geen steun

02-05-2018 06:55 48 berichten
Alle reacties Link kopieren
...
anoniem_368823 wijzigde dit bericht op 20-06-2018 08:15
99.85% gewijzigd
Reden nr 1 waarom je altijd je eigen geld moet verdienen , zodat je bij dit soort klootzakken meteen weg kan gaan!
Sterkte!
Voor hem is de zwangerschap net zo goed een hele shock als voor jou. En door de emoties wordt zijn gedrag versterkt. Hij was altijd dominant, nu dus dubbel. Hij voelt zich machteloos en reageert dit af op jou. Heel fout.

Ga als volwassenen om de tafel zitten en ga praten, eventueel met iemand erbij.

Jullie leven staat nu op z'n kop. Wat zijn de opties, wat willen jullie nu?
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Wat ontzettend naar voor je. Het lijkt op een man die erg op zich zelf is gericht en niet iemand die luistert naar je. In je OP schrijf je duidelijk vanuit een slachtofferrol. zaken overkomen je en het is de schuld van je partner.

Wanneer je deze relatie in stand wilt houden en aangenamer wilt krijgen zal je meer in evenwicht moeten komen. Dat betekent in de praktijk dat je zelfstandiger en assertiever moet gaan worden. Pas als je een gelijkwaardige partner bent bestaat de kans dat hij je als gelijke ziet en dus naar je wensen en behoeftes gaat luisteren.

Ga in therapie en zoek werk!
hamerhaai schreef:
02-05-2018 08:48
Voor hem is de zwangerschap net zo goed een hele shock als voor jou. En door de emoties wordt zijn gedrag versterkt. Hij was altijd dominant, nu dus dubbel. Hij voelt zich machteloos en reageert dit af op jou. Heel fout.

Welnee, dit is gewoon een eikel van een vent en nu er problemen zijn komt zijn ware karakter naar boven. Ze heeft alles al voorgesteld, ook relatietherapie en dat wil hij niet.
Kom op, je laat jezelf toch niet zo behandelen? Kinderen of niet.
...
Wauw, ik schrik ervan hoe kil jouw man is. Natuurlijk mag je wel wat medeleven van jouw man verwachten.

Je zou hier gewoon over moeten kunnen praten. Het is heel erg dat hij het vooral jouw probleem maakt en niet jullie probleem. Jij mag het maar uitzoeken. Hij heeft jou toch zwanger gemaakt. Je hebt er 2 voor nodig. Je kunt het niet kinderachtig afdoen met dat is jouw probleem. Echt wat een onvolwassen gedrag :nope: .

Als ik jou was, zou ik heel goed nadenken of je nog wel bij hem wil blijven. Het is toch niet vol te houden als je niet samen over belangrijke zaken kunt praten. Wat is er dan nog over van je relatie?

Anderen hebben het al gezegd, maar het zou misschien goed zijn om met een psycholoog te praten. Al was het alleen al om de abortus te kunnen verwerken.
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan
Als jullie getrouwd zijn dan is het huis net zo goed van jou en zal hij je ook financieel moeten ondersteunen of hij dat nou leuk vindt of niet.
hamerhaai schreef:

Een man die mij zo vreselijk in de kou zou laten staan en onder druk zou zetten op het moment dat ik het zowel emotioneel en fysiek heel zwaar heb, die was bij mij exit. Dit gedrag slaat toch elke basis onder je relatie vandaan? Hoe kun je zo’n man nog vertrouwen?
Dit is echt heel erg naar voor je. En ja, je verdient steun.

Wat ik ook lees is een man in paniek. en dat hij niet wil praten maakt het erg lastig. Hij legt het probleem bij jou neer. Zo groei je uit elkaar en verwijder je jezelf van elkaar.

Kun je hem uitleggen dat jij het nodig hebt om hier over te praten en dat je steun nodig hebt? Dat je denkt dat het voor jullie toekomst beter is om elkaar te steunen en lief voor elkaar te zijn?
hamerhaai schreef:

Als volwassenen om de tafel zitten kan alleen op grond van gelijkwaardigheid. Dit is geen gelijkwaardige relatie.

Hij bepaalt. Zij volgt. Zij is ongelukkig. Op het moment dat zij dit aangeeft gedraagt hij zich afschuwelijk.

TO, ga weer werken, maak jezelf onafhankelijk. Je hebt nu geen partner maar een eigenaar. Zorg dat je geen eigendom meer bent.
hamerhaai schreef:
Voor hem is de zwangerschap net zo goed een hele shock als voor jou. En door de emoties wordt zijn gedrag versterkt. Hij was altijd al dominant
Het zal best zo zijn dat hij geschokt was door de zwangerschap. Maar dan nog kan hij gewoon met to mee gaan naar de gesprekken en de abortuskliniek.

En dan nog een lijst met klusjes opdragen ook. Deze man heeft to echt honds behandeld.

Zijn ware aard is naar boven gekomen en dan kan je praten wat je qlwil maar zijn karakter verander je niet.

Bij zo'n man moet je gewoon weg. Ze is geen slaaf die hij onder alle omstandigheden kan dwingen te werken.

In deze omstandigheden vind ik een abortus dan wel weer het verstandigste wat ze kon doen.
Bedankt voor jullie reacties.
Het komt hard binnen maar jullie hebben gelijk.
Ik heb me afhankelijk laten maken.
Hoe was het voordat je ongepland zwanger werd? Was jullie relatie toen gelijkwaardig, gingen jullie met respect met elkaar om, waren jullie een team? Zoja, dan zou ik hem nu de ruimte geven en eerst zelf hulp zoeken om het allemaal te verwerken en dan hopen dat jullie er weer uitkomen.
Was jullie relatie voorheen ook al ongelijkwaardig, geen wederzijds respect, geen goed overleg mogelijk over moeilijke zaken, alleen een team als jij ver over je grenzen gaat? Dan zou ik er nu de stekker uittrekken en alsnog hulp zoeken om alles te verwerken.
strandvakantie schreef:
02-05-2018 12:51
Wat we zeggen is inderdaad hard.
Het is nu voor jou belangrijk wat je ermee wil doen.
Heb je genoeg ondersteuning van vrienden/familie om minder afhankelijk te worden?
Kan je concreet al een aantal tips gebruiken om onafhankelijker te worden?
Want uiteraard kunnen wij wel zeggen zoek een baan, doe dit of doe dat maar soms is dat praktisch net allemaal wat moeilijker.
Ik denk dat je vooral voor jezelf een startpunt moet zien, een eerste stap moet zetten om vandaar uit weer verder te gaan om uit deze situatie te komen.

Je hoeft nu niks overhaast te beslissen.
Een eerste stap kan ook therapie voor jezelf zijn of je hart eens luchten bij een goede vriendin.
Sodeju, wat een verhalen.

Vlucht weg!!! Hier heb je echt niks aan.
Sunny-in-Perth schreef:
02-05-2018 08:22
Goh ik vind de reactie wel heel erg zwart/wit en om nu meteen te adviseren om een huwelijk weg te gooien met 3 kinderen......

...

Het is gewoon een moeilijke en pijnlijke situatie voor het hele gezin maar ik zou het zeker nog tijd geven (tijd heelt alle wonden) en niet te snel conclusies trekken of groten stappen zetten waar je misschien laten spijt van krijgt.
Okee stel ze blijft bij hem, en dan? Wat voor huwelijk heb je dan? Dit is toch niet normaal? Ik ben het met je eens dat je niet zomaar uit elkaar gaat maar beten geen huwelijk dan een huwelijk als dit lijkt me. Ik denk dat deze wonden juist alleen maar groter worden met de tijd.
nou, dat word niks meer
inpakken en wegwezen, tenzij je hem eruit krijgt maar zo klink je niet

heeft je vent toevallig een bedrijf, met zijn pa, die recent gescheiden is?
Lorem Ipsum
Nou dit komt niet meer goed. Werk zoeken en wegwezen
Gisteren heeft hij mij naar het hoofd geslingerd, dat als ik het zo graag wou, het maar moest gehouden hebben en dat als ik wat beter mijn best zou doen in het huishouden, ik het had mogen houden.
:woa: OMG
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Olifantje 89
Je hoeft nu niks overhaast te beslissen.
Een eerste stap kan ook therapie voor jezelf zijn of je hart eens luchten bij een goede vriendin.
Eens. :hug:
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
strandvakantie schreef:
Lees nu eens goed wat je hier schrijft. Je hebt je niet afhankelijk laten maken, maar jij bent afhankelijk geworden. Jij hebt daar zelf een actieve rol in gehad, door de keuzes die jij voor jezelf hebt gemaakt.

Als je dat eenmaal beseft, dan betekent dit dus ook dat jij andere keuzes mag en kunt maken. Jij hebt namelijk de regie over jouw eigen leven, niet hij. Als jij die verantwoordelijkheid voor jezelf neemt, dan zul je ook de vrijheid ervaren die daarbij hoort.
strandvakantie schreef:
Je schiet niks op met jezelf nu heel dom voelen, dus neem het jezelf niet kwalijk. Dit soort dingen sluipt erin. Helemaal als je het al druk hebt met twee kleine kinderen, is het een fijn idee als je "mag" stoppen met werken bij de derde. Er zijn meer stellen waarbij het huis op naam staat van één partner. Er zijn meer stellen waarbij de man wat dominanter is.

Het is pas een probleem als je dit allemaal combineert in een relatie waarbij de partner die het geld, het huis en die bovenliggende rol heeft op deze manier respectloos met de ander omgaat en als de gevoelens en behoeften van die tweede genegeerd of onderdrukt worden.

Een man die zijn machtspositie omzet in lijstjes met opdrachten, het dreigen om je uit huis zetten, het dwingen tot abortus, die overkoepelend niet aardig voor jou is, die gaat zijn machtspositie niet zonder slag of stoot opgeven. Hij heeft alles te verliezen: zijn huissloof, de opvoeder, geld (hij gaat echt veel duurder uit zijn als hij alimentatie zou moeten betalen) en vooral zijn machtspositie.

Wees dus voorbereid op een hoop heisa als jij bijvoorbeeld zegt dat je weer wil gaan werken. Hij zal het je niet direct kunnen verbieden, maar hij kan het je wel praktisch onmogelijk maken. Vertragen, ruziemaken, zeuren, dreigen, eisen dat jij dan alle kinderopvang betaalt en/of zelfs een werkster, zorgen dat je alleen op onmogelijke tijden weg kunt, weigeren een poot uit te steken als er een kind ziek is ("Ik kan niet weg van mijn werk, dus jij moet het doen."). En verzin dit eens bij alles wat jij wilt gaan ondernemen om zelfstandiger te worden.

Ik kan je alleen maar heel veel sterkte wensen, maar ik kan je ook garanderen dat het het allemaal waard zal zijn. Jij verdient iemand die aardig is voor jou, een echte partner. Jouw man is een onaardige huisbaas die jou niet als zijn partner ziet maar als zijn ondergeschikte.
Je stapt over op een andere pil, schijnbaar met meer risico op zwangerschap. Is daar niet over gesproken met de arts en vooral met jou en je man?

Je gaf zelf aan dat je gezin compleet is en je man vond dat ook. Dan snap ik dat beiden zich rot schrikken. Want niet gepland en voor de ander ook niet gewild. In dit geval je man.

Je verdriet is duidelijk, maar je man mag ook even van de schrik bekomen. Bij die lijstjes zet ik nog niet zo zeer mijn vraagtekens. Dat is afhankelijk van jullie relatie vorm. Het niet ondersteunen vind ik persoonlijk wel kwalijk.
Zoek een fulltime job zodat je onafhankelijk wordt en beslis dan of je vertrekt. Ik zou zelf niet meer in zo'n huwelijk kunnen zitten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven