Napraattopic deel 97

20-03-2018 23:11 3228 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Oh en overigens prefereer ik een definitie gehanteerd in een aangenomen internationaal verdrag persoonlijk boven de Dikke van Dale.
Alle reacties Link kopieren
GenieInABottle schreef:
28-04-2018 21:26
Tja en volgens de definitie die ik hanteer is het dus wel racisme.

Dan blijft er nog over dat je kunt discussiëren over wie gelijk heeft m.b.t. de definitie die gebruikt wordt of accepteren dat er simpelweg verschillen zijn in visie en toepassing.
Ik denk dat als iedereen beseft dat er dus verschillen zijn, dat de wetenschappers hier zelfs nog steeds over debatteren, en dat er i.p.v. alleen discussie vanuit de eigen visie / opvatting ook ruimte is voor een andere interpretatie (dus breder of beperkter), dat er dan veel sneller boven tafel komt dat het gedrag waar het om gaat door heel veel mensen gewoonweg afgekeurd wordt. Dat er dan de ruimte ontstaat om te zoeken naar oplossingen voor dit nare gedrag.
M.i. gaat het nl. niet om de woorden racisme / discriminatie, maar om de daden die erbij horen. En die moeten worden aangepakt.
En nu gaat het vaak om 'klopt de definitie wel' en dat is dus een ellenlang welles-nietes spel die imho optiek eerder polariserend werkt dan tot verbinding, saamhorigheid en daadkracht leidt.

Ik zou heel graag voor je mening openstaan maar ik ben het alweer niet met je eens. Ik heb je laatste postings met interesse gelezen maar zie echt niet waar een vraag-antwoordspelletje over of witten in Zuid Afrika wel of niet gediscrimineerd worden en of dat wel of niet racistisch is bijdraagt aan een oplossing voor racisme in Nederland. En ik ervaar dergelijke posts ook zeker niet als "afkeuren van het gedrag waar het om gaat" maar eerder als "afleiden van het gedrag waar het om gaat om er vooral niks mee te hoeven doen".

Ik ben dan wel weer benieuwd naar jouw eigen visie hoe de erkenning die je naar het schijnt voor witten in Zuid Afrika wil? gaat bijdragen aan de oplossing die ervoor gaat zorgen dat de jongens waar HetGroepje mee werkt een stageplek, baan of huis krijgen.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Praat verder in het nieuwe deel: overig/napraattopic-deel-98/list_messag ... =4&style=4

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven