Napraattopic deel 97

20-03-2018 23:11 3228 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
MarindaH schreef:
27-04-2018 09:21
Zoiets... je hebt niet goed gelezen.
Zoiets ja, de exacte tekst wist ik niet meer.
Ik schreef al dat ik het niet opgezocht heb, inmiddels wel, dankzij @Marana.

Gisteren heb ik het origineel wel gelezen, ben er nog op ingegaan.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
-Red- schreef:
27-04-2018 09:24
Mary, denk dat dat eerder komt omdat ze zelf nogal eens uit de bocht vliegt, niet vanwege huidskleur. Als je niet van het practice what you preach bent, word je daar meteen op “gepakt”.
Ik vraag het me af. Dat FV fel kan zijn en dan ook felle tegenstand krijgt, prima. Je hoeft het ook verder niet met haar of haar stijl van discussiëren eens te zijn.

Maar anderen (waaronder ikzelf) zijn net zo fel en toch ben ik nog nooit een racist genoemd.

Er wordt voornamelijk enorm heftig op FV gereageerd, ook als ze gewoon rustig en bedeesd iets wetenschappelijks uitlegt of abtwoord geeft op vragen. Dat vind ik extreem opvallend.
Nou ja, het is verder niet mijn intentie om FV heel uitgebreid te bespreken terwijl ze zelf niet mee kan praten.

Ik vind het gewoon extreem belachelijk. Want ik denk dat we het er allemaal over eens kunnen zijn dat er op actueel consequent veel maar dan ook véél ergere dingen gezegd worden waar nooit iets tegen gebeurt.

Ik zit hier al een jaar of 10 en ik vond het forum al veel minder leuk worden maar dit is echt een gênant dieptepunt.
MaryCrawley schreef:
27-04-2018 09:26
Nou nogmaals, ik heb werkelijk nog nooit iets racistisch van FV gelezen.

Ik heb wel veel reacties van mensen gezien die haar posts niet begrijpen of gewoon heel hard "je bent zelf een racist" roepen als ze iets uitlegt over racisme. Niks hiervan maakt FVs post dan daadwerkelijk racistisch.
Dat jij het niet leest zegt niet dat het er niet is.
En ja, sommige posts worden fout begrepen, en ja, sommige mensen gaan hoe dan ook tegen haar in (mss wel zonder te lezen). En ja, daar zouden de mods meer aandacht aan moeten besteden.

Maar goed, dit wordt een wel-niet gedoe, de meningen zijn verdeeld, helemaal prima wat mij betreft.
Ik vind dat mijn “ samenvatting” hier (als antwoord op . . )best overeenkomt met de strekking van FV ‘s origineel.
simbalabimba wijzigde dit bericht op 27-04-2018 09:35
10.09% gewijzigd
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

MaryCrawley schreef:
27-04-2018 09:33
Nou ja, het is verder niet mijn intentie om FV heel uitgebreid te bespreken terwijl ze zelf niet mee kan praten.

Ik vind het gewoon extreem belachelijk. Want ik denk dat we het er allemaal over eens kunnen zijn dat er op actueel consequent veel maar dan ook véél ergere dingen gezegd worden waar nooit iets tegen gebeurt.

Ik zit hier al een jaar of 10 en ik vond het forum al veel minder leuk worden maar dit is echt een gênant dieptepunt.
Eens!
Ik heb die posts van FV niet gelezen maar als ik zie wat er op actueel allemaal toegestaan wordt, kijk ik er toch van op dat zij een ban heeft gekregen.
Ik begin sterk het idee te krijgen dat de mods actueel niet eens meer in de gaten houden omdat ze dan wel kunnen blijven bannen
bethweeter schreef:
27-04-2018 09:40
Ik heb die posts van FV niet gelezen maar als ik zie wat er op actueel allemaal toegestaan wordt, kijk ik er toch van op dat zij een ban heeft gekregen.
Ik begin sterk het idee te krijgen dat de mods actueel niet eens meer in de gaten houden omdat ze dan wel kunnen blijven bannen
Ik denk het ook.

En dat er alleen op stafjes gemod wordt en toevallig de grootste probleemgevallen zelf ook enorm fanatieke staffers zijn. Dat is ook al eerder aangekaart.
Ook mee eens dat wat er op Actueel gebeurd veel duidelijker racistisch is, en schandelijk dat daar niet tegen opgetreden wordt.
Het is volgens mij gewoon te lastig voor de mods, omdat ze bij ingrijpen altijd heftig onder vuur liggen, aangezien het wordt gezien als partijdigheid.
En het is te lastig voor ze omdat het vaak een glijdende schaal is binnen een topic, en vanaf welke post is het dan zo heftig dat je wel moet ingrijpen.
Niet ingrijpen vinden ze blijkbaar makkelijker dan wel ingrijpen. En dat is dom, want daardoor wordt die pijler door veel mensen gemeden, en verlopen juist heel veel discussies hetzelfde omdat er maar een beperkt groepje forummers reageert.

Zit er toch niets anders op dan massaal weer meelezen daar en staffen wat er strafwaardig is.
Actueel is om je kapot te schamen.
Joostisandersgeaard2 schreef:
27-04-2018 09:49
Actueel is om je kapot te schamen.
+1

Staat bij mij al tijden onder de negeer.
bethweeter schreef:
27-04-2018 09:40
Wie schreef nou " smetplek " ipv Smeds ? Staat er ook nog.
blijfgewoonbianca wijzigde dit bericht op 27-04-2018 10:23
3.31% gewijzigd
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
MaryCrawley schreef:
27-04-2018 09:30

Er wordt voornamelijk enorm heftig op FV gereageerd, ook als ze gewoon rustig en bedeesd iets wetenschappelijks uitlegt of abtwoord geeft op vragen. Dat vind ik extreem opvallend.
Eens.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Yasna schreef:
27-04-2018 06:27
Klopt. Dat is puur racisme.

Maar mag Amant daarom wel ingedeeld worden op huidskleur?
reversed racisme bestaat niet.
Marana-- schreef:
27-04-2018 09:46
Ook mee eens dat wat er op Actueel gebeurd veel duidelijker racistisch is, en schandelijk dat daar niet tegen opgetreden wordt.
Het is volgens mij gewoon te lastig voor de mods, omdat ze bij ingrijpen altijd heftig onder vuur liggen, aangezien het wordt gezien als partijdigheid.
En het is te lastig voor ze omdat het vaak een glijdende schaal is binnen een topic, en vanaf welke post is het dan zo heftig dat je wel moet ingrijpen.
Niet ingrijpen vinden ze blijkbaar makkelijker dan wel ingrijpen. En dat is dom, want daardoor wordt die pijler door veel mensen gemeden, en verlopen juist heel veel discussies hetzelfde omdat er maar een beperkt groepje forummers reageert.

Zit er toch niets anders op dan massaal weer meelezen daar en staffen wat er strafwaardig is
.
Precies.
blijfgewoonbianca schreef:
27-04-2018 10:20
Wie schreef nou " smetplek " ipv Smeds ? Staat er ook nog.
ja dat is een leuk grapje van het vrije woord. higihihihahahahohoho
zal wel cabaret zijn dan mag het
MaryCrawley schreef:
27-04-2018 09:30
Ik vraag het me af. Dat FV fel kan zijn en dan ook felle tegenstand krijgt, prima. Je hoeft het ook verder niet met haar of haar stijl van discussiëren eens te zijn.

Maar anderen (waaronder ikzelf) zijn net zo fel en toch ben ik nog nooit een racist genoemd.

omdat zij luid en duidelijk zich verzet tegen racisme. Dat doet ze goed onderbouwd en met praktijkvoorbeelden die zij zelf heeft ervaren. Daar houden sommige mensen niet van. die zitten niet te wachten op goede argumenten en al helemaal niet op een slimme zwarte vrouw die hen confronteert met hun eigen gedrag
S-Meds schreef:
27-04-2018 10:23
reversed racisme bestaat niet.
Eens. Iemand die een ander een eigenschap toebedeeld omdat hij of zij een bepaalde huidskleur heeft, is gewoon racistisch. Of het nu om blanke, donkere, biraciale of wat voor kleur dan ook gaat. Generaliseren op basis van huidskleur is gewoon racistisch.
Dana schreef:
27-04-2018 09:24
Dit inderdaad. Als het echt om die uitspraak gaat die Dicca gisteren om 06:49 heeft gequote dan is de domheid hemeltergend.

Tjongejongejonge, als ik op vakantie ben dan pik ik in de stroom toeristen in 1 oogopslag de Nederlanders eruit, terwijl de lokale bevolking mogelijk alleen maar 'buitenlanders' ziet.

Daar is niets "koekoek" aan.
Maar het ging niet over nationaliteiten, maar -mixed- rassen.

Wilhetnietweten schreef:
27-04-2018 10:36
Eens. Iemand die een ander een eigenschap toebedeeld omdat hij of zij een bepaalde huidskleur heeft, is gewoon racistisch. Of het nu om blanke, donkere, biraciale of wat voor kleur dan ook gaat. Generaliseren op basis van huidskleur is gewoon racistisch.
" Surinamers eten veel kip " of " Nederlanders eten graag haring " of " Chinezen houden van rijst " is racisme ? Tuuuuuuurlijk, joh.
Chinezen zijn gemiddeld 1 meter 60
Oehhhhhh racistisch !!!!!! Massaal staffen, mensen. Dit kan natuurlijk echt niet.
blijfgewoonbianca schreef:
27-04-2018 10:53
" Surinamers eten veel kip " of " Nederlanders eten graag haring " of " Chinezen houden van rijst " is racisme ? Tuuuuuuurlijk, joh.
Moet ik het echt uitleggen? Nou vooruit.
“Ik eet geen kip, omdat die zwarten dat altijd eten”. “Ik eet geen haring, omdat die witten dat eten”. “Ik eet geen rijst, omdat die gelen (of spleetogen) dat eten”. Dát is racistisch.
Wilhetnietweten schreef:
27-04-2018 10:59
Moet ik het echt uitleggen? Nou vooruit.
“Ik eet geen kip, omdat die zwarten dat altijd eten”. “Ik eet geen haring, omdat die witten dat eten”. “Ik eet geen rijst, omdat die gelen (of spleetogen) dat eten”. Dát is racistisch.
Ja, kennelijk moet dat heeeeel duidelijk uitgelegd worden.
sam1968 schreef:
27-04-2018 00:51
Bizar dit zeg.
Ik heb het opgezocht.
Gaat echt nergens over. Het was geen racistische opmerking.
En inderdaad gezien de opmerkingen op Actueel schandalig deze ban.

Je hebt het opgezocht en het gaat nergens over? :facepalm: Omdat het allemaal gewist is, ook de qoutes zijn gewist.
LOEP ME MAAR aub.
simbalabimba schreef:
27-04-2018 10:38
Maar het ging niet over nationaliteiten, maar -mixed- rassen.
Je bent aan het zuigen.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven