Ze wilt geen contact meer

26-04-2018 17:09 167 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nu 23 jaar en heb nog nooit een vriendin gehad, vandaar dat ik Tinder eens geprobeerd had en hier heb ik een leuk meisje ontmoet.

Ze was alleen erg druk bezig met een cursus en was nog niet toe aan een date maar we hadden wel leuk contact. We deelden veel zoals foto’s etc en vertelde elkaar van alles.

Op een gegeven moment begon ze een beetje ziekjes te worden en ze zat niet lekker in haar vel, waarop ik dacht haar te gaan verassen... en daar ging het mis.

Daarbij zeg ik nog even dat ik een maand heel goed whatsapp contact met haar gehad heb.

Ze had eigenlijk zoveel informatie gegeven dat ik zo kon zien waar ze woonde, dus dacht ik, ik maak een brief met of ze uit eten wilt gaan en doe die bij haar in de brievenbus, dus zo gezegd zo gedaan. (Ik speel zelf Pokémon Go, dat spelletje op de telefoon, dus kon rustig Pokémon spelen en daar rondlopen zoekend naar het juiste adres)

Toen kreeg ik later een appje met of ik dit serieus meende en dat ze het wel een beetje eng vond dat ik wist waar ze woonde (opzich ook begrijpelijk nadat ik er over nadacht).
Ik voelde me zo rot tegenover haar op dat moment dat ik naar de bloemist gereden was, snel bloemen gehaald had en direct naar haar toe gegaan was om mijn excuses aan te bieden en dat ik gewoon het beste voor ons wil en dat we het gewoon rustig aan moeten doen.

Ik heb haar toen dus wel heel even gesproken maar ze wilde verder geen gesprek voeren en zei ik app je zo wel, waarop dus een appje kwam met dat ik te ver gegaan was en dat ik nooit meer contact met haar moet zoeken en dat ze anders de politie ging bellen en ga zo maar door. De bloemen wilde ze ook niet aannemen.

Nu snap ik zelf natuurlijk wel dat dit geen handige zet van mij geweest is want via zo’n dating app ken je de mensen niet goed genoeg om te weten wat hun ervaringen zijn van eerdere relaties.

Later heb ik nog een paar keer contact gezocht en als laatste een kaart via Greetz verstuurd met daarin of ze mijn excuses wilt accepteren en dat het nooit mijn bedoeling geweest was om haar te kwetsen.

Daarop zei ze weer dat al mijn appjes en de kaart naar de politie gingen en als ik nog een keer contact met haar opneem dat ze dan een agent aan de deur laat komen.

Dat dreigen met de politie snap niet helemaal maar dat komt denk ik omdat ze dus nare ervaringen gehad moet hebben met eerdere relaties, maar dat is altijd lastig te bepalen als je iemand niet goed kent. Maar wat is nu verstandig om te doen? Of zeggen jullie van stop maar en op zoek een ander?

Omdat dit dus het eerste meisje is waar ik wat voor voel kan ik het gewoon niet loslaten en vind het zo extreem lastig... Ik ben echt heel zorgzaam en wilde ik er voor haar zijn en dat heeft dus tot nu toe alleen maar tegen me gewerkt. Ik kan volgens mij nu op dit moment niets meer goed doen in haar ogen. Ze is gewoon zo lief, aardig en leuk... Ik weet er even geen raad meer mee en het contact met haar zorgde ervoor dat ik positief werd aangezien ik nu werk heb wat me absoluut niet bevalt en begin volgens mij echt depressief te worden. (ook omdat ik meer nare dingen meegemaakt heb de laatste tijd, dus contact met haar was echt mijn reden om vrolijk te blijven)

Nu ben ik heel chagrijnig, heb stemmingswisselingen en ik ben gewoon helemaal gebroken. Ik woon nog thuis en daar wordt het nu dus ook niet bepaald gezelliger...

Enig advies van jullie kant?

Edit:
Alle tips die jullie mij kunnen geven helpen alleen maar, ik zal het niet negatief opvatten.
Ik heb voor nu in ieder geval het contact ook met haar verbroken.
anoniem_368540 wijzigde dit bericht op 26-04-2018 22:01
4.90% gewijzigd
Hmmmm....geen handige acties, snap wel dat ze het creepy vindt.
Je komt heel erg naïef op me over, je had vast de beste bedoelingen, maar vreselijk naïef dus.
Leer ervan en doe dit soort acties nooit meer.
There is always something happening, and it's usually right now
Zij liet weten niet blij te zijn met het feit dat jij haar zo hebt opgezocht.
Daarna laat zij weten dat ze liever nu het contact verbreekt.

Jij begint haar daarna op allerlei manieren te benaderen, wat zij dus ziet als lastigvallen en stalker gedrag omdat jij precies dat doet wat zij dus aangaf niet te willen.

Ja, logisch dat ze dan naar de politie stapt etc. Want jij respecteert haar grenzen niet en valt haar dus bewust lastig met jouw in haar ogen enge en gevaarlijke gedrag.

De redenen erachter etc. doen er niet toe. Als mens heb je maar te accepteren dat een ander allerlei gevoelens kan hebben met betrekking tot jou zonder dat jij daar ook maar iets tegen kan doen als die ander het niet toelaat.

In jouw geval, alle contact verbreken en haar overal blokkeren. Tijd om verder te kijken en de volgende keer niet meer zo dom doen als niet luisteren naar wat de ander wil.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
ZaraZara100 schreef:
26-04-2018 17:32
1. Je had haar nog nooit irl ontmoet!
2. Ze gaf aan dat ze niet toe was aan een date omdat ze ziek was.
3. Als reactie daarop nodig jij haar uit voor een etentje. Dan neem je haar toch sowieso niet serieus? Ook daar ga je al een grens over.
Hij geeft aan nog nooit een vriendin te hebben gehad. Wist jij toen alle do's en don'ts al?
Meesterkees schreef:
26-04-2018 17:30
Invullen kan op verschillende manieren en jij hebt je fantasie er lekker op los gelaten en daar een oordeel aan vastgeplakt. Dat is niet objectief. Maar, waar heb je geleerd dat zoiets eng is? Heb je het een keer meegemaakt? Hoe denk je dat angst voor spinnen/muizen en ratten bij vrouwen zo groot is? Omdat het je is aangeleerd. Het is je aangeleerd dat je voor bepaalde dingen bang moet zijn, zonder dat je het hebt meegemaakt.
:blabla:
jaw schreef:
26-04-2018 17:36

In jouw geval, alle contact verbreken en haar overal blokkeren. Tijd om verder te kijken en de volgende keer niet meer zo dom doen als niet luisteren naar wat de ander wil.
Doe effe normaal. Voor alles is er een eerste keer.
Anárion schreef:
Ik zie dat een paar mannen in dit topic dit gedrag goedkeuren. Ik vind dat verontrustend.
Ik denk dat het geen toeval is dat er de laatste dagen vergelijkbare topics geopend worden hier. :lightbulb:
Courage-- schreef:
26-04-2018 17:37
:blabla:
Dat is het verschil blijkbaar tussen jou en mij. Ik kan er over discussieren. Jij kan er niet eens over praten. :there:
Meesterkees schreef:
26-04-2018 17:37
Hij geeft aan nog nooit een vriendin te hebben gehad. Wist jij toen alle do's en don'ts al?
Deze dingen waren voor mij niet meer dan logisch. Was er zelf ook totaal niet van gediend als iemand mijn adres had achterhaald. Allemaal open deuren, figuurlijk gesproken dan, he.
VictimadelAmor schreef:
sjonge jonge.... eindelijk een kerel die moeite doet voor een meisje. Is het ook weer niet goed.
Moeite doet? Over grenzen gaan. De dame wil niet daten, is ze niet aan toe. Wordt ziek en TO vind het wel een goed idee haar dan maar thuis op te zoeken met een uitnodiging voor een date. Als je nogmaals via whatsapp een poging doet, ala. Maar thuis?? Dat is al een eerste stap die hij doet waarin hij laat zien dat hij haar niet respecteert.
Daarna geeft zij aan dat ze wel geschrokken is en dat hij hierin wel een stap te ver is gegaan, dus zoekt hij haar maar even thuis op met bloemen??? Wederom een teken, ik respecteer niet wat je zegt, maar oh wat ben ik toch lief...
Ze geeft duidelijk aan dat ze geen contact wil, politie anders inschakelt en TO vind het wel een goed idee nog te blijven whatsappen en nog eens een "het spijt mij" kaart te sturen.. Hoezo het spijt hem?? Hij doet gewoon weer waar hij zelf behoefte aan heeft, ondanks hele duidelijke grens van haar kant, respecteert hij weer niet haar wens.

En alsnog niet, zie dit topic en nog denken dat hij wel contact kan opnemen.. Sorry hoor..
Maar hier staan alleen TO zijn behoeftes voorop en heeft werkelijk niks meer met moeite doen te maken.

Moeite doen, was een whatsapp sturen en aangeven dat hij haar toch wel graag wilde zien, na een maand zo leuk contact. Of benoemen dat hij haar wel zou willen verzorgen nu ze ziek is. Maar wat hij nu gedaan heeft is grenzen overschrijden en een boel ook.

En dit is niet om rot te doen TO, hoop dat je er van leert en je zelfvertrouwen wat opkrikt voor toekomstige dates. Je bedoelingen zijn vast goed, maar wel alleen vanuit jouw perspectief genomen.
Sereia schreef:
Je doet het vast niet zo goed bij de vrouwen he?
De vrouwen doen het heel goed bij mij. Dat terzijde ben ik gewoon benieuwd, los van de mogelijkheid dat je er van kan schrikken, wat er mis mee is als een ontwetende jongeman zijn best probeert te doen om een vriendschap probeert op te bouwen met een jonge dame. Ik zeg niet dat hij het goed heeft aangepakt, ik zeg niet dat zij fout zit, maar om nou zo te reageren als de gemiddelde en toekomstige huis-tuin- en keukenvrouw verdien je niet als je om advies komt vragen.
Meesterkees schreef:
26-04-2018 17:47
De vrouwen doen het heel goed bij mij.
.
Dat geloof ik.
Andersom is waar ik het probleem zie. :rofl:
ZaraZara100 schreef:
26-04-2018 17:41
Deze dingen waren voor mij niet meer dan logisch. Was er zelf ook totaal niet van gediend als iemand mijn adres had achterhaald. Allemaal open deuren, figuurlijk gesproken dan, he.
Nou en voor sommige mensen nog niet. Daar moet hij nu van leren.
Meesterkees schreef:
26-04-2018 17:47
Ik zeg niet dat hij het goed heeft aangepakt, ik zeg niet dat zij fout zit, maar om nou zo te reageren als de gemiddelde en toekomstige huis-tuin- en keukenvrouw verdien je niet als je om advies komt vragen.
:popcorn:
(Geen beginnen aan).
Zij wil niet daten - Jij zoekt haar huis en nodigt haar via een brief uit.

Zij vindt het eng dat je daar komt opdagen - Jij gaat er met bloemen naar toe.

Ze wil niet met je praten aan de deur en zegt via app geen contact meer met je te willen. - Jij blijft haar contacten en benadrukt nog even dat je haar weet te vinden door een Greetz te sturen.

Nee, ontzettend lieve jongen.

Je hebt allerlei ideeën in je hoofd van hoe ze is of hoe ze zich hoort te gedragen, maar zij wil niet.
Courage-- schreef:
26-04-2018 17:48
.
Dat geloof ik.
Andersom is waar ik het probleem zie. :rofl:
Je hebt een ontzettend brede fantasie. Lekker van genieten! :lol:
Meesterkees schreef:
26-04-2018 17:49
Nou en voor sommige mensen nog niet. Daar moet hij nu van leren.
Net als jij en dat zelfs nog op jouw leeftijd. Nooit te laat...
Omdat ze al aan heeft gegeven hem niet te willen ontmoeten. Meerdere keren. Hij heeft daar lak aan gehad. Het is opdringerig, en inderdaad stalkerig. Niks liefs aan.
Meesterkees schreef:
26-04-2018 17:50
Je hebt een ontzettend brede fantasie. Lekker van genieten! :lol:
:popcorn:
Ik vind jouw actie eerder spontaan dan eng. Die bos bloemen daarna begrijp ik ook wel, maar wat je daarna hebt gedaan had je niet moeten doen. Een duidelijker nee krijg je bijna niet. Zoek een ander meisje en laat haar met rust.
jaw schreef:
26-04-2018 17:36
Zij liet weten niet blij te zijn met het feit dat jij haar zo hebt opgezocht.
Daarna laat zij weten dat ze liever nu het contact verbreekt.

Jij begint haar daarna op allerlei manieren te benaderen, wat zij dus ziet als lastigvallen en stalker gedrag omdat jij precies dat doet wat zij dus aangaf niet te willen.

Ja, logisch dat ze dan naar de politie stapt etc. Want jij respecteert haar grenzen niet en valt haar dus bewust lastig met jouw in haar ogen enge en gevaarlijke gedrag.

De redenen erachter etc. doen er niet toe. Als mens heb je maar te accepteren dat een ander allerlei gevoelens kan hebben met betrekking tot jou zonder dat jij daar ook maar iets tegen kan doen als die ander het niet toelaat.

Ik heb haar niet zitten stalken hoor, heb misschien 2-3 berichtjes gestuurd over een bepaalde tijd waarvan ik er in 1 ook aangaf dat ze niet hoefde te reageren en dat deed ze ook niet. Ik heb haar keuze nu geaccepteerd en neem ook verder geen contact meer met haar op. Maar vind dat natuurlijk wel erg jammer. Maar ze wilt inderdaad geen contact en daarvoor wilde ik alleen mijn excuses nog aanbieden en verder ben ik niet liefdesgericht naar haar wezen appen.
ZaraZara100 schreef:
26-04-2018 17:50
Net als jij en dat zelfs nog op jouw leeftijd. Nooit te laat...
Dat is het verschil tussen jou en mij. Ik probeer het goede in mensen te zien en jij blijkbaar het slechte. Want owee, de postbezorger kan wel eens de volgende zijn (O)...
Hamsterweken schreef:
26-04-2018 17:44
Dat is nog steeds aftasten. Jullie hadden geen relatie.
Klopt wij hadden inderdaad nog geen relatie
Waarom nog een topic? Ik snap niet dat je nog meer duidelijkheid nodig hebt. Je hebt wel een enorme plaat voor je kop.
Sereia schreef:
26-04-2018 17:57
Waarom nog een topic? Ik snap niet dat je nog meer duidelijkheid nodig hebt. Je hebt wel een enorme plaat voor je kop.
:rofl: :hihi:
ywtje schreef:
26-04-2018 17:42
Moeite doet? Over grenzen gaan. De dame wil niet daten, is ze niet aan toe. Wordt ziek en TO vind het wel een goed idee haar dan maar thuis op te zoeken met een uitnodiging voor een date. Als je nogmaals via whatsapp een poging doet, ala. Maar thuis?? Dat is al een eerste stap die hij doet waarin hij laat zien dat hij haar niet respecteert.
Daarna geeft zij aan dat ze wel geschrokken is en dat hij hierin wel een stap te ver is gegaan, dus zoekt hij haar maar even thuis op met bloemen??? Wederom een teken, ik respecteer niet wat je zegt, maar oh wat ben ik toch lief...
Ze geeft duidelijk aan dat ze geen contact wil, politie anders inschakelt en TO vind het wel een goed idee nog te blijven whatsappen en nog eens een "het spijt mij" kaart te sturen.. Hoezo het spijt hem?? Hij doet gewoon weer waar hij zelf behoefte aan heeft, ondanks hele duidelijke grens van haar kant, respecteert hij weer niet haar wens.

En alsnog niet, zie dit topic en nog denken dat hij wel contact kan opnemen.. Sorry hoor..
Maar hier staan alleen TO zijn behoeftes voorop en heeft werkelijk niks meer met moeite doen te maken.

Moeite doen, was een whatsapp sturen en aangeven dat hij haar toch wel graag wilde zien, na een maand zo leuk contact. Of benoemen dat hij haar wel zou willen verzorgen nu ze ziek is. Maar wat hij nu gedaan heeft is grenzen overschrijden en een boel ook.

En dit is niet om rot te doen TO, hoop dat je er van leert en je zelfvertrouwen wat opkrikt voor toekomstige dates. Je bedoelingen zijn vast goed, maar wel alleen vanuit jouw perspectief genomen.
Ik snap je bericht hoor maar ik heb het verhaal even kort samen gevat. Het is allemaal wel iets anders gelopen en ben er ook veel voor haar geweest en ze gaf aan dat dit fijn was. Dat ze bijvoorbeeld ziek was en ik in de nacht wakker werd geappt ben ik gewoon 2 uur lang met haar aan het appen geweest zodat ze afleiding had. Ik stond altijd voor haar klaar en hielt echt heel veel rekening met haar, pas na 1 maand ben ik dan bij haar langs geweest en daarna ook niet meer omdat ze dat niet wilde en dat accepteerde ik ook.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven