Napraattopic deel 97

20-03-2018 23:11 3228 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Amant schreef:
26-04-2018 23:12
Ik was er echt zo klaar mee. Altijd maar dat onderscheid maken in huidskleur. En nooit komen blanke mensen er goed uit, wonderwel. Ik wens niet te worden ingedeeld in een groep die eigenschappen krijgt toebedeeld, uitsluitend op basis van mijn huidskleur.
Dat hebben heel lang andere groepen ook niet gewenst, ingedeeld worden omwille van hun huidskleur.
Je beseft pas hoe fijn het is om te ademen als je neus verstopt zit.
Alixane schreef:
26-04-2018 23:18
Dat hebben heel lang andere groepen ook niet gewenst, ingedeeld worden omwille van hun huidskleur.
Dus dan is het nu nog steeds OK?

M.i. is dat nooit OK
linjmh schreef:
26-04-2018 23:21
Dus dan is het nu nog steeds OK?

M.i. is dat nooit OK
Het is nooit oké geweest.
Je beseft pas hoe fijn het is om te ademen als je neus verstopt zit.
Het was gewoon niet strafwaardig. Laat staan banwaardig.
Amant schreef:
Ik was er echt zo klaar mee. Altijd maar dat onderscheid maken in huidskleur. En nooit komen blanke mensen er goed uit, wonderwel. Ik wens niet te worden ingedeeld in een groep die eigenschappen krijgt toebedeeld, uitsluitend op basis van mijn huidskleur.

Dit inderdaad.
Een poos geleden vond ze alles, zelfs de kleur wenkbrauwen van een blonde zwangere actrice lelijk, maar zich wel storen als blanken 'jullie' tegen haar zouden zeggen. Gelijke behandeling is gelijke behandeling, en niet telkens onderscheid maken.
LOEP ME MAAR aub.
Alixane schreef:
26-04-2018 20:31
"Fashionvictim heeft een 24 uurs ban gekregen i.v.m. het plaatsen van een racistische opmerking."

Nou dat moet wel heel erg verschrikkelijk zijn geweest als je ziet wat op Actueel kan blijven staan o_o
Bizar dit zeg.
Ik heb het opgezocht.
Gaat echt nergens over. Het was geen racistische opmerking.
En inderdaad gezien de opmerkingen op Actueel schandalig deze ban.
Amant schreef:
Zie je onderschrift.
What have we done....
MarindaH schreef:
26-04-2018 23:27
Reversed racisme heet dat,is gewoon onderdeel van racisme. Wederom een gelding van de witte superieriteit. Over mensen met andere religie (moslim) of een kleurtje mag alles gezegd worden want: vrijheid van meningsuiting. Maar wee je gebeente als je als minderheid iets zegt over witten want dan ben jij ineens de racist. Belachelijk dat FV geband is wegens reversed racisme terwijl iedereen weet dat ze strijdt tegen Echt Racisme.
S-Meds schreef:
27-04-2018 00:57
Reversed racisme heet dat,is gewoon onderdeel van racisme. Wederom een gelding van de witte superieriteit. Over mensen met andere religie (moslim) of een kleurtje mag alles gezegd worden want: vrijheid van meningsuiting. Maar wee je gebeente als je als minderheid iets zegt over witten want dan ben jij ineens de racist. Belachelijk dat FV geband is wegens reversed racisme terwijl iedereen weet dat ze strijdt tegen Echt Racisme.
Ze zei niks over witten eigenlijk.
Meer over mensen over het algemeen.

Ik was het er trouwens niet helemaal mee eens. We kennen Meghan alleen van foto's (ik dan in ieder geval) en dan vind ik het heel moeilijk te zien op sommige plaatjes. En op andere dan weer heel duidelijk.
sam1968 schreef:
27-04-2018 01:02

Ik was het er trouwens niet helemaal mee eens. We kennen Meghan alleen van foto's (ik dan in ieder geval) en dan vind ik het heel moeilijk te zien op sommige plaatjes. En op andere dan weer heel duidelijk.

Vraag het even aan Pejeka, die kent haar persoonlijk :proud:

En ik begrijp wel wat FV bedoelde.
Edit, krijg het zo laat op de avond niet meer goed uitgelegd :facepalm:
the_Wicked_Witch schreef:
27-04-2018 01:09

Geeft niks.
Het boeit mij toch niet zo.
Maar die ban is echt te gek.
the_Wicked_Witch schreef:
27-04-2018 01:09

Jawel hoor :)
What have we done....
S-Meds schreef:
27-04-2018 00:57

Klopt. En dat is geweldig.

Maar FV heeft niet door dat ze zelf regelmatig racistische uitspraken doet. En zo vaak in de slachtofferrol zit. Ze voelt zich altijd benadeeld. Altijd. En dat begint mensen te irriteren
Alixane schreef:
26-04-2018 23:18
Klopt. Dat is puur racisme.

Maar mag Amant daarom wel ingedeeld worden op huidskleur?
missie_m schreef:
27-04-2018 00:11
Dit inderdaad.
Een poos geleden vond ze alles, zelfs de kleur wenkbrauwen van een blonde zwangere actrice lelijk, maar zich wel storen als blanken 'jullie' tegen haar zouden zeggen. Gelijke behandeling is gelijke behandeling, en niet telkens onderscheid maken.

Klopt. En altijd dingen zeggen als 'mijn huidskleur 'is fantastisch het allermooist'. Maar wel een kind hebben met een lichte huidskleur.
Dat is dan opeens wel weer heel mooi.

En eerder altijd op het forum beweren dat ze een typische jongensmoeder is en blij was dat ze een zoon heeft. Nu heeft ze een dochter en is het opeens geweldig.

Kortom, ze waait met alle winden mee.

Zelf is ze racistisch door te zeggen dat alle blanken zich superieur voelen aan donkere mensen. Dat soort dingen begint nu eindelijk eens op te vallen.
MarindaH schreef:
26-04-2018 23:27
Vindt jij.
sam1968 schreef:
27-04-2018 00:51
Bizar dit zeg.
Ik heb het opgezocht.
Gaat echt nergens over. Het was geen racistische opmerking.
En inderdaad gezien de opmerkingen op Actueel schandalig deze ban.
Vindt jij.
Yasna schreef:
27-04-2018 06:26
Klopt. En dat is geweldig.

Maar FV heeft niet door dat ze zelf regelmatig racistische uitspraken doet. En zo vaak in de slachtofferrol zit. Ze voelt zich altijd benadeeld. Altijd. En dat begint mensen te irriteren
+1000
Yasna schreef:
27-04-2018 06:27
Klopt. Dat is puur racisme.

Maar mag Amant daarom wel ingedeeld worden op huidskleur?
+1001
Yasna schreef:
27-04-2018 06:33
Klopt. En altijd dingen zeggen als 'mijn huidskleur 'is fantastisch het allermooist'. Maar wel een kind hebben met een lichte huidskleur.
Dat is dan opeens wel weer heel mooi.

En eerder altijd op het forum beweren dat ze een typische jongensmoeder is en blij was dat ze een zoon heeft. Nu heeft ze een dochter en is het opeens geweldig.

Kortom, ze waait met alle winden mee.

Zelf is ze racistisch door te zeggen dat alle blanken zich superieur voelen aan donkere mensen. Dat soort dingen begint nu eindelijk eens op te vallen.
+1002
Marana-- schreef:
26-04-2018 22:35
Niks onprofessioneel. Alixane kijkt niet verder dan haar neus lang is. Een pagina eerder is ook een post gewist, en daar staat wel 'wegens racisme'.
Volgens mij is de verbazing niet zozeer over het feit dat FV iets racistisch gepost heeft, alswel dat daarvoor een ban is gegeven terwijl Actueel vol staat met racistisch geblaat waar niks mee gedaan wordt.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Amant schreef:
Heel irritant ja.
Maar wel wat verder massaal gebeurt op bijv Actueel.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Dicca schreef:
27-04-2018 06:45
Vindt jij.

Klopt. Daarom typ ik het ook. Maar als racisme een mening is, dan is het geen racisme meer?
anoniem_232063 wijzigde dit bericht op 27-04-2018 07:45
1.91% gewijzigd
sam1968 schreef:
27-04-2018 01:02
Precies, ze zei iets wat voor alle mensen opgaat, ongeacht huidskleur. Maar ik denk dat sommige mensen te bevooroordeeld zijn om dat te zien. Ironisch wel.
MarindaH schreef:
27-04-2018 07:45
Precies, ze zei iets wat voor alle mensen opgaat, ongeacht huidskleur. Maar ik denk dat sommige mensen te bevooroordeeld dom zijn om dat te zien. Ironisch wel.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven