Werk & Studie alle pijlers

Werklozen topic!

09-02-2017 12:01 2034 berichten
Sinds kort heb ik geen baan meer. Ik solliciteer met regelmaat en check dagelijks de vacature sites in mijn sector. Wanneer ik weer een brief heb geschreven, krijg ik daar een boost van. Ik voel me op zo'n moment nuttig en bezig met mijn toekomst.

Buiten het sollicteren om kan ik me soms echt heel nutteloos voelen. Ik volg nu een interessante cursus en ga vrijwilligerswerk doen. Maar buiten deze bezigheden om vind ik het soms moeilijk om de dag door te komen. Vandaar dit topic. Hoe komen andere werklozen de dag door naast het solliciteren?

Iemand tips om meer structuur in mijn dagen te krijgen? Ik merk dat ik wat lamlendig begin te worden waardoor huishoudelijke klussen steeds meer een opgave zijn.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Ailuros!
Persoonlijk hou ik er niet van om het zo kort van te voren te weten, ben graag voorbereid haha. Ik zou maandag even bellen.

Wat ga je precies doen voor werk?
Dank jullie wel :) Ik ga administratief werk doen.

Ja ik ben ook van dat type dat graag alles goed op voorhand weet. Er is veel file die kant op... Dus ik moet ook het een en ander plannen.

Dan ga ik maandag eens bellen ja. Behalve dat ik woensdag start en een loon van "tussen de x en y" weet ik niets... Weet geen extralegale voordelen, werktijden, eventuele glijtijden,... Voel me niet zo goed op de hoogte gesteld ook niet eigenlijk. Was donderdag veel te enthousiast dat ik het kreeg :facepalm:
Ailuros schreef:
21-04-2018 11:28
Dank jullie wel :) Ik ga administratief werk doen.

Ja ik ben ook van dat type dat graag alles goed op voorhand weet. Er is veel file die kant op... Dus ik moet ook het een en ander plannen.

Dan ga ik maandag eens bellen ja. Behalve dat ik woensdag start en een loon van "tussen de x en y" weet ik niets... Weet geen extralegale voordelen, werktijden, eventuele glijtijden,... Voel me niet zo goed op de hoogte gesteld ook niet eigenlijk. Was donderdag veel te enthousiast dat ik het kreeg :facepalm:
Poeh, daar zou ik ook niet blij mee zijn. Je weet nog niet eens wat je gaat verdienen? Wanneer gaat je contract dan getekend worden? Ik zou sowieso niet beginnen voordat er een contract getekend is.
-Bladora- schreef:
20-04-2018 18:17
Hoi Allen!

Ik ga denk ik hier ook meeschrijven, ik zal vanaf 1 juni werkloos zijn. Heb vandaag gehoord dat mijn contract niet verlengd wordt. Ik zal niet in de WW komen omdat ik al langdurig ziek ben. ZW dus. Ik ben alleen heel benieuwd hoe dit werkt omdat ik te ziek ben mijn huidige werkzaamheden te doen, ander werk zal ik wel kunnen. Dus ik moet nu nog even helemaal uitvinden hoe dit in z'n werk gaat. Buiten dat zit ik er echt helemaal doorheen, deze baan was zo goed voor m'n carriere, en nu ineens pats boem is het over. Echt klote.
Zeker klote. Ik weet niet zo goed wat ik kan schrijven om je op te peppen. Ik ben de laatste tijd ook flink aan het balen van alles. Ik hoop dat het je lukt om even rust te nemen en te oriënteren op het vervolg.
Gefeliciteerd Ailuros! Leuk dat je een baan hebt. Ik zou trouwens zeker maandag direct aan de lijn hangen. Daar is helemaal niks geks aan.
In mijn wanhoop ben ik ook een paar keer begonnen zonder contract en zonder salaris besproken te hebben en dat was geen succes.
Nee zonder contract begin ik ook niet meer. Heb ik ook een keer gedaan en was een gedoe voor mn geld.

Ik zou woensdag tekenen en dan naar mijn dienst gaan. Je zou toch denken dat zo'n groot bedrijf dat veel aanwervingen doet dat beter aanpakt he?

Maandagochtend maar bellen. Voel me stom dat ik gisteren niet gewoon gebeld heb, nu zit ik hier een weekend op te speculeren...

Loon is al niet te hoog maar het is een echte startersjob en ik ben pas afgestudeerd en heb moeite met een passende baan vinden (faalangst en onzeker). En deze sector ligt me enorm. Ze beloven wel doorgroeimogelijkheden en na dit jaarcontract kan ik op een andere functie solliciteren.
Ailuros schreef:
21-04-2018 13:41
Nee zonder contract begin ik ook niet meer. Heb ik ook een keer gedaan en was een gedoe voor mn geld.

Ik zou woensdag tekenen en dan naar mijn dienst gaan. Je zou toch denken dat zo'n groot bedrijf dat veel aanwervingen doet dat beter aanpakt he?

Maandagochtend maar bellen. Voel me stom dat ik gisteren niet gewoon gebeld heb, nu zit ik hier een weekend op te speculeren...

Loon is al niet te hoog maar het is een echte startersjob en ik ben pas afgestudeerd en heb moeite met een passende baan vinden (faalangst en onzeker). En deze sector ligt me enorm. Ze beloven wel doorgroeimogelijkheden en na dit jaarcontract kan ik op een andere functie solliciteren.
Ik ben altijd gewend dat je je contract tekent voordat je begint. En dat is dus niet op de dag dat je begint.
Zeker in dit geval; je weet niet eens wat je loon is en de rest van de arbeidsvoorwaarden. Dus dan wordt je woensdag voor het blok gezet met een loon waar je het misschien niet mee eens bent en zo ook de voorwaarden en dan kun je dus niet meer onderhandelen want daarna begint je dienst.
Ik zou maandag bellen en zeggen dat je je voorwaarden en loon graag vast wil leggen voordat je het contract tekent.
minnimouse schreef:
21-04-2018 14:05
Ik ben altijd gewend dat je je contract tekent voordat je begint. En dat is dus niet op de dag dat je begint.
Zeker in dit geval; je weet niet eens wat je loon is en de rest van de arbeidsvoorwaarden. Dus dan wordt je woensdag voor het blok gezet met een loon waar je het misschien niet mee eens bent en zo ook de voorwaarden en dan kun je dus niet meer onderhandelen want daarna begint je dienst.
Ik zou maandag bellen en zeggen dat je je voorwaarden en loon graag vast wil leggen voordat je het contract tekent.
Je hebt wel gelijk. Ik heb geen ervaring maar mag me ook niet zo laten afschepen... Ik ga maandagochtend first thing in the morning dat doen. Dit vind ik ook maar wat vreemd lopen.
Alvast succes Ailuros!
Niet helemaal bijgelezen.. Veel succes / sterkte / plezier met de ontwikkelingen!

Ik heb een tijdelijke administratieve baan. Er ging iemand voortijdig weg en ik maak dat contract vol (als inhuur). Of verlenging mogelijk is is nog niet bekend.

Een oom kwam met het idee van zzp-er worden omdat ik dan zelf kan verdienen wat bureaus nu aan marges bovenop mijn salaris opstrijken. Administratie en (zelfs) acquisitie kun je (op den duur) uitbesteden zegt hij... Iemand enig idee / enige ervaring? :fortune:
Heb mezelf nooit als ondernemer gezien dus KvK nooit bezocht. Wat ik zo in mijn vakgebied zie zou mijn concurrentiepositie er niet beter van worden of ik nou zelfstandige wil zijn of tzt naar nieuwe loondienst zoek...
ikvraaghet wijzigde dit bericht op 27-04-2018 09:53
27.23% gewijzigd
Als de aarde plat was hadden katten allang alles eraf geflikkerd.
Gefeliciteerd! Goed om te lezen dat er weer ontwikkelingen zijn. Mijn sollicitatie ging ruk maar heb wat anders als optie. Dus we gaan vrolijk door. Over die optie ga ik een week nadenken en heb ze dat netjes laten weten. Heb namelijk tot 1 juli de tijd.
Bah, 2 afwijzingen op 1 dag. Wat een klotegevoel. Ga ik ooit nog werk vinden...
MermaidPusheen schreef:
23-04-2018 17:07
Balen zeg! Ik hoorde vandaag nog van iemand: de ware baan komt ooit nog wel eens voorbij. Dat geldt vast ook voor jou!
MermaidPusheen schreef:
Oh dat is jammer!! Niet opgeven!
Ik kreeg nog een mail, morgen heb ik een gesprek bij mijn vorige werkgever, maar er is nog een functie vrij en heb daar nu ook gesprek voor. Die functie is zelfs leuker.
Als ik dan per 1 juli zou kunnen beginnen.. zou perfect zijn, juni ook nog op reis.
Robinson schreef:
23-04-2018 18:04
Oh dat is jammer!! Niet opgeven!
Ik kreeg nog een mail, morgen heb ik een gesprek bij mijn vorige werkgever, maar er is nog een functie vrij en heb daar nu ook gesprek voor. Die functie is zelfs leuker.
Als ik dan per 1 juli zou kunnen beginnen.. zou perfect zijn, juni ook nog op reis.
Ben benieuwd hoe je gesprek is gegaan! Zou natuurlijk ideaal zijn.

Ik heb morgen en overmorgen gesprekken bij twee verschillende organisaties. Duimen maar weer dat er eentje raak is!
lilguinea schreef:
24-04-2018 12:58
Ben benieuwd hoe je gesprek is gegaan! Zou natuurlijk ideaal zijn.

Ik heb morgen en overmorgen gesprekken bij twee verschillende organisaties. Duimen maar weer dat er eentje raak is!
ALvast heel veel succes!!

Ik heb net weer een gesprek gehad. Leuk gesprek met twee mannen. Was bij een deurwaarder maar ging heel informeel. Heb er wel een goed gevoel over, maar ze hebben vakantie en hoor pas over uiterlijk drie weken iets.

Overmorgen nog op gesprek voor een tijdelijke functie via een uitzendbureau.

En vanmorgen een reactie per mail gekregen van een bedrijf waar ik gesolliciteerd had dat ze op basis van mijn cv wel wat meer in me zien dan de functie waarop ik gesolliciteerd heb, dus ze willen graag kennis maken. Ben benieuwd.
MermaidPusheen schreef:
Ik wil je graag oppeppen, maar ben zelf mijn motivatie ook een beetje kwijt. Ik herken je gevoel. Hopelijk komt het wel goed. Daar moeten we dan maar vertrouwen in hebben.
Leuk Minni! Succes!
Robinson, hoe is je gesprek vandaag gegaan?
Lilguinea, succes morgen en overmorgen.
En minimouse, ook goed bezig. Daar moet toch wel iets leuks uitkomen.

Hier gaat het niet zo goed. Merk dat de motivatie, voor sollicitaties en voor mijn tijdelijke baan echt uit mijn tenen moet komen. Ik voel me steeds vaker echt depressief. Ik kan niet verwacht dat dit allemaal zo van invloed kon zijn op mijn leven en mijn humeur.
Vandaag weer twee brieven verstuurd. Nu lekker netflixen.
Ik heb net al van het gesprek van gisteren bericht gehad. Ik ben uitgenodigd op arbeidsvoorwaardengesprek! Dus niet eens een tweede ronde. Ben helemaal verbaasd. :yes:
lilguinea schreef:
26-04-2018 08:34
Ik heb net al van het gesprek van gisteren bericht gehad. Ik ben uitgenodigd op arbeidsvoorwaardengesprek! Dus niet eens een tweede ronde. Ben helemaal verbaasd. :yes:
Leuk! Gefeliciteerd! Wanneer heb je dat gesprek?
lilguinea schreef:
26-04-2018 08:34
Gefeliciteerd !!
Banaaninmijnoor schreef:
24-04-2018 20:01
Robinson, hoe is je gesprek vandaag gegaan?
Lilguinea, succes morgen en overmorgen.
En minimouse, ook goed bezig. Daar moet toch wel iets leuks uitkomen.

Hier gaat het niet zo goed. Merk dat de motivatie, voor sollicitaties en voor mijn tijdelijke baan echt uit mijn tenen moet komen. Ik voel me steeds vaker echt depressief. Ik kan niet verwacht dat dit allemaal zo van invloed kon zijn op mijn leven en mijn humeur.
Vandaag weer twee brieven verstuurd. Nu lekker netflixen.
Hou vol banaan ook voor jou zijn ergens nieuwe kansen al voelt dat soms niet zo :hug:
minnimouse schreef:
26-04-2018 08:35
Leuk! Gefeliciteerd! Wanneer heb je dat gesprek?
Komende dinsdag, dus ben benieuwd.

Hoe gaat het met jouw gesprekken en activiteiten deze week?
Gefeliciteerd lilquinea!
Banaan: wat rot dat je je zo voelt, maar geef niet op!
Mn gesprekken gingen goed, maar erg vermoeiend. De dag voor mijn gesprek kreeg ik een mail dat ik nog een gesprek zou hebben voor andere functie daar.
Helemaal prima. Kwam ik daar, bleek ik 4 gesprekken te hebben. Ik was daarna compleet uitgeluld. Had eigenlijk gehoopt gister of vandaag wat te horen, maar helaas nog niks.
Nu eerst lekker op vakantie!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven