Entertainment alle pijlers

Prins Harry en Meghan Markle gaan trouwen.

28-11-2017 11:43 3073 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat velen allang hadden zien aankomen ( ik niet trouwens) gaat nu gebeuren, Prins Harry stapt in het huwelijksbootje. Prins Charles en de Koningin zijn volgens de media blij met het nieuws. Toch vraag ik me stiekem af of ze echt wel zo blij zijn :

- Meghan is al eerder getrouwd geweest.
- De sexy scenes die ze speelde in Suits lieten heel weinig aan de verbeelding over
- Ze heeft een afro Amerikaans moeder met dreadlocks ( lijkt me ook wel een dingetje daar aan dat stijve Engelse hof)

Ik ben erg benieuwd hoe zij het gaan doen als Prinses daar aan dat hof.
Misschien is het juist wel goed dat Harry trouwt met een vrouw die wat meer levenservaring heeft, zij is niet zo naïef zoals zij moeder destijds was.
Ik verwacht ook niet dat zij zoveel schandalen zal veroorzaken zoals lady di destijds heeft gedaan, maar dat zal de tijd uitwijzen.
Ik zeg in ieder geval gefeliciteerd !
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
vrouwjagersma schreef:
15-04-2018 08:40
Ik vond Sarah altijd heel leuk, ik weet ook niet waarom. Die had iets wilds en benaderbaars.
Ik ook. Een gewone vrouw.
vrouwjagersma schreef:
15-04-2018 08:40
Ik vond Sarah altijd heel leuk, ik weet ook niet waarom. Die had iets wilds en benaderbaars.
Dat vindt Harry ook, want ze is dit keer wél uitgenodigd voor de bruiloft. Bij Will&Kate was ze niet uitgenodigd. Harry schijnt heel close met haar en haar dochters te zijn. Ze woont ook nog steeds samen met Andrew, dus die is ook nog close met haar kennelijk.
Am Yisrael Chai!
Maleficent schreef:
14-04-2018 18:27
O come on zeg, Camilla is ook nog wel een stukje ouder dan Meghan. Dat staat dan ook niet meer om een jurk met sleep en sluier en alles te dragen.

Afbeelding

Past prima bij haar leeftijd (echt ingetogen vind ik dat haarding ook niet, maar goed)
Mooie foto, mooi paar. Charles zag er bij Diana nooit zo ontspannen uit.
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.
calvijn1 schreef:
15-04-2018 01:40
troonopvolging

De top 55 ziet er als volgt uit. In werkelijkheid is de lijst veel langer en bevat onder andere ook leden van het Deens, Noors en Nederlandse koninklijk huis. Een definitieve en correcte lijst is er echter niet.

ZKH Prins Charles, de Prins van Wales
ZKH Prins William, hertog van Cambridge
ZKH Prins George van Cambridge
HKH Prinses Charlotte van Cambridge
ZKH Prins Henry (Harry) van Wales
ZKH Prins Andrew, Hertog van York
HKH Prinses Beatrice van York
HKH Prinses Eugenie van York
ZKH Prins Edward, graaf van Wessex
James, burggraaf Severn
Lady Louise Windsor
HKH Prinses Anne, de Princess Royal
Peter Phillips
Savannah Phillips
Isla Phillips
Zara Tindall
Mia Tindal
David, Burggraaf Linley
Charles Armstrong-Jones
Margarita Armstrong-Jones
Lady Sarah Chatto
Samuel Chatto
Arthur Chatto
ZKH de hertog van Gloucester
Graaf van Ulster
Lord Culloden
Lady Cosima Windsor
Lady Davina Lewis
Sienna Lewis
Tāne Lewis
Lady Rose Gilman
Lyla Gilman
Rufus Gilman
ZKH de hertog van Kent
Graaf van St. Andrews
Lady Amelia Windsor
Lord Albert Windsor
Lord Leopold Windsor
Lord Louis Windsor
Lady Helen Taylor
Columbus Taylor
Cassius Taylor
Eloise Taylor
Estella Taylor
ZKH Prins Michael van Kent
Lord Frederick Windsor
Maud Windsor
Isabella Windsor
Lady Gabriella Windsor
HKH Prinses Alexandra
James Ogilvy
Alexander Ogilvy
Flora Ogilvy
Marina Ogilvy
Christian Mowatt
Zenouska Mowatt

GEBRUIKTE BRONNEN
Debretts. Line of Succession. Debretts.com
The Official Website of the British monarchy. Line of succession. Royal.gov.uk
Wikipedia: Succession to the British Throne
Wikipedia: Line of succession to the British throne
↑ Terug naar boven
:lijstje:

Koning der Nederlanden Willem-Alexander stond in 2015 , dacht ik, op de 851 ste plaats van troonopvolging om Britse koning te worden. Omdat de Oranjes via koningin Emma familie zijn van de Britse queen. Willem-Alexander mag op de lijst staan, want een Britse vorst mag niet katholiek zijn.
Fleurtje_5 schreef:
15-04-2018 13:23

Koning der Nederlanden Willem-Alexander stond in 2015 , dacht ik, op de 851 ste plaats van troonopvolging om Britse koning te worden. Omdat de Oranjes via koningin Emma familie zijn van de Britse queen. Willem-Alexander mag op de lijst staan, want een Britse vorst mag niet katholiek zijn.
Ik vraag me bij die lange lijst af op welke plek ikzelf sta :daisy:
amarna schreef:
05-04-2018 20:45
Wat een bizarre discussie is dit geworden.
Ik ben christen en het maakt me helemaal niet uit tot welk kerkgenootschap iemand behoort. We geloven allemaal in dezelfde God en proberen Jezus te volgen.
Blijkbaar is die ruimdenkendheid voor niet-christenen niet te accepteren.
Kortzichtig vind ik dat. En wereldvreemd.

Als je het verschil of de gevolgen niet kent kun je ook gewoon googlen. Zou een katholiek andersgelovigen buiten sluiten zoals de Anglicaanse kerk dat deed/doet dan kwam de racismekaart naar boven:

NOS

Willem-Alexander maakt nu kans op de Britse troon

27-03-2015, 17:39 Koningshuis

Willem-Alexander maakt weer (een minimale) kans op de Britse troon. Hij was uit de lijn voor troonopvolging geschrapt vanwege zijn huwelijk met een katholieke vrouw, maar een wetswijziging maakt dit ongedaan.

De Britten voerden in 2013 enkele hervormingen door in de wet over de troonopvolging. Daarna was het wachten totdat de vijftien landen van het Gemenebest, waar de Britse vorst staatshoofd is, de wijzigingen ook hadden overgenomen. Dat is nu het geval, maakte vice-premier Clegg bekend. Onder anderen Barbados, Canada en Saint Kitts en Nevis namen de wet over.

"Met deze wet is de troonopvolging klaar voor de 21ste eeuw en een moderne constitutionele monarchie", schreef Clegg aan het parlement.

Jongens geen voorrang meer

De belangrijkste wijziging in de Troonopvolgingswet is dat mannelijke troonopvolgers vanaf nu geen voorrang meer krijgen op vrouwen. Als het nieuwe kind van William en Kate, dat over een maand wordt verwacht, een meisje is en het echtpaar krijgt daarna nog een jongen, mag die vanaf nu niet meer voordringen.

De wijziging geldt overigens niet voor Elizabeths dochter, prinses Anne, omdat dit gedeelte van de wet niet met terugwerkende kracht ingaat. Haar jongere broers Andrew en Edward en hun afstammelingen houden dus het eerste recht.

Koningin Emma

Het gedeelte van de wet dat Willem-Alexander aangaat, is een oude regel dat de Britse monarch niet katholiek mag zijn of getrouwd mag zijn met iemand van dat geloof (over andere geloven wordt niets gezegd). Toen Willem-Alexander in 2002 met Máxima trouwde, verdween hij dus uit de lijst.

Beatrix en Amalia stonden nog wel op de lijst. De Oranjes zijn via koningin Emma familie van de Britse koningin. De kans dat Willem-Alexander daadwerkelijk de Britse koning wordt, is miniem: ruim 850 mensen zouden eerder dood moeten gaan.

De wetswijziging leidt niet tot grote veranderingen in de lijn voor troonopvolging. De eerste die erdoor wordt beïnvloed is George Windsor, een achterneef van Elizabeth. Hij verloor zijn rechten door een gemengd huwelijk. Hij staat nu op de 34ste plaats.

Overigens geldt de regel dat de Britse vorst niet katholiek mag zijn nog altijd. Een aanpassing ligt gevoelig, omdat het Britse staatshoofd ook de leider van de Anglicaanse Kerk is. De katholieke kinderen van George Windsor blijven dus uitgesloten.

Huwelijken ongeldig

De wet maakt ook een einde aan de regel dat alle afstammelingen van George II toestemming van de vorst moeten hebben om te trouwen. Koning George III stelde die wet in uit woede over de in zijn ogen verkeerde partnerkeuze van zijn broers.

"Dit gedeelte van de wet gaat honderden mensen aan die waarschijnlijk niet eens weten dat deze wet de geldigheid van hun huwelijk beïnvloedt", schrijft de Britse regering in een uitleg. Doordat ze niet wisten dat ze afstamden van een koning en dus geen toestemming vroegen, waren hun huwelijken ongeldig.

Volgens de nieuwe wet hoeven nog slechts de eerste zes mensen die recht hebben op de troon toestemming te vragen. Bovendien is het nu zo dat ze hun aanspraak op de troon verliezen als ze dat niet doen, het huwelijk blijft gewoon geldig.
Joostisandersgeaard2 schreef:
15-04-2018 13:28
Ik vraag me bij die lange lijst af op welke plek ikzelf sta :daisy:
Nou he :P
Frankly my dear, I don"t give a damn
Megan liet zich dopen uit respect voor de oma van Harry, want de queen is hoofd van de Anglicaanse kerk. Maar waar is het respect van de Queen? Draai de rollen eens om. Zou een bisschop onderstaande (uit het NOS-bericht) woorden over één bepaald geloof zeggen dan werd zijn hele kerk "afgefakkelt".

Als Megan zo rechtvaardig is dan had ze iets over die "ongelijke behandeling" (discriminatie) van de Angl.kerk gezegd in plaats van er aan toe te geven. Ze hoefde zich niet te laten dopen, dus ze had makkelijk kunnen zeggen "ik trouw met Harry en niet met die kerk van u"

Draai de rol nogmaals om: Had men Harry van de lijst voor troonopvolging geschrapt als hij met Megan zou trouwen dan waren de rapen gaar, maar dat is wél wat de Angl.kerk deed bij George Windsor en zijn kinderen, en wat de Angl.kerk deed toen Willem-Alexander met Maxima trouwde.

Nu mag men op een openbaar discussie forum hier geen fronsels van op het voorhoofd tonen en er vragen over stellen want 'dat hoort dan weer niet'. Dat is niet netjes.

_____________________________________________________________________________________________

NOS

Willem-Alexander maakt nu kans op de Britse troon

27-03-2015, 17:39 Koningshuis

Willem-Alexander maakt weer (een minimale) kans op de Britse troon. Hij was uit de lijn voor troonopvolging geschrapt vanwege zijn huwelijk met een katholieke vrouw, maar een wetswijziging maakt dit ongedaan.

...............

Het gedeelte van de wet dat Willem-Alexander aangaat, is een oude regel dat de Britse monarch niet katholiek mag zijn of getrouwd mag zijn met iemand van dat geloof (over andere geloven wordt niets gezegd). Toen Willem-Alexander in 2002 met Máxima trouwde, verdween hij dus uit de lijst.

....................

De wetswijziging leidt niet tot grote veranderingen in de lijn voor troonopvolging. De eerste die erdoor wordt beïnvloed is George Windsor, een achterneef van Elizabeth. Hij verloor zijn rechten door een gemengd huwelijk. Hij staat nu op de 34ste plaats.

Overigens geldt de regel dat de Britse vorst niet katholiek mag zijn nog altijd. Een aanpassing ligt gevoelig, omdat het Britse staatshoofd ook de leider van de Anglicaanse Kerk is. De katholieke kinderen van George Windsor blijven dus uitgesloten.

....................
fleurtje_5 wijzigde dit bericht op 16-04-2018 15:30
7.29% gewijzigd
Wat een gezeur joh
calvijn1 schreef:
16-04-2018 13:53
Wat een gezeur joh

:rofl:
En nog onduidelijk ook al dat geomdraai.
Het katholicisme ligt sinds Henry Viii nogal gevoelig
Oh ja.
Trouwjurken! Met een sleep of juist niet?
Ik denk geen sleep. Of wel een sleep maar geen sluier. Moeilijk moeilijk.. :blob:
vrouwjagersma schreef:
16-04-2018 14:20
Oh ja.
Sleep, maar korter dan die van Kate
calvijn1 schreef:
16-04-2018 14:47
Sleep, maar korter dan die van Kate
Of langer dan die van Kate. En wie draagt de sleep? Wie is dan dé "Pippa"?
Fleurtje_5 schreef:
16-04-2018 15:48
Niet haar halfzus in elk geval :lol:
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Fleurtje_5 schreef:
15-04-2018 13:23

Volgens mij had het huis Von Waldeck Pyrmont geen directe bloedverwantschap met het Engelse Koningshuis. Ik zou me wel kunnen voorstellen dat de band met Romanovs via Anna Paulowna of (verder weg) het huis van Pruisen via Wilhelmina van Pruisen, daaraan debet zou kunnen zijn.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
De zus van Emma von Waldeck Pyrmont, de moeder van Koningin Wilhelmina, Helena was getrouwd met de hertog van Albany, de jongste zoon van Koningin Victoria.
Everything you see I owe to spaghetti!
vrouwjagersma schreef:
16-04-2018 14:20
Oh ja.
Een korte, zegt men bij CTV. En verder klassiek, tijdloos en simpel, clean en minimalistisch, want dat is haar smaak.

https://www.ctvnews.ca/world/why-meghan ... -1.3884554

Kannie wachten!
Wat een bijzondere timing trouwens, met de geboorte van de derde van Will en Kate. Schoonzus ligt nog helemaal in de kreukels op de grote dag.
Lorelai schreef:
16-04-2018 20:30
Wat een bijzondere timing trouwens, met de geboorte van de derde van Will en Kate. Schoonzus ligt nog helemaal in de kreukels op de grote dag.
Misschien is het een moetje.
Lorelai schreef:
16-04-2018 20:30
Mwah, na Charlottes geboorte rende ze volgens mij ook na 4 weken weer publiekelijk rond op palen van hakken. Met de bruiloft zal ze het grootste deel van de dag kunnen zitten en ik neem aan dat er veel rekening mee gehouden wordt. Als ze geen 2 weken over tijd gaat zal het dus wel meevallen.
Joostisandersgeaard2 schreef:
16-04-2018 20:41
Misschien is het een moetje.
Neuh, huwelijk was al maanden terug aangekondigd. Dan kon je nu al wel wat zien hoor.

Waarschijnlijk gewoon omdat ze kinderen willen en zij al 38 is. Dan is een half jaar uitstel best veel.
Fleurtje_5 schreef:
16-04-2018 15:48
Dat kan Meghan best zelf doen, ze lijkt sowieso al heel erg op Pippa.
Annapicobella schreef:
16-04-2018 20:05
De zus van Emma von Waldeck Pyrmont, de moeder van Koningin Wilhelmina, Helena was getrouwd met de hertog van Albany, de jongste zoon van Koningin Victoria.
Via die lijn is geen troonopvolging mogelijk. Dubbele vrouwelijke lijn telt niet. Dus het ofwel van Anna van Hannover komen uit de 18e eeuw, ofwel via een andere andere connectie.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven