het 'help elkaar' topic

29-01-2009 16:24 760 berichten
Ik heb wel eens langer met het idee gelopen om zo een topic te openen omdat ik zelf veel steun heb gekregen in moeilijke tijden van een hoop forummers in mijn topics. Niet alleen mentale steun, maar er werd zelfs aangeboden om naar me toe te komen om me te helpen op dat moment. Dat heeft mij wel heel erg geraakt en ik zie het vaker, dat aanbod op viva.

Er zijn best wel veel wel-willenden om iemand te helpen die er echt helemaal doorheen zit. Op welke wijze dan ook. Er zijn grenzen natuurlijk. Voor gezondheidsklachten is er een dokter, voor echte psychische hulp de psycholoog en voor onzedelijke vragen zijn er ook weer betaalde diensten te vinden via google.

Maar er zijn er zat die het niet meer overzien met het huishouden, met de kinderen, die onverwacht zwanger zijn en geen cent te makken hebben (ook ooit een topic over geweest waar men aan alle kanten wilde helpen met spullen ed)

Maar goed, indien er animo is voor zoiets, zou het topic een beetje vorm gegeven worden. Eigenlijk zoiets als het ruil-topic, een andere variant, het help elkaar topic.

Geen flauw idee of het gaat werken, maar ik doe een poging door het toch te openen.

Wat heb ik te bieden? Van alles wat ik zelf op dit nog niet weet. Het komt zoals het komt.
Alle reacties Link kopieren
@Zwieber: Char heeft me gisteren gemaild dat ze de pagina's op de bus heeft gedaan. Dus als het goed is krijg ik ze vandaag in huis.
The time is now
Oh super! Hoe is het met de buikbewoner?
Als een speer (zie mijn topic; amper 7 weken zwanger en dikke buik ) Morgen heb ik de eerste echo, spannend dus....
The time is now
Oh veel succes!
Het handige overzicht met wie er zoal welke hulp in de aanbieding heeft zou eigenlijk in de openingspost moeten komen te staan anders zakt het weg. Domnaiefmutsje: kan jij dat regelen ?
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
Char, Banba was superspeedy met het stuk. Heb jij toevallig jouw eerste helft nog voor me die je al af had? Is het al wat minder erg met je arm?

Allebei bedankt!
Donky, helaas heb ik daar geen tijd voor. Fulltime baan gaat sávonds als de drie kinderen op bed liggen gewoon door en af en toe kan ik hier posten.

Is er iemand anders die dit op zich kan nemen?

Verder kan ik mensen helpen aan zwangerschapskleding een doos vol, baby kleertjes tot de maat waar mijn kleine in zit en dat is nu 68 huishoudelijke hulp op afspraak, oppas sávonds in omgeving Flevoland.

Mijn mail is wanda-fvc@hotmail.com

(ik heb ooit gepost onder de naam wanda)
@domnaiefmutsje; mag ik vragen in welke maat die positiekleding is?

Ik zal ook eens kijken of ik het voor elkaar krijg om een schema te maken.
The time is now
*
Het schema gaat me wel lukken, maar dat gaat behoorlijk wat tijd kosten. Kan dus nog even duren....
The time is now
quote:Banba schreef op 09 maart 2009 @ 22:21:

@domnaiefmutsje; mag ik vragen in welke maat die positiekleding is?

Ik zal ook eens kijken of ik het voor elkaar krijg om een schema te maken.

Een M-etje. Hou even maat 40 aan. Ik heb geschommeld tussen maat 36 en 42

Er zijn pantalons bij die nog nooit gedragen zijn. Best een hele doos vol en je mag het zo hebben.
Ik zou het supergoed kunnen gebruiken, domnaiefmutsje... en het is ook nog eens mijn maat.

Maar ik voel me wel een beetje bezwaard als je er niets voor terug wilt hebben.
The time is now
Nope, niets. Alleen... hoe krijg ik het bij jou?
Hoe ver ben je trouwens?
Ben net acht weken, maar ziet eruit als een maand of 4 .

Ik weet niet waar je woont...

Ik woon in het oosten des lands. Als het niet te ver is kan ik het ophalen. Of ik zou de verzendkosten naar je over kunnen maken, zodat je het op kunt sturen.
banba wijzigde dit bericht op 09-03-2009 23:22
Reden: d-tje vergeten
% gewijzigd
The time is now
Hahaha, gefeliciteerd!

Ik zit in Flevoland.

Ik stuur het wel op. Volgens TNT iets van 12,95 of zo. Mag je overmaken als je het hebt ontvangen. Stop mijn reknr er dan wel bij. Ben goed van vertrouwen

Als jij het adres waar het naar toe moet stuurt naar mijn hotmail, of een postkantoor waar het naar toe moet. Regel ik het woensdag. Dan ben ik vrij.
Is je adres domnaiefmutsje@hotmail.com?
The time is now
Nee, oude nick. wanda-fvc@hotmail.com
Ohw, ja dat zei je ook al (tis laat he...)

Ik zal je meteen even mailen.
The time is now
Naar het advies van watervrouw heb ik het schema gequote op pagina 1. Daar zal ik hem ook verder bijhouden en updaten, dus altijd makkelijk terug te vinden.

NaamBiedt aanZoekt OmgevingDonkeyshot

marco7314@

hotmail.comVerhuizingen, Rijden met aanhanger/vrachtwagen (in bezit van alle rijbewijzen), Vervoeren met stationcar, Verhelpen kleine storingen

in en om het huis, Repareren kleine defecten aan auto of fiets, KinderoppasMidden

NederlandMies85

viva-mies85@

live.comPapierhandel op orde brengen, Huis opruimen/was doen, Kinderoppas, Eten koken, Auto uitlenen, ZuipmaatjeNoord-

HollandBorodiniHelpende handKinderoppasDordt.GeveHulp bij autopechBelgieHimalayaHelpende handNoord-

HollandMissMMMMaken/verbeteren CV, Vragen over kokenRoboVertaalvragen Engels-FransNijntjeVertlalen Spaans-Ned. en Ned.-SpaansKinderoppasDen-Haag1609Kinderoppas, Organiseren/structurerenOost

NederlandSensey12Avondje oppassen, Grote schoonmaak, (Telefonisch) luisterend oorAmsterdamRainz

rainz @live.nl

(vrienduitnodiging

werkt sneller)Helpende handMidden

LimburgZwieberShopassistentie, Hulp bij vragen rechtenstudenten, Juridische vraagbaakDen HaagTientje79

tientje79@

live.nlLuisterend oor, Kennis van hulpverleningsland, Communicatievraagstukken, Sollicitatierieven

nalezen, Huiswerkles0183 - 0186EleonoraHulp bij teksten, stijl, humorsuggesties, liedjesteksten, sketches, dichtregels.ZusenzoHelpende hand, Luisterend oorZuid-

HollandMevrouwdeKeesKlussenRotterdamBlijfgewoonbiancaVragen over swingen/clubs/daten, Jubileumrijmen/sintrijmen, GooglenMarahbloemHonden oppasBredaInfojunkVertalen Ned.-Latijn/Latijn-Ned., NL-Grieks/Grieks-Ned. en event. ItaliaansStephanietjeKinderoppasArnhem/

NijmegenSuus0105Luisterend oorKledingadviesAlmereIkbenikhetisnietanders

Ikbenikhetisnietanders@

hotmail.comKinderoppas, Hond uitlaten, Dieren verzorgen, Vinden van koopjesRotterdamAppelsientjeMensen leren koken/taartenbakken/lekkere hapjes voor een feestjeNoord-

HollandXander68Hulp bij computerproblemen en problemen met overige electronicaArnhemPrinsesOpDeErwtLuisterend oor (inclusief thee en chocolade)DorothyGaleRedigeerwerk, Vertalen Engels-Ned./Ned.-Engels, Search Engine Optimization, Info over hoe en wat mbt

Working Holiday Visum Canada,Strijken, Katten kammen, In rijen staan, Professioneel en hygienisch schoonmaken.RoffaMoordwijfHelpen met leren koken/taarten bakken, Kinderoppas, Kleding- en kleuradvies, Luisterend oorEindhovenRosieRoSlaande kerels terugslaan , Onderdak voor zielige vrouwen van slaande kerels, hulp bij

bv. solicitatiebrieven en sinterklaasgedichten (Ned. en Engels), Huisdierenoppas, Langdurig kroegbezoek,

Pamperen van zieken, Kalmte bij rampen en vechtpartijenAmsterdamMissMaraLuisteren en advies geven, Begeleiding bij studie/schrijven scriptie, Praten over baby'sHulp in de (verwilderde) tuin.UtrechtLivreLuisterend oor, Gezelschap, Kennis van talen en letterkundeNoord-

BrabantGigaluilakFoto's makenIemand die een website op wil leukenPemberlyLogeerplek in Ierland, Engels proeflezenMac gebruiker in de regio AlphenBredaSpijker

spijker.viva@

gmail.comTeksten controleren op stijl- en spelfoutenLufthansaTaarten/caken e.d. bakken, Grafisch werk (zoals verhuis- en geboortekaartjes), InterieuradviesEen baan als ontwerper038BertradeHulp bij zoeken naar goedkope auto, Hulp bij softwareproblemen, Hulp bij kleine autoproblemen,

Hulp bij sommige reparaties in huis.Kledingadvies, Loopbaanadvies, Iemand met verstand van oude versterkersZuid-

HollandMooseyVerhuizingen (in bezit van B rijbewijs), Helpen klussen, Allerhande audioproblemen oplossenMidden

NederlandPaque_in_PinkTypewerk, Luisterend oor, Redigeren, Koopjes lopenShareHulp en koffieSingaporeChardonnayPaard/pony verzorgen, Boodschappen doen voor zieken, Planten verzorgen bij vakantieWatervrouw2Huisdierenoppas op locatie, Redigeerwerk, Marktplaats afstruinenAfstudeerplek HBO071NummerzoveelHulp bij solliciteren, Advies over allerlei werkgerelateerde zaken, Belastingaangifte (niet te ingewikkeld),

Vertalen Ned.-Engels/Engels-Ned., Hulp bij het aanbrengen van structuur in werk/leven, Hulp bij panieksituaties,

Luisterend oorMidden

NederlandJuniper8Sollicitatiebrieven schrijven, Coachen mbt solliciteren, Zorgen voor buitenkonijn bij vakantie, TypewerkNieuwe mensen leren kennen voor zwemmen, dansen, yoga o.i.d.Helmond/

EindhovenBanba

Banbaviva@

yahoo.comTypewerk, Hulp bij huishouden en tuin, Luisterend oor, Speuren op internetAchterhoekMetisKinderoppas, Hulp in huishouding, Dierenoppas050Websje(Dringende) kinderoppas, Chauffeuren bij het vervoeren van grote dingen, Schoonmaakhulp, TypewerkUtrechtEowynn_Administratie op orde brengen, Budgetplannen opstellen, Kinderoppas, Goed gesprek, Helpen met schoonmaken/

opruimen, Typewerk, Kopje thee, Avondje doorzakkenZomerfreakKinderoppas, Koffie drinken/kletsenHulp bij financien op orde brengen, Advies over inrichting050Biba72Kinderoppas, Orde brengen in financiele chaos, Kledingadvies, shoppen voor een maatje meer, Koffie drinken/gezelligheid, Bijspijkeren sollicitatiebriefGroningenLaulau83Thee drinken, Laminaat leggen, Behang krabben, Verhuizen, Taarten bakkenIemand om door de week iets leuks mee te doen, samen met de kinderenDen HaagElleninspeKoffieleutenNoord

NederlandSuperstar_2Advies bij onmogelijke relatiesGroningenMastermindSchrijven/typen/redigeren van teksten/brieven, Hulp bij administratie, Dieren-/planten-/postoppas bij vakantie, KinderoppasDigitalisSlaapplaats en rondleiding in Brussel, Cursus alcoholisme, Sekshandleiding voor beginnersBrusselGalagoogooDingen uitzoeken, TypewerkNyuKennis van excel/word/computers, Capoeira kennis, Cosmetica kennis.Crazydesi

crazydesi@

live.nlKoffiedateActiviteieten met kinderen zoals dierentuin/ballorigEmmenJennipher

jennipher_vivaforum

@hotmail.com DomnaiefmutsjeBabykleren tot maat 68Extrahalo

extrahalo@

live.nlBijles statistiekRandstad/

BrabantSuikervrijOpvangadres voor hond

van 10 t/m 28 juni 2009

(voor details zie pag. 23)Rotterdam

(maar brengen is

geen probleem)
The time is now
Nou, dit is 'm dan. Als ik iets vergeten ben, verkeerd heb opgeschreven of als er iets bij of weg moet, laat het me dan maar weten. Ik heb de dingen die al 'opgelost' zijn weggelaten.

@Domnaiefmutsje; volgens mij kun je het schema quoten en in je OP zetten. Ik wil het wel bijhouden, maar dan zou jij het steeds moeten quoten. Als je dat niet wilt, kan ik eventueel een nieuw topic openen, waarbij ik het schema in de OP zet. Laat het me maar weten.
The time is now
Hoi banba,

mijn mailadres kan er wel bij hoor. ikbenikhetisnietanders@hotmail.com.
Ze bestaan, het is moeilijk te verstaan. Je wilt het niet horen, toch ben je samen met een geest geboren. In je zit een geest die leeft, die je soms moeilijkheden geeft. Eigenlijk is een geest heel fijn, anders zou je toch nooit geboren zijn?
Check
The time is now
Super gedaan Banba !!!

Bij mij mag er nog bij: rijden met vrachtwagen (alle rijbewijzen).

En m'n e-mail adres mag er ook wel bij: marco7314@hotmail.com
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
Oh ik zie het schema maar ik heb inmiddels een betrouwbare huishoudster gevonden!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven