terug bij mijn ex?

16-04-2018 09:10 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is nu bijna 2 maanden geleden dat mijn ex na vijf jaar besloot bij me weg te gaan. Na enorm
veel verdriet dat tot mijn verbazing maar twee weken heeft geduurd, heb ik de draad opgepakt en besloten er het beste van te maken.
nadat ik tegen hem heb gezegd afstand te nemen en geen contact te willen, sloeg hij volledig om.
Hij kon geen afstand nemen en bleef mij berichten sturen. De berichten veranderden al snel dat hij mij miste
en me wilde zien. aangezien ik het prima naar mijn zin had besloot ik hem nog even te laten wachten.
Uiteindelijk wilde ik toch wel graag weten wat hij te zeggen had, aangezien hij toen zo stellig
zijn besluit had genomen en nu opeens volledig om was gedraaid. We hebben afgesproken en hij
wilde mij inderdaad terug. Hij zei mij een grote fout te hebben gemaakt en het graag opnieuw wilde proberen.
Nu wil ik dit aan de ene kant wel maar aan de andere kant vraag ik me af hoe dit zal lopen. Hij heeft mij heel veel pijn gedaan
door mij zomaar in de steek te laten. Hij ging opeens feesten elk weekend en nog een keer op vakantie.

Ik vraag me af wat er toen is gebeurd en of ik hem wel kan vertrouwen. dit heb ik ook tegen hem gezegd
en ook dit begrijpt hij. Ik zit goed in mijn vel en ben nu gelukkig. ik wil niet afglijden naar hoe het was, ook
al wil ik het wel nog met hem proberen. Ik dacht dat rustig aan daten misschien een optie kon zijn
hij moet zich opnieuw bewijzen en laten zien dat hij het echt wilt. Ook moet ik zelf ondervinden of mijn gevoelens
voor hem er nog wel zijn.

Heeft iemand hier ervaring mee en/of tips?
Niet doen.
Een ex is niet voor niks een ex.
Wil jij een jojo relatie ?
Que Sera Sera
Waren jullie gelukkig samen? Waren jullie problemen iets van de laatste tijd of al veel langer aan de hand.

Dat je na 2 weken weer helemaal happy was zegt wel wat natuurlijk.
Hou je nog van hem? Ben je weer blij als je bij hem bent? Als je alleen maar twijfels hebt, zeg ik: niet doen.
Dat "een ex is niet voor niks een ex" vindt ik niet helemaal bij mij aansluiten. Het kwam niet van mijn kant dus ik heb er nooit voor gekozen. We zijn altijd voor elkaar gegaan en hadden een gezonde relatie. De laatste maanden gingen stroef en dat was ik ook zeker met hem eens. We waren niet meer elkaars eerste prioriteit. Het kwam alsnog erg onverwacht voor mij, ondanks dat ik het eigenlijk zelf een beetje uit hem heb getrokken, je weet immers wanneer er iets aan de hand is.

Inderdaad vindt ik dat ook opvallend, maar het past ook wel bij mij. Ik ga niet depri in een hoekje zitten voor een paar maanden. Het leven gaat door en heb andere prioriteiten op dit moment. Ik ben van mening dat een man mijn geluk niet in de weg kan staan, hoe moeilijk het ook kan zijn.
De tweede keer dat mijn relatie met dezelfde persoon over ging was voor mij velen malen moeilijker en verdrietiger dan de eerste keer. Ik zou zeggen begin er niet meer aan. Je bespaart jezelf een hoop ellende.
Denk nu eerst eens na hoe je hier zelf in staat. Je geeft aan dat je hem eigenlijk maar 2 weken echt hebt gemist, daarna heb je de draad opgepakt.

Wat maakt hem zo enorm leuk? Of heeft hij misschien ook minder leuke kanten?

Als je naar eerlijk bent: ben je nog verliefd op hem? Of vind je deze hernieuwede aandacht wel vleiend?

Bij twijfel niet doen; als het echt meant to be is vind je elkaar vroeg o laat wel weer.

En eigenlijk maakt het niet heel veel uit wat er in de afgelopen 2 maanden eventueel zou zijn gebeurd; het was immers uit.
Niet meteen terug gaan!

Ik heb hetzelfde als jou mee gemaakt, waar ik zelf tegen aan liep was het feit dat we weer te snel en in mijn ogen ‘te gemakkelijk’ bij elkaar waren.
Dat je vriend het opeens uit maakt is een grote klap en uit eigen ervaring weet ik dat dit een tijd duurt om te vergeven en los te laten. Gun jezelf even rust en een tijd om echt goed van je ex te herstellen. Daarna kunnen jullie het altijd nog proberen. En als dat voor hem te laat is, jammer voor hem dan! Je moet jezelf nu op de eerste plek zetten en voor je eigen geluk gaan.
Voor mij heeft het een hoop drama en emoties opgeleverd, achteraf gezien had ik voor mezelf moeten kiezen.
What meant to be is, Will be.

Succes!
Ik ben ook weer samen met "mijn ex", al weer twee jaar, maar wel na een paar jaar uit elkaar te zijn geweest. En hoe fijn het ook is (we zijn heel gelukkig samen), soms loop je toch ook wel tegen dingen aan waar je de eerste keer ook tegenaan liep. En aangezien het tóen geleid heeft tot een breuk ben ik deze tweede keer toch wat onzekerder en banger dat het wéér mis gaat. Snap je wat ik bedoel? De tweede keer sta je er toch iets minder onbevangen in omdat je natuurlijk al een keer hebt gezien en meegemaakt hoe het is als het klapt.
Bij ons is dit allemaal niet zo ernstig hoor, en het verdwijnt na verloop van tijd ook wel grotendeels, maar realiseer je dat het niet alleen maar rozengeur en maneschijn is.
In hoeverre is het eigenlijk gewoon gemakzucht om weer met jouw Ex verder te gaan? Je kon tenslotte makkelijk zonder hem toen je eenmaal over de eerste schok heen was. En wat met betrekking tot de volgende keer? Wat is er voor hem veranderd dat hij nu opeens wel bij jou blijft terwijl hij nog niet zo lang geleden op jou was uitgekeken?
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
ik zou heel voorzichtig gaan daten met hem en met eventuele anderen, laat je ex maar zweten en zich bewijzen
Lorem Ipsum
Jullie waren vijf jaar samen, dus jullie zullen niet piepjong meer zijn? Je moet je afvragen hoe veel vertrouwen je kunt hebben in je ex als je weer samen komt. Hij heeft zo maar de handdoek in de ring gegooid, zonder een poging iets te herstellen of te lijmen. Wat als je over vijf jaar (met een koophuis en een kind) in zwaar weer komt en hij weer niet met je praat? Dat zou mij denk ik blijven nekken.
Waarom wil hij je terug?
Is het omdat jij je blijkbaar prima redt zonder hem en dit zijn ego pijn doet?
Hips, hopsakee en pierlala.
@Merl0t Dit zal er zeker mee te maken hebben. Mannen willen altijd iets dat ze niet kunnen krijgen. We zijn goed uit elkaar gegaan, hij was bang mij niet gelukkig te kunnen maken. Ik vraag me alleen af waarom hij dat nu wel denkt te kunnen. Ik wil geen spijt krijgen en denken 'wat als?'. Misschien is dat ook de reden dat ik het nog een kans wil geven door voorzichtig te daten. Tuurlijk houd ik nog van hem, maar mijn vertrouwen is logischerwijs beschadigd. Ik weet niet of dit nog te fixen is. We zijn midden/eind 20 en heb daarom geen zin om elkaars tijd te verdoen.

@QueenArachnia goed om te horen dat er toch nog succes verhalen zijn. Ik ben me er goed van bewust dat het alle kanten op kan gaan. Perfect zal het nooit worden, daar zijn we ook mensen voor. ik Vraag me alleen af of ik de breuk van me af kan zetten, aangezien het zijn initiatief was.
13121994 schreef:
16-04-2018 13:26
@Merl0t Dit zal er zeker mee te maken hebben. Mannen willen altijd iets dat ze niet kunnen krijgen. We zijn goed uit elkaar gegaan, hij was bang mij niet gelukkig te kunnen maken. Ik vraag me alleen af waarom hij dat nu wel denkt te kunnen. Ik wil geen spijt krijgen en denken 'wat als?'. Misschien is dat ook de reden dat ik het nog een kans wil geven door voorzichtig te daten. Tuurlijk houd ik nog van hem, maar mijn vertrouwen is logischerwijs beschadigd. Ik weet niet of dit nog te fixen is. We zijn midden/eind 20 en heb daarom geen zin om elkaars tijd te verdoen.
Goede vraag voor hem.
Hips, hopsakee en pierlala.
13121994 schreef:
16-04-2018 13:26

@QueenArachnia goed om te horen dat er toch nog succes verhalen zijn. Ik ben me er goed van bewust dat het alle kanten op kan gaan. Perfect zal het nooit worden, daar zijn we ook mensen voor. ik Vraag me alleen af of ik de breuk van me af kan zetten, aangezien het zijn initiatief was.
Bij ons ook. :)
Bij mij heeft het dus best een tijdje geduurd voor ik weer het vertrouwen had dat hij niet weer zijn biezen zou pakken toen we weer tegen dezelfde dingen aan gingen lopen. (karakterverschillen) en dat is nu, heel af en toe, nog steeds lastig. Maar het grote verschil is dat we nu veel beter communiceren en beter onze valkuilen herkennen.
Ik vind zijn reden heel raar en ook wel typisch het moment dat hij je ineens terug wilde.

Misschien valt het single leven hem nogal tegen? Hoe tevreden was jij met de relatie totdat hij het uitmaakte?
@zimi is het ook, maar er zit zeker een kern van waarheid in. Hij maakte mij de laatste maanden ook niet gelukkig meer en dit heb ik meerdere keren aangegeven in de hoop dat hij zijn best weer zou doen. Dit geldt andersom ook, we deden elkaar te kort. Dat het single leven tegen valt klopt. Hij vind het leuk om meer dingen met vrienden te doen maar mist mij ontzettend en voelt zich niet goed bij het idee dat hij contact zou hebben met een ander meisje laat staan een relatie. Hij ziet alleen een toekomst met mij (zijn woorden).

Kortom ik was ook niet tevreden met onze relatie, maar heb er altijd voor willen werken. Ik ben mij er erg goed van bewust dat een relatie van 5 jaar ups en downs heeft. Elke relatie heeft leuke en minder leuke periodes. Ik voelde mij dus ook erg gekwetst dat hij dit zomaar op wilde geven terwijl ik er nog voor wilde werken.

We hebben veel meegemaakt samen en natuurlijk hou ik nog van hem. Ik vraag me alleen af of ik dit nog kan vergeven. Ik ken mezelf en weet dat ik daar erg veel moeite mee zal hebben. Ik wil alleen niet achteraf het “wat als?” gevoel krijgen en denk dat dit de reden is dat ik voorzichtig wil gaan daten met hem.
Maar stel jezelf toch eens wat vragen:
Wat maakt hem zo enorm leuk? Of heeft hij misschien ook minder leuke kanten?

Als je naar eerlijk bent: ben je nog verliefd op hem? Of vind je deze hernieuwede aandacht wel vleiend?
@chocomousse zoals ik al aan gaf, ik hou van hem en we hebben veel meegemaakt. Als hier geen sprake van was geweest, was het niet zo ver gekomen, ik weet heel goed wat ik waard ben.

Tuurlijk heeft hij minder leuke kanten en ik ken ze allemaal. Ik was me dat goed bewust maar weet dat ieder zijn negatieve kanten heeft, dat heb ik zelf ook. In een andere relatie heb je weer andere problemen, ik spreek uit ervaring hij was niet mijn eerste vriend. Ik wil eigenlijk zien of het er nog überhaupt is en of we het nog leuk kunnen hebben samen, zo niet sluit ik het definitief af. Ik heb niks meer te verliezen en wil er ook zo in blijven staan.

Het is en blijft een emotionele weg en vraag me af hoe andere dit hebben aangepakt en wat hun ervaring hiermee is
Maar dan heb je eigenlijk al je antwoord; je wilt het best opnieuw proberen en zoals je zelf eerder al aangaf, rustig aan.

Als ik eerlijk ben: moet je hier voor jezelf genoegen mee nemen?
Ik vraag het omdat ik niet vind dat je enthousiast over hem bent; hij is hooguit het best beschikbare; het gras is nergens groener, etc.
Dat klop t natuurlijk wel, maar ben je niet te jong om genoegen te nemen met iemand waar je niet in de wolken mee bent?

Zelf ben ik al meer dan 20 jaar samen met mijn man. Ik was erg jong toen we samen kwamen. Hij is m'n grote liefde; draagt me op handen en we zijn na al die jaren nog altijd gek op elkaar. En natuurlijk is er wel eens wat aan de hand dat minder leuk is.
Maar; mocht het ooit gebeuren dat we uit elkaar zouden gaan; dan hoop ik wel dat ik op dat moment besef dat ik er zelf ook de moeite waard ben dat ik leuk genoeg ben.
Een andere man; wie weet, maar wel 1 die me laat stralen.

Dat laatste mis ik een beetje in je antwoord; het lijkt dus of je er genoegen mee neemt. Ik mis de wow factor.
Je leeft maar 1 keer toch....
Vanwege het feit alleen al dat je deze vraag stelt, denk ik dat je het beter niet kunt doen. Als jij helemaal in de gloria zou zijn omdat hij weer terug wil komen, je dolgelukkig en verliefd zou zijn, dan zou ik zeggen: ja doen. Maar dat is niet het geval. Dus ik zou het eerst maar eens rustig aankijken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven