Vakantie vraag

06-05-2018 13:41 86 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

In de zomervakantie van 14 juli tot/ 23 augustus willen wij een week of max. 2 weken op vakantie. Het liefst naar een land met (grote kans op) warm weer.
Is het haalbaar om last minute een vliegreis voor 3 of 4 personen te boeken + accommodatie of is het verstandig om nu te boeken?
Normaal gaan wij altijd naar Duitsland, ik kijk dan wanneer het weer wat beter wordt/blijft/is ;-) en dan boeken we lastminute. Maar de kinderen willen graag ergens anders heen (10 en 12 jaar oud)

Nog suggesties? Met de auto is ook mogelijk maar dan max. 6-8 uur rijden vanaf Zwolle.

Bedankt
Ik had een paar maanden geleden een soortgelijke vraag. Afgezien van het budget dan, want 1500 is in het hoogseizoen, vliegen of last minute wel weinig.

Wij hebben besloten geen last minute te doen, de kans is klein dat je echt iets leuks vind.

Voor jullie budget wordt zon zekerheid sowieso wel moeilijk.
63 Euro meer, maar dan zit je lekker in Kreta: https://zon.sunweb.nl/griekenland/kreta ... iew=prices
(ik heb even fictieve geboortedata ingevuld).

Bulgarije is nog goedkoper, maar vind ik niet zo jofel. Je zou ook op expedia kunnen kijken, daar heb ik goede ervaringen mee. Ik zag daar al mogelijkheden ver onder je budget, kijk maar eens naar Gran Canaria. Expedia vergt wel wat doorzettingsvermogen.

Ik hou overigens van Duitsland en van Oostenrijk, maar weersafhankelijkheid is natuurlijk wel een ding daar.
Star² schreef:
06-05-2018 17:30
Ik ga voor het eerst naar Kroatië dit jaar, maar van wat ik al googlend las, is het allang niet zo goedkoop meer.
accomodatie in Istrie is idd niet zo heel goedkoop meer zeker niet in de grote plaatsen maar het leven eromheen is wel heel goedkoop.
Star² schreef:
06-05-2018 17:49
Dan moet je dus iets huren ja. Mijn tickets waren nog geen 500,- en een week accomodatie voor 1000,- kan prima.
tickets voor 500 voor 4 gaat je niet lukken in hoogseizoen denk ik zomaar. En auto huren is niet goedkoop (dat bedoelde ik met huren, anders zit je week in je huisje.. ook zonde)
Als je lid van de anwb bent kun je vaak wat goedkoper een auto huren via sunnycars.

Ik keek ook even naar Malta, maar dat kost in het hoogseizoen ook ongeveer 1000 Euro retour voor 4 personen vliegen en dan moet je ook nog een appartement vinden in zo'n dure week.
poldervrouw schreef:
06-05-2018 19:58
tickets voor 500 voor 4 gaat je niet lukken in hoogseizoen denk ik zomaar. En auto huren is niet goedkoop (dat bedoelde ik met huren, anders zit je week in je huisje.. ook zonde)

Nu niet meer, maar als je boekt op de dag dat ze in de verkoop gaan (februari) lukt dat wel voor het hoogseizoen.
Auto hadden we toen ook vrij goedkoop.
Kijk eens bij vakantiediscounter. Met vliegtuig 8 dagen naar Salou of Blanes voor 342€ pp. En dan heb ik niet eens heel goed gezocht.

Of inderdaad met Solmar oid met de bus. Hebben wij vroeger ook regelmatig gedaan.
Ga met je eigen auto naar Frankrijk.
Voor die prijs is er nog wel huuraccomodaties te vinden. Van een eenvoudige stacaravan tot een ingerichte tent.
Bij Suncamp is er nog wel e.e.a. vrij volgens mij.
Kijk naar regio’s die je aanspreken en dan kun je van daaruit verder kijken.

Domain de Drancourt (noord FR) of Le Fayolan (Bourgogne) zijn niet zo ver weg bijvoorbeeld. Of Val de Bonnal, zie er ook mooi uit.
Domaine de Chalain in de Jura is ook een hele mooie camping, ben ik geweest.

Voor ca. 1.500,00 moet je via onderstaande link voor reis & verblijf toch een eind moeten komen lijkt me.

https://www.suncamp.nl/campsite/search/ ... c&start=18
Love_star schreef:
06-05-2018 17:50
Ik ben erg benieuwd waar je hebt gezeten, wij zijn ook nog aan het zoeken naar een "budget" vakantie
Ik heb je een PB gestuurd, ik hoop dat hij aankomt :) .
Ik ga natuurlijk niet mijn favoriete vakantieadres hier prijsgeven, straks zit heel viva daar :) .
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
mamaonbekend schreef:
06-05-2018 21:09
Ga met je eigen auto naar Frankrijk.
Voor die prijs is er nog wel huuraccomodaties te vinden. Van een eenvoudige stacaravan tot een ingerichte tent.
Bij Suncamp is er nog wel e.e.a. vrij volgens mij.
Kijk naar regio’s die je aanspreken en dan kun je van daaruit verder kijken.

Domain de Drancourt (noord FR) of Le Fayolan (Bourgogne) zijn niet zo ver weg bijvoorbeeld. Of Val de Bonnal, zie er ook mooi uit.
Domaine de Chalain in de Jura is ook een hele mooie camping, ben ik geweest.

Voor ca. 1.500,00 moet je via onderstaande link voor reis & verblijf toch een eind moeten komen lijkt me.

https://www.suncamp.nl/campsite/search/ ... c&start=18
Dit!
AnnA_C schreef:
07-05-2018 10:47
Ik heb je een PB gestuurd, ik hoop dat hij aankomt :) .
Ik ga natuurlijk niet mijn favoriete vakantieadres hier prijsgeven, straks zit heel viva daar :) .
Pb ontvangen.. Dank je wel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven