Rijkstrainee 2018
maandag 9 april 2018 om 13:33
Hallo allemaal,
Ik solliciteer dit jaar (als een van de velen) op het rijkstraineeship. Ik vroeg me af of er nog meer mensen hier op dit forum meedoen (of in voorgaande jaren gesolliciteerd hebben. Lijkt me leuk en nuttig om tips en ervaringen uit te wisselen.
De basisinfo en een gedeelte van de motivatie heb ik ingevuld, ik moet echter nog alle tests doen.. ik hik er best wel tegenaan! Ik ben benieuwd hoe andere mensen dit ervaren
Ik solliciteer dit jaar (als een van de velen) op het rijkstraineeship. Ik vroeg me af of er nog meer mensen hier op dit forum meedoen (of in voorgaande jaren gesolliciteerd hebben. Lijkt me leuk en nuttig om tips en ervaringen uit te wisselen.
De basisinfo en een gedeelte van de motivatie heb ik ingevuld, ik moet echter nog alle tests doen.. ik hik er best wel tegenaan! Ik ben benieuwd hoe andere mensen dit ervaren
zaterdag 21 april 2018 om 21:47
Ah balen & je had de test best goed gemaakt, toch?
De rest gefeliciteerd! Yes, ik zelf ook door
maandag 23 april 2018 om 20:35
Jup, ik ben ook door
Ik ben nog niet begonnen, maar goed dat je dit zegt.. dan weet ik dat ik niet te lang moet wachten met beginnen schrijven
vrijdag 27 april 2018 om 09:08
Vraagje, hebben jullie je voorlopige toewijzing gezien? En zijn jullie er tevreden mee? Ik niet echt namelijk zit erover na te denken om toch maandag maar even telefonisch contact op te nemen.
Ik heb nog even gekeken wat ik nou heb ingevuld, ik denk dat ik erg enthousiast ben geweest met denken, ooh dat past wel, en dat past ook wel.
Ik heb nog even gekeken wat ik nou heb ingevuld, ik denk dat ik erg enthousiast ben geweest met denken, ooh dat past wel, en dat past ook wel.
anoniem_368380 wijzigde dit bericht op 27-04-2018 09:15
27.27% gewijzigd
vrijdag 27 april 2018 om 09:10
Dat zou je kunnen ondervangen door in 'n hotel vlakbij die locatie te gaan zitten.Fragolisa schreef: ↑09-04-2018 13:47Ik ken iemand die puur en alleen is afgevallen op basis van de toets terwijl hij cum laude is afgestudeerd (bachelor en master) en een fantastisch CV had. Hierdoor mocht hij niet meer op gesprek komen. De selectieprocedure is echt heel erg flauw wat dat betreft. En die toets had slechte vragen die je op meerdere manieren kon beantwoorden met hoge tijdsdruk. Niet representatief voor het werk dat je daarna gaat doen. En oneerlijk dat er maar 1 toetslocatie is (en alleen toets in de ochtend) waardoor mensen met korte reistijd een enorm voordeel hebben tov mensen die niet in de Randstad wonen.
vrijdag 27 april 2018 om 10:39
Ik ben er wel tevreden mee. Ben toegewezen aan VWS en dat is eigenlijk het enige ministerie dat echt goed bij mijn profiel past. Waarom ben jij er niet tevreden mee? Ik denk dat het zeker goed is om dan even contact op te nemen, het is nog maar een voorlopige toewijzing, dus je zou hier nog dingen in kunnen wijzigen.Vogel123 schreef: ↑27-04-2018 09:08Vraagje, hebben jullie je voorlopige toewijzing gezien? En zijn jullie er tevreden mee? Ik niet echt namelijk zit erover na te denken om toch maandag maar even telefonisch contact op te nemen.
vrijdag 27 april 2018 om 11:19
Ik ben niet heel ontevreden.
Ik had graag bij VWS gezeten, dat sluit aan bij mijn tweede studie maar ik had mijn eerste studie ook kunnen gebruiken. Ik ben toegewezen aan een andere instantie die beter past bij mijn eerste studie waar ik niets heb aan mijn tweede studie. Ik snap de keuze vanuit hun wel. Het is niet mijn eerste keuze maar het sluit goed aan.
Ik had graag bij VWS gezeten, dat sluit aan bij mijn tweede studie maar ik had mijn eerste studie ook kunnen gebruiken. Ik ben toegewezen aan een andere instantie die beter past bij mijn eerste studie waar ik niets heb aan mijn tweede studie. Ik snap de keuze vanuit hun wel. Het is niet mijn eerste keuze maar het sluit goed aan.
vrijdag 27 april 2018 om 11:42
Inmiddels wordt de toets via internet afgenomen, nog makkelijkerredbulletje schreef: ↑27-04-2018 09:10Dat zou je kunnen ondervangen door in 'n hotel vlakbij die locatie te gaan zitten.
vrijdag 27 april 2018 om 11:46
Bij mij zelfde situatie, alleen dan bij een ander ministerie. Ik ben ook best wel tevreden, al was het niet mijn eerste keus. Studiegenoot van me doet nu het traineeship en zit bij het ministerie waar ik ben toegewezen, het past ook wel goed bij onze achtergrond.Zwartvlekje schreef: ↑27-04-2018 11:19Ik ben niet heel ontevreden.
Mijn huidige werk valt wel direct onder de onderwerpen van het ministerie waar ik ben toegewezen en ik heb het er wel goed naar mijn zin. Dus ik denk dat het wel goed zit.
jufank wijzigde dit bericht op 15-06-2018 16:40
11.60% gewijzigd
vrijdag 27 april 2018 om 11:57
Ik ben eigenlijk heel tevreden met mijn toewijzing! Hoe meer ik erover nadenk, hoe logischer eigenlijk. Al had ik eigenlijk bij heel veel ministeries wel het idee dat het bij me zou passen.
Met die gedragsvoorbeelden zit ik echt te stoeien, hoop dat het een beetje uit de verf komt zo allemaal op papier. De selectie voor een gesprek is gebaseerd op je hele dossier gelukkig, niet alleen op de gedragsvoorbeelden.
Met die gedragsvoorbeelden zit ik echt te stoeien, hoop dat het een beetje uit de verf komt zo allemaal op papier. De selectie voor een gesprek is gebaseerd op je hele dossier gelukkig, niet alleen op de gedragsvoorbeelden.
vrijdag 27 april 2018 om 21:30
Ik ben voorlopig toegewezen bij EZK terwijl ik een sociale/ruimtelijke ordening achtergrond heb en daar ook vooral affiniteit mee heb. Dus ik had graag I en W gehad of binnenlandse zaken. VWS heb ik ook affiniteit mee, maar EZK eigenlijk helemaal niet.
Ik ga maandag bellen, want als het niet wijzigt, denk ik ook niet dat ik veel kans maak bij EZK, of nouja ik zou het ook niet echt willen denk ik. Maar ik was benieuwd hoe het hier zat, of iedereen zich herkende in de plaatsing.
Ik ga maandag bellen, want als het niet wijzigt, denk ik ook niet dat ik veel kans maak bij EZK, of nouja ik zou het ook niet echt willen denk ik. Maar ik was benieuwd hoe het hier zat, of iedereen zich herkende in de plaatsing.
vrijdag 27 april 2018 om 22:15
woensdag 2 mei 2018 om 00:32
Heb je nog gebeld? Was wel benieuwd of het lukt dan iets te wijzigen. Is natuurlijk ook afhankelijk van het feit of anderen ook bellen om te switchen..
woensdag 2 mei 2018 om 06:58
Ik heb ze allemaal ingevuld en ben redelijk content, maar ik vind mijn voorbeeld van organisatiesensitiviteit eigenlijk helemaal niet zo goed. Maar ik weet niet zo goed daar wel neer te zetten.. pff. Misschien dat ik het nog aanpas vandaag als ik iets beters kan bedenken.
Hoe ging het bij jou?
woensdag 2 mei 2018 om 07:32
Ja ik heb gebeld, was wel een fijn gesprek. Hoe het werkt is dat ze in principe alle studieachtergronden willen verdelen over verschillende ministeries, omdat het rijksbreed is en het dan zo divers mogelijk is. Dus vandaar dat ik met mijn studieachtergrond daar ook ben toegewezen. Maar ze nemen voorkeuren op, dus in mijn geval I&W en BZK. Dan gaan ze na vandaag kijken of er geruild kan worden met andere mensen die gebeld hebben. Dus ik ben benieuwd.Madhatster schreef: ↑02-05-2018 00:32Heb je nog gebeld? Was wel benieuwd of het lukt dan iets te wijzigen. Is natuurlijk ook afhankelijk van het feit of anderen ook bellen om te switchen..