Dreumes topic
zondag 4 februari 2018 om 14:35
Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen..
Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:
- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes
Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen
Dus als jou kleine nog niet loopt maak je dan niet druk
Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:
- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes
Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen
woensdag 2 mei 2018 om 10:43
1Aapje schreef: ↑02-05-2018 10:29Hier ligt zoon op schoot te slapen en de hele ochtend is al drama. Dadelijk lekker uitrazen bij grote speeltuin om de hoek. Meteen maar even informeren naar seizoenspas.
Hier zijn dus met 15 maanden enkel 2 voortanden onder en 2 voortanden boven door. Eerste tand naast voortanden komt nu boven door.
Oh handig zeg zo'n grote speeltuin om de hoek
Hier ging eten van veel dingen veel sneller toen zijn gebit steeds voller werd. Ik zat de tanden echt uit zijn tandvlees te loeren
woensdag 2 mei 2018 om 10:46
Dat dacht ik ook, tot ik in de 5e een docent Nederlands had die onze klas een leuk verhaal vertelde over een excuus van een leerling voor afwezigheid bij een toets, 'want hij was niet zo goed te pas'. De docent moest heel hard lachen, en mijn hele klas zat elkaar aan te kijken met een blik van opperste verwarring - iedereen dacht dat het gewoon Nederlands was. Maar dat is het dus niet. Ik ben ook verhuisd, en hier snapt niemand wat ik bedoel als ik zeg dat ik goed te pas ben
woensdag 2 mei 2018 om 10:51
Hebben jullie al eens gedaan als of je sliep op de bank om te kijken wat je dreumes doet? Ik deed dat van het weekend en het was heel grappig. Eerst tikte dreumes mij aan en stopte speelgoed in mijn handen.
Om vervolgens door te gaan met mijn kleren
Shirt omhoog en in mijn buik prikken, sokken uit en tussen mijn tenen neuzen en daarna plukte hij mijn kleren overal omhoog om er even onder te prikken met zijn vingers
Opperste concentratie en heel geboeid. Als of ie het al tijden wilde doen maar nooit de kans kreeg.
Toen ik wakker werd ging ie 'vertellen' wat ie net had gedaan door weer mijn shirt op te tillen en te prikken. En daar dan uitgebreid bij babbelen
Om vervolgens door te gaan met mijn kleren
Toen ik wakker werd ging ie 'vertellen' wat ie net had gedaan door weer mijn shirt op te tillen en te prikken. En daar dan uitgebreid bij babbelen
woensdag 2 mei 2018 om 10:52
Bloemetjesolifant schreef: ↑02-05-2018 10:46Dat dacht ik ook, tot ik in de 5e een docent Nederlands had die onze klas een leuk verhaal vertelde over een excuus van een leerling voor afwezigheid bij een toets, 'want hij was niet zo goed te pas'. De docent moest heel hard lachen, en mijn hele klas zat elkaar aan te kijken met een blik van opperste verwarring - iedereen dacht dat het gewoon Nederlands was. Maar dat is het dus niet. Ik ben ook verhuisd, en hier snapt niemand wat ik bedoel als ik zeg dat ik goed te pas ben.
Betekend het zoiets als 'niet goed in je velletje'?
woensdag 2 mei 2018 om 11:08
Ja ik merk met 4 tanden al dat dingen als vlees nu wel gaan.BahcoBarbie schreef: ↑02-05-2018 10:43Oh handig zeg zo'n grote speeltuin om de hoekHeel fijn.
Hier ging eten van veel dingen veel sneller toen zijn gebit steeds voller werd. Ik zat de tanden echt uit zijn tandvlees te loeren![]()
Ja heerlijk. Is speeltuin waar ik vroeger altijd kwam en entree is 2,50 ofzo.
woensdag 2 mei 2018 om 11:12
Het is meer lichamelijk dan psychisch. Het kan gebruikt worden als je brak bent omdat je te veel gedronken hebt, maar ook als je een beetje verhoging hebt, of als je je gewoon niet helemaal fit voelt. Het is een hele algemene term om aan te geven dat je je wel eens beter hebt gevoeld
woensdag 2 mei 2018 om 11:24
Wat fijn Marloes!! Wel balen van het eczeem..
Hier kwamen de eerste vier tanden steeds met een maand ertussen vanaf 11 maanden. Rond de 16 maanden kreeg ze 3 tanden en 4 kiezen in 1 maand tijd. Ik heb nu (18 maanden) het gevoel dat de hoektanden eraan zitten te komen. Haar laatste snijtand is nog nergens te bekennen. Ze heeft er echt extreem veel last van elke keer, dus ik zal blij zijn als het gebit compleet is.
Ik merk dat ze zich heel snel ontwikkelt op dit moment. Ze leert elke dag een nieuw woord en snapt alles wat je zegt. Ze pakt haar schoenen en ruimt ze weer op als je dat vraagt (incl. de deur open en dicht doen naar de gang, ze stopt dingen in de tas die mee moeten als we onderweg gaan, ze herkent bepaalde plekken zoals de huizen van opa's en oma's als we er langsrijden. Ik vind het zo mooi om te zien.
Vanochtend gingen we ontbijten in de tuin en onze stoelen stonden er al. 'Stoel!' zei ze, wijzend op haar eigen stoel. Toen ik zei 'Breng maar naar papa' ging ze door de kamer heen haar stoel naar buiten duwen
Hier kwamen de eerste vier tanden steeds met een maand ertussen vanaf 11 maanden. Rond de 16 maanden kreeg ze 3 tanden en 4 kiezen in 1 maand tijd. Ik heb nu (18 maanden) het gevoel dat de hoektanden eraan zitten te komen. Haar laatste snijtand is nog nergens te bekennen. Ze heeft er echt extreem veel last van elke keer, dus ik zal blij zijn als het gebit compleet is.
Ik merk dat ze zich heel snel ontwikkelt op dit moment. Ze leert elke dag een nieuw woord en snapt alles wat je zegt. Ze pakt haar schoenen en ruimt ze weer op als je dat vraagt (incl. de deur open en dicht doen naar de gang, ze stopt dingen in de tas die mee moeten als we onderweg gaan, ze herkent bepaalde plekken zoals de huizen van opa's en oma's als we er langsrijden. Ik vind het zo mooi om te zien.
Vanochtend gingen we ontbijten in de tuin en onze stoelen stonden er al. 'Stoel!' zei ze, wijzend op haar eigen stoel. Toen ik zei 'Breng maar naar papa' ging ze door de kamer heen haar stoel naar buiten duwen
woensdag 2 mei 2018 om 11:25
Bloemetjesolifant schreef: ↑02-05-2018 11:12Het is meer lichamelijk dan psychisch. Het kan gebruikt worden als je brak bent omdat je te veel gedronken hebt, maar ook als je een beetje verhoging hebt, of als je je gewoon niet helemaal fit voelt. Het is een hele algemene term om aan te geven dat je je wel eens beter hebt gevoeld. Als je daarentegen zegt: ik ben ontzettend goed te pas, dan betekent dat meestal dat je je zowel fysiek als psychisch uitstekend voelt en een topdag hebt.
Ahaa
woensdag 2 mei 2018 om 11:36
Ik zet in op (het noordoosten van) friesland en groningenBahcoBarbie schreef: ↑02-05-2018 11:25AhaaHet was niet zoals ik dacht dus. Wat grappig. En in welke regio is men goed te pas?
![]()
woensdag 2 mei 2018 om 11:58
Ik heb ook wel eens een tijd met een groep Limbo's doorgebracht en die hadden ook nog wel eens zulke uitspraken
woensdag 2 mei 2018 om 12:13
Hihi wat leuk! Hier zegt hij mama slapen om vervolgens in mijn oor te prikken of mijn neus of zoietsBahcoBarbie schreef: ↑02-05-2018 10:51Hebben jullie al eens gedaan als of je sliep op de bank om te kijken wat je dreumes doet? Ik deed dat van het weekend en het was heel grappig. Eerst tikte dreumes mij aan en stopte speelgoed in mijn handen.
Om vervolgens door te gaan met mijn klerenShirt omhoog en in mijn buik prikken, sokken uit en tussen mijn tenen neuzen en daarna plukte hij mijn kleren overal omhoog om er even onder te prikken met zijn vingers
Opperste concentratie en heel geboeid. Als of ie het al tijden wilde doen maar nooit de kans kreeg.
Toen ik wakker werd ging ie 'vertellen' wat ie net had gedaan door weer mijn shirt op te tillen en te prikken. En daar dan uitgebreid bij babbelen![]()
woensdag 2 mei 2018 om 13:28
Als wij doen of we slapen gaat ze met haar gezicht ongeveer 1 cm van ons gezicht hangen en dan na een tijdje heel hard roepen.
Als je dan nog niet reageert gaat ze op goede dagen kusjes geven, op slechte dagen slaat ze in je gezicht tot je je ogen opendoet en dan gaat ze weer over tot de orde van de dag.
Als je dan nog niet reageert gaat ze op goede dagen kusjes geven, op slechte dagen slaat ze in je gezicht tot je je ogen opendoet en dan gaat ze weer over tot de orde van de dag.
Hier word ik niet vrolijk van!
woensdag 2 mei 2018 om 15:56
Tanden: de eerste rond 9 maanden en nu met 21 maanden nog 4 kiezen. Zal blij zijn als ze door zijn.
Fases: bij hele dag jengelen en beenhangen ga ik met hem op pad. Ik vind het dodelijk vermoeiend.
Slapen: hij gaat vaak kiekeboe doen met de dekens. Als ik op de bank lig, klimt hij boven op me vanaf mijn benen. Uiteinde gaat hij dan op mijn hoofd zitten.
Ontwikkelen: ik vind zijn ontwikkeling nu zo leuk. Hij begint steeds meer te praten, en dat is wel fijn. Ik denk dat ik een schriftje bij ga houden met zijn nieuwe woorden. Hij zegt bijvoorbeeld koeka. Dat is koelkast. Ik zet zijn eten vaak even in de koelkast om af te koelen en dan staat hij er voor te schreeuwen. Die koelkast maakt dus indruk.
Fases: bij hele dag jengelen en beenhangen ga ik met hem op pad. Ik vind het dodelijk vermoeiend.
Slapen: hij gaat vaak kiekeboe doen met de dekens. Als ik op de bank lig, klimt hij boven op me vanaf mijn benen. Uiteinde gaat hij dan op mijn hoofd zitten.
Ontwikkelen: ik vind zijn ontwikkeling nu zo leuk. Hij begint steeds meer te praten, en dat is wel fijn. Ik denk dat ik een schriftje bij ga houden met zijn nieuwe woorden. Hij zegt bijvoorbeeld koeka. Dat is koelkast. Ik zet zijn eten vaak even in de koelkast om af te koelen en dan staat hij er voor te schreeuwen. Die koelkast maakt dus indruk.
woensdag 2 mei 2018 om 16:43
Nee joh, hier een rasechte Zwollenaar en ik ken het ook!Bloemetjesolifant schreef: ↑02-05-2018 12:09Ik heb even gegoogled of het inderdaad ook ergens anders voorkomt, maar helaas: deze uitspraak is echt alleen aan Twentenaren voorbehouden![]()
Mijn dreumes is een enorm buitenkind aan het worden. Zodra ze haar jas of de draagzak ziet, begint ze te stralen en moeten we weg. Zo niet, dikke tranen. Wat je vervolgens buiten doet maakt niet uit, boodschappen, ergens koffie drinken, wandelen, maar op pad vindt ze superleuk!
woensdag 2 mei 2018 om 19:01
Ook een Zwollenaar hier en gebruik het zelf ook wel eens!Fiorah schreef: ↑02-05-2018 16:43Nee joh, hier een rasechte Zwollenaar en ik ken het ook!
Mijn dreumes is een enorm buitenkind aan het worden. Zodra ze haar jas of de draagzak ziet, begint ze te stralen en moeten we weg. Zo niet, dikke tranen. Wat je vervolgens buiten doet maakt niet uit, boodschappen, ergens koffie drinken, wandelen, maar op pad vindt ze superleuk!
Naar buiten: hier staat ze steeds bij de buggy in de gang en half erin hangen. En dan hele verhalen en lachen. Als ik haar daar weg haal, huilen.
Vandaag ook voor het eerst buiten aan de hand mee stappen, maar op een gegeven moment wil mama toch door dus hup in buggy (ja wat flauw toch he) mooi niet dat madame het daar mee eens was.
woensdag 2 mei 2018 om 19:47
Hier komt ze steeda met mijn schoenen aanzetten en daarna die van haar. Zo schattig! Ze is ook een echt buitenpersoon, ik kan niet wachten tot ze loopt en ze, ook als het gras nog nat is uit de buggy kan. Nu is het veel op haar traktor in de tuin spelen, samen naar de grote speeltuin om de hoek of een rondje lopen en erens lunchen/koffie drinken waar een leuke speelhoek is.
Zit er aan te denken een blog te starten met tips voor kidsproof plekken in onze stad, we hebben nu al zoveel speeltuinen en lunchrooms uitgetest
Hier bij "slapen" of even rustig er naast spelen of kiekeboe met de dekens, al mijn kleding omhoog trekken, op mn gezicht zitten en aan mn haar trekken.
Zit er aan te denken een blog te starten met tips voor kidsproof plekken in onze stad, we hebben nu al zoveel speeltuinen en lunchrooms uitgetest
Hier bij "slapen" of even rustig er naast spelen of kiekeboe met de dekens, al mijn kleding omhoog trekken, op mn gezicht zitten en aan mn haar trekken.
woensdag 2 mei 2018 om 20:13
Elsa heeft sinds een maand of twee/drie een fascinatie voor mijn borsten, het liefst zit ze met haar hand achter mijn shirt achter mijn bh eraan te voelen. Ze heeft tot 10mnd bv gehad maar dit gedrag is dus pas een stuk later gekomen. Herkennen jullie het? Gelukkig probeert ze het eigenlijk alleen thuis maar laatst waren er ook kennissen op bezoek en probeerde ze het ook steeds. Ik probeerde haar onopvallen af te leiden maar op een gegeven moment zie iemand "volgens mij heeft ze dorst"
Herkennen jullie dit? Hoe ga je ermee om? Ik negeer het nu vooral maar dat werkt nog niet echt.
@bloemetjesolifant, twente idd!
Herkennen jullie dit? Hoe ga je ermee om? Ik negeer het nu vooral maar dat werkt nog niet echt.
@bloemetjesolifant, twente idd!
woensdag 2 mei 2018 om 20:13
Goed te pas: ik ken het uit Salland (vriendin van mij komt uit Deventer en daar zeggen ze het) en Twente (mijn Twentse oma zei het als 'good te passe')
Heerlijk dat Tukkers
Waar wonen jullie? Wij in Bussum. Komen oorspronkelijk uit Utrecht. Vorig jaar verhuisd omdat we zwanger en al geen betaalbaar huis konden vinden en hier wonderbaarlijk genoeg nog wel (wij hebben geen groot en luxe huis hoor, integendeel, om maar vast even eventuele vooroordelen weg te nemen
O.a. hier gaan wonen omdat opa en oma en schoonzussen dichtbij wonen en er zijn hier veel voorzieningen, ook voor kids!
Heerlijk dat Tukkers
Waar wonen jullie? Wij in Bussum. Komen oorspronkelijk uit Utrecht. Vorig jaar verhuisd omdat we zwanger en al geen betaalbaar huis konden vinden en hier wonderbaarlijk genoeg nog wel (wij hebben geen groot en luxe huis hoor, integendeel, om maar vast even eventuele vooroordelen weg te nemen
O.a. hier gaan wonen omdat opa en oma en schoonzussen dichtbij wonen en er zijn hier veel voorzieningen, ook voor kids!
woensdag 2 mei 2018 om 20:38
Dreumes heeft ook heel veel interesse in mijn voorgevel. Hij heeft niet tot nauwelijks borstvoeding gehad dus dat kan ie niet missen.
Wij zijn op zoek naar een huis. In de vijver waar we in zoeken zitten gelukkig niet veel vissers maar ook niet veel vissen. Dus waar we uiteindelijk gaan wonen weet ik nog niet
Wij zijn op zoek naar een huis. In de vijver waar we in zoeken zitten gelukkig niet veel vissers maar ook niet veel vissen. Dus waar we uiteindelijk gaan wonen weet ik nog niet