv straling en ook voor het wassen dat er zo min mogelijk kleur uit gewassen word ivm open schubben.
zondag 15 april 2018 om 14:55
Ja, dat is een hele goede. Is er ook in mooie goudblonde tinten.Superhuisvrouw schreef: ↑15-04-2018 14:54De goldwell soft colour mousse is erg fijn houdt je kleur langer vast zonder dat het steeds moet verven bij de kapper.
zondag 15 april 2018 om 14:59
zondag 15 april 2018 om 15:00
Ik zal het eens proberen! Wie weetSuperhuisvrouw schreef: ↑15-04-2018 14:54De goldwell soft colour mousse is erg fijn houdt je kleur langer vast zonder dat het steeds moet verven bij de kapper.
maandag 16 april 2018 om 08:21
Nee, waarschijnlijk loopt het niet weer helemaal terug tot witblond. Grote kans dat het een beetje grauw wordt.RomyChelsie schreef: ↑16-04-2018 08:18Nog 1 klein vraagje haha.
Kan het ook door het teruglopen weer helemaal witblond worden of dat niet?
Voorlopig nog geen geld om op nieuw te verven vandaar deze vraag.