Joeppie! We zijn bijna compleet.....

25-07-2007 14:10 3183 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve Nijn,

Als jij nu al die drukke dingen niet ziet zitten, zeg dan gewoon wat dingen af! Echt, iedereen begrijpt het als je nu eens niet kan, je bent hartstikke zwanger en daar ook nog flink beroerd van. Je moet in de eerste plaats goed voor jezelf zorgen, goed voor kleine Nijn zorgen, goed voor Yara en je lief zorgen en de rest komt allemaal wel.

Toen ik zwanger was van Fiepie ben ik ook in zo'n telefonische verkoop gestonken. Ik dacht ook dat ze van KPN belden, maar het bleek Pretium te zijn..... Quizz heeft alles op kunnen lossen. En als ik nu weer eens telefonisch benaderd word, roep ik direct dat ik handelingsonbekwaam ben...

De volgende keer dat men zich bij mij uitnodigt voor een diner, gaan we wel friet halen. Of chinees.
Hey,

Nijn op een of andere manier zorgt 'zwanger-zijn' en andere hormonale activiteit (borstvoeding geven bijvoorbeeld) volgens mij voor een soort van tijdelijke hersenverweking. Dan kunnen dat soort dingen gebeuren. Wij worden gelukkig zelden benaderd door bedrijven want we zijn aangesloten bij infofilter, en als ik door iemand gebeld wordt zeg ik dat meteen. Meestal hangen ze dan op of ik kap het zelf af. Maar de hersenverweking zorgt er wel voor dat ik echt VEEL vergeet. Vandaag ook weer een verjaardag vergeten. En vergeten mijn moeder door te geven dat ze niet hoefde te komen oppassen *schaam*... Ik doe ook zulke stomme dingen... vergeet wassen uit de wasmachine te halen, ga boodschappen doen en vergeet dan mijn net-geschreven lijstje, etc... Het heeft volgens mij echt iets met hormonen te maken (of vermoeidheid...)
Gelukkig, ben dus niet de enige (zwangere) idioot die er in trapt... haha

Heb vandaag heeeerrlijk dagje gehad die zich vnl in bed heeft afgespeeld.

Vanmorgen hebben vriend en schoonpapa Yara's nieuwe kamertje behangen, althans daar zijn ze mee begonnen. Poe wat wordt die roze en knal zeg, maar wel erg leuk...

IK heb tot 9 uur geslapen en ben om 10 uur weer bed in gekropen met boek. Tusendoor nog heel even een muizenslaapje gedaan.

Toen met nieuw boek verder gaan hangen in bed en gelunched. Toen weer in bed en toen heb ik geslapen en toen was het alweer 15 uur.

Had eigenlijk verjaardag van schoonzusje, maar dat was het eerste vberplichtinkje dat ik heel braaf heb afgezegd.

Yara opgehaald bij moeder en toen beetje op de bank gehangen, beetje keuken gepoetst en nu lekker gedoucht in pyjama op de bank en ga zo weer bed in met boek.

Yara is niet lekker. Snotverkouden, koortsig en en heeft net weer gespuugd...ZO zielig vind ik dat dan om te zien...

Ik weet trouwens best dat ik prioriteiten moet stellen en dat iemand die dat niet begrijpt pech heeft, maar ik wil het ook allemaal zo graag. Heb lang genoeg alles afgezegd, maarja helaas werkt dat niet zo.

Gisteravond wel lekker meegegaan naar theater. Ashton Brothers. Ik vond ze echt helemaal geweldig!!

Nou en verder weinig te melden.

Fijne avond nog allemaal!
Dag meiden,

De Vreemdeling meldt zich weer Ben blij het eindelijk lukt om hier op Viva te komen. Sinds mijn date bij de laptopdokter doet laptop het wel, maar er is nu zoveel anti-virus spul opgezet dat ik amper vooruit kom op dit ding, gister heb ik een uur lang geprobeerd hier te komen. Nu ging het gelukkig tamelijk snel.

Ik heb hier en daar wel wat kunnen bijlezen, maar lang niet alles Ik hoop dat het met iedereen goed gaat! Wat me wel bij is gebleven dat Mil zwanger is: helemaal leuk en nog gefeliciteerd!!! En minder 'leuk' (als in k.u.t) nieuws over je vader, Lab. Hopelijk blijkt het toch niet kwaadaardig te zijn, maar alles wat met zoiets te maken heeft is natuurlijk gewoon zwaar ruk.

Hier gaat alles goed. Sterker nog: Heel Heel Goed Ik gooi het er gewoon uit: IK BEN ZWANGER!!! Ik zit nog helemaal op een roze wolk...! Heb gister pas getest, maar kan m'n mond niet houden. Had wel wat rare dingen, maar dacht bij alles:"Griep!", behalve toen ik de gebakken eieren van S zo ontiegelijk vond stinken, ik dacht serieus dat ze over de datum waren. Ik keek op het doosje in de koelkast en zag dat 't 'vrije-uitloop'-eieren waren, dus deze snuggere dacht:'Aha, vandaar.' (???) Nou ja, ik had ook gedroomd dat ik zwanger was, maar in mijn droom was het even de vraag van wie. Van Dennis van de Geest of van Dries Roelvink, hahaha Ik vind beide heren zum kotsen! Ik heb trouwens deze reis een innestelingsbloedinkje gehad! Had ik bij Dries niet. Ik dacht dat ik gewoon ongesteld ging worden. Ging ook nergens over, was echt maar een fliebeltje (leuke praatjes, dit ). Ging de dag erna naar de 9maandenBeurs met pas bevallen vriendinnetje, dacht nog:'Zul je altijd zien, ga 'k naar die beurs, word ik gewoon ongesteld!'.

Anyways, had Beste Vriendinnetje aan de tel. en die zat toevallig achter internet en die zocht dus meteen op wanneer de uitgerekende datum is: 3 november. Leuke datum, he Joan? Dus eerst krijgen we nog de lente en de zomer en de herfst... Duurt nog eeuwen. We zijn in ieder geval erg blij en hopen dat het goed blijft gaan, uiteraard. Heb nu trouwens al heel sterk het gevoel dat het een jongetje gaat worden en een vriendinnetje zei dat ook meteen. Typisch, he...? Het maakte ons vanaf het begin af aan niet uit en dat doet het nu nog niet, we zien wel. Zijn in ieder geval rete blij!

Hoop snel weer terug te komen en dan minder ego

Hou jullie goed allemaal, groets, C (zeer heppiedepeppie)
Joh, Lel, gefeliciteerd! Wat snel en leuk!

ps: Belle, laten wij een minderheidsgroepering oprichten!? Vrouwen met 'slechts' één kind!
Lel: Gefeliciteerd!!!! Wat leuk zeg.

Nijn: dat klinkt als een heerlijke luie dag.

Eef: ik vergeet ook vaak dingen of ik nu zwanger ben of niet. IUk wilde het weekend eitjes koken voor bij het ontbijt. Eitjes in een psannetje en op het gas zetten, gas aan klaar. Ondertussen ging ik de tafel dekken en was al een paar keer de keuken in en uit gelopen en zie dan ineens dat er geen water in het pannetje zit. Was ik dus echt vergeten.

Pretuim wordt ook heel regelmatig bij kassa en radar besproken en het schijnt echt een crime te zijn er vanaf te komen. Mijn oma is er ook meer dan een jaar mee bezig het op te zeggen.

Oh en ik weet niet meer wie het laatst vroeg, maar ik ben nu 9 weken zwanger en 17 maart is de echo.

Liefs Manderley
Hello,

Wow, Lel, LEUK! Gefeliciteerd! Ik was (serieus waar!) van plan om vandaag eens te gaan vragen hoe het er mee stond :-)

Oh en ik had ook sterk een jongetjes-voorgevoel (hihi... Dochter LIJKT wel op een jongetje)

Kinders liggen nog op bed en ik ging even op zoek naar info over de Singer-naaimachine bij het Kruitvat. Via internet helaas al uitverkocht, maar vanaf morgen in de winkel. Denk dat ik vanmiddag even langsfiets (ik kan fietsen met beide kinders nu.... WAT EEN VRIJHEID!!) om te vragen of ze ze in ons filiaal uberhaupt binnen gaan krijgen. Want met twee kinderen "even" een naaimachine halen is best een logistieke operatie, dus ik wil wel zeker weten dat ik niet voor niets twee kinders vroeg hun bed uitpluk...

Oh, voor de mama's-met-meisjes een vraagje. Dochter is nu aan de kruip. Dus ik doe haar steeds maar broekjes aan, want met een maillotje glijdt ze weg en het lijkt me ook zo koud. Nu ligt er dus een hele stapel jurkjes-maat-74 zielig in de kast niets te doen... hebben jullie dat ook gehad? Of kunnen ze op een gegeven moment gewoon kruipen MET maillotje? Of zijn er speciale anti-glij maillotjes ofzo? (hihi... heb ik zojuist een gat in de markt ontdekt?)

grtz E.
Rosa kroop ook met een maillot. Maar wij hebben vloerbeddeking, dus dat is al niet glad.

Nog even een ander vraagje, nu we het toch over jurkjes hebben. Zijn die bij jullie ook alleen in de zomer te koop? Afgelopen winter heb ik me hier suf gezocht, maar ik kon geen jurkjes vinden. Of zou ik gewoon naar "de grote" stad moeten?
Dank voor felicitaties! Daar wordt het ook zo echt van, hihi. Heb vandaag meteen gebeld met de vlos, wist van vriendin die pas bevallen is dat je nu eerder moet komen ipv met ca. 11 weken. En inderdaad, moet met 8 weken komen, week daarna waarschijnlijk de echo (volgens de telefoniste). Ben 27 maart dus al aan de beurt, zeg. Zit in dezelfde groep als de vorige keer. Is dit dan dus anders dan bij jullie, Manderley? Ben jij uberhaupt al geweest? En jij, Mill?

Ik voel me prima, alleen soms beetje vaag (so what's else new? ). En gekkelijke krampjes, dus ik dacht elke keer dat ik gewoon ongesteld moest worden. En het is inderdaad snel gegaan, sta er zelf ook van te kijken.

Woensdag moet mijn moeder met Dries naar het cb. Had een brief gekregen, stond in:'Zoals afgeproken...' En ik wist dus van niks, dus dacht dat het misschien een foutje was of een soort van extraatje. Ik bellen om de afspraak te verzetten, kon dus alleen op woens-, en donderdagen. Toevallig werk ik allebei die dagen dus ik zei -nog steeds in de veronderstelling dat het een extraatje was- dat we het dan maar lieten zitten. Telefoniste heel verontwaardigd:"Ja maar, mevrouhouw, u moet wel komen met uw kind! De arts wilt hem zien, want er staat een ''i" bij van indicatie." Met andere woorden: die arts vertrouwde het de vorige keer echt niet Dus ik nog uitleggen van hoe en van wat en bedacht halverwege dat we toch maar gewoon gaan, alleen al om te laten zien dat Dries alles behalve autistisch is. Later dacht ik dat het van die arts misschien wel goed was, want beter een keer te veel dan te weinig enz. Maar ik kan dus niet vrij krijgen, dus gaat m'n moeder (hij is op woensdag toch al bij haar). Ben dus erg benieuwd...!

Verder alles goed met de meisjes?

Tot later, C.
Lel: Leuk he die felicitaties. Ik geniet er nog steeds van. Over een paar weken willen we het echt bekend maken aan iedereen.

Wat bedoel je met dat je in dezelfde groep zit als vorige keer? Wat voor groep? Nee ik ben nog niet bij de vk geweest, daar ga ik de dag NA de echo voor t eerst heen. Hier hoef je dus niet zo vroeg te komen. Heb nu wel een andere verloskundigenpraktijk als de vorige keer.

En wat het cb betreft, als zij het nodig vinden. En idd kun jij (of eigenlijk Dries) mooi laten zien dat hij niet autistisch is.

Ik heb net de blastingaangifte gedaan, door het ouderschapsverlof en voor het laatste de ziektekosten krijgen we echt heel veel geld terug. Joeppie!!!
Manderley, ik heb redelijk wat jurkjes gescoord bij de Hema met 70% korting. Dat was denk ik nog over van de zomer dan. Je hebt dan niet mega-veel keuze, maar ik koop eigenlijk nooit nieuw-voor-de-volle-prijs, dus ik weet eigenlijk niet of ze in de nieuwe collecties hangen in de winter...
Eef: ik heb hier laatst ok een jurkje bij de hema gescoord met korting, maar er waren niet zoveel jurkjes, misschien op? En nu in de zomercollectie zag ik hier ook niet zoveel jurkjes.
LEL! WOw gefeliciteerd zeg!! Joeppie wat snel!!

Wel leuk dat er nu 4 zwangeren zijn!

Hier weinig nieuws. Behalve dan dat het er nu echt op begint te lijken met lopen met Yara!

Ze stapt wat af! Vindt het geweldig om eerst tegen mij rug aan te gaan klauteren en zo te gaan staan en dan krijg ik een knuffel en dan laat ze zich los. Ik draai me om, ga op een meter of 2 afstand zitten en tada daar komt madame aangelopen! 8 stapjes ofzo...echt leuk om te zien, vooral ook omdat ze het zelf eindelijk leuk begint te vinden.

Zo wi; ze ook echt niet meer in de buggy. Na 3 meter is het al Yaya UIT! en dus hebben we haar zaterdag op een gegeven ogenblik maar were n de buggy gezet met krentenbol en toen was het goed, maar laatste hapje was nog niet gekauwd en het was alweer Yaya UIT! ZO leuk om te zien, maar wel vermoeiend soms...haha

Verder weinig nieuws.

Oh Yara kroop hier gewoon met maillotjes en wij hebben een houten vloer die best glad is. Kwestie van wennen denk ik.....maar nu moet ik heel eerlijk zeggen dat wij mss ook wel heel makkelijk zijn. Ze leert het vanzelf.....dachten wij dan. Maar ik kan me ook niet herinneren dat ze veel viel door gladde vloer....

En bij H&M hebben ze best vaak jurkjes en van Bakkaboe ook....

Yara heeft van de winter vooral van die 3/4 broekjes met maillot aan gehad en eigenlijk maar 2 jurkjes voor haar gekocht geloof ik...
Haha die Nijn, vertel mij wat, kinderen die lopen zijn heel vermoeiend!

Vooral als ze op een gegeven moment bedenken dat ze NIET meer willen lopen en languit op de stoep tussen de hondepoep gaan liggen *big smile*
Daar ben ik weer...

lab: wat een verschrikkelijk nieuws! Ik hoop dat er snel duidelijkheid komt. want dit is natuurlijk ook niet echt fijn als je geen duidelijk antwoord krijgt. En ja!!!!! We gaan samen in een praatgroepje voor moeders met 1 kind.....

Lel: He zwangere muts! Ik heb je net een smsje gestuurd maar ik weet niet of hij is aangekomen want kijn beltegoed was nog maar 50 cent. Ik hoop dat hij nog net kon.

Maar gefeliciteerd natuurlijk! Op naar de Ikea!!!

Nijn: was niet zo'n slimme actie he! ahahahahahaha.

Nu even egoverhaal.

Hier alles goed. We hebben vorig weekend proefgelogeerd bij mijn schoonouders. Wij zijn uit eten gegaan en zij hebben Frouk in bed gedaan. Zo konden ze alvast wennen voor over 2 weken als wij gaan skien en frouk daar ruim een week slaapt!

We hebben nu 2 scholen bezocht. Wel een heel verschil qua grote/moderniteit (is dat een woord?) en sfeer.

We gaan ws voor de kleine school van 150 leerlingen. ipv 400!!!!!

Frouk is vandaag voor het eerst naar de nieuwe creche geweest. Deze zit naast het nieuwe ziekenhuis dus ik kan haar nu gewoon achterop de fiets gooien en lekker fietsen. Heerlijk. frouk vond het geen enkele probleem dat ze naar een nieuwe creche ging. Het leek wel of ze er al haar hele leven kwam hahahaha ze zit nu in een verticale groep, dus ze kan zich helemaal uitleven op de babies!

We zijn druk in huis. We zijn de vloerbedekking boven aan het verwijderen en de trap ook.

Die heb ik er gelukkig al af maar nu moet de lijm er nog af... zucht zucht.

Boven gaan we click marmoleum laten leggen. Dus dat wordt een heel verschil.

Meiden ik ga even joep laten plassen en dan lekker slapen.

PS joan: ik ga nu elke vrijdag zwemmen met frouk! Ze vindt het geweldig... Ze kan al onderwater.. (incl wat proesten en een verzopen kat hoofd)

Ik beloof plechtig vaker langs te komen.... maar hier trouwens GEEN zwangerschap........ (hoor ik er nu nog wel bij)

Doeiiiiiiiiiiiiiiii Belle
Kijk daar ben ik weer!!!

Lel, ik heb je sms ointvangen hoor maar mijn beltegoed was nu echt op! Ik kon niet meer antwoorden...
Even snel een teken van leven hier.

Lab: Ik moet heel veel aan je dneken, je hebt er geen klap aan, maar ik hoop zo dat het gaat meevallen, want als het 1 van je ouders betreft (huil, huil) Dikke knuffel hoor.

Ik moets gisteren nog erg om je lachen, was mijn sms-jes aan het lezen van rondom de bevalling en daar stond er 1 van jou bij: Toe vertel, ik ben zo nieuwsgierig, was toen net bevallen....

(kan die sms-jes niet weggooien)

Lel: Jeee wat een super nieuws, gefeliciteerd. Gaaf hoor, enjoy!!!! Hoe snel kan alles veranderen he....mooi toch!!!

Voor de rest ik kom later bij jullie terug, Nanne huilt beneden en ik zit op zolder......

Oja babayzwemmen is super leuk. Ga volgende week onderwaterfoto's van d ekids maken, plaats ik op Hyves.

Tot gauw

Tis knuffeltijd....druk, druk, druk
Belle, voorstel voor onze eerste meeting als ouders van slechts 'één ' kind: een kleine discussie over anticonceptie, vervolgens wijn proeven en brie eten en daarna mag jij een naam verzinnen voor onze minderheid...

Joan, jij is een lieverd! Hoe gaat het met die twee mooie kindjes van je? Het is zo leuk om te zien dat Bart echt een jongenskoppie heeft en Nanne een zeer knappe meid gaat worden!

Nog een vraagje voor jou! Ik zou graag met Fiepie gaan zwemmen, maar kindlief is bang voor ' mama in het water' . Ze wil ook absoluut niet met me onder de douche, raakt helemaal hysterisch als ze mij ziet douchen of in een zwembadje ziet gaan. Heb jij ooit al eens zo iets eerder meegemaakt en wat kan ik er aan doen?

En wat ik me een hele tijd al af vraag: hoe is jouw buik uit de strijd gekomen na die twee grote kinders?

Ik ga even eten, kom nu pas aan een lunch toe.

Laterz!
Even een berichtje namens Lel. Haar zwangerschap is helaas misgegaan. Ik laat het verder aan haar over om haar verhaal aan jullie te doen. Ze hoopt ergens volgende week weer online te zijn.
Lel, dat is Naar! He bah... veel knuffels vanaf hier!
De techniek laat mij danig in de steek. Heb ik gister een stuk getypt om jullie te vertellen dat het bij Lel is misgegaan... knalt de aardlekschakelaar eruit! Terwijl ik net op verzenden had gedrukt. Dus ik ging ervan uit dat het er op zou komen. Maar nee dus. Gelukkig heeft Manderley het ook getypt!

En ik zat dus prompt zonder beltegoed toen in het smsje van lel kreeg. Kon ik dus niet eens terug sms-en. Dat vond ik toch wel lullig.

Maar alles is nu weer op de rit en ik heb Lel een lief smsje terug kunnen sturen.

Nogmaals vanaf hier Lel: HUGGGGGGGG HUGGGGG

Groetjes

Belle
ohjeej, wat een naar nieuws. Ik was eigenlijk nog in de veronderstelling dat het tussen lel en lelmannetje niet zo goed ging, dus was ten eerste verbaasd om te horen dat ze zwanger was, maar blijkt dat t juist goed nieuws was, en nu is t nubs. BAH BAH BAH!

knuffels vanuit t hooghe noorden

Kasper is ziek. koorts 39,7 en oorpijn. ik hoop dat het snel overgaat. t is zo zielig.

ik ben nog steeds moe en misselijk. ga dus snel even liggen, nu kaspertje ook lligt.

liefs mij
Lel:

Bah, wat een K nieuws zeg!!! Ik geef je een hele dikke virtuele knuffel vanaf hier. Niet dat er veel helpt, bah wat een verdriet.

joan
Lel: ik denk aan je.

*klaagmodus aan*

Ik weet dat ik ontzettend blij moet zijn dat ik zwanger ben en ik ga er vanuit dat alles goed is. Maar ik ben de laatste dagen het zwanger zijn ook wel een beetje zat. Ik ben vanaf het begin van de middag misselijk, het wordt hoe later hoe erger. 's avonds ben ik te misselijk om te eten, waarna ik slapjes op de bank plof en zelfs geen puf heb om Rosa op bed te brengen.

Ik heb vanochtend boodschappen gedaan, maar eenmaal thuis had ik geen puf om ze uit de auto te halen en op te ruimen. Ik heb ze dus laten staan en Man mag er vanavond mee redden.

Ik hoop echt dat het over een paar weken als de eerste 3 maanden voorbij zijn, dat dit ook voorbij is.

*klaagmodus uit*

Hoe gaat het met jullie allemaal?

Jozefien: jij en Kasper beterschap!

Joan: Hoe gaat het met je? Heb je je draai gevonden met werk en de zorg voor 2 kindjes?

Belle: nog 1 weekje en dan ga je op vakantie!!! Heerlijk hoor.

Lab: ons lekker maken met wijn...gemeen hoor :-) brie mag gelukkig nog wel. Ik moet zeggen dat ik laatst tijdens een gezellig druivensap in een wijnglas had gedaan, dat vond ik ook erg lekker haha.

Nijn: hoe voel jij je? zijn jullie al bezig met de nieuwe kinderkamer?

Eef: heb je al een complete nieuwe garderobe bij elkaar genaaid?

Joep: hoe gaat het met jou? En je twee meiden?

Liefs Manderley
Manderley, meis... niet leuk he? Hopelijk voel je je snel beter.

By the way, ik kwam bij het opruimen van mijn zolder mijn vrijwel intacte kraampakket tegen. Ik herinner me dat jij toen voor Rosa geen kraampakket van je verzekering kreeg en toen alles zelf moest kopen en mij toen vroeg of ik nog wat over had. Toen had ik dat niet, nu dus wel. Laat maar even weten of je het wilt hebben. Je bent dan alleen de verzendkosten kwijt, volgens mij zijn die iets van 5,50 ofzo (DHL)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven