Date loopt mis
zaterdag 21 april 2018 om 17:14
Ik had al een tijdje erg leuk contact met een man via een datingsapp. Hij woonde maar 10km bij mij vandaan en na een tijdje contact ben ik bij hem langs geweest. Er was meteen een klik en we hebben 3 uur lang op de bank zitten kletsen. Toen ik weer naar huis ging stuurde hij meteen een kusje op whatsapp.
Via whatsapp planden we meteen een nieuwe afspraak voor 2 dagen erna. Wederom was het die avond weer erg gezellig! En de dag erna gingen we lekker touren en eten bij hem achterthuis. De dagen volgden en we zagen elkaar zowat om de dag. We lagen ‘s avonds lekker tegen mekaar aan op de bank en er gebeurde verder niets en dat voelde vertrouwd. Toen besloten we te gaan borrelen, en omdat het zo goed voelde bleef ik slapen en hadden we afgesproken nog geen seks te hebben, pas wanneer ik er klaar voor was. Hij gaf mij alle vertrouwen en ik durfde uit te spreken dat ik kriebels in mijn buik kreeg.
Omdat het zo vertrouwd voelde gebeurde er uiteindelijk toch wel wat, ik dacht wat maakt het uit? We hebben het leuk, kunnen over alles praten en hij wilde tenslotte ook iets serieus weer opbouwen. Dat is 2 keren gebeurd en tussendoor hebben we ook nog 2 nachten gewoon geslapen zonder dat er wat gebeurde.
Begin deze week was hij ineens stiller via whatsapp en belde mij niet meer uit zichzelf. Ik begreep der niks van en hij zei telkens dat hij druk was met werk of andere dingen, maar ik zag hem wel steeds online. Het maakte mij zo onzeker dus ik ging hem controleren. En zei een keer een beetje boos dat ik het niet leuk vond dat ie niets zei terwijl ik hem wel online zag. Ook belde een goede vriendin mij op en vertelde dat ze hem online zag op de datingsapp waar ik hem op had leren kennen, terwijl hij zei er niks meer mee te doen. Toen werd ik verdrietig en dacht zie je nou wel, hij bedonderd mij! Ik hoor bijna niks meer maar hij heeft wel tijd om daar op te zitten.
Ik heb hem toen opgebeld en gevraagd of hij me wel echt serieus leuk vond. Als dat niet zo was dan zou hij dat wel eerlijk zeggen zei hij. Ik heb hem toen geconfronteerd dat ik wist dat ie nog regelmatig op die app online was, en dat ik het ontzettend vreemd vond dat hij bijna geen initiatief meer toonde naar mij toe. Volgens hem was hij berichten aan het verwijderen op die app. En ik moest hem niet zo controleren en hij had geen zin in die drama! Die avond was die niet meer online want hij beweerde dat ie optijd ging slapen. Ik ben langs zijn huis gereden (ja heel stom, onzekerheid) en zag daar een auto bij zijn huis staan van een meid. De volgende dag heb ik nog gevraagd of er een ander was en heb ik verteld dat ik dat heb gezien. Toen zei hij dat het een gewone vriendin was die nog langs kwam voor zijn verjaardag, en tegen mij doodleuk zeggen dat hij ging slapen. Ik geloof er niks meer van, alles leek zo leuk en ik vertrouwde die vent.
Gisteren zou ik naar hem toe gaan en er over praten. Hele dag hoorde ik niks en tegen 20:00 pas een appje dat ik niet hoefde te komen want hij had er even geen zin in. Ik vroeg hem of het klaar was, en dan zegtie ook nog doodleuk dat ie dat niet zegt maar even rust wil. Ik heb die app zelf weer aangemaakt en zie hem constant online. Ik voel me zo bedonderd! Het leek zo leuk en zo serieus tussen ons. Vorige week waren we bijna alle dagen samen zelfs. Ik heb dit vaker mee gemaakt en het maakt me ontzettend onzeker.
Ik heb helaas nog kleren van hem thuis liggen die hij nodig heeft voor zijn werk. Maar ik heb de puf niet meer om contact met hem te zoeken.
Het voelt zo ontzettend rot, weet even niet hoe ik er mee om moet gaan!
Wat moet ik hiermee? Ik weet dat ik zelf ook niet alles goed heb gedaan door mijn onzekerheid. Hij is zo leuk, maar het maakt mij zo onzeker. Straks had ie wel gelijk dat ik me druk maakte om niets, maar als hij telkens op die datingsapp zit terwijl wij al een tijdje serieus met elkaar afspreken en samen slapen. Ik weet het echt niet en voel me zo verdrietig omdat alles zo leuk leek!!!!
Het liefst bel ik hem op of ga naar zn huis, maar hij wil even rust en ik heb er ook niet meer zo de puf voor. Laten rusten doet ook zo zeer!
Via whatsapp planden we meteen een nieuwe afspraak voor 2 dagen erna. Wederom was het die avond weer erg gezellig! En de dag erna gingen we lekker touren en eten bij hem achterthuis. De dagen volgden en we zagen elkaar zowat om de dag. We lagen ‘s avonds lekker tegen mekaar aan op de bank en er gebeurde verder niets en dat voelde vertrouwd. Toen besloten we te gaan borrelen, en omdat het zo goed voelde bleef ik slapen en hadden we afgesproken nog geen seks te hebben, pas wanneer ik er klaar voor was. Hij gaf mij alle vertrouwen en ik durfde uit te spreken dat ik kriebels in mijn buik kreeg.
Omdat het zo vertrouwd voelde gebeurde er uiteindelijk toch wel wat, ik dacht wat maakt het uit? We hebben het leuk, kunnen over alles praten en hij wilde tenslotte ook iets serieus weer opbouwen. Dat is 2 keren gebeurd en tussendoor hebben we ook nog 2 nachten gewoon geslapen zonder dat er wat gebeurde.
Begin deze week was hij ineens stiller via whatsapp en belde mij niet meer uit zichzelf. Ik begreep der niks van en hij zei telkens dat hij druk was met werk of andere dingen, maar ik zag hem wel steeds online. Het maakte mij zo onzeker dus ik ging hem controleren. En zei een keer een beetje boos dat ik het niet leuk vond dat ie niets zei terwijl ik hem wel online zag. Ook belde een goede vriendin mij op en vertelde dat ze hem online zag op de datingsapp waar ik hem op had leren kennen, terwijl hij zei er niks meer mee te doen. Toen werd ik verdrietig en dacht zie je nou wel, hij bedonderd mij! Ik hoor bijna niks meer maar hij heeft wel tijd om daar op te zitten.
Ik heb hem toen opgebeld en gevraagd of hij me wel echt serieus leuk vond. Als dat niet zo was dan zou hij dat wel eerlijk zeggen zei hij. Ik heb hem toen geconfronteerd dat ik wist dat ie nog regelmatig op die app online was, en dat ik het ontzettend vreemd vond dat hij bijna geen initiatief meer toonde naar mij toe. Volgens hem was hij berichten aan het verwijderen op die app. En ik moest hem niet zo controleren en hij had geen zin in die drama! Die avond was die niet meer online want hij beweerde dat ie optijd ging slapen. Ik ben langs zijn huis gereden (ja heel stom, onzekerheid) en zag daar een auto bij zijn huis staan van een meid. De volgende dag heb ik nog gevraagd of er een ander was en heb ik verteld dat ik dat heb gezien. Toen zei hij dat het een gewone vriendin was die nog langs kwam voor zijn verjaardag, en tegen mij doodleuk zeggen dat hij ging slapen. Ik geloof er niks meer van, alles leek zo leuk en ik vertrouwde die vent.
Gisteren zou ik naar hem toe gaan en er over praten. Hele dag hoorde ik niks en tegen 20:00 pas een appje dat ik niet hoefde te komen want hij had er even geen zin in. Ik vroeg hem of het klaar was, en dan zegtie ook nog doodleuk dat ie dat niet zegt maar even rust wil. Ik heb die app zelf weer aangemaakt en zie hem constant online. Ik voel me zo bedonderd! Het leek zo leuk en zo serieus tussen ons. Vorige week waren we bijna alle dagen samen zelfs. Ik heb dit vaker mee gemaakt en het maakt me ontzettend onzeker.
Ik heb helaas nog kleren van hem thuis liggen die hij nodig heeft voor zijn werk. Maar ik heb de puf niet meer om contact met hem te zoeken.
Het voelt zo ontzettend rot, weet even niet hoe ik er mee om moet gaan!
Het liefst bel ik hem op of ga naar zn huis, maar hij wil even rust en ik heb er ook niet meer zo de puf voor. Laten rusten doet ook zo zeer!
redrose91 wijzigde dit bericht op 21-04-2018 17:19
1.97% gewijzigd
zondag 22 april 2018 om 21:59
Hier zit best wat in eigenlijk.Perkele schreef: ↑22-04-2018 21:33Ik snap het allemaal niet zo goed. Je gooit alles weg, wegens online contact? Toen je bij hem was, was alles toch prima?
Daarnaast is dit natuurlijk jouw kant van het verhaal en gezien je angstoornis en verlatingsangst is dat ook bepalend voor de context van de gesprekken die jij beschrijft.
Ik vind het bizar hoeveel vrouwen zo’n “alle mannen zijn klootzakken” houding hebben hier, want wat ik lees is dat het fijn was, hij je zelfs aan z’n moeder wilde voorstellen etc. Maar dat hij niet zo snel wilde gaan als jij. Dat hij op die datingsapp zit, hoeft niks te zeggen. Evenals dat hij je niet 24/7 appt.
Kwa “echt” contact, heeft hij eigenlijk zich nooit afstandelijk of iets gedragen? Wat ik lees is dat je iets hebt weggegooid wat eigenlijk fijn was. Seks hebben en gevoelens betekend niet dat je je gelijk moet binden. Dat jullie seks hebben gehad, hoeft ook niet te betekenen dat het voor hem gelijk klaar is. Ik heb ook wel eens dat na de 1e paar x seks het wat stiller valt, omdat er gewoon wat minder seksuele spanning is. Dat heeft eigenlijk nooit het einde betekent. Hij heeft ook altijd naar jou gecommuniceerd het fijn te vinden met jou. Je moet het jezelf ook gunnen.
Dat hele verhaal van woorden en daden slaat ook nergens op, want hoe kan online contact nou zwaarser wegen dan de momenten die jullie samen hadden?
Terugkomend op die gesprekken, misschien is dat zijn manier van indruk proberen te maken en is hij ook gewoon onzeker. Hij wilt wel iets serieus, maar in een ander tempo, omdat hij niet dezelfde fouten wilt maken als met zijn ex. Misschien ging het even iets te snel, betekent niet het einde.
Moet jij wel daten als je eerlijk tegen jezelf bent? Gun jij jezelf liefde? Want daar moet je eerst het juiste antwoord op geven voor je überhaupt moet gaan daten.
zondag 22 april 2018 om 22:02
Lief gezegd! In vervolg kap ik het gewoon af en probeer ik er geen moeite meer in te steken met mijn controle gedrag. Zorgt ook vast voor meer rust in mjjn hoofd.LiveLoveLaugh2 schreef: ↑22-04-2018 21:58Je intuïtie klopte, dat is positief. Je bent dus sterk genoeg om dit soort situaties in de toekomst het hoofd te bieden, nu alleen nog luisteren naar het stemmetje en de reactie wat temperen![]()
zondag 22 april 2018 om 22:17
Het kan er ook voor zorgen dat je een lieve geinteresseerde jongen te snel afpoeierd. Mannen zitten echt wel anders in elkaar dan vrouwen.
Mijn vriend reageert ook af en toe wel een een beetje kortaf of een dag niet. Ja jeetje dan is hij moe of heeft het heel druk. En de volgende dag bellen we weer 3 uur met elkaar.
Wat bij ons wel gelijk duidelijk was was dat sex exclusiviteit betekende. Achteraf gezien hadden we beiden na dat 1 al geen behoefte meer aan andere mensen mannen of vrouwen en wilde we samen gaan ontdekken wat is zou kunnen komen.
Maar goed mijn vriend is nauwelijks te vinden op google. Heeft geen facebook of linkedin en de vervelende eigenschap zich soms wat onhandig uit te drukken en snoeihard op de rem te gaan staan als ik te snel
wil.
Rode vlaggen in de ogen van sommigen. Maar dat zijn het ansoluut niet
Maar inmiddels zn vrienden en ouders ontmoet en gaat het eigenlijk heel erg goed.
zondag 22 april 2018 om 22:28
Okay. Afspraken afzeggen zegt in principe ook niet zoveel? Die strings.. ook niet. Hij heeft dat uitgelegd, maar die uitleg klopt niet met jouw perceptie van mannen dus vul je zelf in hoe het volgens jou in elkaar zit. Als hij zo leuk is, waarom is hij dan ook niet het voordeel van de twijfel waard?Redrose91 schreef: ↑22-04-2018 21:52Het ging echt niet alleen om online contact. Afspraken met mij op het laatste moment afzeggen als ik al op hem wachtte en zelfs een keer eten aan het koken was, de strings die ik in zijn slaapkamer zag liggen, de stoere praat over seks wat ie had gehad met een dame waarvan hij dacht haar niet te kunnen krijgen. Allemaal van dat soort dingetjes, terwijl het naast die kleine dingen wel ontzettend fijn was. Het klopt allemaal niet hoor, ookal heb ik een angststoornis en vat ik soms misschien bepaalde situaties sterker op, dit zijn allemaal signalen dat er iets mis is.
Je zegt ook “naast die KLEINE dingen was het wel fijn”. Hij is ook maar een mens, he? Vind dit allemaal ook totaal niet een afknapper naast wat jij hebt gedaan eigenlijk.
Ook je andere comment over je hoofdpijn en over hoe zielig je bent.. deze hele datingsperiode stond volgens mij nog in zijn kinderschoenen. Wat enorm dramatisch allemaal. Volgens mij heb je echt te weinig inzicht in je eigen gedrag.
Hoe oud ben je eigenlijk?
zondag 22 april 2018 om 22:28
Fijn voor je dat jouw date zo goed uitpakte. Het gedrag van jou vriend echter verschilt overduidelijk t.o.v. TO haar scharrel, dus wat heeft TO nu precies aan deze informatie?Trien30 schreef: ↑22-04-2018 22:17Het kan er ook voor zorgen dat je een lieve geinteresseerde jongen te snel afpoeierd. Mannen zitten echt wel anders in elkaar dan vrouwen.
Mijn vriend reageert ook af en toe wel een een beetje kortaf of een dag niet. Ja jeetje dan is hij moe of heeft het heel druk. En de volgende dag bellen we weer 3 uur met elkaar.
Wat bij ons wel gelijk duidelijk was was dat sex exclusiviteit betekende. Achteraf gezien hadden we beiden na dat 1 al geen behoefte meer aan andere mensen mannen of vrouwen en wilde we samen gaan ontdekken wat is zou kunnen komen.
Maar goed mijn vriend is nauwelijks te vinden op google. Heeft geen facebook of linkedin en de vervelende eigenschap zich soms wat onhandig uit te drukken en snoeihard op de rem te gaan staan als ik te snel
wil.
Maar inmiddels zn vrienden en ouders ontmoet en gaat het eigenlijk heel erg goed.
Trouwens, fatsoenlijk gedrag is voor mannen en vrouwen gelijk, daar zit geen sekse verschil in hoor. En je hebt fatsoenlijke en onfatsoenlijke mannen én vrouwen.
zondag 22 april 2018 om 22:54
Ik probeer alleen uit te leggen dat dingen die als rode vlaggen worden gezien niet altijd rode vlaggen zijn.LiveLoveLaugh2 schreef: ↑22-04-2018 22:28Fijn voor je dat jouw date zo goed uitpakte. Het gedrag van jou vriend echter verschilt overduidelijk t.o.v. TO haar scharrel, dus wat heeft TO nu precies aan deze informatie?
Trouwens, fatsoenlijk gedrag is voor mannen en vrouwen gelijk, daar zit geen sekse verschil in hoor. En je hebt fatsoenlijke en onfatsoenlijke mannen én vrouwen.
Ook bij de TO haar scharrel is toch helemaal niet duidelijk wat er precies is? Hij wilde haar aan zn ouders voorstellen. Dat doen de meeste mensen niet zomaar. Dan ben je negen van de tien keer echt wel meer dan een neukertje...
Even minder contact betekend niet einde verhaal, integendeel.
Fatsoenlijk gedrag is zeker voor een ieder gelijk. Maar dingen overanalyseren in momenten van minder contact kunnen je tot conclusies brengen die misschien helemaal niet terecht zijn.
Het zou jammer zijn als de TO straks leuke mannen ook zo afschuift omdat ze bang is weer zo’n fout typ aan de haak te slaan.
zondag 22 april 2018 om 23:06
Er hingen 2 roze dobbelstenen in en hij heeft de volgende dag zelf toegegeven dat er inderdaad een dame was. Verder heb ik nergens naar gevraagd. Hij heeft tenslotte heel veel “vriendinnen” en ik hoor hem nooit over kameraden.
zondag 22 april 2018 om 23:12
Nou elke dag heel wat fb vrienden erbij en aldoor op die datingsapp online zitten is voor mij echt wel een rode vlag. Zoals wij met elkaar waren, bijna elke dag samen en slapen (dit wou hij zelf!) leek het echt al een beginnende relatie. Ik had zelfs nog aangegeven of we niet wat rustiger aan moesten doen, maar hij vond dat dat niet hoefde wat het zat goed tussen ons.Trien30 schreef: ↑22-04-2018 22:54Ik probeer alleen uit te leggen dat dingen die als rode vlaggen worden gezien niet altijd rode vlaggen zijn.
Ook bij de TO haar scharrel is toch helemaal niet duidelijk wat er precies is? Hij wilde haar aan zn ouders voorstellen. Dat doen de meeste mensen niet zomaar. Dan ben je negen van de tien keer echt wel meer dan een neukertje...
Fatsoenlijk gedrag is zeker voor een ieder gelijk. Maar dingen overanalyseren in momenten van minder contact kunnen je tot conclusies brengen die misschien helemaal niet terecht zijn.
Het zou jammer zijn als de TO straks leuke mannen ook zo afschuift omdat ze bang is weer zo’n fout typ aan de haak te slaan.
Als hij telkens online is op whatsapp en mij de hele dag niet bericht, en zelfs online is op die datingsapp, dan klopt het in mijn ogen gewoon niet hoor. Ik hoef hem echt niet de hele dag te spreken, maar soms hoorde ik zo 2 dagen niks meer terwijl hij me eerder dagelijks belde, appte en me aldoor wou zien.
Het maakt verder ook niet meer uit. Ik vertrouw dit zelf niet, en ik hoef ook geen vent die allemaal vreemde meiden toevoegd op fb en alle profielfotos zit te liken, ookal is het maar internet. Voor mij is het belangrijk dat ik me vertrouwd bij iemand voel, en dat kan ik niet, ookal zou een ander het miss wel kunnen.
zondag 22 april 2018 om 23:28
Als ik aan een scharrel vertel dat ik met hem wil trouwen dan zegt dat toch ook niet meteen dat ik serieus ben? Daden zeggen veel meer dan woorden, hoeveel praatjes hangen sommigen niet op om je het bed in te krijgen? Als hij TO zou hebben opgehaald en een kop koffie met haar was gaan drinken bij zijn ouders zou je een goed punt hebben over serieus zijn. Hoewel, zelfs dat zegt nog niet zoveel want je hebt er genoeg bij die dit ook met scharrels zouden doen.. maar dan was de kans wel een stuk aannemelijker dan deze vage toespraak aannemen als dat hij serieus was.Trien30 schreef: ↑22-04-2018 22:54Ik probeer alleen uit te leggen dat dingen die als rode vlaggen worden gezien niet altijd rode vlaggen zijn.
Het gaat niet alleen om minder contact. Ik weet niet hoe jij bijvoorbeeld gedragen strings tegenkomen uitlegt aan jezelf, maar dat staat bij mij gelijk aan gebruikte condooms vinden. Je hebt gelijk dat voor iedereen er een andere norm voor grensoverschrijdend gedrag is, TO geeft alleen zelf aan dat ze hier een naar onderbuik gevoel van kreeg en is gaan zoeken. Dat vind ik persoonlijk een gezondere houding dan de boel negeren en stug door daten waarna je er misschien jaren later na 2 kinderen en een koopwoning achter komt dat het toch niet zo’n fraaie man is. Zie jij dit anders?
zondag 22 april 2018 om 23:45
Nee hoor bovenstaande ben ik zeker met je eens.LiveLoveLaugh2 schreef: ↑22-04-2018 23:28Als ik aan een scharrel vertel dat ik met hem wil trouwen dan zegt dat toch ook niet meteen dat ik serieus ben? Daden zeggen veel meer dan woorden, hoeveel praatjes hangen sommigen niet op om je het bed in te krijgen? Als hij TO zou hebben opgehaald en een kop koffie met haar was gaan drinken bij zijn ouders zou je een goed punt hebben over serieus zijn. Hoewel, zelfs dat zegt nog niet zoveel want je hebt er genoeg bij die dit ook met scharrels zouden doen.. maar dan was de kans wel een stuk aannemelijker dan deze vage toespraak aannemen als dat hij serieus was.
Het gaat niet alleen om minder contact. Ik weet niet hoe jij bijvoorbeeld gedragen strings tegenkomen uitlegt aan jezelf, maar dat staat bij mij gelijk aan gebruikte condooms vinden. Je hebt gelijk dat voor iedereen er een andere norm voor grensoverschrijdend gedrag is, TO geeft alleen zelf aan dat ze hier een naar onderbuik gevoel van kreeg en is gaan zoeken. Dat vind ik persoonlijk een gezondere houding dan de boel negeren en stug door daten waarna je er misschien jaren later na 2 kinderen en een koopwoning achter komt dat het toch niet zo’n fraaie man is. Zie jij dit anders?
Het ging ook meer over toekomstige mannen. Het zou zonde zijn dat als ze vanaf nu ook leuke mannen zou afserveren omdat ze koste wat kost wil voorkomen gekwetst te worden. Zou voor de TO toch fijn zijn als ze nu eens een echt fijne man leert kennen die haar wel die rust kan geven in het daten.
maandag 23 april 2018 om 00:04
Dat hoop ik ook voor TOTrien30 schreef: ↑22-04-2018 23:45Nee hoor bovenstaande ben ik zeker met je eens.
Het ging ook meer over toekomstige mannen. Het zou zonde zijn dat als ze vanaf nu ook leuke mannen zou afserveren omdat ze koste wat kost wil voorkomen gekwetst te worden. Zou voor de TO toch fijn zijn als ze nu eens een echt fijne man leert kennen die haar wel die rust kan geven in het daten.
Ben er van overtuigd dat zodra ze een goede partner ontmoet dit direct goed aanvoelt en ze een fijne relatie opbouwt. Helaas moet ze misschien nog een paar kikkers kussen voordat haar prins voorbij komt, maar haar intuitie werkt prima om zich daar doorheen te worstelen.
maandag 23 april 2018 om 00:13
In het begin had ik ook echt geen last van controle gedrag, het was ontzettend fijn en ik twijfelde niet. Pas toen ik signalen opvangde toen ben ik gaan nadenken en gaan controleren, opzich lijkt het me vrij logisch want je laat niet met je sollen lijkt mij? Maar ik draaf dan een beetje te veel door waardoor ik obsessief gedrag ga vertonen. Ik denk dat ik dit niet zal hebben bij een juiste man, je voelt wel aan of het klopt of niet. Ik ben 26 en heb een relatie gehad van 3 jaar, waarbij ik dit totaal niet had! Hij kon zijn gang gaan en ik vertrouwde hem.LiveLoveLaugh2 schreef: ↑23-04-2018 00:04Dat hoop ik ook voor TO
Ben er van overtuigd dat zodra ze een goede partner ontmoet dit direct goed aanvoelt en ze een fijne relatie opbouwt. Helaas moet ze misschien nog een paar kikkers kussen voordat haar prins voorbij komt, maar haar intuitie werkt prima om zich daar doorheen te worstelen.
Maar ik merk wel aan mezelf dat als ik merk dat iets niet klopt ik er te obsessief mee bezig ga met controleren en berichten sturen. Hiermee moet ik kappen, gewoon weglope als ik weet dat het niet goed zit. Ik weet gewoon echt zeker dat hij niet zo serieus was zoals ik dacht..
maandag 23 april 2018 om 00:37
Dat kan. Sommige mannen hebben dat nu eenmaal.
maandag 23 april 2018 om 00:39
Goed dat je dat inziet. Je laat namelijk juist met je sollen als je zo reageert.Redrose91 schreef: ↑23-04-2018 00:13In het begin had ik ook echt geen last van controle gedrag, het was ontzettend fijn en ik twijfelde niet. Pas toen ik signalen opvangde toen ben ik gaan nadenken en gaan controleren, opzich lijkt het me vrij logisch want je laat niet met je sollen lijkt mij? Maar ik draaf dan een beetje te veel door waardoor ik obsessief gedrag ga vertonen. Ik denk dat ik dit niet zal hebben bij een juiste man, je voelt wel aan of het klopt of niet. Ik ben 26 en heb een relatie gehad van 3 jaar, waarbij ik dit totaal niet had! Hij kon zijn gang gaan en ik vertrouwde hem.
Maar ik merk wel aan mezelf dat als ik merk dat iets niet klopt ik er te obsessief mee bezig ga met controleren en berichten sturen. Hiermee moet ik kappen, gewoon weglope als ik weet dat het niet goed zit. Ik weet gewoon echt zeker dat hij niet zo serieus was zoals ik dacht..
maandag 23 april 2018 om 17:16
Trots op mezelf dat ik gisteren en vandaag hem niet gebelt of geappt heb, en ook geen stalkerig gedrag vertoond heb om bijv langs zn huis te rijden. Wel ben ik ontzettend verdrietig en blijven de vragen maar door mijn hoofd heen gaan. Hoe kan iets nou zo leuk en serieus lijken? Dat hij het zelfs aan collegas en ouders verteld en dat ie me ook zo makkelijk weer opzij zet.
Ben verdrietig en wil dat die gedachten stoppen, maar toch stiekem trots dat ik wel sterk probeer te blijven... moest dit even kwijt!
Zijn er mensen die iets soort gelijks hebben mee gemaakt? Dat een man je ineens liet zitten terwijl je dacht dat hij serieus met je was?
Ben verdrietig en wil dat die gedachten stoppen, maar toch stiekem trots dat ik wel sterk probeer te blijven... moest dit even kwijt!
Zijn er mensen die iets soort gelijks hebben mee gemaakt? Dat een man je ineens liet zitten terwijl je dacht dat hij serieus met je was?
maandag 23 april 2018 om 21:02
Helemaal niet. Hij negeerde mij steeds al want ik kreeg soms zomaar einde van de avond een keer een bericht terug, terwijl hij wel een “apper en beller” is. Ik merkte gewoon dat hij geen interesse meer toonde en gaf hiervoor geen reden. En als ik ging vragen wat er was dan was er niks. Hij verzon smoesjes om mij af te zeggen. Terwijl hij de eerste weken echt wel moeite deed. Het werd hem denk ik te serieus....EsterInside schreef: ↑23-04-2018 20:28Hij liet je niet ineens zitten. Je hebt hem gestalkt en daar is hij van geschrokken/afgeknapt.
Maarja, alsof je tegen een muur praat.
maandag 23 april 2018 om 22:34
Hij heeft dat vooralsnog nooit gezegd. Jij vult dit in en jij bent degene die het heeft afgekapt.Redrose91 schreef: ↑23-04-2018 21:02Helemaal niet. Hij negeerde mij steeds al want ik kreeg soms zomaar einde van de avond een keer een bericht terug, terwijl hij wel een “apper en beller” is. Ik merkte gewoon dat hij geen interesse meer toonde en gaf hiervoor geen reden. En als ik ging vragen wat er was dan was er niks. Hij verzon smoesjes om mij af te zeggen. Terwijl hij de eerste weken echt wel moeite deed. Het werd hem denk ik te serieus....
Dus ik snap die slachtofferrol niet zo. Kinderachtig bijna.
maandag 23 april 2018 om 23:09
Het is niet heel abnormaal gedrag hoor wat je hier omschrijft.Redrose91 schreef: ↑23-04-2018 21:02Helemaal niet. Hij negeerde mij steeds al want ik kreeg soms zomaar einde van de avond een keer een bericht terug, terwijl hij wel een “apper en beller” is. Ik merkte gewoon dat hij geen interesse meer toonde en gaf hiervoor geen reden. En als ik ging vragen wat er was dan was er niks. Hij verzon smoesjes om mij af te zeggen. Terwijl hij de eerste weken echt wel moeite deed. Het werd hem denk ik te serieus....
Als je een paar weken heel intensief contact hebt gehad kan het toch zijn dat je even behoefte hebt aan wat ruimte?
Al was het fijn als hij dat gewoon even had gecommuniceerd als dat aan de hand was.
Overigens dat hij nog op die date app zat zegt ook vrij weinig. Ik sprak op tinder ook nog wel met andere mannen maar dat waren soort van online vriendschappen geworden. We wisten al dat het niks ging worden vanwegen bijvoorbeeld afstand maar vonden het nog wel leuk beetje de date ervaringen uit te wisselen en over koetjes en kalfjes te praten.
Sommige dingen zijn echt anders dan dat ze lijken.
Zijn gedrag was niet wat bij jou past en oke die strings waren wel een huge red flag maar wat nu als je er achter komt dat hij op de dateapp nog wel met vrouwen sprak maar dat hij die dames vertelde dat hij een geweldig leuke vrouw had ontmoet?
Dat die vriendin die bij hem langs kwam echt niet meer was dan gewoon een vriendin?
Ik vind het wel heel vervelend voor je hoor. Want hij paste duidelijk in zn gedrag niet bij jou. En jij niet bij hem. Maar je bent/was wel verliefd.
maandag 23 april 2018 om 23:32
Ik ben echt niet iemand die overal meteen wat achter zoekt maar ik voel echt wel aan als het echt niet klopt. En ja ik heb echt wel gelijk! Ik kijk net op facebook en zie een plaatje voorbij komen: “tag iemand waar je verliefd op bent” en ja hoor, hij tagt een meid. Ik vind dat soort tag spelletjes wat kinderachtig, maargoed het is wel duidelijk. 6 dagen geleden lag hij nog naast mij en en nu dit. Ik wist het!! 
Ik gooi hem maar van facebook af, hoef dit soort dingen niet te zijn. Is alleen maar pijnlijk en ik wil het gewoon loslaten, maar het is zo moeilijk! Vooral omdat er telkens door mijn hoofd gaat dat ik hem wil controleren bij zijn huis (ja ziekelijk ik weet het). Gelukkig heb ik dit niet meer gedaan en probeer mijn gedachten opzij te zetten. Maar makkelijk is het niet.
Morgen heb ik een gesprek bij mijn dokter. Niet over hem hoor, maar dat ik wat aan mijn eigen gedrag wil doen.
Ik gooi hem maar van facebook af, hoef dit soort dingen niet te zijn. Is alleen maar pijnlijk en ik wil het gewoon loslaten, maar het is zo moeilijk! Vooral omdat er telkens door mijn hoofd gaat dat ik hem wil controleren bij zijn huis (ja ziekelijk ik weet het). Gelukkig heb ik dit niet meer gedaan en probeer mijn gedachten opzij te zetten. Maar makkelijk is het niet.
Morgen heb ik een gesprek bij mijn dokter. Niet over hem hoor, maar dat ik wat aan mijn eigen gedrag wil doen.
dinsdag 24 april 2018 om 08:49
Lief!
Ik zit nu bij de dokter te wachten. Heb namelijk geen zin dat ik straks bij een eventuele goede man me ook achterdochtig ga gedragen. Maar ook voor mezelf! Ik wil die onzekerheid niet telkens voelen, ookal was het deze keer terecht dat ik me zo voelde.