Napraattopic deel 97

20-03-2018 23:11 3228 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Fijne koningsdag allemaal. :sun:
dana wijzigde dit bericht op 27-04-2018 11:07
10.34% gewijzigd
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
sam1968 schreef:
27-04-2018 01:17
Geeft niks.
Het boeit mij toch niet zo.
Maar die ban is echt te gek.
:sigh:
LOEP ME MAAR aub.
Dana schreef:
27-04-2018 11:03
Je bent aan het zuigen.
Nee.
Jij haalt in mijn ogen een verkeerd voorbeeld aan , dat niet te maken heeft met de strekking vd de berichten van FV.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
Dana schreef:
27-04-2018 11:03
Je bent aan het zuigen.

+1 (want het maakt werkelijk geen hol uit voor de betekenis)
anoniem_232063 wijzigde dit bericht op 27-04-2018 11:10
23.02% gewijzigd
Dicca schreef:
27-04-2018 06:46
+1000
+1001
LOEP ME MAAR aub.
simbalabimba schreef:
27-04-2018 08:30
Als je blank bent, komt het daardoor dat je het niet kunt zien. Biracials zien het wel.
Zoiets zei FV. ( btw ik heb niet gezocht of ik het origineel nog ergens kan vinden).
Iets anders.
LOEP ME MAAR aub.
Marana-- schreef:
27-04-2018 08:39
Nee hoor, ze sloot af met een opmerking over blanke mensen.

Kijk allemaal nou gewoon eens naar de post van Dicca gistermorgen om 6:49
Klopt, o.a.
LOEP ME MAAR aub.
missie_m schreef:
27-04-2018 11:02
Je hebt het opgezocht en het gaat nergens over? :facepalm: Omdat het allemaal gewist is, ook de qoutes zijn gewist.
Nee, zie bericht van @marana, zij verwijst naar bericht van Dicca.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

missie_m schreef:
27-04-2018 11:06
:sigh:
:sick:
Zijn jullie nou nog steeds hierover aan het bekvechten? Gezellig hoor. :-?
GenieInABottle schreef:
27-04-2018 08:59
Dat FV strijdt tegen racisme is alleen maar bewonderenswaardig.
Het gegeven dat ze zelf met regelmaat uit de bocht vliegt, moeiteloos op de man speelt en zelf racistische opmerkingen maakt is minder charmant. Dat ze haar eigen opmerkingen goed praat, of haar zelfs het racistische element erin keihard ontkent, maakt dat ik haar niet meer serieus neem. Jammer, want het is wel hard nodig.
Ik ben ervan overtuigd dat als ze meer 'practise what you preach' zou toepassen, uit de slachtofferrol zou stappen en zou beseffen dat dit probleem alleen opgelost kan worden door gezamenlijkheid te creëren (i.p.v. te verwachten dat 1 groep maar moet veranderen en aanpassen) dit een veel positiever effect zou hebben en veel meer mensen aan haar kant zouden staan. Nu polariseert ze heel erg, en imho leidt dat niet tot oplossingen, wel tot afkeer.

Als je het gaat vergelijken met de zooi in meerdere topics (en niet alleen op de actueel pijler hoor) is het idd peanuts. Maar ja, vergelijken met anderen maakt dat de wereld wel heel oneerlijk is. Wat mij betreft mag ze blij zijn dat ze niet vaker een ban krijgt.

Eens. Helemaal eens.
LOEP ME MAAR aub.
MarindaH schreef:
27-04-2018 11:09
+1 (want het maakt werkelijk geen hol uit voor de betekenis)
:idea:
K heb iets om op een ander topic te posten.

blijfgewoonbianca schreef:
27-04-2018 11:01
Ja, kennelijk moet dat heeeeel duidelijk uitgelegd worden.
Blijkbaar. En je hebt helemaal gelijk ook.
Dat is ook de ‘valkuil’ waar FV in is gelopen, waarschijnlijk. Ik ben er voor de volle 100% van overtuigd dat haar uitspraken niet racistisch bedoeld waren, maar kunnen door haar manier van formuleren (en dan vooral door haar tegenstanders natuurlijk), wel worden uitgelegd als zijnde racistisch.
missie_m schreef:
Je hebt het opgezocht en het gaat nergens over? :facepalm: Omdat het allemaal gewist is, ook de qoutes zijn gewist.
simbalabimba schreef:
27-04-2018 11:15
Nee, zie bericht van @marana, zij verwijst naar bericht van Dicca.
:nooo: :nope:
missie_m wijzigde dit bericht op 27-04-2018 11:29
38.96% gewijzigd
LOEP ME MAAR aub.
Alixane schreef:
26-04-2018 20:31
"Fashionvictim heeft een 24 uurs ban gekregen i.v.m. het plaatsen van een racistische opmerking."

Nou dat moet wel heel erg verschrikkelijk zijn geweest als je ziet wat op Actueel kan blijven staan o_o
:!:

sam1968 schreef:
27-04-2018 00:51
Bizar dit zeg.
Ik heb het opgezocht.
Gaat echt nergens over. Het was geen racistische opmerking.
En inderdaad gezien de opmerkingen op Actueel schandalig deze ban.
:!:

missie_m schreef:
LOEP ME MAAR aub.
MaryCrawley schreef:
27-04-2018 09:16
Nou dat zou voor meer mensen moeten gelden.

Van wat ik heb gezien zijn de mensen die FV soms racistisch noemen over het algemeen de mensen die óf zelf de grootste racisten zijn óf mensen die mensen die duidelijk niet zo veel afweten van de sociologische kant en onderliggende structuren van racisme.

Uiteraard heb ik niet al haar posts of de reacties daarop gelezen, dus ik kan geen 100% algemeen statement maken. Maar in veel gevallen is die aantijging dus totaal niet serieus te nemen.

Des te meer omdat er meestal andere, blanke, forummers zijn die exact hetzelfde punt maken als FV maar dat er dan alleen tegen FV geageerd wordt. Ik kan me dan toch meestal niet aan de indruk onttrekken dat dat geen toeval is en het van je huidskleur afhankelijk is wat je mag zeggen.
Ik strijd tegen racisme. toch vind ik FV racistisch.
Door te zeggen dat alle blanken zich superieur voelen aan donkere mensen.

Kun je mij uitleggen wat daar niet racitisch aan is?
Wilhetnietweten schreef:
27-04-2018 10:59
Moet ik het echt uitleggen? Nou vooruit.
“Ik eet geen kip, omdat die zwarten dat altijd eten”. “Ik eet geen haring, omdat die witten dat eten”. “Ik eet geen rijst, omdat die gelen (of spleetogen) dat eten”. Dát is racistisch.
Klopt.

En zeggen dat elke blanke zich superieur voelt aan donkere mensen ook.

Dus doet FV racistische uitspraken.
missie_m schreef:
27-04-2018 11:27
:nooo: :nope:
Tijdstip klopt, maar het bericht klopt niet?
Is er dan nog een bericht op 23.23 geschreven?

MaryCrawley schreef:
27-04-2018 09:30
Ik vraag het me af. Dat FV fel kan zijn en dan ook felle tegenstand krijgt, prima. Je hoeft het ook verder niet met haar of haar stijl van discussiëren eens te zijn.

Maar anderen (waaronder ikzelf) zijn net zo fel en toch ben ik nog nooit een racist genoemd.

Er wordt voornamelijk enorm heftig op FV gereageerd, ook als ze gewoon rustig en bedeesd iets wetenschappelijks uitlegt of abtwoord geeft op vragen. Dat vind ik extreem opvallend.

Nee. Er wordt fel op haar gereageerd omdat ze zelf racistische uitspraken doet en mensen wegzet al racisten.
En heel vaak in de slachtofferrol zit.

Dat is waar mensen tegen in opstand komen.

Ik ben niet racistisch. Ik strijd tegen racisme. En ik word racistisch genoemd door haar.
Dan is het toch niet raar dat ze daar een reqactie op krijgt?
Dicca
donderdag 26 april 2018 06:49

fashionvictim schreef: ↑25-04-2018 23:23
Ik snap eigenlijk niet dat zoveel mensen Meghan op van die echte hele Europese en duidelijk blank-uitziende vrouwen vinden lijken. Ik vind Meghan echt zo heel duidelijk niet-blank namelijk. Ik snapte ook echt niet dat veel mensen verbaasd waren dat ze dat niet was, want ik vind dat je dat echt op een kilometer afstand nog kunt zien.

Maar wellicht heeft dat met dat fenomeen te maken dat het zo schijnt te zijn dat je van nature mensen van een andere etniciteit niet zo goed kunt onderscheiden en uit elkaar kunt houden, dus dat blanke mensen misschien gewoon echt niet het verschil zien.
Koekoek :nut:
simbalabimba schreef:
27-04-2018 11:33
Tijdstip klopt, maar het bericht klopt niet?
Is er dan nog een bericht op 23.23 geschreven?
Zie de berichten, daarin staan de quotes waarop geantwoord word.
LOEP ME MAAR aub.
Als je bericht opzoekt zie je dit:

sam1968 vrijdag 27 april 2018 00:51

[ Alixane schreef: ↑26-04-2018 20:31
"Fashionvictim heeft een 24 uurs ban gekregen i.v.m. het plaatsen van een racistische opmerking."

Nou dat moet wel heel erg verschrikkelijk zijn geweest als je ziet wat op Actueel kan blijven staan o_o]

Bizar dit zeg.
Ik heb het opgezocht.
Gaat echt nergens over. Het was geen racistische opmerking.
En inderdaad gezien de opmerkingen op Actueel schandalig deze ban.
LOEP ME MAAR aub.
missie_m schreef:
27-04-2018 11:41
Zie de berichten, daarin staan de quotes waarop geantwoord word.
Ik heb je in pb gewezen op het bericht van marana ( hier op napraat) waarin ze , in mijn ogen, naar de juiste quote verwijst.

En Sam heeft zojuist dat bericht geplaatst.

sam1968 schreef:
27-04-2018 11:40
..................
Staat dat er nog?
missie_m wijzigde dit bericht op 27-04-2018 11:50
74.63% gewijzigd
LOEP ME MAAR aub.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven