Afwijkend dieet kind zonder allergie/overgevoeligheid

06-04-2018 10:07 1412 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi forumleden,

Ik was vandaag aan het nadenken over kinderen en eten, zo uiteenlopend per gezin denk ik.
Zijn er onder jullie die afwijken van het standaard brood-fruit-koek-brood-avondprak en hoe gaan jullie daar mee om bij dagjes weg of bijvoorbeeld op school?

TO trapt af met kind van 20 maanden dagmenu, soms wat meer soms wat minder
4 rauwe eidooiers
1 banaan
1 avocado
1/3 tot 1/2 zoete aardappel
3 eetlepels groente
20 gram roomboter
100-200 gram volle yoghurt
Driewieler01 schreef:
16-04-2018 11:06
Orthorexia? Omdat ik afwijk van wat normaal eten is in Nederland? Wie zegt dat ik obsessief bezig ben met gezondheid? Dit is gewoon ons voedingspatroon, zie het als dat ik volkomen Chinees zou eten. Ben niet de hele dag bezig met afwegen, berekenen en shit.
.
Nee, want er zijn genoeg culturen in Nederland, die anders eten. Maar omdat je nogal een beperkt voedingspatroon lijkt aan te bieden en dat verdedigt door sites, die gewoon niet wetenschappelijk zijn. En dat allemaal omdat het zo 'gezond' zou zijn.
Later is nu
ach TO houdt toch op.
Nu je gewezen wordt op hoe slecht je eetpatroon is, blijk je ineens je kind heel anders te voeden.

OF je liep te trollen omdat je ongesteld moest worden
OF je was echt totaal onwetend en bent je de pleuris geschrokken
Nou, Driewieler, ik ben wel blij dat je weer reageert, en dat het allemaal toch wat minder extreem is dan het leek.
Toch ga ik nog steeds aandringen om een professional mee te laten kijken wanneer de voeding van je kind zo afwijkt (want ook elke dag twee gebakken eieren is heel veel, voor een volwassene, laat staan voor een peuter).

Omdat het woord 'ketodieet' viel, en een verwijzing naar een epilepsieforum, ben ik eens gaan googelen. Wanneer kinderen vanwege epilepsie op dit dieet gezet worden worden ze nauwkeurig gemonitord door arts en diëtist, ook vanwege de invloed van ketose op de hersenen en de nieren : http://www.kinderneurologie.eu/ziektebe ... togeen.php
Waarom je deze keuzes maakt weten wij natuurlijk niet. Als je dat doet omdat je dat ergens gehoord of gelezen hebt, en alternatieve voedingssystemen boeiend vindt, pas alsjeblieft op met je kind. Echt, ga niet zelf dokteren of diëtist spelen !
nounou
Dreamer schreef:
16-04-2018 11:23
.
Nee, want er zijn genoeg culturen in Nederland, die anders eten. Maar omdat je nogal een beperkt voedingspatroon lijkt aan te bieden en dat verdedigt door sites, die gewoon niet wetenschappelijk zijn. En dat allemaal omdat het zo 'gezond' zou zijn.
Het grappige is dat ik nauwelijks (misschien geen?) sites heb gebruikt om mijn voedingspatroon te verdedigen, je haalt mensen door elkaar. En nee het is niet eenzijdig, boterhammen zijn eenzijdig.
lilalinda schreef:
16-04-2018 11:27
ach TO houdt toch op.
Nu je gewezen wordt op hoe slecht je eetpatroon is, blijk je ineens je kind heel anders te voeden.

OF je liep te trollen omdat je ongesteld moest worden
OF je was echt totaal onwetend en bent je de pleuris geschrokken
Volgens mij heb ik al 100x gezegd dat het een voorbeelddagmenu is, waarbij sommige dingen wel vast elke dag voorkwamen maar anderen varieerden. Net zoals boterhammen elke dag terugkomen, maar het beleg kan variëren.
Driewieler01 schreef:
16-04-2018 12:05
Het grappige is dat ik nauwelijks (misschien geen?) sites heb gebruikt om mijn voedingspatroon te verdedigen, je haalt mensen door elkaar. En nee het is niet eenzijdig, boterhammen zijn eenzijdig.
.
Weinig mensen eten alleen boterhammen. Dat is bullshit. Dat maak JIJ er dan weer van.

Ik weet dan niet waar je je ideeën vandaan hebt, aangezien het vrij extreem beschreven was, denken veel mensen gelijk aan websites. Waar haal je het anders vandaan tegenwoordig he.
Later is nu
MwTheelepel schreef:
16-04-2018 11:07
Het is toch fijn he als de wereld gewoon klopt. Gelukkig zorgt TO goed voor ons en is ze weer terug.

Afbeelding
Mijn blijdschap kent geen grenzen.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Driewieler01 schreef:
16-04-2018 12:05
Als je een hele voedingsgroep afwijst (granen in jouw geval) is het extreem en eenzijdig.
Mensen die alleen boterhammen eten eten ook eenzijdig.
Maar ik ken niemand die dat doet.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Shisha, mijn excuses voor mijn laatste opmerking aan jou. Dat was niet nodig, sorry.
Driewieler01 schreef:
16-04-2018 11:06
Orthorexia? Omdat ik afwijk van wat normaal eten is in Nederland? Wie zegt dat ik obsessief bezig ben met gezondheid? Dit is gewoon ons voedingspatroon, zie het als dat ik volkomen Chinees zou eten. Ben niet de hele dag bezig met afwegen, berekenen en shit.
Je bent obsessief bezig omdat je je kind gevaarlijke producten voert, eenzijdig voert hele voedingsgroepen uitsluit en een idiote gedachtengang hebt over kankerpreventie en voeding. De vergelijking met Chinese eten raakt kant noch wal. chinees eten in Nederland is veilig, bevat geen rauwe producten en is veelzijdig met een goede balans tussen koolhydraten, eiwitten en vetten. De hoofdmoot ligt bij koolhydraten.
Dreamer schreef:
16-04-2018 11:23
.
Het beperkte is dat ze geen brood koekjes zoetigheid eet.
zazamaenade schreef:
16-04-2018 11:58
Nou, Driewieler, ik ben wel blij dat je weer reageert, en dat het allemaal toch wat minder extreem is dan het leek.
Toch ga ik nog steeds aandringen om een professional mee te laten kijken wanneer de voeding van je kind zo afwijkt (want ook elke dag twee gebakken eieren is heel veel, voor een volwassene, laat staan voor een peuter).

Omdat het woord 'ketodieet' viel, en een verwijzing naar een epilepsieforum, ben ik eens gaan googelen. Wanneer kinderen vanwege epilepsie op dit dieet gezet worden worden ze nauwkeurig gemonitord door arts en diëtist, ook vanwege de invloed van ketose op de hersenen en de nieren : http://www.kinderneurologie.eu/ziektebe ... togeen.php
Waarom je deze keuzes maakt weten wij natuurlijk niet. Als je dat doet omdat je dat ergens gehoord of gelezen hebt, en alternatieve voedingssystemen boeiend vindt, pas alsjeblieft op met je kind. Echt, ga niet zelf dokteren of diëtist spelen !
Maar het is helemaal geen ketodieet, ze eet fruit en koolhydraten bij het warm eten.
Driewieler01 schreef:
17-04-2018 08:33
Het beperkte is dat ze geen brood koekjes zoetigheid eet.
behalve taart op feestjes en koekjes bij de oppas

dus net zoveel taart&koekjes als andere kinderen
Dreamer schreef:
16-04-2018 12:09
.
Weinig mensen eten alleen boterhammen. Dat is bullshit. Dat maak JIJ er dan weer van.

Ik weet dan niet waar je je ideeën vandaan hebt, aangezien het vrij extreem beschreven was, denken veel mensen gelijk aan websites. Waar haal je het anders vandaan tegenwoordig he.
Helemaal geen bullshit, ga nu niet liegen. Is het standaard op kdv niet brood-fruit-brood-koekje. Een overdaad een koolhydraten.
S-Meds schreef:
16-04-2018 16:10
Je bent obsessief bezig omdat je je kind gevaarlijke producten voert, eenzijdig voert hele voedingsgroepen uitsluit en een idiote gedachtengang hebt over kankerpreventie en voeding. De vergelijking met Chinese eten raakt kant noch wal. chinees eten in Nederland is veilig, bevat geen rauwe producten en is veelzijdig met een goede balans tussen koolhydraten, eiwitten en vetten. De hoofdmoot ligt bij koolhydraten.
Die opmerking over kanker was omdat iemand van JULLIE erover begon, ik was niet degene die kanker erbij haalde.
lilalinda schreef:
17-04-2018 08:34
behalve taart op feestjes en koekjes bij de oppas

dus net zoveel taart&koekjes als andere kinderen
dat is dus NIET waar
Driewieler01 schreef:
17-04-2018 08:34
Helemaal geen bullshit, ga nu niet liegen. Is het standaard op kdv niet brood-fruit-brood-koekje. Een overdaad een koolhydraten.
Heh getsie, koooolhydraten..... :-o
Driewieler01 schreef:
17-04-2018 08:36
dat is dus NIET waar
je weet dat je te loepen bent?
lees maar even terug wat je zelf zegt over koekjes en taart
op 9 april, 10 april en gisteren nog
Jouw kind eet ook gewoon koekjes en taart

Je hebt een spannend verhaal bedacht, wat nergens blijkt te kloppen
Leuk man

Doorspekt met onzin mbt leverworst, cholesterol etc
het is gelukkig je eigen kind waar je mee klooit, niet het mijne
amarna schreef:
17-04-2018 08:39
Heh getsie, koooolhydraten..... :-o
Heh getsie rauwe eidooiers
lilalinda schreef:
17-04-2018 08:42
je weet dat je te loepen bent?
lees maar even terug wat je zelf zegt over koekjes en taart
op 9 april, 10 april en gisteren nog
Jouw kind eet ook gewoon koekjes en taart

Je hebt een spannend verhaal bedacht, wat nergens blijkt te kloppen
Leuk man

Doorspekt met onzin mbt leverworst, cholesterol etc
het is gelukkig je eigen kind waar je mee klooit, niet het mijne
Ik zeg dat als we in zo een situatie zijn, ze het mag pakken, ik pak het niet af, maar het blifjt bij 1 stuk, maar vaak wil ze het niet eens en vooral taart niet.
Driewieler01 schreef:
17-04-2018 08:47
Heh getsie rauwe eidooiers
Je vindt het nog steeds normaal?
Driewieler01 schreef:
17-04-2018 08:48
Ik zeg dat als we in zo een situatie zijn, ze het mag pakken, ik pak het niet af, maar het blifjt bij 1 stuk, maar vaak wil ze het niet eens en vooral taart niet.

Hoeveel taart denk je dat kinderen krijgen? Die krijgen ook alleen taart bij gelegenheden. Ook die krijgen maar één stuk en hoeven niet altijd.
nerdopviva schreef:
17-04-2018 08:56
Hoeveel taart denk je dat kinderen krijgen? Die krijgen ook alleen taart bij gelegenheden. Ook die krijgen maar één stuk en hoeven niet altijd.
Toen mijn kinderen 1 waren aten ze volgens mij nooit taart. Een ook nauwelijks koekjes.
Met 20 maanden gingen ze 2 dagen per week naar het kdv en daar werd fruit - brood - 'snack' gegeten op die leeftijd. 'Snack' was daar rijstewafel, crackertje, soepstengel, bakje yoghurt oid. Koekjes heb ik op kdv nog nooit gezien.
Driewieler01 schreef:
17-04-2018 08:48

mijn kinderen (pubers) eten ook geen taart. Ik ook niet. Niet uit principe, maar omdat we niet lekker vinden.
jij hebt in je omgeving mensen die meerdere stukken taart verorberen op een feestje??
Branca schreef:
17-04-2018 09:00
Toen mijn kinderen 1 waren aten ze volgens mij nooit taart. Een ook nauwelijks koekjes.
Met 20 maanden gingen ze 2 dagen per week naar het kdv en daar werd fruit - brood - 'snack' gegeten op die leeftijd. 'Snack' was daar rijstewafel, crackertje, soepstengel, bakje yoghurt oid. Koekjes heb ik op kdv nog nooit gezien.
Ik zie een soepstengel en crackertje ook als een koekje, totaal niet voedzaam.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven