drank en zorgen
donderdag 3 mei 2018 om 08:42
donderdag 3 mei 2018 om 08:57
Ik heb een relatie gehad met een alcoholist en hij beloofde ook van alles, maar maakte het nooit waar. Als hij te veel dronk werd hij ook nog eens agressief waardoor het helemaal een onhoudbare situatie werd.
Ik ben bij hem weggevlucht, en het is de beste keuze die ik ooit heb kunnen maken.
Ik ben nu wel alleen maar wel heel gelukkig.
Ik hoop dat je de knoop door kan hakken en dat je uiteindelijk voor jezelf kan kiezen
Ik ben bij hem weggevlucht, en het is de beste keuze die ik ooit heb kunnen maken.
Ik ben nu wel alleen maar wel heel gelukkig.
Ik hoop dat je de knoop door kan hakken en dat je uiteindelijk voor jezelf kan kiezen
donderdag 3 mei 2018 om 09:07
Dat is precies het punt wat ik wil maken. Hij vindt alles wel prima, maar jij hebt hele verhalen over zijn gedrag. Dus jij hebt een probleem met zijn gedrag. Je lijkt enkel op zoek te zijn naar bevestiging van mensen die hem helemaal niet kennen.
donderdag 3 mei 2018 om 09:18
En over wat je zegt, je wilt een Kind "nemen" Een Kind kan je helemaal niet nemen. Een huisdier neem je, Maar een Kind krijg je, wanneer je geluk hebt.
Wanneer je met deze man kinderen zou mogen krijgen, dan moet je je er zelf van te voren bewust van zijn, dat je deze vader kiest voor je kinderen. Dat zou ik persoonlijk niet uit willen leggen aan mijn kinderen. Ik gun mijn Kids een leuke vader.
[/quote]
Misschien moet je iets beter lezen. Heb niks gezegd over ''kinderen nemen''.
Iedereen cijfert mij een beetje weg alsof ik een of andere randdebiel ben die 'zomaar' een kind KRIJGT omdat ik het leuk vind.
NEE! Ik zeg alleen dat ik er wel eens over nagedacht heb. Dit is echt nog niet in werking gezet hoor!
Iedereen denkt toch na over zijn toekomst en heeft hier een bepaald beeld bij? Nou en dat was mijn beeld.. niks mis mee hoor.
Wanneer je met deze man kinderen zou mogen krijgen, dan moet je je er zelf van te voren bewust van zijn, dat je deze vader kiest voor je kinderen. Dat zou ik persoonlijk niet uit willen leggen aan mijn kinderen. Ik gun mijn Kids een leuke vader.
[/quote]
Misschien moet je iets beter lezen. Heb niks gezegd over ''kinderen nemen''.
Iedereen cijfert mij een beetje weg alsof ik een of andere randdebiel ben die 'zomaar' een kind KRIJGT omdat ik het leuk vind.
NEE! Ik zeg alleen dat ik er wel eens over nagedacht heb. Dit is echt nog niet in werking gezet hoor!
Iedereen denkt toch na over zijn toekomst en heeft hier een bepaald beeld bij? Nou en dat was mijn beeld.. niks mis mee hoor.
donderdag 3 mei 2018 om 09:24
Nee ik ben niet op zoek naar bevestiging. Ik ben op zoek naar iemand die misschien tips heeft over hoe ik het kan aanpakken. Dat is iets anders in mijn ogen. In mijn verhaal vraag ik ook duidelijk naar tips / ervaringen niet naar bevestiging. En tuurlijk heb ik een probleem met zijn gedrag.. Ik ben ook geen heilig boontje hoor. Tegenwoordig mag niets meer besproken worden zonder dat je gelijk een stempel krijgt.Meesterkees schreef: ↑03-05-2018 09:07Dat is precies het punt wat ik wil maken. Hij vindt alles wel prima, maar jij hebt hele verhalen over zijn gedrag. Dus jij hebt een probleem met zijn gedrag. Je lijkt enkel op zoek te zijn naar bevestiging van mensen die hem helemaal niet kennen.
Daarom ben ik ook geen fan van social media. Alles wordt volledig uit z'n verband gerukt.
donderdag 3 mei 2018 om 09:36
Ik heb mijn ervaring met je gedeeld, ik hoop dat je er wat aan hebt.moukie1 schreef: ↑03-05-2018 09:24Nee ik ben niet op zoek naar bevestiging. Ik ben op zoek naar iemand die misschien tips heeft over hoe ik het kan aanpakken. Dat is iets anders in mijn ogen. In mijn verhaal vraag ik ook duidelijk naar tips / ervaringen niet naar bevestiging. En tuurlijk heb ik een probleem met zijn gedrag.. Ik ben ook geen heilig boontje hoor. Tegenwoordig mag niets meer besproken worden zonder dat je gelijk een stempel krijgt.
Daarom ben ik ook geen fan van social media. Alles wordt volledig uit z'n verband gerukt.
Jammer dat je je OP weggehaald hebt.
donderdag 3 mei 2018 om 09:41
Ja dankjewel daarvoor. Ik kan wel iets met de informatie die is gegeven.
Vind het gewoon een beetje jammer van sommige reacties. Schijnbaar wordt mijn verhaal anders opgevat dan hoe ik het bedoeld had.
donderdag 3 mei 2018 om 09:43
De meeste bedoelen het goed maar er zit soms een nare reactie tussen. Gewoon overheen lezen is het beste.
Ik hoop dat je uiteindelijk voor jezelf kan kiezen, sterkte
donderdag 3 mei 2018 om 09:46
Je schreef wel degelijk herhaaldelijk over het NEMEN van een Kind met hem....nietus wellus nietus wellus.......
ik vind het respektloos van je om het Topic te verwijderen, wanneer de antwoorden je niet aanstaan. Tijd voor reflektie en niet meteen beledigt zijn..niemand heeft jou hier aangesproken alsof je een randdebiel bent.
Er werden hele persoonlijke levensverhalen met jou gedeeld, met het doel om jou te helpen. Vind het heel ondankbaar hoe je reageert.
ik vind het respektloos van je om het Topic te verwijderen, wanneer de antwoorden je niet aanstaan. Tijd voor reflektie en niet meteen beledigt zijn..niemand heeft jou hier aangesproken alsof je een randdebiel bent.
Er werden hele persoonlijke levensverhalen met jou gedeeld, met het doel om jou te helpen. Vind het heel ondankbaar hoe je reageert.
donderdag 3 mei 2018 om 09:59
Dat ligt dan aan jou manier van communiceren. Jij bent de zender en jij zendt bepaalde informatie waar de ander het mee moet doen. Dat jij het anders had bedoeld valt voor de ontvanger niet te destilleren uit jou berichten. Als je het anders had bedoeld had je het anders moeten schrijven. Niet de ontvanger de schuld geven van jou (schijnbaar) gebrekkige communicatieve vaardigheden. Als je merkt dat je verkeerd begrepen wordt is het beter om een poging te doen om het anders uit te leggen.
donderdag 3 mei 2018 om 10:06
Nee hoor, iedereen begrijpt jouw verhaal, maar soms willen een paar 'lollige' forummers een 'gevatte' reactie schrijven. Dat heb je altijd op een forum, vrees ik.
Life is short. Eat dessert first.
donderdag 3 mei 2018 om 10:10
Heb genoeg antwoorden gekregen waar ik wel iets mee kan. Mag ook zelf weten of ik wel of niet een topic verwijder heeft niks met respect te maken. Heb verder niemand beledigd hoor.Troela70 schreef: ↑03-05-2018 09:46Je schreef wel degelijk herhaaldelijk over het NEMEN van een Kind met hem....nietus wellus nietus wellus.......
Had helaas iets andere verwachtingen en had misschien sommige informatie niet moeten geven. Vandaar dat ik ervoor kies om het topic te sluiten. Maar ik zal je bovenstaande suggesties meenemen in mijn toekomstige overwegingen. Heeft nu alleen niet mijn prioriteit. Bedankt voor je toevoegende en steunende woorden.
donderdag 3 mei 2018 om 10:14
Heb toch niet gezegd dat het niet aan mijn omschrijving ligt? Kan best zo zijn dat mensen het anders interpreteren. Ik voel alleen niet de behoefte om mijn verhaal aan te passen. En dan mag ik zelf weten wat ik daarmee doe. Ik heb besloten om het te verwijderen. Prima toch. Snap niet wat het probleem is als ik zelf besluit een topic te verwijderen. Heb het toch ook zelf aangemaakt?tarataz schreef: ↑03-05-2018 09:59Dat ligt dan aan jou manier van communiceren. Jij bent de zender en jij zendt bepaalde informatie waar de ander het mee moet doen. Dat jij het anders had bedoeld valt voor de ontvanger niet te destilleren uit jou berichten. Als je het anders had bedoeld had je het anders moeten schrijven. Niet de ontvanger de schuld geven van jou (schijnbaar) gebrekkige communicatieve vaardigheden. Als je merkt dat je verkeerd begrepen wordt is het beter om een poging te doen om het anders uit te leggen.
donderdag 3 mei 2018 om 10:15
Jip vrees het ook. Ik heb daar niet zo de behoefte aan. Zal het de volgende keer wel op een andere manier proberen.doornroosje9 schreef: ↑03-05-2018 10:06Nee hoor, iedereen begrijpt jouw verhaal, maar soms willen een paar 'lollige' forummers een 'gevatte' reactie schrijven. Dat heb je altijd op een forum, vrees ik.
donderdag 3 mei 2018 om 10:15
Ik vind jou vreemd reageren. Eerst een heel relaas over dat ze niet moet denken dat ze hem kan veranderen, dat ze niet zijn moeder is. Wat moet je dan met een zuiper? Niets zeggen omdat zij zijn moeder niet is? Natuurlijk moet ze wel wat zeggen alleen de kans bestaat dat het geen moer gaat helpen. Daarna een heel relaas over of ze nou wel of niet kinderen wil... lees eerst eens het hele topic voordat je wat typt. TO heeft gisteravond meerdere malen gezegd dat ze niet aan kinderen gaat beginnen.Troela70 schreef: ↑03-05-2018 09:46Je schreef wel degelijk herhaaldelijk over het NEMEN van een Kind met hem....nietus wellus nietus wellus.......
Afijn moki, sterkte en kies voor jezelf.
enn wijzigde dit bericht op 03-05-2018 10:19
27.97% gewijzigd
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
donderdag 3 mei 2018 om 10:19
moukie1 schreef: ↑03-05-2018 09:18Misschien moet je iets beter lezen. Heb niks gezegd over ''kinderen nemen''.
Ik zeg alleen dat ik er wel eens over nagedacht heb. Dit is echt nog niet in werking gezet hoor!
Het door jou beschreven beeld/gedachte was dat als je een kind zou krijgen hij misschien vaker thuis zou zijn, daar is dus wel iets mis mee en dat is je gewoon verteld.
Ik hoop dat je aan jezelf gaat werken en hoe dan ook geen kinderen in deze situatie brengt.
donderdag 3 mei 2018 om 10:27
Wat is er dan precies mis met de gedachte dat hij daardoor vaker thuis zal zijn? Dit betekent toch niet direct dat ik van plan ben dit te doen?
Je mag toch ergens over nadenken.... door te denken krijg je geen kinderen.. tenminste dat heb ik geleerd.
Snap niet waarom het nog steeds niet duidelijk is dat ik niet aan kinderen begin. Dit heb ik echt al meerdere malen gezegd in dit topic. Een gedachte is in mijn ogen iets anders dan een daad. En tevens is dit ook meteen wat ik bedoel. Het gaat de hele tijd over kinderen krijgen. Maar mijn insteek is eigenlijk mijn partner te helpen... of onze relatie.
anoniem_368874 wijzigde dit bericht op 03-05-2018 10:30
Reden: toevoeging
Reden: toevoeging
0.91% gewijzigd
donderdag 3 mei 2018 om 10:28
Ja een mens is nou eenmaal krachtig in het maken van illusies.
Bijna allle mensen die hier hebben gereageerd hebben aangegeven dat hij op basis van jouw info teveel drinkt, dat hij jou niet serieus neemt en dat hij tegen jou dus wel nee kan zeggen. Jij hebt aangegeven dat je herhaaldelijk met hem gesproken hebt, dat hij dan beloftes maakt en sorry zegt maar dat er niets verandert. Hoezo verwachtingen? Wellicht is jouw realiteit somberder dan jouw verwachtingen/illusie over jouw leven je doen geloven? Geen idee ik zit niet naast je in een huis. Maar ik merk wel dat jij er niet aan wil, en dat snap ik. Lekker blijven zitten in jouw veilige cocon van hond, huis werk en af en toe zeuren over man. En verder de ogen sluiten past idd goed bij hoe jij het tot nu toe gedaan hebt en bij wat hij van jou nodig heeft. Faciliteren noemt men dit ook wel in de verslavingszorg. Ik snap dat je het allemaal lastig vindt en ik snap dat je door weghalen het idee kunt hebben dat het dan ook 'weg' is. Maar dat is het niet of wel? Door alle reacties besef je pas echt dat hij een probleem zou kunnen hebben of niet? En dat jij er dus ook een hebt. Nogmaals heel veel sterkte en kies voor jezelf niet voor een verslaafde want die zal altijd en rücksichtlos voor zijn verslaving kiezen.
enn wijzigde dit bericht op 03-05-2018 10:38
22.26% gewijzigd
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
donderdag 3 mei 2018 om 10:38
Ik vind deze reactie nu weer erg jammer. Ik probeer een manier te vinden een relatie of een persoon te helpen.Enn schreef: ↑03-05-2018 10:28Ja een mens is nou eenmaal krachtig in het maken van illusies.
Mensen hier hebben bijna allemaal aangegeven dat hij op basis van jouw info teveel drinkt, dat hij jou niet serieus neemt, dat hij tegen jou wel nee kan zeggen. Jij hebt aangegeven dat je herhaaldelijk met hem gesproken hebt, dat hij dan beloftes maakt en sorry zegt maar dat er niets verandert. Hoezo verwachtingen? Wellicht is jouw realiteit somberder dan jouw verwachtingen/illusie over jouw leven je doen geloven? Geen idee ik zit niet naast je in een huis. Maar ik merk wel dat jij er niet aan wil, en dat snap ik. Lekker blijven zitten in jouw veilige cocon van hond, huis werk en af en toe zeuren over man en verder de ogen sluiten past idd goed bij hoe jij het tot nu toe gedaan hebt en bij wat hij van jou nodig heeft. Faciliteren noemt men dit in de verslavingszorg. Ik snap dat je het allemaal lastig vindt en ik snap dat je door weghalen het idee kunt hebben dat het dan ook 'weg' is.
Het is natuurlijk makkelijk om te zeggen dat je bij een persoon weg moet gaan als je zelf niet in die situatie zit.
Ik snap deze reacties dan ook zeker! En zal dat ook absoluut niet ontkennen.
Wellicht heeft iemand dit ooit meegemaakt en weten ze een oplossing die misschien wel werkt. Dat was mijn verwachting.
Er zullen mensen zijn die heel makkelijk ergens van weg kunnen stappen. Zo werkt dat bij mij niet, helaas.
Is ook natuurlijk logisch dat iedereen zo denkt. Dat zou ik wellicht ook allemaal zeggen als buitenstaander.
donderdag 3 mei 2018 om 10:39
Natuurlijk is een gedachte iets anders dan een daad.
Maar er zijn natuurlijk gedachten die je anderen zo vlug en zo stevig mogelijk uit het hoofd wil praten.
Deze gedachte van jou in deze situatie is daar één van.
Ik denk zelf dat jij maar één ding kunt doen om jezelf en misschien ook je partner te helpen. Een hele forse grens trekken en vertrekken. En dan kun je vanuit die positie hopen dat hij inzicht zal krijgen en écht gaat veranderen. En ondertussen niet meer faciliteren en wel werken aan je eigen leven.
Maar er zijn natuurlijk gedachten die je anderen zo vlug en zo stevig mogelijk uit het hoofd wil praten.
Ik denk zelf dat jij maar één ding kunt doen om jezelf en misschien ook je partner te helpen. Een hele forse grens trekken en vertrekken. En dan kun je vanuit die positie hopen dat hij inzicht zal krijgen en écht gaat veranderen. En ondertussen niet meer faciliteren en wel werken aan je eigen leven.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
donderdag 3 mei 2018 om 10:42
Bedankt voor je reactie.feow schreef: ↑03-05-2018 10:39Natuurlijk is een gedachte iets anders dan een daad.
Hier kan ik wat mee!
donderdag 3 mei 2018 om 10:45
Meerdere mensen hebben hier hun verhaal geschreven geen van allen is bij diegene gebleven. Lees die eerst verhalen eerst eens na voordat jij mij van zwart-wit denken beticht. En daarnaast ; Ook jij weet niet wat mijn achtergrond is lijkt me?
Afijn,samen naar de ha gaan en zijn alcoholgebruik bespreken is de start en als het goed is zal de ha doorverwijzen :
https://www.jellinek.nl/informatie-over-alcohol-drugs/
https://ggzinterventie.nl/symptomen-alcoholverslaving/
https://www.samennuchter.nl/?gclid=EAIa ... gIvFfD_BwE
https://www.thehomeclinic.nl/verslaving ... gLUE_D_BwE
Afijn,samen naar de ha gaan en zijn alcoholgebruik bespreken is de start en als het goed is zal de ha doorverwijzen :
donderdag 3 mei 2018 om 10:46
Oh ja? En wat doe je er dan mee? Vertel, wat is nou jouw plan? Eerst op vakantie toch? En dan praten? Ga je naar de ha? En hoe faciliteer jij eigenlijk niet als zijn huis, zijn haard , zijn hond, zijn eten, zijn drinken en zijn slapen door jou geregeld worden?
enn wijzigde dit bericht op 03-05-2018 10:50
35.11% gewijzigd
donderdag 3 mei 2018 om 10:46
Ik vind jou vreemd reageren. Eerst een heel relaas over dat ze niet moet denken dat ze hem kan veranderen, dat ze niet zijn moeder is. Wat moet je dan met een zuiper? Niets zeggen omdat zij zijn moeder niet is? Natuurlijk moet ze wel wat zeggen alleen de kans bestaat dat het geen moer gaat helpen. Daarna een heel relaas over of ze nou wel of niet kinderen wil... lees eerst eens het hele topic voordat je wat typt. TO heeft gisteravond meerdere malen gezegd dat ze niet aan kinderen gaat beginnen.
Goh...je begrijpt helemaal niet wat ik wil zeggen. Waarschijnlijk is het in veel relaties normaal om elkaar dingen te verbieden. Ik kan me zo´n relatie niet voorstellen, omdat ik geloof dat een relatie alleen Maar werkt wanneer er gelijkwaardigheid is. Het gaat niet om een avond in de kroeg, of hij dat mag van haar of niet..Het gaat om Respekt en om begrip voor elkaar. Wie wil er nou een man die zich gedraagt als een kleuter..is in mijn ogen een keus die je maakt.
En het punt is niet of TO aan kinderen gaat beginnen of niet. Dat moet ze helemaal zelf weten. Mijn punt is het gebruiken van het woord NEMEN in betrekking tot kinderen. Blijkbaar is het normaal om er zo over te denken.
Helaas voor velen valt er niets te nemen.
Goh...je begrijpt helemaal niet wat ik wil zeggen. Waarschijnlijk is het in veel relaties normaal om elkaar dingen te verbieden. Ik kan me zo´n relatie niet voorstellen, omdat ik geloof dat een relatie alleen Maar werkt wanneer er gelijkwaardigheid is. Het gaat niet om een avond in de kroeg, of hij dat mag van haar of niet..Het gaat om Respekt en om begrip voor elkaar. Wie wil er nou een man die zich gedraagt als een kleuter..is in mijn ogen een keus die je maakt.
En het punt is niet of TO aan kinderen gaat beginnen of niet. Dat moet ze helemaal zelf weten. Mijn punt is het gebruiken van het woord NEMEN in betrekking tot kinderen. Blijkbaar is het normaal om er zo over te denken.
Helaas voor velen valt er niets te nemen.
donderdag 3 mei 2018 om 10:48
Jij denkt nu dat ik je beticht van zwart-wit denken. Dat is helemaal niet mijn bedoelding.Enn schreef: ↑03-05-2018 10:45Meerdere mensen hebben hier hun verhaal geschreven geen van allen is bij diegene gebleven. Lees die eerst verhalen eerst eens na voordat jij mij van zwart-wit denken beticht. En daarnaast ; Ook jij weet niet wat mijn achtergrond is lijkt me?
Ik zeg alleen dat ik hetzelfde zou doen als buitenstaander ongeacht wat je achtergrond is.
Bedoel er niets verkeerd mee hoor