Bij elk kikje wilt zoon de borst.. en ik ben op!

23-04-2018 09:35 122 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi,

Hier een zoon van 8 maanden die het niet zo nauw neemt met mijn slaap. Hij heeft 4 borst voedingen op de dag. Nu wordt hij steeds vaker wakker snachts en het enigste waar ik hem rustig mee krijg is de borst. 1 a 2 voedingen ok maar het breekt mij zo langzaam aan een beetje op. Heb ook nog een anders kind en werk. Als zijn vader bij z’n bed staat voelt hij al nattigheid ( of beter gezegd niet want hij heeft geen melk ) moet ik hierdoor heen. Ik probeer wel eens met wat warm water uit de fles. Hij heeft geen speen. Moet ik gewoon continue met de melk kraan paraat staan of hebben jullie tips. Hij is trouwens goed op gewicht.
Alle reacties Link kopieren
Frizz schreef:
23-04-2018 21:32
Huh? Niet aan gedacht? je reageerde net nog op m'n post over tandenpijn!
Dat was ik niet!
Alle reacties Link kopieren
Xanthan schreef:
23-04-2018 22:15
Ik snap je niet helemaal. Je hebt er wel last van en opent een topic maar je wil er blijkbaar geen invloed op uitoefenen.

Ik zou gewoon een fles door papa laten geven, poedermelk of gekolfd zou me om het even zijn. Dan krijgt je kind alle geborgenheid én eten van papa en kan jij je rust pakken.
Ik ga het eens proberen. Ik vind 1 a 2 keer nog te overzien ( de voeding/ geborgenheid ) maar meer is gewoon echt niet nodig op deze leeftijd. Probeer ook te kijken waar het door komt. Mijn zoon komt vaker, vandaar dit topic.
Geborgenheid kun je een baby op zoveel manieren geven. Bij je laten slapen in een co-sleeper, in bad doen en daarna masseren, knuffelen, wiegen, liedjes zingen, in de draagdoek en dan een wandeling maken, etc etc.

Je hoeft hiervoor echt niet ellenlang bv te geven als je er zelf helemaal doorheen zit. Een moeder die totaal kapot gaat, dát kan schadelijk zijn voor een baby.
Lil0u schreef:
24-04-2018 07:30
Geborgenheid kun je een baby op zoveel manieren geven. Bij je laten slapen in een co-sleeper, in bad doen en daarna masseren, knuffelen, wiegen, liedjes zingen, in de draagdoek en dan een wandeling maken, etc etc.

Je hoeft hiervoor echt niet ellenlang bv te geven als je er zelf helemaal doorheen zit. Een moeder die totaal kapot gaat, dát kan schadelijk zijn voor een baby.
En die geborgenheid kan dus ook prima worden geboden door vader of een andere naaste. Dat hoeft niet altijd de moeder te zijn.
SallySpectra schreef:
24-04-2018 07:38
En die geborgenheid kan dus ook prima worden geboden door vader of een andere naaste. Dat hoeft niet altijd de moeder te zijn.
Precies!
Alle reacties Link kopieren
1987mama1987 schreef:
24-04-2018 07:15
Dat was ik niet!
Jawel hoor. Met dat je niet te pas en te onpas een zetpil gaat geven.
Alle reacties Link kopieren
Frizz schreef:
23-04-2018 16:09
Maar doen knuffel helpt toch onvoldoende en de speen pakt kind van TO niet. Dus wat dan?
Dat ie geen speen wil staat er niet. Heeft geen speen schrijft TO. Er zijn gewoon moeders die liever de tepel dan de speen geven. Oftewel het nodig zijn gewoon wel lekker vinden.
Alle reacties Link kopieren
nina1966 schreef:
24-04-2018 08:28
Dat ie geen speen wil staat er niet. Heeft geen speen schrijft TO. Er zijn gewoon moeders die liever de tepel dan de speen geven. Oftewel het nodig zijn gewoon wel lekker vinden.
of baby's die een speen weigeren...
ik had er maar wat graag een speen ingeduwd ipv weer mijn tepel hoor!
Xanthan schreef:
23-04-2018 22:15
Ik snap je niet helemaal. Je hebt er wel last van en opent een topic maar je wil er blijkbaar geen invloed op uitoefenen.
Inmiddels sluit ik me hier bij aan.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben heel blij met alle reacties, mijn zoon pakt inderdaad de speen niet dusdat is lastig. Duim pakt hij wel maar als hij heel moe is lukt t hem moeilijker hem te vinden. Ik ga inderdaad eten op de dag ophogen. Nogmaals ik vind nachtvoeding niet erg, maar zoals het nu gaat, meerdere keren per nacht, dat breekt op! Daar zocht ik een oorzaak van en een oplossing.
Alle reacties Link kopieren
Frizz schreef:
24-04-2018 07:59
Jawel hoor. Met dat je niet te pas en te onpas een zetpil gaat geven.
Ik bedoel voordat ik dit topic openden nog niet aan gedacht! Gaandeweg dus wel, maar heb t idee dat als je niet snel reageert dit topic weer een eigen leven gaat leiden. Ik heb al gezegd blij te zijn met alle adviezen en ik ga er wat mee doen. Ik haal eruit wat voor mij van toepassing is!
Alle reacties Link kopieren
En als je hem om 22u een voeding geeft (borst of fles)? Slaapt hij dan wel door?
Alle reacties Link kopieren
anna1815 schreef:
23-04-2018 21:10
Na paar nachten zonder voeding zijn we dr Estivill gestart om van het rondjes lopen af te komen. En ja dat is laten huilen. Maar dat was hier 1 nacht waarbij ik elke 5 minuten naar haar toe ging. Had de app gedownload ;-) Ik geloof wel dat het gewenning / gedrag is wat ook weer af te leren is. Idee is dat kind leert dat er s nachts niks leuks gebeurt, je gewoon slaapt in je bedje met knuffel/ speen maar ouders wel beschikbaar zijn. Tweede nacht een keer 7 minuten, langsten van mn leven (gelukkig was het meer mopperen dan echt huilen). Ik gaf dus late voeding en was ervan overtuigd dat het geen honger was. En zetpil de eerste drie nachten omdat ik zeker wilde weten dat het geen tandenpijn was. Nachten erna moest ik meestal 1 keer even knuffel en speen gaan geven en dat voldeed. Lang verhaal kort; na week sliep ze door!

Ik vind dit wezenlijk anders dan kind maar gewoon laten huilen en aan het lot overlaten. Je gaat telkens naar haar toe, laat haar weten dat je er bent, geeft steun. Het enige is dat je niet de borst geeft.
Xanthan schreef:
23-04-2018 22:15
Ik snap je niet helemaal. Je hebt er wel last van en opent een topic maar je wil er blijkbaar geen invloed op uitoefenen.

Ik zou gewoon een fles door papa laten geven, poedermelk of gekolfd zou me om het even zijn. Dan krijgt je kind alle geborgenheid én eten van papa en kan jij je rust pakken.
Tja, vandaar ook dat ik opperde om een slotje te doen.
@Minime3
Ik ben het helemaal met je eens, maar je bent hier kansloos hoor.
S-Groot schreef:
24-04-2018 10:57
Ik vind dit wezenlijk anders dan kind maar gewoon laten huilen en aan het lot overlaten. Je gaat telkens naar haar toe, laat haar weten dat je er bent, geeft steun. Het enige is dat je niet de borst geeft.
Dat is het idee van slaaptraining. Je gaat er elke keer naartoe, zodat kind weet dat je er bent, maar je geeft niet steeds de borst of fles en gaat geen liedjes zingen of het bij je pakken, zodat het leert dat het s nachts tijd is om te slapen, niet voor allerlei andere dingen.
TO, ik heb dit ook gehad met mijn zoon. Toen las ik - volgens mij in de Oei ik groei nota bene :$ - dat met 8 maanden veel moeders met de bv stopten omdat hun baby dan zo demanding wordt en vooral ‘s nachts, dat ze het niet meer trekken. Had iets te maken met de hersenontwikkeling ofzo. Anyway, ik bleef herhalen ‘is een faaaaaaaaaaaase’ en het werd na een paar weken beter. Toen wel besloten dat hij naar zijn eigen bed moest (daarvoor sliep hij bij ons in bed) omdat hij telkens lag te geiten. En met 10 maanden begon het gedonder weer en toen was ik er kláár mee. M’n tepels bloedden van het eindeloze gesabbel, ik was kapot, chagrijnig, ik was het ZAT. Dus toen ben ik gaan afbouwen en dan wel gewoon bij hem gebleven ‘s nachts, maar niet de borst gegeven. Dat is best even pittig geweest en hij huilde veel (maar we zijn er altijd bij gebleven), maar na een week ging het goed en liet hij zich makkelijk troosten zonder borst. Toen ben ik andere voedingen ook gaan afbouwen en dat ging eigenlijk ook heel goed. Vanaf 11 maanden slaapt hij consequent door van 1930-0530 (oké nu niet, maar nu is hij ziek).

En nu denk ik wel eens: ik had het eerder moeten doen. Ik was ook heel erg van kamp ‘de nachtvoedingen zijn juist goed en ook troostend etc.’ maar echt mijn zoontje is zo enorm veel vrolijker, onafhankelijker, beter in zijn vel, ondernemender en gewoon, losser van mij dan eerst. Het was niet alsof het geen leuk kind was voor ik stopte met dat voeden op verzoek, maar hij was daardoor zo extreem op mij gericht. En nu eet hij met de pot mee, slaapt hij door, kan hij ook op andere manieren (en dus door andere mensen!) getroost worden en naar bed gebracht worden, enz.

Ik ga bij een volgende baby denk ik toch wel iets eerder iets meer sturen na deze ervaring. Ik geloof zeker dat het voor newborns heel belangrijk is om het zo te doen, maar mijn zoon was volgens mij echt toe aan begrenzing hierin en ik heb me toch wat teveel laten leiden door de angst om hem niet genoeg te geven, omdat je tegenwoordig zo wordt doodgegooid me de overtuiging dat voeden op verzoek, dragen, samen slapen enzo echt het beste is.

Voor mijn zoon was het met 10 maanden zeker weten niet meer het beste, maar ik denk eigenlijk met 8 maanden ook al niet meer. Volgende keer ga ik met dat soort signalen juist eerst eens proberen af te bouwen, denk ik. 4 borstvoedingen is met 8 maanden echt genoeg. Mijn zoontje ging pas meer bijvoeding eten toen hij nog maar 3 voedingen kreeg. Hij at daarvoor best aardig op goede dagen, maar avondeten meestal nauwelijks en gewoon wel nog heel wisselend. Toen dus de rem erop en ging hij ook in 1 klap naar 4 boterhammen, fruit, tussendoortje, avondmaaltijd met de pot mee en een bak yoghurt, en hij vindt het heerlijk! Maar eerder was de noodzaak er gewoon niet want ‘s nachts kon hij zijn buikje lekker vol drinken.

Wat wijsheid is kan ik je niet vertellen. Dat kun je zelf het beste inschatten. Maar wilde je toch mijn ervaring meegeven dat dat voeden op verzoek en samen slapen hier dus op een gegeven moment niet meer prettig was en hoewel eng om te doorbreken, dat iedereen hier daar gelukkiger van geworden is. Terwijl het maandenlang wel naar volle tevredenheid gebeurde daarvoor.
Alle reacties Link kopieren
Yakatani schreef:
23-04-2018 10:16
Je moet er inderdaad iets voor doen ja. Snachts heeft een kind niks aan wat het overdag krijgt.
Rijstebloem zit amper voedingswaarde in, dus dat gaat weinig uitmaken. Het enige is dat de melk dan dikker wordt. Beter geef je dan pap van moedermelk (bijv. Bambix).

Ik zou overdag ook vaker aanleggen. Kan ook zijn dat hij 's nachts drinkt om je productie op te krikken. Voedt je ook direct na zijn slaapjes? Kinderen moeten nl. goed uitgerust zijn om goed te kunnen eten en drinken.
Alle reacties Link kopieren
poeziewoezie schreef:
23-04-2018 10:59
Waarom krijgt je kind nog nachtvoeding? Hij is acht maanden!
Hier gaf ik ze toen ze twee weken waren in de laatste fles wat molenaars kindermeel.
(let op dat je wel het gat van de speen groter maakt, anders gaat de voeding er niet door). Dan sliepen ze van 22.00 tot 6.30/7.00 uur door.
Misschien zou je dat eens kunnen proberen?
.
Dit heeft m'n schoonmoeder ook lang geroepen. Toen we met 6 maanden begonnen met bijvoeden en dus ook eens kindermeel probeerden, hielp dat helemaal niets. Kinderen bleven wakker 's nachts, allebei tot 2,5 jaar. Bleek dat mijn man ook gewoon zo lang 's nachts nog een fles heeft gehad. Ik snap nu nog niet waarom schoonmoeder zo bleef hameren op die kindermeel.

Maar goed, TO kan het proberen, natuurlijk.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Lil0u schreef:
24-04-2018 11:41
Dat is het idee van slaaptraining. Je gaat er elke keer naartoe, zodat kind weet dat je er bent, maar je geeft niet steeds de borst of fles en gaat geen liedjes zingen of het bij je pakken, zodat het leert dat het s nachts tijd is om te slapen, niet voor allerlei andere dingen.

Ja snap ik, maar dat is toch heel iets anders dan ''laat maar huilen, duurt een paar nachten en dan is het over'' (en zo werd het een paar keer gebracht hier, o.a. dat dat zogenaamd het advies van een neonatoloog zou zijn geweest). Dat vind ik persoonlijk not done.
S-Groot schreef:
24-04-2018 12:00
Ja snap ik, maar dat is toch heel iets anders dan ''laat maar huilen, duurt een paar nachten en dan is het over'' (en zo werd het een paar keer gebracht hier, o.a. dat dat zogenaamd het advies van een neonatoloog zou zijn geweest). Dat vind ik persoonlijk not done.
Nee, dat is volgens mij nooit de bedoeling. Ik zou dat ook niet over mijn hart verkrijgen.
Alle reacties Link kopieren
Lil0u schreef:
24-04-2018 12:08
Nee, dat is volgens mij nooit de bedoeling. Ik zou dat ook niet over mijn hart verkrijgen.

Precies. En dan vind ik het kwalijk als zoiets als advies gegeven wordt, zeker als dat zogenaamd het advies van een neonatoloog geweest zou zijn.
S-Groot schreef:
24-04-2018 12:10
Precies. En dan vind ik het kwalijk als zoiets als advies gegeven wordt, zeker als dat zogenaamd het advies van een neonatoloog geweest zou zijn.
Dat kan ik me niet goed voorstellen, dat zo iemand dit zegt, maar je weet het maar nooit. Ook artsen zijn maar gewoon mensen die soms wel eens iets roepen.
Alle reacties Link kopieren
1987mama1987 schreef:
24-04-2018 09:58
Ik ben heel blij met alle reacties, mijn zoon pakt inderdaad de speen niet dusdat is lastig. Duim pakt hij wel maar als hij heel moe is lukt t hem moeilijker hem te vinden. Ik ga inderdaad eten op de dag ophogen. Nogmaals ik vind nachtvoeding niet erg, maar zoals het nu gaat, meerdere keren per nacht, dat breekt op! Daar zocht ik een oorzaak van en een oplossing.
word inderdaad een beetje lastig om een speen te pakken die er niet is he... (zie OP)
Lorem Ipsum
turquasi schreef:
24-04-2018 12:19
word inderdaad een beetje lastig om een speen te pakken die er niet is he... (zie OP)
To is een beetje verstrikt geraakt in haar eigen verhaal heb ik het idee......

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven