Alleen wonen als (jonge) vrouw

01-05-2018 18:42 62 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi iedereen,

Ik ben hier niet om echt een specifieke vraag te stellen, gewoon om jullie gedachten/ervaringen/meningen/gevoel over een bepaald onderwerp te horen, namelijk: alleen wonen als (jonge) vrouw. Hoe vinden jullie dat? Is het een bewuste keuze om alleen te wonen? Voel je je vaak alleen, of geniet je net van het alleen zijn? Heb je het gevoel dat je er sterker van bent geworden? Heb je het gevoel dat je er persoonlijk door groeit? Helpt het je om jezelf écht te leren kennen, of jezelf écht graag te leren zien? Vind je het moeilijk om alles zelf te doen, heb je weleens het gevoel dat je het niet aankan? Ben je weleens angstig over het feit dat je alleen bent? Wie zijn verhaal wil delen... Ben hier erg benieuwd naar!
Ik vond het heerlijk, ik was 17 en ik bepaalde alles zelf. Mooi weg uit de hel.

En waarom zou het voor een vrouw anders zijn dan voor de jonge man?
Geen idee, ik ben gewoon benieuwd naar hoe jonge vrouwen het vinden!
Ik vond het fijn om op mezelf te gaan wonen. Lekker vrijheid. Maar ik kan dan ook heel goed alleen zijn, vermaak me prima en hoef niet elke dag mensen om me heen te hebben.

Eenzaam voel ik me eigenlijk alleen als ik niet goed in mijn vel zit, problemen heb ofzo. Maar als ik me goed voel heb ik dat nooit. Terwijl ik dan net zoveel / zo weinig mensen zie. Soms baal ik er wel van dat alles altijd op mij neerkomt, elk klusje, al het huishouden, alle instanties waar je mee te maken krijgt. Dat is wel eens irritant. Maar verder vind ik het nog steeds heerlijk.
anoniem_360410 wijzigde dit bericht op 01-05-2018 18:49
97.56% gewijzigd
Ik heb van mijn 18e tot mijn 28e alleen gewoond en daar nooit bijzondere betekenis aan toegekend eigenlijk.
Nee, ik ben er gewoon oprecht benieuwd naar :)
Klinkt inderdaad als onderzoekje. Waarom alleen de interesse voor vrouwen?
Ik woonde van mijn 16de tot mijn 31ste alleen 8-)

Zalig!
Nowadays people know the price of everything and the value of nothing.
verwijderd ivm herkenbaarheid
anoniem_208025 wijzigde dit bericht op 25-05-2018 18:19
88.70% gewijzigd
Het is een logisch proces toch? Van studentenkamer of -huis hopelijk eindelijk een woning voor jezelf. Of als je een relatie hebt en zin hebt om te gaan samenwonen dan doe je dat.

Maak het vooral niet ingewikkelder! :)
Ik ben zelf 21 en denk eraan alleen te wonen maar vind het idee eng
Kuro schreef:
01-05-2018 18:44
Geen idee, ik ben gewoon benieuwd naar hoe jonge vrouwen het vinden!
Want? Waarom?
Ik woon al sinds mijn 19de op mezelf en ik ervaar het vanaf de eerste seconde als fantastisch. :heart:
Kuro schreef:
01-05-2018 18:51
Aha.

Nou dat kan. Maar de meesten mensen vinden het niet eng.
Dus wat heb je aan die ervaringen? Helemaal niks toch?

Wat zou er eng aan zijn?
Waw, begrijp niet waar die wantrouw vandaan komt?
Kuro schreef:
01-05-2018 18:52
Wauw?

Wantrouw? Gaat het wel goed met je?
Kuro schreef:
01-05-2018 18:51
Wat is er eng aan?
Nowadays people know the price of everything and the value of nothing.
Je woont samen vertel je in een topic. Heb je relatietwijfels?
Kuro schreef:
01-05-2018 18:52

Dan draai je hier nog niet zo lang mee..
Ik woon inderdaad samen en dat gaat niet meer zo goed. Nu even terug bij mijn moeder maar is echt geen oplossing voor mij.
Toen ik het huis uit ging vond ik het enerzijds spannend en gaf het veel vrijheid. Geen zin in opruimen? Dan niet. Geen zin in koken? Dan niet. Maar er waren ook zaken die ik tegen vond vallen. De administratie die ik zelf moest doen. Dat er bepaalde belastingen zijn waar ik eigenlijk nooit bij stil had gestaan (rioolbelasting ed. ). Of zelf de belastingaangifte doen. Maar ik denk dat zowel mannen als vrouwen dat kunnen hebben. Ik voelde me in elk geval nooit eenzaam of alleen.
Met deze temperaturen en harde ondergrond is het moeilijk voedsel vinden voor vogels en egels en eekhoorns. Voer ze bij met het juiste voer. Dank je wel.
Vervelend dat je relatie niet goed voelt. Ben je misschien een beetje onzeker om op jezelf te gaan wonen omdat je therapie volgt? Dat er al genoeg in je leven speelt?
Hoeveel van dit soort alleenwonende/ single/ relatieloze topics krijgen we nog deze week?
Kuro, er is niets engs aan. Alleenwonen betekent:

- Erbij kunnen lopen zoals je zelf wilt, al is het in een slobberpyjamabroek en hemd
- Nooit iemand die net wil douchen als jij haast hebt
- Alle troep is de jouwe :)
- Niemand die dat laatste plakje kaas net heeft opgegeten

En ook ik vraag me af waarom het anders zou zijn voor vrouwen dan mannen?
Restera schreef:
01-05-2018 18:48
Ik woonde van mijn 16de tot mijn 31ste alleen 8-)

Zalig!
Hier ook. Was echt fantastisch. Ik vind het jammer dat dat veel jonge mensen nu niet gegeven is. Alleen al qua sexleven is het bijvoorbeeld toch fijner alles te kunnen ontdekken zonder pottenkijkers.
Maar ook lekker veel tijd voor jezelf, tijd zelf in kunnen delen, bezoek kunnen ontvangen wanneer je wil etc.
Ik had een goede vriend die weleens zaterdagnacht na het uitgaan in mijn bed kroop (platonisch) en dan de hele dag bleef.
Of een paar dagen een vriend of vriendin over de vloer of ergens heen, gewoon omdat je nog niet uitgepraat was.
Dat soort dingen mis ik wel, gewoon qua gevoel. Feitelijk heb ik er geen tijd meer voor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven