Koortslip.. help?
vrijdag 4 mei 2018 om 19:08
Hoi allen,
Blijkbaar heb ik sinds een paar dagen een koortslip (nog nooit gehad maar goed). Nu zaten er gisteren en eergisteren korstjes op, maar door het douchen vandaag is er een korstje (die nat werd) af gegaan. Het is best wel een grote plek.. en volgens mij zat er ook vocht in.
Ik heb zinksulfaat zalf gehaald bij de apotheek, wat ik er met regelmaat op doe. Is de koortslip weer besmettelijk nu die voor de tweede keer open is gegaan? Iemand tips ?
Blijkbaar heb ik sinds een paar dagen een koortslip (nog nooit gehad maar goed). Nu zaten er gisteren en eergisteren korstjes op, maar door het douchen vandaag is er een korstje (die nat werd) af gegaan. Het is best wel een grote plek.. en volgens mij zat er ook vocht in.
Ik heb zinksulfaat zalf gehaald bij de apotheek, wat ik er met regelmaat op doe. Is de koortslip weer besmettelijk nu die voor de tweede keer open is gegaan? Iemand tips ?
vrijdag 4 mei 2018 om 19:40
Met vocht is het inderdaad nog besmettelijk.
Ik gebruik altijd:
New Care L-Lysine Cats Claw Tabletten 60TB werkt geweldig. Ook als je een koortslip hebt, een hoge dosis slikken en je bent er sneller vanaf. Ook spuit ik er altijd sterilon op (ontsmet erg goed) prikt een beetje maar werkt super.
Succes.
Ik gebruik altijd:
New Care L-Lysine Cats Claw Tabletten 60TB werkt geweldig. Ook als je een koortslip hebt, een hoge dosis slikken en je bent er sneller vanaf. Ook spuit ik er altijd sterilon op (ontsmet erg goed) prikt een beetje maar werkt super.
Succes.
vrijdag 4 mei 2018 om 21:31
Tip: als je aan je mond hebt gezeten, niet (ik herhaal NIET) in de buurt van welke geslachtsdelen dan ook komen.
En verder zag ik dat de L-Lysine al werd genoemd. Te koop bij bijvoorbeeld wat vroeger De Tuinen was. Flinke dosis van slikken (1000mg)en als je 't vaak hebt, kun je dagelijks een tablet (500mg) nemen om het te voorkomen.
En verder zag ik dat de L-Lysine al werd genoemd. Te koop bij bijvoorbeeld wat vroeger De Tuinen was. Flinke dosis van slikken (1000mg)en als je 't vaak hebt, kun je dagelijks een tablet (500mg) nemen om het te voorkomen.
Hips, hopsakee en pierlala.
vrijdag 4 mei 2018 om 23:09
Sofirax heet die zooi toch?Liefdevoorteckels schreef: ↑04-05-2018 20:18Sorefix gebruik ik sinds een jaar of 2, fantastisch! De tube is voor als je al een koortslip hebt en het potje voor dagelijks gebruik ter voorkoming van een “nieuwe” koortslip. Alleen te koop bij de Etos en de apotheek zover ik weet![]()
vliegveld in München heeft ze ook
Alcohol lost je problemen niet op, maar dat doen melk en water ook niet.
zaterdag 5 mei 2018 om 11:33
Huh? Ik gebruik regelmatig Zovirax maar bij mij valt dat hartstikke mee?daenerys79 schreef: ↑05-05-2018 11:25nee ik heb ook sorefix. zovirax is ook een product tegen een koortslip. maar sorefix is doorzichtig. en Zovirax wit. dus dat blijf je zien als je dat opsmeert, echt, wie dat ooit bedacht heeft....![]()
To: hou er rekening mee dat dit regelmatig terug kan komen nu je je eerste uitbraak hebt gehad. Vooral wanneer je weerstand laag is en bij stress kan het de kop weer op steken. Zoals iemand anders ook al aanhaalde, kijk een beetje uit want het kan zich verplaatsen naar je neus en oog. Vooral dat laatste is erg gevaarlijk (het duikt bij mij om de 5/6 jaar bij mijn rechter oog op) want het virus kan je oog onherstelbaar beschadigen.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.