Dreumes topic
zondag 4 februari 2018 om 14:35
Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen..
Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:
- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes
Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen
Dus als jou kleine nog niet loopt maak je dan niet druk
Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:
- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes
Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen
dinsdag 1 mei 2018 om 11:23
Ik heb het verkeerd gezien. Vanmorgen was hij zo verdrietig dat ik niet de kans had om goed te kijken. Volgens mij is het aan het helen.
Ik heb nog wel een afspraak staan vanmiddag omdat hij pijn heeft steeds en er zit verder weinig verbetering in. De huisarts wil hem dan zien.
Mette: doen wij ook hoor. Mijn zoon gaat sinds een aantal maanden een ochtend extra in de week. Dan ben ik alleen thuis, voor ontspanning. Dit hebben we gedaan vanwege de situatie rond de ziekte van mijn moeder en we laten het nu even zo na haar overlijden.
Nu hij ziek is kan hij de dag volgende week inhalen en dan haal ik mijn werkdag in. Als hij dagen over heeft vanwege vakanties, zet ik die in om een dag vrij te hebben. Echt heerlijk. Man en ik doen het ook wel eens tegelijk en dan met z’n tweeen op stap.
Ik heb nog wel een afspraak staan vanmiddag omdat hij pijn heeft steeds en er zit verder weinig verbetering in. De huisarts wil hem dan zien.
Mette: doen wij ook hoor. Mijn zoon gaat sinds een aantal maanden een ochtend extra in de week. Dan ben ik alleen thuis, voor ontspanning. Dit hebben we gedaan vanwege de situatie rond de ziekte van mijn moeder en we laten het nu even zo na haar overlijden.
Nu hij ziek is kan hij de dag volgende week inhalen en dan haal ik mijn werkdag in. Als hij dagen over heeft vanwege vakanties, zet ik die in om een dag vrij te hebben. Echt heerlijk. Man en ik doen het ook wel eens tegelijk en dan met z’n tweeen op stap.
dinsdag 1 mei 2018 om 11:35
och arme Tinkeltje! Heel veel sterkte voor je kleine man. Hopelijk heeft de HA een oplossing voor zijn billetjes.
Bahco, jij succes vandaag! Vind het vaak de zwaarste dagen...
Hier komen de laatste kiezen ondertussen door. Meisje is echt zichtzelf niet. Heel erg aan het zeuren, ruzie maken op de opvang. Maar ben bang dat dit nog wel even aan gaat houden aangezien ik pas aan 1 kant puntjes kies voel, aan de andere kant voornamelijk dik tandvlees te vinden. Heel sneu! Hoe lang duurde het bij jullie voordat die stomme achterste kiezen helemaal door waren?
Bahco, jij succes vandaag! Vind het vaak de zwaarste dagen...
Hier komen de laatste kiezen ondertussen door. Meisje is echt zichtzelf niet. Heel erg aan het zeuren, ruzie maken op de opvang. Maar ben bang dat dit nog wel even aan gaat houden aangezien ik pas aan 1 kant puntjes kies voel, aan de andere kant voornamelijk dik tandvlees te vinden. Heel sneu! Hoe lang duurde het bij jullie voordat die stomme achterste kiezen helemaal door waren?
Hier word ik niet vrolijk van!
dinsdag 1 mei 2018 om 11:36
Hier zoontje van bijna 2 en mocht gewoon paracetamol geven als ik dacht dat hij zich niet zo lekker voeldeMaartje2016 schreef: ↑30-04-2018 17:18@pcm: vanmorgen kreeg Pukkelien haar eerste prikjes en hadden ze het er over dat er een nieuw pcm-beleid is. Tegenwoordig mag je alleen een pcm geven na een prikje als ze al 3uur nonstop liggen te huilen (lijkt mij dat een kindje dan oververmoeid is, maar wie ben ik) en dan de volgende keer een preventieve pcm.
Bij Puk was dat dus anders, maar ik weet niet meer hoe, maar ben nu wel nieuwsgierig. Bahco en Tinkeltje, die van jullie hebben hun eerste prikjes ongeveer tegelijk gehad met die van mij, hebben jullie nog een idee wat het advies toen was?
dinsdag 1 mei 2018 om 11:45
dinsdag 1 mei 2018 om 18:49
Fijn dat het lijkt te helen! Hoe ging het bij de huisarts?Tinkeltje34 schreef: ↑01-05-2018 11:23Ik heb het verkeerd gezien. Vanmorgen was hij zo verdrietig dat ik niet de kans had om goed te kijken. Volgens mij is het aan het helen.![]()
dinsdag 1 mei 2018 om 19:23
Haha wat fijn tinkeltje! Hopelijk blijft het vanaf nu goed gaan!
Hier had Elsa een slechte dag en hebben ze zelfs getwijfeld van het kdv om ons te bellen omdat ze zoveel jeuk had. Heb een mee zitten huilen toen ze boos op ons werd omdat ze graag wilde krabben tijdens het eten en mijn man haar handjes vast hield zodat dat niet kon... gelukkig ging ze zonder tegenstribbelen snel en fijn slapen.
Niet echt on topic maar we hadden vandaag ook heel goed nieuws, het hartje gezien van haar broertje/zusje en alles zag er goed uit!
Hier had Elsa een slechte dag en hebben ze zelfs getwijfeld van het kdv om ons te bellen omdat ze zoveel jeuk had. Heb een mee zitten huilen toen ze boos op ons werd omdat ze graag wilde krabben tijdens het eten en mijn man haar handjes vast hield zodat dat niet kon... gelukkig ging ze zonder tegenstribbelen snel en fijn slapen.
Niet echt on topic maar we hadden vandaag ook heel goed nieuws, het hartje gezien van haar broertje/zusje en alles zag er goed uit!
dinsdag 1 mei 2018 om 20:05
Ik lees voornamelijk alleen mee hier op dit leuke topic en lees net de ellende van de kapotte billen.
Misschien is Zinkolie iets?!Is er van Swaab bij de drogist of van Fagron bij de meeste apotheken.Dit bevat meer zink als Sudocreme en legt dan een soort wittige laag op de huid die goed blijft zitten.Even door roeren voor gebruik en dan in de huid kloppen.
Overdag gebruiken wij Sudocreme en voor de nacht zinkolie en als de billen wat roder worden alleen zinkolie tot het weg is.
Is er het vermoeden van een schimmeltje dan kun je 2x per dag Miconazol smeren en dan daarna zinkolie erover.Als het dan over is nog een week zo doorgaan en dan moet het goed zijn.
Hopelijk hebben mensen hier iets aan.Fijne avond allemaal!
Misschien is Zinkolie iets?!Is er van Swaab bij de drogist of van Fagron bij de meeste apotheken.Dit bevat meer zink als Sudocreme en legt dan een soort wittige laag op de huid die goed blijft zitten.Even door roeren voor gebruik en dan in de huid kloppen.
Overdag gebruiken wij Sudocreme en voor de nacht zinkolie en als de billen wat roder worden alleen zinkolie tot het weg is.
Is er het vermoeden van een schimmeltje dan kun je 2x per dag Miconazol smeren en dan daarna zinkolie erover.Als het dan over is nog een week zo doorgaan en dan moet het goed zijn.
Hopelijk hebben mensen hier iets aan.Fijne avond allemaal!
dinsdag 1 mei 2018 om 21:32
Gefeliciteerd Marloes! Wat rot dat Elsa zo'n jeuk heeft. Hopelijk heeft ze morgen een betere dag. Of houdt dat lang aan?
Fijn dat je zoon weer wat opknapt Tinkeltje.
Bahco, agh ja die dagen...duren soms heel lang! Ik heb wel eens een ochtend lang alleen maar neeeneeeneeeneeeneeee neeeneeeneeeeeeheeeee gehoord. Ook zo leuk
Zere billen: bij open billen geen creme. Je zou maizena kunnen strooien.
Daarnaast werkt sudocreme ook wel eens dat het nog extra uitdroogt. Bij mijn dochter verslechterd de boel van sudo. Ik gebruik daarom bepanthen. Smeert veel fijner ook.
Fijn dat je zoon weer wat opknapt Tinkeltje.
Bahco, agh ja die dagen...duren soms heel lang! Ik heb wel eens een ochtend lang alleen maar neeeneeeneeeneeeneeee neeeneeeneeeeeeheeeee gehoord. Ook zo leuk
Zere billen: bij open billen geen creme. Je zou maizena kunnen strooien.
Daarnaast werkt sudocreme ook wel eens dat het nog extra uitdroogt. Bij mijn dochter verslechterd de boel van sudo. Ik gebruik daarom bepanthen. Smeert veel fijner ook.
woensdag 2 mei 2018 om 07:55
woensdag 2 mei 2018 om 08:46
hier net 2 jaar geweest en ook nog 4 kiezen te gaan... begonnen op 10 maand ofzo, dus behoorlijk laat...Elifantje schreef: ↑02-05-2018 07:55Mijn bijna peuter hoeft alleen nog 4 kiezen te krijgen (waarvan ik steeds denk dat ze komen, maar vervolgens zie ik niks). De eerste twee tanden kreeg ze met 8 maanden. Ze heeft alle tanden en kiezen met meerdere tegelijk gekregen. De eerste set kiezen kwamen zelfs met 4 tegelijk.
woensdag 2 mei 2018 om 09:18
wij zijn nu dus bezig met het uitpersen van de laatste 4 kiezen (21 maanden). Hoop gedoe, kan niet wachten tot het voorbij is! Eerste tanden kwamen rond de 6 maanden. Minimaal 2 tegelijk maar vaak ook gewoon 4 tegelijk. Leidt altijd even tot een hoop drama, maar zo gaat het wel lekker snel.
Marloes, van harte gefeliciteerd!
Dat is mooi nieuws zeg!
Marloes, van harte gefeliciteerd!
Hier word ik niet vrolijk van!
woensdag 2 mei 2018 om 09:33
Tanden
4 maanden: 2 midden onder
9 maanden: 2 midden boven, 1 links onder
11 maanden: 1 rechts onder
12 maanden: 1 kies onder
Nu bijna 14 maanden en er komt 1 kies door bovenin. Moet wel zeggen dat ze bij deze doorkomende kies beter te pas is dan bij de eerste kies.
Totaal dus 8 tanden nu. Hebben nog even te gaan.
Voor mijn gevoel heeft ze deze maand zoveel geleerd. Ze gaat nu zonder hulp staan ( zo grappig met de billen in de lucht en duwt dan zichzelf omhoog), ze legt steeds langere afstanden door de woonkamer lopend af, soms babbelt ze hele verhalen. Ik ben gewend dat er een kruipende uk de hoek om komt en dan komt ze aan gelopen. Pff wat lijkt ze dan al een 'grote' meid.
Nog dames die plannen hebben deze meivakantie? Wij zitten het weekend van moederdag in centerparcs, echt zin in! Kijk ook echt uit naar de komende maanden met de geplande vakanties! Als het weer in NL nou ook mee werkt.
4 maanden: 2 midden onder
9 maanden: 2 midden boven, 1 links onder
11 maanden: 1 rechts onder
12 maanden: 1 kies onder
Nu bijna 14 maanden en er komt 1 kies door bovenin. Moet wel zeggen dat ze bij deze doorkomende kies beter te pas is dan bij de eerste kies.
Totaal dus 8 tanden nu. Hebben nog even te gaan.
Voor mijn gevoel heeft ze deze maand zoveel geleerd. Ze gaat nu zonder hulp staan ( zo grappig met de billen in de lucht en duwt dan zichzelf omhoog), ze legt steeds langere afstanden door de woonkamer lopend af, soms babbelt ze hele verhalen. Ik ben gewend dat er een kruipende uk de hoek om komt en dan komt ze aan gelopen. Pff wat lijkt ze dan al een 'grote' meid.
Nog dames die plannen hebben deze meivakantie? Wij zitten het weekend van moederdag in centerparcs, echt zin in! Kijk ook echt uit naar de komende maanden met de geplande vakanties! Als het weer in NL nou ook mee werkt.
woensdag 2 mei 2018 om 09:47
De eerste tanden waren met 9-10 maanden door. Nu met 20 maanden krijgen de hoektanden onder de laatste zetjes.
Ik weet het niet 100% zeker maar volgensmij zijn de ‘tweede kiezen’ ook al door. Die horen pas vanaf 20 maanden maar ze kwamen mee met de andere kiezen.
Het lijkt mij momenteel echt de horror als dreumes die kiezen nog moet
Ik ben gister uuuuren met hem gaan fietsen. Dan houdt ie iig zijn scheur dicht en kan hij niks stuk maken. Bij thuiskomst ben ik tegen de vriezer aan een boek gaan zitten lezen. Hij bleef dat ding maar opentrekken. En dat mag niet omdat de vriezer dan vast vriest. En het lawaai dat er dan bij correctie (gewoon ‘nee dat mag niet, kom we gaan met de Duplo spelen’) uit dreumes komt is schrikwekkend hard
ik kan helaas geen slot op de vriezer zetten. De volgende keer wil ik geen designkeuken
Nu lekker rustig op mijn werk
Ik weet het niet 100% zeker maar volgensmij zijn de ‘tweede kiezen’ ook al door. Die horen pas vanaf 20 maanden maar ze kwamen mee met de andere kiezen.
Het lijkt mij momenteel echt de horror als dreumes die kiezen nog moet
Nu lekker rustig op mijn werk
woensdag 2 mei 2018 om 10:07
Dochter van bijna 2 jaar (14 mei word ze 2)..
en het is echt een stier! ze zit nu in de fase "van mij" en dramatisch op de grond vallen als ze iets niet mag. Slaapt nu sinds drie weken in een "groot" peuterbed, gaat sinds de eerste nacht helemaal goed! Ze is erg trots en zegt ook steeds als ze naar bed gaat nieuw bed, nieuw bed!
Wat mij echt verbaasde is dat ze nu sinds maandag hele zinnen kan zeggen, mama kom is kijken, stacey (de hond) dat mag je niet doen! of dank je wel mama
ik weet dat het alleen maar heftiger word, de nee's en de driftbuien maar dat ik haar mentaal zo zie groeien vind ik toch echt bijzonder
en het is echt een stier! ze zit nu in de fase "van mij" en dramatisch op de grond vallen als ze iets niet mag. Slaapt nu sinds drie weken in een "groot" peuterbed, gaat sinds de eerste nacht helemaal goed! Ze is erg trots en zegt ook steeds als ze naar bed gaat nieuw bed, nieuw bed!
Wat mij echt verbaasde is dat ze nu sinds maandag hele zinnen kan zeggen, mama kom is kijken, stacey (de hond) dat mag je niet doen! of dank je wel mama
ik weet dat het alleen maar heftiger word, de nee's en de driftbuien maar dat ik haar mentaal zo zie groeien vind ik toch echt bijzonder
woensdag 2 mei 2018 om 10:29
Hier ligt zoon op schoot te slapen en de hele ochtend is al drama. Dadelijk lekker uitrazen bij grote speeltuin om de hoek. Meteen maar even informeren naar seizoenspas.
Hier zijn dus met 15 maanden enkel 2 voortanden onder en 2 voortanden boven door. Eerste tand naast voortanden komt nu boven door.
Hier zijn dus met 15 maanden enkel 2 voortanden onder en 2 voortanden boven door. Eerste tand naast voortanden komt nu boven door.
woensdag 2 mei 2018 om 10:29
Leuk hoor al die ontwikkelingen! Hier is het nog kruipen en overal opklimmen. Ze heeft er tegenwoordig ook lol aan om aan mijn haar te trekken en voor "nee" kan ze dan redelijk oostindisch doof zijn....
@suze, het wisseld wel per dag, haar huid ziet er niet zo goed uit maar ze is goed te pas en krabt weinig vandaag
Bedankt voor alle felicitaties!
@tandjes, ze heeft nu 2 ondertanden, 4 boventanden en de eerste 2 kiezen boven zijn aan het doorkomen. Ze lijkt er weinig last van te hebben behalve als ze met eten verkeerd kauwt dan klinkt er een klein en kort huiltje.
@bahco, dat zijn pittige dagen! Werken is dan ineens heel relaxt he
@suze, het wisseld wel per dag, haar huid ziet er niet zo goed uit maar ze is goed te pas en krabt weinig vandaag
Bedankt voor alle felicitaties!
@tandjes, ze heeft nu 2 ondertanden, 4 boventanden en de eerste 2 kiezen boven zijn aan het doorkomen. Ze lijkt er weinig last van te hebben behalve als ze met eten verkeerd kauwt dan klinkt er een klein en kort huiltje.
@bahco, dat zijn pittige dagen! Werken is dan ineens heel relaxt he
woensdag 2 mei 2018 om 10:41
Bloemetjesolifant schreef: ↑02-05-2018 10:02Ik heb een stuk ducttape op de kastdeur van de kast in dochters kamer geplakt, zodat ze 'm niet steeds open kan trekken. Werkt dat niet?![]()
Die peutert dreumes los
Ik moet sinds gister ook de sleutels verstoppen van de deuren en ramen omdat dreumes door heeft hoe hij met een sleutel iets kan openen
woensdag 2 mei 2018 om 10:43
Haha ik dacht dat dat gewoon abn wasBloemetjesolifant schreef: ↑02-05-2018 10:34Hahah, volgens mij komen wij uit dezelfde regio. Goed te pas. Fijn dat ze weinig krabt vandaag!