Werk & Studie alle pijlers

Werklozen topic!

09-02-2017 12:01 2034 berichten
Sinds kort heb ik geen baan meer. Ik solliciteer met regelmaat en check dagelijks de vacature sites in mijn sector. Wanneer ik weer een brief heb geschreven, krijg ik daar een boost van. Ik voel me op zo'n moment nuttig en bezig met mijn toekomst.



Buiten het sollicteren om kan ik me soms echt heel nutteloos voelen. Ik volg nu een interessante cursus en ga vrijwilligerswerk doen. Maar buiten deze bezigheden om vind ik het soms moeilijk om de dag door te komen. Vandaar dit topic. Hoe komen andere werklozen de dag door naast het solliciteren?



Iemand tips om meer structuur in mijn dagen te krijgen? Ik merk dat ik wat lamlendig begin te worden waardoor huishoudelijke klussen steeds meer een opgave zijn.
minnimouse schreef:
04-05-2018 15:54
Je hebt gelijk, maar toch heb ik zojuist het gesprek afgezegd.
Ik ben een eeuwige twijfelaar en ben bang dat het alleen maar meer twijfel gaat opleveren. Soms is goed ook gewoon goed. Al heb ik idd nog geen handtekening gezet.

Wat vervelend voor je dat je nieuwe functie je zo tegenvalt.
Wel goed dat je meteen weer op gesprek mag komen. Heb je verteld dat je nieuwe functie je tegenvalt?
Alvast veel succes maandag!
Aan degene waar ik een gesprek mee heb of met mijn huidige werkgever?

Aan diegene met wie ik een gesprek heb, heb ik gezegd dat mijn kennis en vaardigheden niet goed tot zijn recht komen in deze functie en op mijn nieuwe werk doe ik gewoon enthousiast want als het gesprek op niets uitloopt dan heb ik straks niets meer. En ontslag in je proeftijd en een vast contract opgezegd dat ziet de uwv als verwijtbaar werkloos.
Alle reacties Link kopieren
Gate_Keeper schreef:
04-05-2018 17:34
Aan degene waar ik een gesprek mee heb of met mijn huidige werkgever?

Aan diegene met wie ik een gesprek heb, heb ik gezegd dat mijn kennis en vaardigheden niet goed tot zijn recht komen in deze functie en op mijn nieuwe werk doe ik gewoon enthousiast want als het gesprek op niets uitloopt dan heb ik straks niets meer. En ontslag in je proeftijd en een vast contract opgezegd dat ziet de uwv als verwijtbaar werkloos.
Aan je eventuele nieuwe werkgever bedoelde ik idd. Goed dat je het niet aan je huidige laat merken. We horen het maandag graag!
Alle reacties Link kopieren
Succes maandag! :)
Als de aarde plat was hadden katten allang alles eraf geflikkerd.
Gate_Keeper schreef:
04-05-2018 17:34
Aan degene waar ik een gesprek mee heb of met mijn huidige werkgever?

Aan diegene met wie ik een gesprek heb, heb ik gezegd dat mijn kennis en vaardigheden niet goed tot zijn recht komen in deze functie en op mijn nieuwe werk doe ik gewoon enthousiast want als het gesprek op niets uitloopt dan heb ik straks niets meer. En ontslag in je proeftijd en een vast contract opgezegd dat ziet de uwv als verwijtbaar werkloos.
Dat is niet zo. Anders zou niemand ooit meer van baan verwisselen, want je moet overal eerst met een proeftijd starten.
Alle reacties Link kopieren
Ik had vanmorgen zo'n leuk gesprek bij een club waar ik heel graag wil werken! Volgens mij was er een klik en heb ik mezelf goed kunnen verkopen. Ik was als eerste aan de beurt van vijf kandidaten totaal vandaag. Nu keihard duimen dat ik door mag naar de tweede ronde. Morgen heb ik ook weer een sollicitatie. Ben blij als het deze maand gaat lukken voor mijn vakantie.
Gesprek ging goed. Ze lieten overduidelijk merken dat ze me wilde hebben en gaan me morgen of overmorgen een voorstel doen. De werkzaamheden komen overeen met wat ik hiervoor deed, maar nou twijfel ik weer enorm he....word zo moe van mezelf.

Waar ik nu werk krijg ik een goed salaris voor een baan waarbij ik niet zoveel hoef na te denken (alles is gestandariseerd), geen stress dus, goed te combineren met de kindjes. Thuis werken wordt gestimuleerd dus in de schoolvakanties komt dat goed uit. Flextijden dus werk zelf van 8.00 tot 16.30 uur. Dus kindjes kunnen bijtijds eten. Vlak voor de files thuis.

Nieuwe baan is meer uitdagend, maar 4 dagen op kantoor, niet thuiswerken. standaard werkuren. Geen parkeermogelijkheden.

Goed over nadenken dus.
Help a girl out!! Ik heb mijn voorstel gekregen en de voor en nadelen van beiden opgesteld.

Baan 1 voordelen

Thuiswerken, makkelijk met opvang vakanties
Flextijden werk nu 8:00-16:30 uur
Voor de file thuis, bijtijds eten met de kindjes
Parkeermogelijkheden
€2.750,00

Kids 1 dg kdv, DL 2 dgn psz

nadelen
Makkelijk werk
5 dagen werken (2 thuis)
Minder uitdagend werk

Baan 2 voordelen
Meer uitdagend werk
Minder uren 31 uur
1 dag vrij

Baan 2 nadelen
Geen parkeermogelijkheden
Geen flextijden
18:30 uur thuis
Niet thuiswerken
Salaris €2.400,00

Kids 2 dgn kdv, geen psz meer.
Alle reacties Link kopieren
Bij baan 2, kan je wel in de buurt gratis parkeren of met ov komen?
Mijn gevoel gaat uit naar 1, omdat je bij die baan aanmerkelijk meer thuis bent. Dat gezegd hebbende, kan ik natuurlijk niet voor jou bepalen hoe belangrijk het samen met de kinderen eten is bijvoorbeeld. En een dag helemaal vrij zou mij ook wel wat waard zijn.
Robinson schreef:
08-05-2018 19:39
Bij baan 2, kan je wel in de buurt gratis parkeren of met ov komen?
Ja parkeren bij het metrostation en dan nog 1 halte nemen en anders volledig met het ov, dan ben ik een uur onderweg.
lilguinea schreef:
08-05-2018 19:39
Mijn gevoel gaat uit naar 1, omdat je bij die baan aanmerkelijk meer thuis bent. Dat gezegd hebbende, kan ik natuurlijk niet voor jou bepalen hoe belangrijk het samen met de kinderen eten is bijvoorbeeld. En een dag helemaal vrij zou mij ook wel wat waard zijn.
Kindjes zijn nog onder de 3 jaar en mijn man is nooit voor 19 uur thuis dus bijtijds eten is wel belangrijk voor me.
Ik opteer voor baan 2. Omdat deze je op termijn veel gelukkiger gaat maken. En als je blij bent met je baan neem je het het gebrek aan parkeerruimte echt wel voor lief.

Tenzij je liever dood zit te gaan achter je beeldscherm voor 300 bruto meer.
Alle reacties Link kopieren
@Gatekeeper, als ik het goed begrijp werk je al bij baan 1? Zo ja, zou ik blijven en verder kijken naar de juiste baan.

Zo nee, zou ik alsnog voor baan 1 gaan, maar ik vind flexibel met tijd om kunnen gaan echt heel belangrijk, plus werk je hier nog eens 2 dagen thuis. Balans klinkt veel beter. Baan 2 klinkt misschien uitdagender maar moet je ook nog maar zien of dat echt zo is, en misschien brengt het juist weer veel meer stress.
Alle reacties Link kopieren
Robinson schreef:
01-05-2018 22:16
Weet niet meer wie het was, maar er was iemand die aangenomen was maar nog zonder contract en salarisvoorstel enz. Is dat nog goedgekomen?
Denk dat ik dat was :) Ik kom nog eens even terug piepen.

Werk er ondertussen 3 weken (met al die vrije dagen ertussen nog geen volle weken gehad) en het valt me erg goed mee. De collega's zijn heel vriendelijk en jong. Ik mag vragen zodra ik op iets stuit of iets niet weet. Al heb ik daar soms moeite mee dat ik niet durf. Heb namelijk een slechte ervaring gehad op vorig werk... Na een tijd (een maand... dan ben je toch nog niet ingewerkt??) werd vragen stellen me niet meer in dank afgenomen. Sindsdien beetje bang daardoor. Ook onzeker en bang om fouten te maken :( Maar alle begin is moeilijk, ik mag niet zo hard voor mezelf zijn.

Salaris is zoals ik al dacht miniem... Maar daartegenover werk ik slechts 36u ipv 40, heb ik dus 2,5 dagen weekend (vrijdag enkel voormiddag), heb ik fijne collega's en werksfeer, glijtijden, en om 16u stipt klok ik uit en denk ik er niet meer aan tot morgen zonder problemen of vuile blikken want iedereen doet het zo. Ik ben er niet zo ongelukkig als op mn vorig werk (daar was geen lichtinval, hier zijn veel ramen. Vind ik belangrijk tegen het "opgesloten gevoel"). Woon nog thuis dus echte kosten heb ik niet behalve mijn wagen en huisdier. Als instap job wel perfect denk ik dan zo. Dat salaris komt nog wel. Kan ik ondertussen aan mijn onzekerheid op de werkvloer werken zonder te veel pressure.

En hoe vordert het hier? Zo stilletjes, of denk ik dat maar? Is iedereen aan het werk misschien? :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
Gate_Keeper schreef:
08-05-2018 19:14
Help a girl out!! Ik heb mijn voorstel gekregen en de voor en nadelen van beiden opgesteld.

Baan 1 voordelen

Thuiswerken, makkelijk met opvang vakanties
Flextijden werk nu 8:00-16:30 uur
Voor de file thuis, bijtijds eten met de kindjes
Parkeermogelijkheden
€2.750,00

Kids 1 dg kdv, DL 2 dgn psz

nadelen
Makkelijk werk
5 dagen werken (2 thuis)
Minder uitdagend werk

Baan 2 voordelen
Meer uitdagend werk
Minder uren 31 uur
1 dag vrij

Baan 2 nadelen
Geen parkeermogelijkheden
Geen flextijden
18:30 uur thuis
Niet thuiswerken
Salaris €2.400,00

Kids 2 dgn kdv, geen psz meer.
Dat parkeren en die metro klinken niet ideaal. Ik vind het zelf fijn om in de auto te stappen en weg te zijn. Hier moet je eerst nog met de metro of je bent een uur onderweg.
Persoonlijk zou ik blijven zitten waar ik zit en uitkijken naar een baan waar je niet over twijfelt.

Succes!!

Ik heb vandaag mijn contract getekend en begin volgende week woensdag.
Alle reacties Link kopieren
Ailuros schreef:
09-05-2018 21:17
Denk dat ik dat was :) Ik kom nog eens even terug piepen.

Werk er ondertussen 3 weken (met al die vrije dagen ertussen nog geen volle weken gehad) en het valt me erg goed mee. De collega's zijn heel vriendelijk en jong. Ik mag vragen zodra ik op iets stuit of iets niet weet. Al heb ik daar soms moeite mee dat ik niet durf. Heb namelijk een slechte ervaring gehad op vorig werk... Na een tijd (een maand... dan ben je toch nog niet ingewerkt??) werd vragen stellen me niet meer in dank afgenomen. Sindsdien beetje bang daardoor. Ook onzeker en bang om fouten te maken :( Maar alle begin is moeilijk, ik mag niet zo hard voor mezelf zijn.

Salaris is zoals ik al dacht miniem... Maar daartegenover werk ik slechts 36u ipv 40, heb ik dus 2,5 dagen weekend (vrijdag enkel voormiddag), heb ik fijne collega's en werksfeer, glijtijden, en om 16u stipt klok ik uit en denk ik er niet meer aan tot morgen zonder problemen of vuile blikken want iedereen doet het zo. Ik ben er niet zo ongelukkig als op mn vorig werk (daar was geen lichtinval, hier zijn veel ramen. Vind ik belangrijk tegen het "opgesloten gevoel"). Woon nog thuis dus echte kosten heb ik niet behalve mijn wagen en huisdier. Als instap job wel perfect denk ik dan zo. Dat salaris komt nog wel. Kan ik ondertussen aan mijn onzekerheid op de werkvloer werken zonder te veel pressure.

En hoe vordert het hier? Zo stilletjes, of denk ik dat maar? Is iedereen aan het werk misschien? :biggrin:
Klinkt goed. Fijn voor je dat het je zo goed bevalt.
En als je nog thuis woont en weinig kosten hebt, dan komt dat salaris later wel inderdaad. Je persoonlijke ontwikkeling is ook belangrijk en daar werk je op deze manier nu ook aan.

Veel succes verder gewenst!
Iemand ervaring met de banenmarkt ? Wat kan ik verwachten ?
Niet gaan is geen optie begrijp ik .
Alle reacties Link kopieren
Simitçi schreef:
10-05-2018 15:40
Iemand ervaring met de banenmarkt ? Wat kan ik verwachten ?
Niet gaan is geen optie begrijp ik .
Van UWV?
Daar ben ik laatst nog geweest.
minnimouse schreef:
10-05-2018 17:14
Van UWV?
Daar ben ik laatst nog geweest.
En wat was jouw indruk ?
Alle reacties Link kopieren
Simitçi schreef:
10-05-2018 17:28
En wat was jouw indruk ?
Tja, het waren hier twee zalen ingericht met allemaal standjes. Hier stonden vooral veel bedrijven met technische vacatures.
Er stonden ook mensen die je CV kunnen beoordelen enzo.
Uiteindelijk een gesprek uitgesleept en ook aangenomen (zelf niet gedaan uiteindelijk) maar het is wel een leuke manier om op een informele manier met een werkgever in gesprek te komen. Vooral voor mij omdat ik heel veel moeite had/heb met sollicitatiegesprekken. Nu ken je elkaar al wat als je op gesprek komt.
Ik wilde deze even delen:

https://www.trouw.nl/home/uwv-onthield- ... ~a97382dc/

Vroeg me zelf namelijk al af waarom ik (intussen derde maand ww) nooit iets van het UWV had gehoord. Dit geeft wel wat verduidelijking. :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal. Mijn tijdelijke contract wordt helaas niet meer verlengd. Ze hebben me niet meer nodig. Ik had een tijdje dus iets rustiger aangedaan met solliciteren, maar mag wederom vol aan de bak...
Ik merk dat ik er echt nog steeds zo boos en verdrietig van word. Klotesolliciteren.
Hopelijk gaat het jullie wat beter af.
Alle reacties Link kopieren
Banaaninmijnoor schreef:
23-05-2018 08:54
Hallo allemaal. Mijn tijdelijke contract wordt helaas niet meer verlengd. Ze hebben me niet meer nodig. Ik had een tijdje dus iets rustiger aangedaan met solliciteren, maar mag wederom vol aan de bak...
Ik merk dat ik er echt nog steeds zo boos en verdrietig van word. Klotesolliciteren.
Hopelijk gaat het jullie wat beter af.


Ik mag al blij zijn als ik antwoord krijg na een sollicitatie. Ik heb van de 15 sollicitaties de afgelopen maand maar 2 afwijzingen gekregen.

Ik had 2 jaar geleden, na jaren solliciteren (had wel oproepwerk tussendoor), eindelijk beet. Een leuke baan voor 4 dagen per week, 6 maanden en daarna een contract.

Maar na die 6 maanden werd ik eruit geknikkerd ... De 18 jarige dochter van de baas had een werk- en leerplek nodig. :wtf:
Zo ontzettend zuur!

:thunder:
koffiedoosje wijzigde dit bericht op 23-05-2018 09:17
0.17% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Banaaninmijnoor schreef:
23-05-2018 08:54
Hallo allemaal. Mijn tijdelijke contract wordt helaas niet meer verlengd. Ze hebben me niet meer nodig. Ik had een tijdje dus iets rustiger aangedaan met solliciteren, maar mag wederom vol aan de bak...
Ik merk dat ik er echt nog steeds zo boos en verdrietig van word. Klotesolliciteren.
Hopelijk gaat het jullie wat beter af.
Balen! Zijn er genoeg banen in je sector?
Alle reacties Link kopieren
Ik probeer ook bij een ziekenhuis te solliciteren, maar dan krijg je als antwoordt, dat ze het eerst intern oplossen. Ook leuk. Zet het dan gewoon op intranet ipv internet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven