Ik wil dit even kwijt...

30-04-2018 04:03 167 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Na jarenlang meelezen op het forum, nu zelf een account aangemaakt.
Ik wil even mijn verhaal kwijt want ik kan er niet van slapen (vandaar een topic op dit tijdstip).
Alvast sorry als het een lang verhaal word..

Ik ben een vrouw van 46 jaar, en ik ben sinds 1 jaar na een huwelijk van 20 jaar gescheiden. Ik heb uit dit huwelijk 3 geweldige kinderen (2 dochters, van 19 en 17 jaar en 1 zoon van 15 jaar) en zij hebben erg veel verdriet gehad van de scheiding. Ik voel me hierdoor een enorm slechte moeder, want de scheiding was mijn schuld..
Ik heb namelijk toen ik nog getrouwd was een affaire gehad met een jongere man (hij is nu 29), ik noem hem even W. We hebben elkaar ontmoet op de sportvereniging waar ik samen met mijn (inmiddels dus ex-)man sportte.
We konden het altijd al goed met elkaar vinden en op een dag zorgde 1 kus in het berghok voor een 2 jaar durende affaire.
We waren echt gek op elkaar, na elke training ging ik met hem mee naar huis (mijn man trainde niet op dezelfde dagen als ik, aangezien er iemand bij de kids moest blijven) en in het weekend ging ik elke zaterdag naar hem toe, en zei dat ik naar mijn vriendin (die in scheiding lag) ging omdat zij het zo moeilijk had, zij wist van mijn affaire en hield dit dus ook verborgen voor mijn man. Zo zijn we 1 jaar lang bezig geweest, tot er verhalen kwamen op de sportvereniging, mijn man vertrouwde mij niet meer maar ik kon nog geen afscheid nemen van W. en we zagen elkaar vanaf dat moment alleen nog maar tijdens en na de trainingen want mijn man trapte niet meer in de zaterdagavonden met “vriendin”.
Ik ben nog een half jaar samen geweest met mijn man, toen hij erachter kwam dat de affaire niet voorbij was heeft hij meteen de scheiding aangevraagd.
Inmiddels ben ik ook niet meer samen met W. Hij heeft zelfs al een tijdje een nieuwe vriendin. Dit doet mij erg veel pijn. Ik wist diep in mijn hart altijd wel dat we niet samen oud zouden worden, ik ben al getrouwd geweest, heb 3 kinderen.
Dit wilde ik dus ook niet meer, en hij natuurlijk wel. En nu ben ik alles kwijt, mijn fijne zorgeloze leventje bij mijn ex-man, ik was huisvrouw/moeder, hij heeft een succesvol bedrijf en we hadden het financieel erg goed, een mooi huis, een luxe leventje. Nu zit ik alleen in mijn appartement in het centrum, waar mijn kinderen om het weekend ook wonen, zij wonen het grootste deel van de tijd bij hun vader omdat zijn woning dichter bij school is. Ik zie mijn kinderen wekelijks want ze komen vaak genoeg even kletsen, of ze slapen bij mij na het uitgaan omdat ze dan toch al in het centrum zijn. Maar het huis van hun vader, dat is “thuis” voor ze. En dat doet mij toch wel pijn.
Ik ga zelf ook vaak de kroeg in met mijn vriendinnen, en ik kom W. daar nog vaak tegen. Dit is erg lastig. Ik kan hem gewoon niet vergeten en ik mis hem zo.. we hadden het zo goed samen.
En ondertussen praat het hele dorp over mij.. vanwege de affaire en het leeftijdsverschil van 17 jaar, en dat ik daarvoor mijn huwelijk heb verknald. Mijn ex-man maakt mij ook graag zwart overal waar hij komt, en veel van onze gezamelijke vrienden kijken mij nu niet meer aan.

Het liefst zou ik weer elke dag met W. samen zijn, maar ik gun hem het geluk, het vaderschap en een huwelijk, en dat gaat met zijn nieuwe vriendin evt wel lukken, met mij niet.
Ik hoop dat ik hem snel kan vergeten, en door kan gaan met mijn leven, want nu bestaat mijn leven vooral uit alle kroegen afgaan met mijn vriendinnen (overigens alleen de weekenden dat mijn kinderen bij hun vader zijn), maar toch zegt een klein stemmetje in mij, dat ik hem terug moet winnen. Want hij is mijn grote liefde... en ik baal enorm dat ik zo oud ben. Want als ik van zijn leeftijd weet ik zeker dat wij zouden trouwen, en een gezin zouden stichten..

Ik weet niet wat ik met dit topic wil... ik wilde het even van me afschrijven.
Sorry voor het hele lange en misschien zelfs warrige verhaal..
Als iemand tips heeft hoe ik hier uit kom, graag!!! Ik wil dit niet meer..
Rob19681968 schreef:
01-05-2018 10:01
TO heeft zeker dom en egoïstisch gehandeld. Uit haar bericht(en) lees ik wel degelijk dat ze op bepaalde onderdelen haar verantwoording neemt. Waarschijnlijk was haar huwelijk toch al niet top, anders ga je geen affaire aan met iemand.

Natuurlijk besef ik dat ze haar man en kinderen bedrogen en pijn heeft gedaan. Achteraf had ze natuurlijk "open kaart" moeten spelen.

Ik zie alleen de meerwaarde niet van een aantal reacties om haar keihard neer te sabelen. Maken wij dan ook nooit fouten in ons leven?
Tja, het is maar wat je lezen wilt en waar je het zwaartepunt legt.
Afgezien dat ik helemaal niet lees dat zij haar verantwoording neemt, zij schrijft dat de omstandigheden, lees scheiding aangevraagd door ex, haar dwingen om met de situatie om te gaan.
Ik lees nergens spijt of empathie met haar (voormalige) gezin.

Ik zou zeggen, zet even een tijdslijntje op en vraag je af hoeveel momenten er zijn geweest om verantwoording te nemen en de gevolgen voor haar ex en kinderen te ' minimaliseren'.
In plaats van dat te doen heeft ze misbruik gemaakt van de ' faciliteiten' die haar ex gedurende het huwelijk bood om de affaire luxueus en zonder consequenties voort te zetten en tevens nam ze (de reputatie van) haar kinderen niet in bescherming.
We hebben het hier over een tijdslijn van 2 jaar en dan mogen we toch wel vaststellen dat hier sluwheid en puur eigenbelang de boventoon gevoerd heeft.

Ik heb in dezelfde situatie als ex gezeten en mijn ex stond dezelfde dag buiten, met alle consequenties van dien.
Geen dag spijt van die beslissing gehad, wel veel verdriet over de consequenties voor de kinderen want ook al was ik geen dader, mijn beslissing heeft grote invloed gehad op de toekomst van mijn kinderen.
Het is lang geleden en ik heb een prima verstandhouding met de moeder van mijn kinderen maar de impact is enorm geweest.

Gebrek aan empathie, zoals ik hier ook lees triggert me.
Wanneer jij de begrijpende (naïeve) man wilt zijn, be my guest.
Dit is niet het einde. Het is zelfs niet het begin van het einde. Maar misschien is dit het einde van het begin.
Rob19681968 schreef:
TO heeft zeker dom en egoïstisch gehandeld. Uit haar bericht(en) lees ik wel degelijk dat ze op bepaalde onderdelen haar verantwoording neemt. Waarschijnlijk was haar huwelijk toch al niet top, anders ga je geen affaire aan met iemand.

Natuurlijk besef ik dat ze haar man en kinderen bedrogen en pijn heeft gedaan. Achteraf had ze natuurlijk "open kaart" moeten spelen.

Ik zie alleen de meerwaarde niet van een aantal reacties om haar keihard neer te sabelen. Maken wij dan ook nooit fouten in ons leven?
Ik geloof nog steeds niet dat dit echt is, maar vooruit:

Dat vul je in, want dit schrijft ze er zelf over:

Er waren inderdaad geen problemen in mijn huwelijk, mijn ex-man is altijd heel goed geweest voor mij en de kinderen, hij is een top vader voor ze. Het is gewoon dat ik verliefd werd op een ander en dit niet kon tegenhouden.

En verantwoording op bepaalde punten? Waar dan? Door hem maar op te blijven zoeken? Zeggen en handelen zijn twee verschillende dingen en die komen hier in dit topic absoluut niet samen.
There is always something happening, and it's usually right now
Rob19681968 schreef:
TO heeft zeker dom en egoïstisch gehandeld. Uit haar bericht(en) lees ik wel degelijk dat ze op bepaalde onderdelen haar verantwoording neemt.
Vind je? Ik lees vooral een hele hoop zelfbeklag.
Waarschijnlijk was haar huwelijk toch al niet top, anders ga je geen affaire aan met iemand.
En dit klopt ook niet.

Oeps, mosterd... had Grobbekuikens reactie nog niet gezien...
anoniem_279575 wijzigde dit bericht op 01-05-2018 10:36
Reden: Mosterd
7.34% gewijzigd
Grobbekuiken_ schreef:
01-05-2018 10:24
Ik geloof nog steeds niet dat dit echt is, maar vooruit:

Dat vul je in, want dit schrijft ze er zelf over:

Er waren inderdaad geen problemen in mijn huwelijk, mijn ex-man is altijd heel goed geweest voor mij en de kinderen, hij is een top vader voor ze. Het is gewoon dat ik verliefd werd op een ander en dit niet kon tegenhouden.

En verantwoording op bepaalde punten? Waar dan? Door hem maar op te blijven zoeken? Zeggen en handelen zijn twee verschillende dingen en die komen hier in dit topic absoluut niet samen.
Precies
Ze schrijft ook heel koud dat er geen problemen waren en dat haar ex goed voor haar was.

Ja duhh, de buurvrouw/man kan ook goed voor je zijn.

Ze werd verliefd en gaf daar gewoon aan toe. In mijn optiek mis je dan toch het een en ander en is de liefde voor je partner al een tijdje verdwenen. Ik vraag mij af of meneer W, vanaf het begin wist dat ze getrouwd was . Of had hij er ook schijt aan. ?
Zeker ook, als je de moeite niet neemt, je eigen huwelijk eens onder de loep te nemen.
IPDV ging ze er helemaal voor.
Wat heeft onze willem nu weer veroorzaakt? ;-) to stop ajb met dat zelfmedelijden en ga je druk maken om je kinderen ipv zitten te miepen dat je willempie je niet meer wil. Dat het zo zou aflopen had je zelf ook wel kunnen bedenken toen je er aan begon , dus nu niet huilen dat je met lege handen staat.
TO

Misschien weten je kinderen het nu nog niet (wat ik betwijfel)
Maar die komen het wel te weten

Je exman maakt je her en der zwart zeg je zelf en jij denkt dat het dan uitgerekend in een dorp ook niet bij je kinderen terecht komt ?
Als het in de roddelgangen bij de sportclub, bij de supermarkt en bij de kapper en slager aanwezig was denk je dat geen een moeder of vader van een leeftijd genoot van je kinderen het weten en bespreken bij elkaar

Je kinderen weten t al lang al of komen het gauw te weten

Voor de rest lees ik nergens in je Posts dat je zo spijt hebt van je daden, ja je oude leventje ben je kwijt

En W die wilt jou niet terug,
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
Ik merk dat het voor de meeste mensen hier lijkt alsof ik niet aan mijn ex-man en kinderen heb gedacht tijdens mijn affaire. Ik heb meerdere keren geprobeerd om afstand te nemen van W. maar we bleven elkaar opzoeken, hij bleef mij contacten, en ik heb hem niet afgewezen omdat ik ook bij hem wilde zijn en hem miste als ik een avondje met mijn ex en kinderen op de bank zat. Ik weet dat IK fout zat, ik had niet toe moeten geven aan mijn verliefdheid, maar is er dan niemand die zich in mijn verhaal herkend? Niemand die ooit zulke heftige gevoelens heeft gekregen voor een ander? Ik weet dat het fout was van mij om iets met die gevoelens te doen maar ze waren gewoon te sterk aanwezig. Ik heb dit niet expres gedaan, mijn ex-man heeft hier ook niet om gevraagd, hij heeft dit ook niet verdiend hij is een schat, en een hele lieve en betrokken vader, ondanks de drukte met zijn bedrijf.

En om ook maar meteen antwoord te geven op de vraag of W. op de hoogte was van het feit dat ik getrouwd was, ja, hij wist dit en kende mijn ex-man ook van de vereniging. Hij wilde ook geen huwelijk kapot maken maar ons gevoel voor elkaar was oprecht, en te sterk om te negeren..

Ik lees meerdere reacties dat ik mijn kinderen moet inlichten, omdat ze het anders van een ander gaan horen.
Ik twijfel enorm of ik hier wel goed aan doe. Maar het is inderdaad nog pijnlijker als ze het van iemand anders horen.
Ik ga er over nadenken en het bespreken met mijn beste vriendin.

Bedankt voor jullie reacties, en adviezen! Ik ga met mezelf aan de slag.
Je kinderen weten het al zo te horen.

En je krijgt alleen die heftige gevoelens als je al in het begin besluit om er ook iets mee te doen. In mijn optiek stond je er dus voor open.

Ik vind het ook fout van hem dat hij willens en wetens mee gaat in het bedrog richting jouw, inmiddels ex. Maar bovenal vind ik het bizar dat je dit jouw ex en kinderen aangedaan hebt. Ik heb hier geen goed woord voor over.
Eens.
Js, ik blijf bij mn eerste reactie... 'arme kinderen'
Och kom op. Een man die een getrouwde vrouw neukt doet dat puur voor de seks. Je geeft geen inhoudelijk antwoord en houdt krampachtig vast aan de gedachte dat dit 'liefde' was. Dat was het niet. Anders had hij a) wel gewacht tot je gescheiden was en b) had jij zelf de scheiding aangevraagd én had hij aangegeven daadwerkelijk een relatie te willen ipv 1 keer per week stiekum een wipje doen.

Ik snap werkelijk niet wat je met sit topic wil.
Waarom is W je grote liefde? Waarom was hij al die tijd leuker dan je man? Waarom zijn jullie dan niet bij elkaar als hij je grote liefde is? Waarom kwel je jezelf zo? Waarom kan het je wat schelen wat je ex man zegt? Schaam je je nu voor je affaire en het leeftijdsverschil? Wat je kinderen betreft waarschijnlijk weten ze het wel of hebben ze een vermoeden wat er is. Ze zullen waarschijnlijk ook nog boos zijn als je verteld dat je hun papa heb bedrogen.
Bij deze wens ik je toch heel veel sterkte en gelukkig voor je toekomst.
you go girl
Wat Jeans zegt.

Het punt is, Ank, dat je niet alleen al jaren niet eerlijk bent tegenover je man, kinderen en gezin, maar vooral ook niet eerlijk tegen jezelf.

Was de 'liefde' met W echt zo groot, waarom dan niet de zon tegemoet gereden, ongeacht de financiële consequenties? De gevolgen voor je man en kinderen zijn er nu evengoed. Natuurlijk weten zij van je affaire, of komen ze dat snel te weten.

Vanuit het perspectief van een man kan ik je zeggen dat W niet zo dol op je is als jij hoopt. Een getrouwde vrouw erbij hebben voor de neuk is wel een heel ander verhaal dan een gescheiden vrouw met kinderen moeten onderhouden met alle verplichtingen erbij. Dat wordt dan erg dure sex, en de setting gelijk ook minder leuk.

Misschien heb je iets aan de wijze woorden van Esther Perel:

https://www.ted.com/talks/esther_perel_ ... ved#t-4320
-
anoniem_368703 wijzigde dit bericht op 26-05-2018 05:13
Reden: Herkenbaarheid
0.00% gewijzigd
Oké, you fucked up. Big time. Maar mensen maken nou eenmaal fouten, zelfs die heilige boontjes hier op dit forum. Is het niet op de manier waarop jij het nu hebt gedaan, dan wel in een andere situatie of setting.

Maar vergeet die W. Want die heeft, net als jij, vast een leuke tijd gehad maar meer ook niet. Ik zou iedereen daar een lol doen, en mijn leven ergens anders beginnen.
Soppie d'r over en hij glimt weer!
Waarom ben je nu niet samen met je grote liefde dan?
Ank, wat had je willen zeggen? Heb je inzichten gekregen, of zijn er nieuwe ontwikkelingen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven