Bruilofstjurk borstvoeding
woensdag 2 mei 2018 om 16:54
Eind mei en in juli heb ik een bruiloft. In mei in een warm land rn in juli hoop ik in een zonnig Nederland. Nu geef ik borstvoeding en uiteraard gaat baby mee naar het buitenland. Ik ben op zoek naar een mooie (cocktail)jurk waarbij ik makkelijk kan voeden, maar ik kan weinig vinden. Of met hele diepe uitsnede dat ik het bandje makkelijk van mijn schouder kan schuiven of echt met voedingsfunctie. Heeft iemand van jullie een idee waar ik kan zoeken/of welk merk ik moet hebben?
Update: Ik heb nu voor 350 euro aan jurkjes gekocht
. Kom maar niet meer met nieuwe suggesties
Update: Ik heb nu voor 350 euro aan jurkjes gekocht
anoniem_365027 wijzigde dit bericht op 03-05-2018 09:41
10.84% gewijzigd
woensdag 2 mei 2018 om 19:11
Frox schreef: ↑02-05-2018 19:07Ik zou omwille van de ‘borstvoeding is ranzig-associatie’ graag iets schokkends willen zeggen, maar sociaal aangepast als ik ben had ik altijd een luchtig sjaaltje om waar ik mijn baby onder deed. Er heeft nooit iemand iets gezien.
Zelfs niet toen ik mijn tweejarige midden op de grote markt borstvoeding gaf.![]()
Nee precies, hoe vaak ik niet heb gehoord 'o slaapt ze?', terwijl ik aan het voeden was.
woensdag 2 mei 2018 om 19:12
Tornacense schreef: ↑02-05-2018 19:10Jep.
Ik hoef niet in 't midden van een verjaardagsfeestje of een huwelijk de tepel van een ander te zien.
En al helemaal niet in 't midden van een etentje aan tafel.
Ik trek ook niet effe al mijn kleren uit midden tijdens 't eten.
Waar je al niet op let.
woensdag 2 mei 2018 om 19:16
Tornacense schreef: ↑02-05-2018 19:14Er zijn grenzen.
Ik let er niet op.
Maar als iemand vlak over mij alles uittrekt zodanig dat je letterlijk alles ziet ... is mijn zin om te eten of te feesten wel over.
En yep, al verscheidene keren meegemaakt.
Ik zou me eens in andere kringen begeven als ik jou was. Het is me wat met al die blote borsten en tattoos in jouw omgeving.
Bel je therapeut.Tornacense schreef: ↑02-05-2018 19:14Er zijn grenzen.
Ik let er niet op.
Maar als iemand vlak over mij alles uittrekt zodanig dat je letterlijk alles ziet ... is mijn zin om te eten of te feesten wel over.
En yep, al verscheidene keren meegemaakt.
woensdag 2 mei 2018 om 19:17
Ik deed gewoon een doek over dat gedeelte heen.
Andermans tepels zullen me worst zijn, ik kijk er niet op van..maar zelf vind ik het niks.
Niemand die ooit mijn tepel zag bij het voeden in het openbaar.
Nu terug naar TO's vraag. Jurkje met voedingsmogelijkheden.
Ik had er eentje van H&M. Nu zijn er veel leukere van veel meer merken te koop.
Andermans tepels zullen me worst zijn, ik kijk er niet op van..maar zelf vind ik het niks.
Niemand die ooit mijn tepel zag bij het voeden in het openbaar.
Nu terug naar TO's vraag. Jurkje met voedingsmogelijkheden.
Ik had er eentje van H&M. Nu zijn er veel leukere van veel meer merken te koop.
anoniem_194147 wijzigde dit bericht op 02-05-2018 19:18
26.62% gewijzigd
woensdag 2 mei 2018 om 19:18
woensdag 2 mei 2018 om 19:18
Maartje2016 schreef: ↑02-05-2018 19:16Alsof kolven bij iedereen zo makkelijk gaat.
En daarbij, ik ga toch niet kolven om het daarna uit een flesje te kunnen geven als ik gewoon een tepel naar binnen kan schuiven? Lekker omslachtig...
Blijkbaar is het een probleem want je kan geen geschikte jurk vinden om een tiet uit te wippen.
Ik zou lekker een paar flesjes kolven & aantrekken wat ik wou. Maar goed, kolven lukt jou dus niet.
Nowadays people know the price of everything and the value of nothing.
woensdag 2 mei 2018 om 19:19
En deze jurkjes is Kate Middleton fan van zo te zien:
https://www.seraphine.com/eu/nursing-cl ... esses.html
woensdag 2 mei 2018 om 19:20
Volgens mij ben ik TO niet en ben ik niet op zoek naar een jurkje, dus ik kan je even niet volgen?
woensdag 2 mei 2018 om 19:21
Sorry, maar je gaat niet temidden van andere gasten, of het nou aan de dinertafel is of in de receptieruimte of tijdens het feest, een baby voeden. Dan ga je gewoon even naar een andere afgescheiden ruimte en doet het daar. En al die bullshit van sjaaltjes er overheen, of wat dan ook, nee dus. Je gaat niet je borsten ontbloten om je baby te voeden terwijl je tafelgenoot nog aan zijn chateaubriand zit, of wat dan ook.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
woensdag 2 mei 2018 om 19:22
Maartje2016 schreef: ↑02-05-2018 19:20Volgens mij ben ik TO niet en ben ik niet op zoek naar een jurkje, dus ik kan je even niet volgen?
Waarom vindt je het dan nodig om voor TO te reageren dat kolven niet iedereen lukt & dat een flesje geven omslachtig is?
Nowadays people know the price of everything and the value of nothing.
woensdag 2 mei 2018 om 19:22
Pff ze heeft nu toch tips van geschikte jurken gehad. En ik vind er leuke bij zitten TO!
Gewoon voeden en niks aantrekken van de zeurders hier. Heb bij voeden eigenlijk bij bijna niemand echt tepel gezien buitenshuis. Bij vriendinnen in huis wel, en in zon omgeving doe je ook niet moeilijk m.i. Maar laatst nog met een vriendin en baby gaan lunchen en je zag echt nauwelijksborst hoor. En als je t wel ziet, jammer dan. En als je dan je eetlust kwijtraakt is dat goed voor de lijn en moet je eens naar een therapeut.
woensdag 2 mei 2018 om 19:25
pejeka schreef: ↑02-05-2018 19:21Sorry, maar je gaat niet temidden van andere gasten, of het nou aan de dinertafel is of in de receptieruimte of tijdens het feest, een baby voeden. Dan ga je gewoon even naar een andere afgescheiden ruimte en doet het daar. En al die bullshit van sjaaltjes er overheen, of wat dan ook, nee dus. Je gaat niet je borsten ontbloten om je baby te voeden terwijl je tafelgenoot nog aan zijn chateaubriand zit, of wat dan ook.
Dat ga je wel en je hoeft niet eens je borsten (meervoud nog wel) te ontbloten.
woensdag 2 mei 2018 om 19:26
Wat let jij er enorm op dan. Je kan ook ergens anders naar staren hé.Tornacense schreef: ↑02-05-2018 19:07Ik heb genoeg live tepels gezien intussen van mensen die beweren "dat je echt niets ziet van dat voeden".
woensdag 2 mei 2018 om 19:27
Omdat je er voor het gemak even vanuit gaat dat TO maar kan kolven, maar voor hetzelfde geld is dat helemaal niet zo.
En omdat het mijn mening is dat een flesje nogal veel werk is in vergelijking met een tepel naar binnen schuiven.
woensdag 2 mei 2018 om 19:28
Als ik op een tuinstoel plof op een feestje "goeiedag" zeg tegen de andere feestvierders en ik krijg geen antwoord maar er staart alleen een tepel mij aan en een kind van 6 maanden oud die duidelijk niet vindt waar ie naar op zoek is ... wat moet ik dan?
Wees gerust, meestal ren ik gewoon hard weg.
woensdag 2 mei 2018 om 19:30
Zitten leuke bij!Star² schreef: ↑02-05-2018 19:19En deze jurkjes is Kate Middleton fan van zo te zien:
woensdag 2 mei 2018 om 19:31
Wat een gezeur weer. Die baby wil ook gewoon eten, net als de tafelgenoot met zijn whatever. En je ontbloot je borst niet, je legt je baby aan. Die tepel is 2 seconden in beeld en alleen als je vanuit een beperkte hoek kijkt. Wil je dat zien, dan zit je daar dus expres op te letten.pejeka schreef: ↑02-05-2018 19:21Sorry, maar je gaat niet temidden van andere gasten, of het nou aan de dinertafel is of in de receptieruimte of tijdens het feest, een baby voeden. Dan ga je gewoon even naar een andere afgescheiden ruimte en doet het daar. En al die bullshit van sjaaltjes er overheen, of wat dan ook, nee dus. Je gaat niet je borsten ontbloten om je baby te voeden terwijl je tafelgenoot nog aan zijn chateaubriand zit, of wat dan ook.
TO, hopelijk vind je een toffe jurk! Veel plezier op de bruiloften.
woensdag 2 mei 2018 om 19:31
Deze van Esprit heeft ook een voedignsfunctie:
https://www.esprit.nl/dameskleding/posi ... S_40_00001
https://www.esprit.nl/dameskleding/posi ... S_40_00001
woensdag 2 mei 2018 om 19:32
Vorige week in het museum had een vrouw eentruitje met ronde hals. Niet eeens laag dus ze moest best wat moeite doen om haar borst eruit te krijgen. Toen mochten ik en tig andere bezoekers dit schouwspel aanschouwen. Ik vind het niks. Geen behoefte om andermans tepels in het openbaar te zien, maar op 1 of andere manier schijn je geen rekening meer te hoeven houden met je omgeving als je een kind op de wereld zet. Dus op zich wel iets om naar uit te kijken
woensdag 2 mei 2018 om 19:33
Hier zitten ook leuk bij TO, die zijn wat gekleder:
https://www.closetlondon.com/dresses-to ... ed-in.html
https://www.closetlondon.com/dresses-to ... ed-in.html
woensdag 2 mei 2018 om 19:34
Coco87 schreef: ↑02-05-2018 19:32Vorige week in het museum had een vrouw eentruitje met ronde hals. Niet eeens laag dus ze moest best wat moeite doen om haar borst eruit te krijgen. Toen mochten ik en tig andere bezoekers dit schouwspel aanschouwen. Ik vind het niks. Geen behoefte om andermans tepels in het openbaar te zien, maar op 1 of andere manier schijn je geen rekening meer te hoeven houden met je omgeving als je een kind op de wereld zet. Dus op zich wel iets om naar uit te kijken![]()
Ik ken echt maar weinig vrouwen die dat zo doen.