Hond op weekendtrip

25-04-2018 22:21 140 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb voor mijn man een tripje naar België geboekt (vrij t/m zo a.s).

Hij werkt de laatste maanden erg veel & is toe aan wat rust. Hij wil graag onze hond meenemen, zodat hij daar lekker kan wandelen, ontspannen etc. Door onze drukke schema’s schiet wat meer aandacht voor onze hond er wel eens bij in. Wij zijn beiden gek op onze hond, hij slaapt bij ons in bed en is een echte knuffelbeer.

Het is een vrij grote hond, ongeveer 40 kilo en kortharig. Hij is prima opgevoed en al wat ouder (8). Mijn man is nooit alleen op vakantie geweest, maar toen ik deze trip voor hem geboekt had, zag hij er wel wat in en nu heeft hij er erg veel zin in. Ik blijf thuis omdat ik hem echt even wat rust gun & graag nog wat dingen in en om het huis wil doen.

Ik heb speciaal gezocht op accomodaties waar huisdieren zijn toegestaan & vond een leuke plek in Houyet.

Geboekt via booking.com, betaling geschied bij aankomst. Ik heb voor de zekerheid de accomodatie gemaild dat er een hond mee komt, om teleurstellingen te voorkomen. Ik kreeg al gauw antwoord: om welk type hond het gaat. Onze hond is een kruising Stafford/Rottweiler en ziet er ook best indrukwekkend uit. Ik was een beetje bang voor de vooroordelen die mensen kunnen hebben, dus besloot de eigenaar maar even te bellen om eea uit te leggen.

Hij was zeer vriendelijk, ik heb hem niet het ras verteld, aangezien hij alleen wilde weten of het ging om een kleine of grote hond. Ik heb gezegd dat het gaat om een vrij grote hond, maar wel kortharig.

Hij zei dat het geen probleem was, maar dat er wel €10 toeslag bijkwam. Dit vond ik natuurlijk geen probleem.

Alles prima. Nu krijg ik ineens een mail van de eigenaar, om ons gesprek telefonisch te bevestigen, maar hierin staat dat we hebben afgesproken dat mijn man komt slapen met hond (€10 extra toeslag), maar dat de hond “niet mee naar boven mag”.

Ik vraag mij af wat daarmee word bedoelt? Mag onze hond niet op de (slaap)kamer? Moet hij in de auto slapen? Waarom dan toeslag?

Ik begrijp dat het voor mensen met een allergie vreselijk moet zijn om in een kamer te komen waar een huisdier is geweest, maar het is voor 2 nachten. Ik weet 100% zeker dat het hart van mijn man breekt als hij daar aankomt en hond mag niet naast hem slapen.

Uiteraard kan de trip nog geannuleerd worden, maar dat vind ik een beetje “oneerlijk” want dan ben ik het geld kwijt terwijl er staat dat huisdieren zijn toegestaan. Dat was de hele reden dat ik juist daar heb geboekt.

Kan ik aanbieden meer toeslag te betalen als de hond wel op de kamer mag?

Ik zou het heel jammer vinden om mijn man zo op het laatste moment teleur te stellen & ik weet nu ook niet zo goed hoe ik zo’n teleurstelling de volgende keer kan voorkomen (behalve dan ALLE accomodaties die huisdieren “toestaan” op te bellen en het van te voren te vragen)..

Iemand tips of advies wat ik kan doen?
anoniem_364541 wijzigde dit bericht op 25-04-2018 22:29
6.12% gewijzigd
Nowadays people know the price of everything and the value of nothing.
-Bladora- schreef:
26-04-2018 10:36
Je hebt gelijk hoor. We liepen trouwens niet vast met de hond maar wilden helemaal ingelezen zijn voor we er mee begonnen.

Dat is hartstikke mooi en volgens mij zijn jullie gewoon hartstikke blij met elkaar.
S-Groot schreef:
26-04-2018 10:54
Waar heb ik een methode uiteengezet én beweerd dat dat de beste is?
Je schrijft zeer belerend tav Bladora. Ik vind het onprettig lezen. Het doet in deze vraag niet ter zake wat wel of niet juist is vwb opvoeding.
Troeteltje schreef:
26-04-2018 10:57
Je schrijft zeer belerend tav Bladora. Ik vind het onprettig lezen. Het doet in deze vraag niet ter zake wat wel of niet juist is vwb opvoeding.

Haha, Bladora was zelf degene die begon met wat juist is vwb opvoeding hoor, niet de zaken om gaan draaien hè :idee: .
Afgelopen vakantie verbleven wij in een hotel waar honden waren toegestaan, maar waar ook heel duidelijk in de huisregels stond dat hond niet op bed of bank mocht en niet in het restaurant.

Vind het normaal dat hond in hotel niet op bed mag en best aso om dat dan toch te doen.
Als je man niet zonder de hond kan slapen, dan mss een matje of luchtbed meenemen en beneden in de kamer gaan slapen met de hond naast ´m?

Wij nemen hond ook vaak mee, en in veel accomodaties waar het beest welkom is, wordt gevraagd om m niet op het meubilair toe te laten, niet mee te nemen naar boven (slaapkamers) en niet alleen in de accomodatie te laten. Snap ik allemaal en hou ik me ook aan.

Hij is bang voor onweer, dus die ene keer heb ik een luchtbed in de kamer gelegd en heb ik bij ´m geslapen, beneden. Tja, verwend is ie wel natuurlijk hahaha.
Misschien ook te doen voor je man?
gadverdamme
S-Groot schreef:
26-04-2018 10:57
Dat is hartstikke mooi en volgens mij zijn jullie gewoon hartstikke blij met elkaar.
Dit is nu al de tweede border maar inderdaad we zijn ontzettend blij met elkaar :) sorry voor de off-topic
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
-Bladora- schreef:
26-04-2018 13:37
Dit is nu al de tweede border maar inderdaad we zijn ontzettend blij met elkaar :) sorry voor de off-topic

Heerlijk hoor! En zo te lezen is TO behoorlijk hondenliefhebber, ik gok zomaar dat ze dit geen vervelende off topic vindt :-D .
S-Groot schreef:
26-04-2018 10:56
Hahaha, 'bah, niet meer doen' :HA: . Gewoon een sprei erop en er is niets aan het handje hoor. Als je daar al vies van bent moet je niet naar een huisje gaan waar huisdieren toegestaan zijn.

Ik vind het anders net als met kinderen, van mijn eigen kinderen prima, maar van andermans kinderen niet ;-)
Overigens zou ik met een hond van 40 kilo bang zijn dat hij het bed/matras per ongeluk zou stuk maken ofzo.
Star² schreef:
26-04-2018 14:01
Ik vind het anders net als met kinderen, van mijn eigen kinderen prima, maar van andermans kinderen niet ;-)
Overigens zou ik met een hond van 40 kilo bang zijn dat hij het bed/matras per ongeluk zou stuk maken ofzo.

Haha, is ook zo. Je moet er maar gewoon niet teveel bij stilstaan :biggrin: .
Restera schreef:
25-04-2018 22:50
Dank je voor je reactie.

Ik merk nu dus dat het voor de meeste mensen niet heel normaal is dat de hond in bed slaapt, dat wist ik niet!

Serieus?

Slaapt ie echt in bed. Onder de dekens? Tussen jullie in?
I wanna live my life with the volume full!
Leuk cadeau voor je vriend. Voor de zekerheid adviseer je ik toch het ras van de hond door te geven om niet voor onplezierige verrassingen komen te staan. Frankrijk heeft een aantal honden in de ban gedaan.
Andere landen ook, in Zwitserland kom je er niet in met een Mastiff bijvoorbeeld.
Ik hou heel veel van de hond maar hem in mijn bed laten slapen? Bah bah! Bij katten vind ik dat al vies maar met een grote hond helemaal. Ik ken heel veel mensen met een hond maar geen een van die honden slaapt bij baasje(s) in bed. Maar goed ieder zijn ding natuurlijk. Maar volkomen logisch dat een hotel dat dus niet wil hebben.

Als mijn ouders met de hond op vakantie gaan nemen ze altijd extra kleedjes mee en zijn hondenmand. Kleedjes gaan over de bank voor het geval dat de hond toch in een onbewaakt moment de bank op klimt.
Ik ben wel benieuwd of je man nog is gegaan met hond...
S-Meds schreef:
26-04-2018 13:27
gadverdamme
Waarom?
Doet me ook denken aan die keer dat ik als kind met mijn ouders naar een vakantiepark ging in Duitsland. Dag na aankomst ontmoeten we de buren, ook Nederlanders. Die buren zaten nog onder de bultjes want ze hadden dus last gehad van beestjes in het huisje. Wat bleek: Een van de vorige vakantiegangers had tegen de regels in toch een hondje meegenomen en die beestjes had waarschijnlijk de hond meegenomen. Toen die hond er nog was, besprongen die beestjes de hond maar als die hond weg is...
Moest een heel team komen om dat huisje te ontsmetten met een speciale spray.
De eigenaar heeft inmiddels van zich laten horen: de hond mag niet op de slaapkamer, ook niet op een matje/in een mand. Hij zei dat hij uberhaupt al een uitzondering had gemaakt voor onze hond, eigenlijk zijn alleen kleine honden toegestaan. Heel lief van hem, maar daar hebben we niks aan.

Heb de vakantie geannuleerd en nu een leuke B&B gevonden van een eigenaresse die zich alleen maar zorgen maakte of onze hond uberhaupt de trap naar de slaapkamer op kan; ja, dat kan hij :-D

Ze heeft zelf ook honden, dus dat scheelt al een hele hoop stress qua tolerantie etc.

Dank voor alle reacties!
Wat een flauwekul dat die hotelier/kamerverhuurder zich druk maakt over waar die hond slaapt. Als-ie accomodatie aanbiedt waar betaald wordt, juist om mét een hond te komen, moet-ie verder niet zeiken. (En met hond betaal je ook nog toeslag vaak) Dan maakt-ie de keet maar hondvrij, zal 'm net zo goed gasten kosten, zeker in die bosrijke regio waar júist hondenliefhebbers heengaan.

En al ligt die hond al dan niet op een kleedje op bed, so what? Hij moet toch het beddengoed wassen na vertrek, evenals de vloer dweilen dan wel stofzuigen. Checkt-ie ook of gasten seks in bed hebben? Misschien wel zonder condoom? In hun neus peuteren? Ook vies, dan. Huismijt, brr. Mensen met psoriasis, ik noem maar wat. Ziek worden na wat alcohol of gewoon ziek worden. Remsporen in de toiletpot. Ongesteld worden in bed. Allemaal dingen die voorkomen. Je zit in de verkeerde biz als je daar hysterisch van wordt. Ik heb zelf persoonlijk liever een goedverzorgde hond dan viezige mensen.
Restera schreef:
26-04-2018 19:07
De eigenaar heeft inmiddels van zich laten horen: de hond mag niet op de slaapkamer, ook niet op een matje/in een mand. Hij zei dat hij uberhaupt al een uitzondering had gemaakt voor onze hond, eigenlijk zijn alleen kleine honden toegestaan. Heel lief van hem, maar daar hebben we niks aan.

Heb de vakantie geannuleerd en nu een leuke B&B gevonden van een eigenaresse die zich alleen maar zorgen maakte of onze hond uberhaupt de trap naar de slaapkamer op kan; ja, dat kan hij :-D

Ze heeft zelf ook honden, dus dat scheelt al een hele hoop stress qua tolerantie etc.

Dank voor alle reacties!
Ah wat fijn! Man en hond gaan dus alsnog dit weekend samen op pad :loveys: ?
mienbillekesjeuken schreef:
26-04-2018 19:10
Wat een flauwekul dat die hotelier/kamerverhuurder zich druk maakt over waar die hond slaapt. Als-ie accomodatie aanbiedt waar betaald wordt, juist om mét een hond te komen, moet-ie verder niet zeiken. (En met hond betaal je ook nog toeslag vaak) Dan maakt-ie de keet maar hondvrij, zal 'm net zo goed gasten kosten, zeker in die bosrijke regio waar júist hondenliefhebbers heengaan.

En al ligt die hond al dan niet op een kleedje op bed, so what? Hij moet toch het beddengoed wassen na vertrek, evenals de vloer dweilen dan wel stofzuigen. Checkt-ie ook of gasten seks in bed hebben? Misschien wel zonder condoom? In hun neus peuteren? Ook vies, dan. Huismijt, brr. Mensen met psoriasis, ik noem maar wat. Ziek worden na wat alcohol of gewoon ziek worden. Remsporen in de toiletpot. Ongesteld worden in bed. Allemaal dingen die voorkomen. Je zit in de verkeerde biz als je daar hysterisch van wordt. Ik heb zelf persoonlijk liever een goedverzorgde hond dan viezige mensen.

Ja, maar dat is allemaal natuurlijk in de verste verte niet zo vies als een hond, iew :nooo: . :biggrin:
s-groot wijzigde dit bericht op 26-04-2018 19:14
Reden: stomme forum toont de verkeerde smiley
0.38% gewijzigd

GATVERDAMME!!!!!
Ana_Isabel2 schreef:
25-04-2018 22:43
Jouw topic titel en daaronder jouw eerste zin :-D
:-D

Tja, zo denken wij er ook over. Bied dan geen huisdieren optie aan als je zo panisch doet. Mag toch hopen dat dat beddengoed inderdaad gewoon gewassen wordt na elke gast.

Als je bij ons thuis komt, ruik je niet eens dat er een hond woont. Hij wordt wekelijks gewassen en elke dag na het uitlaten maken we zijn poten/tussen zijn tenen schoon. Bij de voordeur geven we het commando “schudden” en dan schud hij zich uit. En als hij heeft gepoept, maken we zelfs nog zijn kont schoon bij thuiskomst :hihi:
S-Groot schreef:
Ah wat fijn! Man en hond gaan dus alsnog dit weekend samen op pad :loveys: ?
Ja! Ze zijn er allebei helemaal klaar voor :puppy: :heart:
Restera schreef:
26-04-2018 19:38
Ja! Ze zijn er allebei helemaal klaar voor :puppy: :heart:

Gelukkig maar, eind goed al goed!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven