Hond op weekendtrip
woensdag 25 april 2018 om 22:21
Ik heb voor mijn man een tripje naar België geboekt (vrij t/m zo a.s).
Hij werkt de laatste maanden erg veel & is toe aan wat rust. Hij wil graag onze hond meenemen, zodat hij daar lekker kan wandelen, ontspannen etc. Door onze drukke schema’s schiet wat meer aandacht voor onze hond er wel eens bij in. Wij zijn beiden gek op onze hond, hij slaapt bij ons in bed en is een echte knuffelbeer.
Het is een vrij grote hond, ongeveer 40 kilo en kortharig. Hij is prima opgevoed en al wat ouder (8). Mijn man is nooit alleen op vakantie geweest, maar toen ik deze trip voor hem geboekt had, zag hij er wel wat in en nu heeft hij er erg veel zin in. Ik blijf thuis omdat ik hem echt even wat rust gun & graag nog wat dingen in en om het huis wil doen.
Ik heb speciaal gezocht op accomodaties waar huisdieren zijn toegestaan & vond een leuke plek in Houyet.
Geboekt via booking.com, betaling geschied bij aankomst. Ik heb voor de zekerheid de accomodatie gemaild dat er een hond mee komt, om teleurstellingen te voorkomen. Ik kreeg al gauw antwoord: om welk type hond het gaat. Onze hond is een kruising Stafford/Rottweiler en ziet er ook best indrukwekkend uit. Ik was een beetje bang voor de vooroordelen die mensen kunnen hebben, dus besloot de eigenaar maar even te bellen om eea uit te leggen.
Hij was zeer vriendelijk, ik heb hem niet het ras verteld, aangezien hij alleen wilde weten of het ging om een kleine of grote hond. Ik heb gezegd dat het gaat om een vrij grote hond, maar wel kortharig.
Hij zei dat het geen probleem was, maar dat er wel €10 toeslag bijkwam. Dit vond ik natuurlijk geen probleem.
Alles prima. Nu krijg ik ineens een mail van de eigenaar, om ons gesprek telefonisch te bevestigen, maar hierin staat dat we hebben afgesproken dat mijn man komt slapen met hond (€10 extra toeslag), maar dat de hond “niet mee naar boven mag”.
Ik vraag mij af wat daarmee word bedoelt? Mag onze hond niet op de (slaap)kamer? Moet hij in de auto slapen? Waarom dan toeslag?
Ik begrijp dat het voor mensen met een allergie vreselijk moet zijn om in een kamer te komen waar een huisdier is geweest, maar het is voor 2 nachten. Ik weet 100% zeker dat het hart van mijn man breekt als hij daar aankomt en hond mag niet naast hem slapen.
Uiteraard kan de trip nog geannuleerd worden, maar dat vind ik een beetje “oneerlijk” want dan ben ik het geld kwijt terwijl er staat dat huisdieren zijn toegestaan. Dat was de hele reden dat ik juist daar heb geboekt.
Kan ik aanbieden meer toeslag te betalen als de hond wel op de kamer mag?
Ik zou het heel jammer vinden om mijn man zo op het laatste moment teleur te stellen & ik weet nu ook niet zo goed hoe ik zo’n teleurstelling de volgende keer kan voorkomen (behalve dan ALLE accomodaties die huisdieren “toestaan” op te bellen en het van te voren te vragen)..
Iemand tips of advies wat ik kan doen?
Hij werkt de laatste maanden erg veel & is toe aan wat rust. Hij wil graag onze hond meenemen, zodat hij daar lekker kan wandelen, ontspannen etc. Door onze drukke schema’s schiet wat meer aandacht voor onze hond er wel eens bij in. Wij zijn beiden gek op onze hond, hij slaapt bij ons in bed en is een echte knuffelbeer.
Het is een vrij grote hond, ongeveer 40 kilo en kortharig. Hij is prima opgevoed en al wat ouder (8). Mijn man is nooit alleen op vakantie geweest, maar toen ik deze trip voor hem geboekt had, zag hij er wel wat in en nu heeft hij er erg veel zin in. Ik blijf thuis omdat ik hem echt even wat rust gun & graag nog wat dingen in en om het huis wil doen.
Ik heb speciaal gezocht op accomodaties waar huisdieren zijn toegestaan & vond een leuke plek in Houyet.
Geboekt via booking.com, betaling geschied bij aankomst. Ik heb voor de zekerheid de accomodatie gemaild dat er een hond mee komt, om teleurstellingen te voorkomen. Ik kreeg al gauw antwoord: om welk type hond het gaat. Onze hond is een kruising Stafford/Rottweiler en ziet er ook best indrukwekkend uit. Ik was een beetje bang voor de vooroordelen die mensen kunnen hebben, dus besloot de eigenaar maar even te bellen om eea uit te leggen.
Hij was zeer vriendelijk, ik heb hem niet het ras verteld, aangezien hij alleen wilde weten of het ging om een kleine of grote hond. Ik heb gezegd dat het gaat om een vrij grote hond, maar wel kortharig.
Hij zei dat het geen probleem was, maar dat er wel €10 toeslag bijkwam. Dit vond ik natuurlijk geen probleem.
Alles prima. Nu krijg ik ineens een mail van de eigenaar, om ons gesprek telefonisch te bevestigen, maar hierin staat dat we hebben afgesproken dat mijn man komt slapen met hond (€10 extra toeslag), maar dat de hond “niet mee naar boven mag”.
Ik vraag mij af wat daarmee word bedoelt? Mag onze hond niet op de (slaap)kamer? Moet hij in de auto slapen? Waarom dan toeslag?
Ik begrijp dat het voor mensen met een allergie vreselijk moet zijn om in een kamer te komen waar een huisdier is geweest, maar het is voor 2 nachten. Ik weet 100% zeker dat het hart van mijn man breekt als hij daar aankomt en hond mag niet naast hem slapen.
Uiteraard kan de trip nog geannuleerd worden, maar dat vind ik een beetje “oneerlijk” want dan ben ik het geld kwijt terwijl er staat dat huisdieren zijn toegestaan. Dat was de hele reden dat ik juist daar heb geboekt.
Kan ik aanbieden meer toeslag te betalen als de hond wel op de kamer mag?
Ik zou het heel jammer vinden om mijn man zo op het laatste moment teleur te stellen & ik weet nu ook niet zo goed hoe ik zo’n teleurstelling de volgende keer kan voorkomen (behalve dan ALLE accomodaties die huisdieren “toestaan” op te bellen en het van te voren te vragen)..
Iemand tips of advies wat ik kan doen?
anoniem_364541 wijzigde dit bericht op 25-04-2018 22:29
6.12% gewijzigd
Nowadays people know the price of everything and the value of nothing.
donderdag 26 april 2018 om 19:40
Dankje voor het advies! Hij gaat naar Belgie, net over de grens bij MaastrichtHenk-en-Roelie schreef: ↑26-04-2018 17:17Leuk cadeau voor je vriend. Voor de zekerheid adviseer je ik toch het ras van de hond door te geven om niet voor onplezierige verrassingen komen te staan. Frankrijk heeft een aantal honden in de ban gedaan.
Andere landen ook, in Zwitserland kom je er niet in met een Mastiff bijvoorbeeld.
donderdag 26 april 2018 om 19:51
Hihi als in grapje of is dit serieus?Restera schreef: ↑26-04-2018 19:35Tja, zo denken wij er ook over. Bied dan geen huisdieren optie aan als je zo panisch doet. Mag toch hopen dat dat beddengoed inderdaad gewoon gewassen wordt na elke gast.
Als je bij ons thuis komt, ruik je niet eens dat er een hond woont. Hij wordt wekelijks gewassen en elke dag na het uitlaten maken we zijn poten/tussen zijn tenen schoon. Bij de voordeur geven we het commando “schudden” en dan schud hij zich uit. En als hij heeft gepoept, maken we zelfs nog zijn kont schoon bij thuiskomst![]()
donderdag 26 april 2018 om 20:32
Dan idd liever een hond die op de bank ligt.mienbillekesjeuken schreef: ↑26-04-2018 19:10Wat een flauwekul dat die hotelier/kamerverhuurder zich druk maakt over waar die hond slaapt. Als-ie accomodatie aanbiedt waar betaald wordt, juist om mét een hond te komen, moet-ie verder niet zeiken. (En met hond betaal je ook nog toeslag vaak) Dan maakt-ie de keet maar hondvrij, zal 'm net zo goed gasten kosten, zeker in die bosrijke regio waar júist hondenliefhebbers heengaan.
En al ligt die hond al dan niet op een kleedje op bed, so what? Hij moet toch het beddengoed wassen na vertrek, evenals de vloer dweilen dan wel stofzuigen. Checkt-ie ook of gasten seks in bed hebben? Misschien wel zonder condoom? In hun neus peuteren? Ook vies, dan. Huismijt, brr. Mensen met psoriasis, ik noem maar wat. Ziek worden na wat alcohol of gewoon ziek worden. Remsporen in de toiletpot. Ongesteld worden in bed. Allemaal dingen die voorkomen. Je zit in de verkeerde biz als je daar hysterisch van wordt. Ik heb zelf persoonlijk liever een goedverzorgde hond dan viezige mensen.
donderdag 26 april 2018 om 20:55
Troeteltje schreef: ↑26-04-2018 20:35Het lijkt erop dat die hond jullie vervanging voor een kind is. Niet gezond lijkt me.
Zat ooit in een restaurant. Komt een gezin met buggy binnen. In buggy zit hond. Hond neemt plaats op eigen stoel en ontvangt op die stoel zijn eigen versnaperingen.
donderdag 26 april 2018 om 21:15
Dat vinden mensen met honden in huis vaak, omdat ze er zelf aan gewend zijn. Maar toch ruik je het wel degelijk, een hond brengt nu eenmaal zijn of haar eigen geur mee.Restera schreef: ↑26-04-2018 19:35
Als je bij ons thuis komt, ruik je niet eens dat er een hond woont. Hij wordt wekelijks gewassen en elke dag na het uitlaten maken we zijn poten/tussen zijn tenen schoon. Bij de voordeur geven we het commando “schudden” en dan schud hij zich uit. En als hij heeft gepoept, maken we zelfs nog zijn kont schoon bij thuiskomst![]()
Ontopic, wat je thuis doet moet je helemaal zelf weten, maar je kunt niet verwachten dat een hotel- (of B&B etc.) eigenaar het goed vind dat je je 40 kg. (!) zware hond in bed laat slapen.
donderdag 26 april 2018 om 21:20
Troeteltje schreef: ↑26-04-2018 20:35Het lijkt erop dat die hond jullie vervanging voor een kind is. Niet gezond lijkt me.
Zat ooit in een restaurant. Komt een gezin met buggy binnen. In buggy zit hond. Hond neemt plaats op eigen stoel en ontvangt op die stoel zijn eigen versnaperingen.
We hebben ook 3 katten en een baby, dus snap niet helemaal waar deze reactie vandaan komt?
donderdag 26 april 2018 om 21:25
Je wast de hond serieus iedere week? Dat is niet goed voor de hond want het tast de vacht aan. Mijn ouders wassen de hond alleen als hij een uur in de wind stinkt door het zwemmen in een stinkende sloot of door koeienstront rollen. Zit hij onder de modder dan een keer laten zwemmen ergens zodat het meeste eruit is.
donderdag 26 april 2018 om 21:32
Had een tijdje terug een discussie met iemand die katten heeft. Ze vroeg of het stonk en ik gaf dus aan dat het duidelijk naar katten rook maar dat dat normaal was omdat ze katten heeft.
Ze werd bijna boos want het stonk toch echt niet naar kat. Na een tijdje geloofde ze mij eindelijk toen ik zei dat ze dat niet meer ruikt omdat ze gewend is aan die geur.
Ze werd bijna boos want het stonk toch echt niet naar kat. Na een tijdje geloofde ze mij eindelijk toen ik zei dat ze dat niet meer ruikt omdat ze gewend is aan die geur.
donderdag 26 april 2018 om 23:33
closednote schreef: ↑26-04-2018 21:32Had een tijdje terug een discussie met iemand die katten heeft. Ze vroeg of het stonk en ik gaf dus aan dat het duidelijk naar katten rook maar dat dat normaal was omdat ze katten heeft.
Katten ruik ik nooit bij iemand hoor. Tenzij net op de bak geweest.
vrijdag 27 april 2018 om 06:27
Dan is je snapper toch echt kapot hoor.
Het komt vaak voor dat mensen die hun hond zo behandelen als jullie (op bed slapen, een nachtje weg annuleren omdat hond niet in bed mag op andere locatie, elke week douchen, billen vegen etc) dat doen omdat ze die hon zien als vervangend kind.
Ik heb het in ieder geval al meermaals ervaren...mensen die geen kind hebben om welke reden dan ook (meestal ongewild kinderloos) die hun kinderlusten botvieren op een huisdier en daarin totaal doorslaan.
vrijdag 27 april 2018 om 10:03
vrijdag 27 april 2018 om 12:05
vrijdag 27 april 2018 om 12:08
Jouw invulling. UIt kortzichtingheid.Troeteltje schreef: ↑26-04-2018 20:35Het lijkt erop dat die hond jullie vervanging voor een kind is. Niet gezond lijkt me.
Mijn honden zijn als een soort van kinderen voor mij. Ik zeg "als een soort van". Omdat het geen kinderen zijn, omdat ik geen kinderen wilde. Ik wilde honden.
Ik heb geen hond in een buggy maar in een rugzak. Kan zelf niet goed meekomen, en is voor die hond de enige manier om mee te kunnen. Kan ook zijn met die hond in de buggy.
En hoe mensen hun hond behandelen is niet aan jou maar aan henzelf. Als de hond goed behandeld wordt en iedereen is er gelukkig mee heb jij niet te oordelen. Er zijn ergere dingen waar je over kunt zeiken.
vrijdag 27 april 2018 om 12:09
Ik heb geregeld aan mensen die geen hond hebben gevraagd of mijn huis naar hond ruikt. Antwoordden allen met "nee".lise1985 schreef: ↑26-04-2018 21:15Dat vinden mensen met honden in huis vaak, omdat ze er zelf aan gewend zijn. Maar toch ruik je het wel degelijk, een hond brengt nu eenmaal zijn of haar eigen geur mee.
Ontopic, wat je thuis doet moet je helemaal zelf weten, maar je kunt niet verwachten dat een hotel- (of B&B etc.) eigenaar het goed vind dat je je 40 kg. (!) zware hond in bed laat slapen.
Dus mogelijk ruik jij je bovenlip.
Nee, jóuw snapper is kapot. Jij vult van alles voor anderen in terwijl je niet weet waar je over praat. Het is een situatie waar jij niet in zit, waar jij niets mee hebt. Je weet niet hoe het is.Troeteltje schreef: ↑27-04-2018 06:27
Ik heb het in ieder geval al meermaals ervaren...mensen die geen kind hebben om welke reden dan ook (meestal ongewild kinderloos) die hun kinderlusten botvieren op een huisdier en daarin totaal doorslaan.
En echt, niet alle honden ruiken. Ik kan honden ook ruiken als daar inderdaad sprake van is. Ik ben het namelijk ook niet gewend van mijn honden.
vrijdag 27 april 2018 om 16:57
Ik ben kortzichtig?iones schreef: ↑27-04-2018 12:08Jouw invulling. UIt kortzichtingheid.
Mijn honden zijn als een soort van kinderen voor mij. Ik zeg "als een soort van". Omdat het geen kinderen zijn, omdat ik geen kinderen wilde. Ik wilde honden.
Ik heb geen hond in een buggy maar in een rugzak. Kan zelf niet goed meekomen, en is voor die hond de enige manier om mee te kunnen. Kan ook zijn met die hond in de buggy.
En hoe mensen hun hond behandelen is niet aan jou maar aan henzelf. Als de hond goed behandeld wordt en iedereen is er gelukkig mee heb jij niet te oordelen. Er zijn ergere dingen waar je over kunt zeiken.
Ik oordeel?
Ik zeik?
Je triggert mijn slappe lach. En behoorlijk ook.
Duw je tampon ff recht. Ik oordeel dat die behoorlijk scheef zit waardoor je kortzichtig zeikt.
vrijdag 27 april 2018 om 17:58
Ik vind dit ook niet zo'n leuke opmerking. Ik heb geen kinderen en wel 2 poezen die alles voor mij zijn.Troeteltje schreef: ↑26-04-2018 20:35Het lijkt erop dat die hond jullie vervanging voor een kind is. Niet gezond lijkt me.
Ben ik dan dus niet gezond?
vrijdag 27 april 2018 om 18:06
Het is niet gezond als een hond in bed slaapt naast de partner ( hond van rond de 50KG) er is ook nog een baby in huis.
Het is ongezond in de relatie en ongezond voor de kleine, Ook voor als straks in peutertijd de kleine op bed gaat springen terwijl de hond óók op bed ligt.
TO je moet nu beginnen eisen te stellen aan je partner én de hond opnieuw opvoeden.
Hoe ieder het doet moet ie voor zichzelf weten, maar met kleine kinderen in de buurt moet er voorzorgsmaatregelen worden genomen.
En ik vraag mij echt af of ik mij moet gaan zitten ergeren aan de laksheid van to en partner of dat dit topic grote onzin is. Ik hoop het laatste.
Het is ongezond in de relatie en ongezond voor de kleine, Ook voor als straks in peutertijd de kleine op bed gaat springen terwijl de hond óók op bed ligt.
TO je moet nu beginnen eisen te stellen aan je partner én de hond opnieuw opvoeden.
Hoe ieder het doet moet ie voor zichzelf weten, maar met kleine kinderen in de buurt moet er voorzorgsmaatregelen worden genomen.
En ik vraag mij echt af of ik mij moet gaan zitten ergeren aan de laksheid van to en partner of dat dit topic grote onzin is. Ik hoop het laatste.