Vakantie vraag
zondag 6 mei 2018 om 13:41
Hallo,
In de zomervakantie van 14 juli tot/ 23 augustus willen wij een week of max. 2 weken op vakantie. Het liefst naar een land met (grote kans op) warm weer.
Is het haalbaar om last minute een vliegreis voor 3 of 4 personen te boeken + accommodatie of is het verstandig om nu te boeken?
Normaal gaan wij altijd naar Duitsland, ik kijk dan wanneer het weer wat beter wordt/blijft/is
en dan boeken we lastminute. Maar de kinderen willen graag ergens anders heen (10 en 12 jaar oud)
Nog suggesties? Met de auto is ook mogelijk maar dan max. 6-8 uur rijden vanaf Zwolle.
Bedankt
In de zomervakantie van 14 juli tot/ 23 augustus willen wij een week of max. 2 weken op vakantie. Het liefst naar een land met (grote kans op) warm weer.
Is het haalbaar om last minute een vliegreis voor 3 of 4 personen te boeken + accommodatie of is het verstandig om nu te boeken?
Normaal gaan wij altijd naar Duitsland, ik kijk dan wanneer het weer wat beter wordt/blijft/is
Nog suggesties? Met de auto is ook mogelijk maar dan max. 6-8 uur rijden vanaf Zwolle.
Bedankt
zondag 6 mei 2018 om 14:17
Dat bedoel ik ook, voor to is vliegen duurder dan met de auto 4 personen met vliegtuig vervoeren of een auto rit in eigen auto naar midden Frankrijk of zoiets is de auto goedkoper. Alleen of met twee pers inderdaad niet nee.blijfgewoonbianca schreef: ↑06-05-2018 14:11Vliegen duurder ? Als je met een heel gezin gaat ws wel. Maar in je eentje of samen kun je soms beter vliegen.
zondag 6 mei 2018 om 14:21
Meestal zit de transfer erbij bij een pakketreis. Als het logies is reken ik voor bijkomende kosten, eten en zo, 100 euro per dag voor drie personen. Eten moet je thuis ook, en je kunt het ook betaalbaar houden. Al houd ik niet van zuinig aan doen op vakantie.doenja1978 schreef: ↑06-05-2018 14:17https://www.prijsvrij.nl/vakanties/cana ... iew=prices
Al zoekend kom ik dit tegen: https://www.prijsvrij.nl/vakanties/cana ... iew=prices
Voor ons is dit de eerste keer, dus helemaal geen enkele ervaring. Vandaar dat ik misschien domme vragen stel.....
Welke kosten komen hier nog bij (behalve transfer naar locatie en eten etc.)
Of betaal je nog apart voor bagage? (zie hier niet bijstaan alleen handbagage)
Bedankt voor het meedenken.
1 week is dus ook prima.
zondag 6 mei 2018 om 14:27
Nee, bijna nooit. Het is echter wel te doen met handbagage en dan een koffer inchecken met handdoeken, vloeistoffen en andere spullen die niet in de cabine mogen.doenja1978 schreef: ↑06-05-2018 14:25@ Minkedewit, transfer was hier apart. Maar ik kan niks vinden over bagage etc.
Of zit dit er standaard bij?
zondag 6 mei 2018 om 14:27
Als je echt een accomodatie wil zal het last minute wel moeilijk gaan denk ik. Wij gaan wel eens naar frankrijk en dit jaar naar italië en dan gaan we ergens in maart/april boeken. Dan is het al erg lastig om iets te vinden. Ligt er natuurlijk wel aan hoeveel eisen je stelt aan het verblijf. Wij willen bijv. per se zwembad en internet, maar als je ook tevreden bent met een hele simpele camping gaat het misschien makkelijker.
zondag 6 mei 2018 om 14:29
doenja1978 schreef: ↑06-05-2018 14:25@ Minkedewit, transfer was hier apart. Maar ik kan niks vinden over bagage etc.
Of zit dit er standaard bij?
Zie de veelgestelde vragen:
Voordat je de reis inboekt wordt via onze website bij voordelen en inclusief aangegeven hoeveel kilo's aan ruimbagage is inbegrepen bij de vakantie. Staat dit er niet vermeld, betekend het dat u de ruimbagage nog dient bij te boeken.
zondag 6 mei 2018 om 14:31
Vergeet niet de recensies te checken:doenja1978 schreef: ↑06-05-2018 14:17https://www.prijsvrij.nl/vakanties/cana ... iew=prices
Al zoekend kom ik dit tegen: https://www.prijsvrij.nl/vakanties/cana ... iew=prices
Voor ons is dit de eerste keer, dus helemaal geen enkele ervaring. Vandaar dat ik misschien domme vragen stel.....
Welke kosten komen hier nog bij (behalve transfer naar locatie en eten etc.)
Of betaal je nog apart voor bagage? (zie hier niet bijstaan alleen handbagage)
Bedankt voor het meedenken.
1 week is dus ook prima.
https://www.zoover.nl/spanje/gran-canar ... gKUAvD_BwE
zondag 6 mei 2018 om 14:31
doenja1978 schreef: ↑06-05-2018 14:28Sorry, dacht dat ik hier al antwoord op had gegeven maar 1500 euro totaal.
En 1 week is dus ook prima.
Vanaf waar wil je vliegen? Want die site die jij noemt is leuk, maar als je nog helemaal naar Dusseldorf moet, kost dat ook nog wel wat.
zondag 6 mei 2018 om 14:33
Ik vind het bizar dat je denkt met zo’n klein budget, in het hoogseizoen met een gezin iets leuks kan vinden. Heb je dan geen besef van wat vakanties gemiddeld kosten? Of heb kan je de waarde van geld niet inschatten?doenja1978 schreef: ↑06-05-2018 14:28Sorry, dacht dat ik hier al antwoord op had gegeven maar 1500 euro totaal.
En 1 week is dus ook prima.
zondag 6 mei 2018 om 14:35
Dusseldorf en bijv. Eindhoven zijn voor ons prima te doen. Wij hebben nog niet gekozen voor deze reis. En zal dan zoover ook meenemen. Maar omdat iedereen zegt dat het niet te doen is qua budget, vraag ik me dan af wat ik mis als ik bijv. zo'n aanbieding tegenkom.
Wij hebben niet zo'n hoog eisenpakket...misschien is dat het ook wel.
Mooi weer, water/zee/meer/strand en het is al prima.
Ik moet nu weg, maar zal later reageren op de evt. reacties. In elk geval heel erg bedankt zover.
Ik moet nu weg, maar zal later reageren op de evt. reacties. In elk geval heel erg bedankt zover.
zondag 6 mei 2018 om 14:36
zondag 6 mei 2018 om 14:40
doenja1978 schreef: ↑06-05-2018 14:35Dusseldorf en bijv. Eindhoven zijn voor ons prima te doen. Wij hebben nog niet gekozen voor deze reis. En zal dan zoover ook meenemen. Maar omdat iedereen zegt dat het niet te doen is qua budget, vraag ik me dan af wat ik mis als ik bijv. zo'n aanbieding tegenkom.
Je moet meerdere appartementen boeken want met 4 in 1 kamer kan niet. Dat mis je in dit geval dus al.
zondag 6 mei 2018 om 14:42
Dan zeg ik Turkije. Hoewel je, je natuurlijk moet afvragen of je daar uberhaupt heen wil gaan. Maar iets anders kan ik met dit budget niet bedenken.doenja1978 schreef: ↑06-05-2018 14:35Dusseldorf en bijv. Eindhoven zijn voor ons prima te doen. Wij hebben nog niet gekozen voor deze reis. En zal dan zoover ook meenemen. Maar omdat iedereen zegt dat het niet te doen is qua budget, vraag ik me dan af wat ik mis als ik bijv. zo'n aanbieding tegenkom.
zondag 6 mei 2018 om 14:43
Er was er ook een met hoge cijfers. Die hadden geen kakkerlakken gezienWintertime16 schreef: ↑06-05-2018 14:31Vergeet niet de recensies te checken:
https://www.zoover.nl/spanje/gran-canar ... gKUAvD_BwE
zondag 6 mei 2018 om 14:47
Als ik op die site van TO ga zoeken op laagste prijs, dan is Griekenland goedkoper dan Turkije, bijvoorbeeld Corfu en Kos.