Dreumes topic
zondag 4 februari 2018 om 14:35
Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen..
Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:
- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes
Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen
Dus als jou kleine nog niet loopt maak je dan niet druk
Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:
- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes
Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen
maandag 30 april 2018 om 19:59
Fiona: bij AH schreeuwt hij het uit, die krijg ik er ook bijna niet in. Er zitten ook scherpe randjes in. Die van kruidvat en etos zijn beter. Ik ben vooral blij met die van Etos, die wordt zeg maar zo opgeslokt. Ik doe het ook wel eens staand bij de tv, dat vind ik verbazingwekkend makkelijk. Qua temperaturen: ik heb inmiddels een oorthermometer gekocht.
Nijntje: ik laat gewoon niet kiezen. Nooit gedaan en het maakt hem ook niet echt uit, misschien komt dat nog. Zoon is bijna 22 maanden, maar ik heb niet de indruk dat hij dat zou begrijpen. Waarom denk je dat het zorgwekkend is?
Nijntje: ik laat gewoon niet kiezen. Nooit gedaan en het maakt hem ook niet echt uit, misschien komt dat nog. Zoon is bijna 22 maanden, maar ik heb niet de indruk dat hij dat zou begrijpen. Waarom denk je dat het zorgwekkend is?
maandag 30 april 2018 om 20:04
Ik hoorde in mijn omgeving van dreumesen van dezelfde leeftijd die alles al zelf kozen.Tinkeltje34 schreef: ↑30-04-2018 19:59Fiona: bij AH schreeuwt hij het uit, die krijg ik er ook bijna niet in. Er zitten ook scherpe randjes in. Die van kruidvat en etos zijn beter. Ik ben vooral blij met die van Etos, die wordt zeg maar zo opgeslokt. Ik doe het ook wel eens staand bij de tv, dat vind ik verbazingwekkend makkelijk. Qua temperaturen: ik heb inmiddels een oorthermometer gekocht.
Ik deed het dus ook nooit, hoorde dat en probeerde het een paar keer uit. En toen ging ik me dus zorgen maken
Bedankt voor de reacties iig! Kan het nu weer wat loslaten.
maandag 30 april 2018 om 20:07
maandag 30 april 2018 om 20:09
Wat fijn een dreumes topic
Ik heb ook een klein dreumesje. Ben even benieuwd of die van jullie af en toe ook aparte bewegingen/geluiden maakt. Ons meiske knuffelt sinds kort, maar af en toe gaat ze dan ook een soort van tegen je aan rijden? Ziet er heel apart uit. Ze hijgt er af en toe ook nog bij
Ik krijg er wat vreemde associaties bij, Haha. Maar denk ook dat ze gewoon enthousiast is. Herkent iemand van jullie dit?
maandag 30 april 2018 om 20:09
Haha, bij ons kan Puk ook zelf kiezen en zeg ik ook trots aan vriendinnen dat hij wat heeft gekozen, maar kiezen houdt in dat hij net iets eerder naar het een dan het ander wijst, maar niet dat hij een bewuste keus heeft gemaakt
@zetpillen: die van de appie zijn ook helemaal recht, die van de etos hebben een soort dikkere bovenkant zodat hij inderdaad makkelijker naar binnen wordt "gezogen".
@zetpillen: die van de appie zijn ook helemaal recht, die van de etos hebben een soort dikkere bovenkant zodat hij inderdaad makkelijker naar binnen wordt "gezogen".
maandag 30 april 2018 om 20:38
Ik hou wel eens twee dingen voor zijn neus en vaak pakt hij dan met allebei de handen 1. Hier
Hier paracetamol als ik denk dat hij pijn heeft. 's nachts nog wel eens want dan heeft hij regelmatig buikpijn.
Vinden jullie die trotse dreumesen ook zo leuk als ze weer nieuw kunstje hebben geleerd? Zoon loopt sinds paar dagen achteruit tot hij ergens tegenaan staat en staat dan zo te glunderen
.
Hier paracetamol als ik denk dat hij pijn heeft. 's nachts nog wel eens want dan heeft hij regelmatig buikpijn.
Vinden jullie die trotse dreumesen ook zo leuk als ze weer nieuw kunstje hebben geleerd? Zoon loopt sinds paar dagen achteruit tot hij ergens tegenaan staat en staat dan zo te glunderen
maandag 30 april 2018 om 21:05
maandag 30 april 2018 om 21:24
Hier vraag ik altijd maar naar 1: wil je een boterham met appelstroop? En alleen als ze actief nee schudt bied ik iets anders aan. Dus ik laat haar niet altijd kiezen, maar ik weet wel dat de succesratio van de boterham omhoog gaat als ze het eens is met mijn keuzeNijntje108 schreef: ↑30-04-2018 19:48Hallo, ik lees al een tijdje mee en heb nu zelf een vraag. Mijn dreumes (20 mnd) kan nog niet kiezen. Als ik hem bv de appelstroop en de jam laat zien en vraag welke hij op brood wilt wilt hij beide verpakkingen en ermee spelen. Idem dito met bijv welke broek hij aan wilt. Is dit herkenbaar of zorgwekkend?
maandag 30 april 2018 om 21:44
Beterschap aan alle zieke kinderen!!
Wat super knap van je dochter Little Angel!!
Zetpillen: ik gebruik ze erg weinig, maar dochter is ook nog maar weinig flink ziek geweest. Ik gebruik die van de Kruidvat. Ik heb nooit problemen gehad met het inbrengen.
Aapje: daar geniet ik zeer zeker van!!!
Nijntje: wat verstaan de mensen in je omgeving onder kiezen? En vergeet niet dat mensen graag de positieve kanten benadrukken en soms ook nog weleens lichtelijk overdrijven. En weet je ieder kind ontwikkelt zich op zijn/haar eigen tempo. En ieder kind heeft zo zijn haar/talenten. En kan jouw kind ongetwijfeld weer dingen waar andere kinderen dan weer moeite mee hebben.
Zo is mijn dochter verbaal erg sterk. Ze praat nu in zinnen met maximaal 4 woorden en zegt ook met gemak woorden met meerdere lettergrepen zoals appelstroop. Ze heeft een woordenschat van honderden woorden. Daar staat dan weer tegenover dat ik met regelmaat jongere kinderen zie, die bijvoorbeeld weer veel beter hun bestek kunnen hanteren tijdens het eten. Hier gebruiken we tijdens het avondeten standaard een slabber met lange mouwen
Wat super knap van je dochter Little Angel!!
Zetpillen: ik gebruik ze erg weinig, maar dochter is ook nog maar weinig flink ziek geweest. Ik gebruik die van de Kruidvat. Ik heb nooit problemen gehad met het inbrengen.
Aapje: daar geniet ik zeer zeker van!!!
Nijntje: wat verstaan de mensen in je omgeving onder kiezen? En vergeet niet dat mensen graag de positieve kanten benadrukken en soms ook nog weleens lichtelijk overdrijven. En weet je ieder kind ontwikkelt zich op zijn/haar eigen tempo. En ieder kind heeft zo zijn haar/talenten. En kan jouw kind ongetwijfeld weer dingen waar andere kinderen dan weer moeite mee hebben.
Zo is mijn dochter verbaal erg sterk. Ze praat nu in zinnen met maximaal 4 woorden en zegt ook met gemak woorden met meerdere lettergrepen zoals appelstroop. Ze heeft een woordenschat van honderden woorden. Daar staat dan weer tegenover dat ik met regelmaat jongere kinderen zie, die bijvoorbeeld weer veel beter hun bestek kunnen hanteren tijdens het eten. Hier gebruiken we tijdens het avondeten standaard een slabber met lange mouwen
Herinner je gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag
maandag 30 april 2018 om 22:07
Mijn dreumus kiest voor alles... 
'Wil je deze of wil je die?'
*wijst met beide handjes naar de opties* 'DIEDIEDIEDIEDIE'
En als hij beide niet mag hebben, dan kruipt hij heel snel (echt héél snel) weg om vervolgens met zijn hoofd tegen een muur te huilen.
Dus ik kies meestal voor hem. Met fruit mag hij dan wel weer zelf kiezen, want dan vind ik bosbessen en een stuk banaan wel oké.
'Wil je deze of wil je die?'
*wijst met beide handjes naar de opties* 'DIEDIEDIEDIEDIE'
En als hij beide niet mag hebben, dan kruipt hij heel snel (echt héél snel) weg om vervolgens met zijn hoofd tegen een muur te huilen.
Dus ik kies meestal voor hem. Met fruit mag hij dan wel weer zelf kiezen, want dan vind ik bosbessen en een stuk banaan wel oké.
dinsdag 1 mei 2018 om 08:49
Hier kiest dreumes voor het felst gekleurde en/of als het roze is. Wij laten hem best veel kiezen. Maar altijd tussen twee dingen die wij al prima vinden. Hij kiest ook snel en duidelijk.
We laten hem ook wel eens zelf kiezen in de speelgoedwinkel. Dan rent hij naar een stelling, pakt wat ie wil hebben en dat is het. Hij twijfelt niet en pakt niet meerdere dingen. Dit heeft hij duidelijk van mij. Manlief kan smorgens nauwelijks bedenken wat ie op zijn brood wil
We laten hem ook wel eens zelf kiezen in de speelgoedwinkel. Dan rent hij naar een stelling, pakt wat ie wil hebben en dat is het. Hij twijfelt niet en pakt niet meerdere dingen. Dit heeft hij duidelijk van mij. Manlief kan smorgens nauwelijks bedenken wat ie op zijn brood wil
dinsdag 1 mei 2018 om 09:13
Tinkeltje34 schreef: ↑01-05-2018 09:02Succes vandaag Bahco.
Ik heb zoon een dag thuis vandaag. Hij ligt nog steeds in bed, dit heb ik echt nog nooit meegemaakt. Ik begin bijna te twijfelen of man hem misschien niet toch naar de opvang gebracht heeft...
Dat zou wel heel chill zijn een keertje
dinsdag 1 mei 2018 om 09:40
Dat doe ik vandaag. Dreumes is naar het kdv en ik lig op de bank. Ziek, dat is dan wel weer jammer. Maar nu heb ik wel tijd om ongestoord series te kijken.BahcoBarbie schreef: ↑01-05-2018 09:13Dat zou wel heel chill zijn een keertjeDat zou wel eens lekker zijn, een hele dag in stilte thuis op je bank kunnen hangen
![]()
dinsdag 1 mei 2018 om 09:43
dinsdag 1 mei 2018 om 10:00
Dikke tranen net weer. En nog steeds diarree. Ik weet niet of zijn billen al beter zijn, ik had het idee dat er nu blaren opstaan. Ik heb net even contact met de huisarts gehad omdat ik toch iets voor zijn billen wil hebben.
Hij zit nu lekker naast me te eten. Het wordt weer een dagje voor de tv. Ik moet straks de poepwas boven maar weer even verzamelen en een raampje open zetten.
Hij zit nu lekker naast me te eten. Het wordt weer een dagje voor de tv. Ik moet straks de poepwas boven maar weer even verzamelen en een raampje open zetten.
dinsdag 1 mei 2018 om 11:11