Hond op weekendtrip

25-04-2018 22:21 140 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb voor mijn man een tripje naar België geboekt (vrij t/m zo a.s).

Hij werkt de laatste maanden erg veel & is toe aan wat rust. Hij wil graag onze hond meenemen, zodat hij daar lekker kan wandelen, ontspannen etc. Door onze drukke schema’s schiet wat meer aandacht voor onze hond er wel eens bij in. Wij zijn beiden gek op onze hond, hij slaapt bij ons in bed en is een echte knuffelbeer.

Het is een vrij grote hond, ongeveer 40 kilo en kortharig. Hij is prima opgevoed en al wat ouder (8). Mijn man is nooit alleen op vakantie geweest, maar toen ik deze trip voor hem geboekt had, zag hij er wel wat in en nu heeft hij er erg veel zin in. Ik blijf thuis omdat ik hem echt even wat rust gun & graag nog wat dingen in en om het huis wil doen.

Ik heb speciaal gezocht op accomodaties waar huisdieren zijn toegestaan & vond een leuke plek in Houyet.

Geboekt via booking.com, betaling geschied bij aankomst. Ik heb voor de zekerheid de accomodatie gemaild dat er een hond mee komt, om teleurstellingen te voorkomen. Ik kreeg al gauw antwoord: om welk type hond het gaat. Onze hond is een kruising Stafford/Rottweiler en ziet er ook best indrukwekkend uit. Ik was een beetje bang voor de vooroordelen die mensen kunnen hebben, dus besloot de eigenaar maar even te bellen om eea uit te leggen.

Hij was zeer vriendelijk, ik heb hem niet het ras verteld, aangezien hij alleen wilde weten of het ging om een kleine of grote hond. Ik heb gezegd dat het gaat om een vrij grote hond, maar wel kortharig.

Hij zei dat het geen probleem was, maar dat er wel €10 toeslag bijkwam. Dit vond ik natuurlijk geen probleem.

Alles prima. Nu krijg ik ineens een mail van de eigenaar, om ons gesprek telefonisch te bevestigen, maar hierin staat dat we hebben afgesproken dat mijn man komt slapen met hond (€10 extra toeslag), maar dat de hond “niet mee naar boven mag”.

Ik vraag mij af wat daarmee word bedoelt? Mag onze hond niet op de (slaap)kamer? Moet hij in de auto slapen? Waarom dan toeslag?

Ik begrijp dat het voor mensen met een allergie vreselijk moet zijn om in een kamer te komen waar een huisdier is geweest, maar het is voor 2 nachten. Ik weet 100% zeker dat het hart van mijn man breekt als hij daar aankomt en hond mag niet naast hem slapen.

Uiteraard kan de trip nog geannuleerd worden, maar dat vind ik een beetje “oneerlijk” want dan ben ik het geld kwijt terwijl er staat dat huisdieren zijn toegestaan. Dat was de hele reden dat ik juist daar heb geboekt.

Kan ik aanbieden meer toeslag te betalen als de hond wel op de kamer mag?

Ik zou het heel jammer vinden om mijn man zo op het laatste moment teleur te stellen & ik weet nu ook niet zo goed hoe ik zo’n teleurstelling de volgende keer kan voorkomen (behalve dan ALLE accomodaties die huisdieren “toestaan” op te bellen en het van te voren te vragen)..

Iemand tips of advies wat ik kan doen?
anoniem_364541 wijzigde dit bericht op 25-04-2018 22:29
6.12% gewijzigd
Nowadays people know the price of everything and the value of nothing.
Ik heb op een andere site trouwens gevonden dat er 1 badkamer is. Rara wat is het nu? ;)
sjansje schreef:
25-04-2018 23:58
Ik heb op een andere site trouwens gevonden dat er 1 badkamer is. Rara wat is het nu? ;)

Haha ja!

Het belangrijkste vond ik dat huisdieren waren toegestaan en dat was zo. Ook telefonisch na het boeken.

Totdat ik dus dat mailtje kreeg.

Meteen goede les geleerd: snap de accommodatie van te voren goed :rofl:
Ik kan me dus niks voorstellen bij een accommodatie waar je hond in de gemeenschappelijke ruimte moet blijven. Maar wij hebben dan ook honden die nergens mee naar toe gaan.
Het wordt ook benoemd als appartement. Met eigen ingang en 3 slaapkamers.
Het is mij alleen niet duidelijk of daar dan ook nog andere mensen verblijven. Ergens denk ik van niet, een appartement deel je normaliter niet met vreemden. Dan zou het ook logischer zijn als de hond beneden moet blijven.
Want stel er zijn mede-huurders die in het holst van de nacht ook eens binnen komen stieffelen, dan weet je maar nooit hoe je hond daarop reageert.

Dus ik denk dat je man (en hond) het hele huis/appartement voor zichzelf heeft. En dat de hond dus niet mee naar de slaapkamer mag.

Ik zou dus morgen om te beginnen alleen vragen of er ook nog andere gasten zijn. Zijn die er niet, dan zou ik wat betreft de hond mee naar boven geen slapende honden wakker maken. :proud:

Ik ben erg benieuwd hoe het nu zit!
Ondanks dat ik een grote fan ben van knuffelen, kroelen etc met onze hond, denk ik dat het gezond is een hond honden dingen aan te leren. Nu is dat lastig te definiëren want een hond stamt natuurlijk uiteindelijk af van een wolf, maar bepaalde dingen zijn wel belangrijk tijdens de opvoeding. In roedels slapen honden/wolven wel samen, maar alleen met toestemming slaapt een hond bij de leider, de alpha. In relatie met je huisdier zou jij ook altijd de alpha moeten zijn. Dus met toestemming Ok, maar als het niet kan dan kan het niet en zeker niet altijd. En ik denk dat dat een gezond deel van de opvoeding is. Honden zijn toch dieren, van nature levend in een roedel en hebben, juist om zich geliefd te voelen ook discipline en structuur nodig. Onze hond snapt dat heel goed (maar borders schijnen ook de op 1 na slimste honden te zijn na de poedel). Hij slaapt 's nachts op z'n plek in de gang alleen, maar soms mag hij even komen knuffelen in bed. Nooit de hele nacht, en nooit bij de opper Alpha's in onze roedel, mijn ouders. Als zij hem dus meenemen op vakantie in een hotelkamer dan blijft hij netjes op de grond. Ik denk echt dat als je je hond honden regels geeft en goed, logisch gedrag aanleert en het duidelijk maakt, het leven voor hond en baas een stuk makkelijker maakt en natuurlijker voor de hond. En ik denk ook dat dat juist met liefde voor de hond te maken heeft, grenzen zijn altijd belangrijk. Ik ben er echt voorstander van dat een hond zover mogelijk een hond blijft, geen levensgrote knuffel.

Maar goed dat is waarschijnlijk te laat voor jullie hond (wat betreft slapen dan he, ik wil geenszins zeggen dat jullie slecht voor jullie hond zijn). Ik hoop toch dat je man nog wel lekker op vakantie kan mét hond, en dat ze samen lekker kunnen wandelen en genieten.
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Ik vind het vreemd dat je verwacht dat je hond daar in bed mag slapen. Wat je thuis doet moet je zelf weten. Mijn kat ligt ook weleens een uurtje bij mij.

In een hotel moet straks weer iemand anders slapen. Ik heb ooit boten schoongemaakt die werden verhuurt. Ik hoopte dat er geen hond meeging want hoe ik ook poetste ik bleef nog dagen haren vinden.

Gewoon een onsmakelijk idee waarbij je geen rekening houdt met anderen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Restera schreef:
25-04-2018 23:12
Ja, ik vermoed dat het zoiets is inderdaad. Het is geen spiksplinternieuwe accommodatie, eerder heel erg ouderwets en oubollig ingericht allemaal. Zou bijna zeggen dat het er sowieso al een beetje smoezelig uitziet.

Het is niet de bedoeling dat manlief alleen maar op zijn kamer wil verblijven? Hij wil juist lekker met de hond erop uit.

Leuk cadeau!

En het is absoluut NIET normaal dat een hond in bed slaapt in een hotel. Ik ben gek op huisdieren en knuffelen en katten OP bed, maar niet in een hotel. Ik moet er echt niet aan denken dat ik in een hotelbed slaap, waar de vorige nacht een hond lag. Hoe bedenk je het zeg.

Verder helemaal eens met Bladora.
-Bladora- schreef:
26-04-2018 02:20
Ik denk echt dat als je je hond honden regels geeft en goed, logisch gedrag aanleert en het duidelijk maakt, het leven voor hond en baas een stuk makkelijker maakt en natuurlijker voor de hond. En ik denk ook dat dat juist met liefde voor de hond te maken heeft, grenzen zijn altijd belangrijk. Ik ben er echt voorstander van dat een hond zover mogelijk een hond blijft, geen levensgrote knuffel.

Want compleet afgezonderd van de rest van de roedel slapen is zo natuurlijk...
S-Groot schreef:
26-04-2018 08:26
Want compleet afgezonderd van de rest van de roedel slapen is zo natuurlijk...
Een goed bedtime ritueel, het vertrouwen in de rest van de roedel (de baasjes) dat ze er de volgende ochtend weer zijn plus een comfortabele slaapplek maakt dat dit natuurlijk en duidelijk voor de hond is. Mits je hem dit van jongs af aan aanleert natuurlijk. En je bent geen mijlen ver, dat voelt de hond ook wel. Zoals ik schreef als hondeneigenaar zou je de alpha in de roedel (moeten) zijn, en het is niet natuurlijk voor een hond altijd bij de alpha te slapen. Toen ik vanochtend zachtjes bij onze hond kwam lag hij heerlijk op z'n rug, poten wijd, kop op z'n kussen te snurken. Ik denk niet dat hij een slechte nacht heeft gehad hoor :).
-Bladora- schreef:
26-04-2018 08:38
Een goed bedtime ritueel, het vertrouwen in de rest van de roedel (de baasjes) dat ze er de volgende ochtend weer zijn plus een comfortabele slaapplek maakt dat dit natuurlijk en duidelijk voor de hond is. Mits je hem dit van jongs af aan aanleert natuurlijk. En je bent geen mijlen ver, dat voelt de hond ook wel. Zoals ik schreef als hondeneigenaar zou je de alpha in de roedel (moeten) zijn, en het is niet natuurlijk voor een hond altijd bij de alpha te slapen. Toen ik vanochtend zachtjes bij onze hond kwam lag hij heerlijk op z'n rug, poten wijd, kop op z'n kussen te snurken. Ik denk niet dat hij een slechte nacht heeft gehad hoor :).

Ten eerste: niet (altijd) bij de alpha slapen is niet hetzelfde als dan maar solitair slapen. Jij begint over natuurlijk en de wolf hè, ik niet. Nou het is dus niet natuurlijk voor een wolf om alleen te slapen, want ook al zou de wolf niet bij de alpha slapen, dan nog slaapt hij wel met andere roedelgenoten. Dus vertel nu nog eens hoe natuurlijk het is dat je maar één hond hebt en die van de hele roedel afzondert.

Ten tweede: waar heb ik een waardeoordeel genoemd? Jij bent degene die met waardeoordelen strooit, ook hier ik weer niet. Ik zeg nergens dat het slecht is om je hond af te zonderen of dat het goed is om je hond juist bij je te nemen. Ik ageer enkel tegen de drogreden dat je hond compleet van de roedel afzonderen zo natuurlijk zou zijn.

Hoe jij het doet moet je zelf weten en zéker als je hond gewoon lekker op zijn gemak is, maar ga niet aankomen met dat het beter is omdat het zo natuurlijk is.
Bladora waarop baseer jij dat je net allemaal op schrijft ?
To bellen naar de accomodatie en een grote schone fleecedeken of extra hoes mee nemen om hond op te laten slapen anders .
als mijn vent met een hond van ruim 50 kg in bed lag was het een goede reden voor echtscheiding.
Euhm, wat een discussie.

Mijn optiek.....bellen. Dat ga je doen, dus dan heb je meer info.

Het is absoluut niet “normaal” dat een hond van welk formaat dan ook in bed slaapt. Dat jullie dat wel toestaan is jullie keuze, ik als hondenliefhebber (echter wel een hondenliefhebber die ook regels in acht neemt mbt roedel en rollen binnen die roedel) zou dat niet doen en niet willen.

Overigens gaat het dan om mijn hond. Voelt toch ook echt anders dan een vreemde hond. Zou ik slapen in een bed of zitten op een bank waarop een vreemde hond heeft gelegen met vieze poten etc zou ik not amused zijn. Echter we weten ook.....wat niet weet wat niet deert.
Dus grote deken mee, hond schoon op die deken en de dag erna sporen zo veel mogelijk verwijderen.

Hond zomaar in een woonruimte laten ronddolen en niet weten hoe deze reageert op onverwacht bezoek lijkt me niet verstandig. Dus de hond minimaal enigszins in de buurt van slaapplek man lijkt me wel zo prettig, zowel voor hond, als voor man echter zeer zeker ook voor anderen. Hond is en blijft immers toch een onvoorspelbare factor anders.
Simitçi schreef:
26-04-2018 08:53
Bladora waarop baseer jij dat je net allemaal op schrijft ?
We hebben een uitgebreide cursus gevolgd ooit toen we onze eerste pup kregen, dit is me bijgebleven. Kan het verkeerd hebben hoor.

Over dat waardeoordeel, S. dat bedoel ik eigenlijk helemaal niet zo, ik ben gewoon oprecht verbaasd dat volwassen mensen al 8 jaar met hun hond samen slapen.
De hond mag niet mee naar boven, maar jouw man mag wel beneden slapen. Verplaats een matras en er is niets aan de hand.
nog los van het in bed slapen etc. let op met het ras. Dit ras mag soms niet zomaar bepaalde landen binnen. Staffords etc (ook kruisingen) worden vaak geweerd omdat ze als gevaarlijk bekend staan, dus let daar even op.

En om terug te komen op honden in hotels etc.. Ik kan me heel goed voorstellen dat het niet oke is dat een hond in / op bed slaapt in een hotel, vind ik zelf ook niet fris (en ik heb ook 2 grote honden, die overigens niet op/in bed mogen ).
Al gebeld to ?
Ja, gebeld maar eigenaar gaf aan me niet goed te kunnen verstaan (hij was in een buitengebied) & verzocht mij om een mail te sturen. Die is net verzonden (maar antwoord kan dus nog wel even op zich laten wachten).
-Bladora- schreef:
26-04-2018 09:25
Over dat waardeoordeel, S. dat bedoel ik eigenlijk helemaal niet zo, ik ben gewoon oprecht verbaasd dat volwassen mensen al 8 jaar met hun hond samen slapen.

Dat mag natuurlijk, daarnaast mag je er ook best een waardeoordeel aan hangen hoor, maar het is wel goed om even stil te staan bij hoe je dat (naar jezelf) beredeneert. Plus dat het goed is om duidelijk te hebben dat er niet slechts één waarheid is als het gaat om wat 'goed' is of hoe het 'hoort' in de opvoeding/omgang met honden. Hartstikke leuk die cursus en ik begrijp dat dat voor beginnende hondenbazen of bazen die vastlopen in de omgang met de hond veel houvast kan geven, maar het is dus echt niet de enige of zelfs beste manier.
Restera schreef:
25-04-2018 23:00
Nee, we zijn weleens naar Centre Parcs geweest en toen sliep hij ook bij ons in bed.
ah bah, niet meer doen hoor. Op je eigen bed, geen probleem (doe ik ook). Maar je moet geen beesten in andermans bed toelaten
S-Groot schreef:
26-04-2018 10:09
Dat mag natuurlijk, daarnaast mag je er ook best een waardeoordeel aan hangen hoor, maar het is wel goed om even stil te staan bij hoe je dat (naar jezelf) beredeneert. Plus dat het goed is om duidelijk te hebben dat er niet slechts één waarheid is als het gaat om wat 'goed' is of hoe het 'hoort' in de opvoeding/omgang met honden. Hartstikke leuk die cursus en ik begrijp dat dat voor beginnende hondenbazen of bazen die vastlopen in de omgang met de hond veel houvast kan geven, maar het is dus echt niet de enige of zelfs beste manier.
Die van jou ook niet he.
S-Groot schreef:
26-04-2018 10:09
Je hebt gelijk hoor. We liepen trouwens niet vast met de hond maar wilden helemaal ingelezen zijn voor we er mee begonnen.
Troeteltje schreef:
26-04-2018 10:34
Die van jou ook niet he.

Waar heb ik een methode uiteengezet én beweerd dat dat de beste is?
lilalinda schreef:
26-04-2018 10:13
ah bah, niet meer doen hoor. Op je eigen bed, geen probleem (doe ik ook). Maar je moet geen beesten in andermans bed toelaten

Hahaha, 'bah, niet meer doen' :HA: . Gewoon een sprei erop en er is niets aan het handje hoor. Als je daar al vies van bent moet je niet naar een huisje gaan waar huisdieren toegestaan zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven