Uitgerekend 16-30 april 2018

15-08-2017 20:32 697 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit topic is voor iedereen die in de tweede helft van april is uitgerekend en het leuk vind om mee te kletsen!

:heart: = kloppend hartje
:duckie: = goede 20-weken echo
Naam Leeftijd Kindje Uitgerekend Geslacht Bijzonderheden
Egeltje10 25 Eerste 20 april Meisje! :love: Bevallen op 29 maart :heart:
Oleander2017 38 Eerste 20 april Jongen! :love: Bevallen op 13 april :heart:
Esther93 24 Eerste 15 april Meisje! :love: Bevallen op 20 april :heart:
Richelle91 26 Eerste 22 april Meisje! :love: Bevallen op 24 april :heart:
XBarbabella 29 Derde 18 april Jongen! :love: Bevallen op 24 april :heart:
Marijeens25 31 Eerste 25 april Jongen! :love: Bevallen op 27 april :heart:
Squirrel8 24 april Jongen! :love: Bevallen op 30 april :heart:
Lievemas 30 Derde 29 april Meisje! :love: Bevallen op 7 mei :heart:
Waersmaedje1 28 Tweede 18 april Meisje! :duckie:
Moeder1980 36 Zesde 21 april nnb :heart:
Annii87 30 Eerste 22 april nnb :heart:
NinjaToby 30 Eerste 24 april Jongen! :duckie:
Roosje-Mila1980 37 Eerste 30 april Jongen! :duckie:
:hug: Skippybal10, Konijntje999, Selin26, Poeziemauw, Jufje-87 en Evda2016
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:30
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
91.29% gewijzigd
Dag dames. Hier met 40+6 bevallen van een gezond zoontje en ik ben helemaal verliefd. Heftige bevalling ook gehad waarvan de vk aangeeft dat het goed is om daar later nog over te praten. Net als bij jou Richelle, goed dat je erover praat. Hier al te horen gekregrn dat een eventuele volgende op medische indicatie moet. Dus dat is wel erg jammer. Ik vond het nu juist heel fijn dat er niet een heel medisch team continue bovenop zat.

De bevalling kwam zelf op gang en ik vergat überhaupt tijdens het proces dat er iets als medicatie bestaat. Dus ben toch nog wel trots dat ik eigenlijk alles op eigen kracht heb gedaan :) met enorme hulp van vk en manlief.

Heel veel succes gewenst Annii, Roosje ea die nog moeten! Heel herkenbaar dat iedereen op de uitgerekende datum denkt dat het nu wel gaat gebeuren, maar die baby nog lekker in je buik zit. Kan me voorstellen dat je er na 9 dagen wel klaar mee bent!
Gefeliciteerd Squirrel!! Fijn dat hij gezond is!

Wat de bevalling betreft: Ik ben twee keer (last minute) overgedragen aan het ziekenhuis die de bevalling gedaan heeft. Ik mocht nu gelijk naar huis en deze verloskundigepraktijk doen ook de nazorg en dat is heel fijn.
Overigens is er geen heel medisch team hoor. De gynaecoloog zie je alleen als het fout gaat. Bij de eerste bevalling stonden er twee mensen bij, bij de tweede drie (ook een leuke stagiaire).

Geniet van je kleine man!

Hebben jullie eigenlijk geen slapeloze nachten of ben ik de enige geluksvogel met een nachtkind? :-)
Hallo Dames! Hoe gaat het nu met jullie en de babies? Ook Squirrel gefeliciteerd! Ben benieuwd wat er met je bevalling gebeurd is. Fijn dat je mannetje gezond is! Geniet er van!

Zijn er intussen meer dames bevallen?

Hier net op controle geweest bij de verloskundige. Mannetje is groot, maar hoeft geen probleem te zijn als zijn hoofdje goed ligt en ik voldoende weeenkracht heb.

As maandag 41 weken dus dan mag ik langskomen voor 1e strippoging... en heb dan een week de tijd om het op die manier nog natuurlijk op te wekken. Eh, das niet helemaal wat ik in gedachten had....maar misschien zijn beeb en ik gewoon te relaxed en hebben we een zetje nodig... Net nog paar kilometer gewandeld en de kleine schommelt dan weer gezellig mee. Ook maar bitter lemon gekocht maar blijkt dat ik gin tonic moet hebben..... 🙈Allemaal bakerpraatjes volgens de verloskundige, sex zou nog kunnen helpen... we shall see.
Haha Roosje, hopelijk hoef je niet lang meer te wachten. Bij mij kwam het dus net op gang, de dag voordat ik gestript zou worden. Wie weet... ;)

En dat stelt me wel een beetje gerust Bridt. Ik had nu na de bevalling problemen dus wel heel het circus aan mijn bed staan. Geen tijd om dingen uit te leggen en je snapt echt niet wat er gebeurd. Ik was veel te veel bloed verloren. Viel weg en problemen met de placenta. Moet zeggen nu ik weer een dag verder ben, al die drama toch ook weer snel verder wegzakt in mijn herinnering. Dus dames die nog moeten, stoor je niet aan de rare verhalen. De details houd ik ook maar voor mezelf ;) Komt goed :)

Hier ook s nachts lekker wakker hoor. Compleet omgekeerd ritme 😂.
Gelukkig gaat t nu goed squirrel! Hoop dat je snel op een prettige wolk zit!

Hier gisteren gestript, maar nog zonder effect. T voelde voorspoedig volgens de verloskundige en had 2 cm maar ja zegt toch niks. T rommelt wat maar er zet niets door nog. Balen maar ja kan er weinig aan doen behalve wachten...wachten...wachten.
Het wordt weer een lange baby, gewicht kunnen ze niets van zeggen. W'll see!

Geniet van jullie baby's!
Ik kwam hier nog eens stiekem een kijkje nemen en zie dat er intussen al heel wat dames bevallen zijn!! Gefeliciteerd meiden!!
Ik heb wel even stilgestaan bij deze datum, beseffende dat ik ook had kunnen/moeten bevallen rond deze periode , maar goed, intussen is het voor mij in juli en tel ik ook al af naar het moment dat ik ze in men armen mag sluiten ;)

Geniet van jullie kleintjes en nog veel succes voor de dames die nog moeten bevallen!!
Succes Selin! Wat mooi dat je zwanger bent :) geniet ervan en straks van het knuffelen met je kindje :D

Hier nog nieuws van de laatste zwangeren?
Juli begint ook al aardig op te schieten, Selin! En een hele mooie maand om te bevallen weet ik uit ervaring. Zeker verloftechnisch! Geniet ze! Al snap ik ook echt dat je er nu deze maanden even bij stilstaat..

Hier nog altijd zwanger.. :zzz: duurt lang!
Hoi meiden,

Heb hier kort meegeschreven, maar wilde even laten weten dat ik vorige week ben bevallen van een gezonde zoon! De bevalling ging zonder problemen, maar ik vond het qua pijn wel heftig.
Alles gaat goed met ons, onze knapperd drinkt, slaapt en groeit voorbeeldig, hoe gelukkig kun je zijn 😍

Leuk om de andere verhalen te lezen, wat gaat het verschillend bij iedereen! En fijn Selin dat je zwangerschap goed verloopt, nog even wachten en jij bent ook moeder 😀
Gefeliciteerd Selin! Leuk dat je nog even hier komt kijken. En fijn dat je in juli ook moeder wordt :)

Sef gefeliciteerd met je zoon! Wat fijn dat je een gezonde zoon hebt en de bevalling ondanks de pijn goed ging!

Lievemas dan zitten wij nog samen op het wachtbankje...nog heel even volhouden en dan kunnen we ook onze babies vasthouden :)

Vandaag precies 41 weken. Gelukkig begint het wat te rommelen. Gisteren nog heerlijk in de zon gezeten terwijl vriendlief met m'n klimvriendinnen aan de rotswand hing. Wat een superdag.

Vanochtend opgestaan met eerste krampjes in m'n onderbuik (beetje als menstruatie) en wat licht bloedverlies. Hoera eindelijk actie! Zo spannend! Verloskundige stond om 09.30u op de stoep voor controle en eerste strippoging. Kleine is nog superbeweeglijk. Heb 0,5cm ontsluiting, volledig verstreken baarmoedermond en ze kon goed de vliezen loswoelen. Dus het gaat vast ergens deze week gebeuren....nu af en toe een krampje. Het strippen viel me trouwens onwijs mee, beetje ongemakkelijk maar niet pijnlijk.

Vriendlief is daarna naar z'n werk gegaan. Zo ff laten weten dat hier alles nog rustig is.
Succes Roosje!! Ik vind het hier alweer zo lang geleden lijken dat ik zwanger was, terwijl ons mannetje 12 dagen oud is. Er verandert dan zoveel in een kort moment :-)

En lieve mas, jij ook succes met laatste loodjes.
Ik ben gelukkig van het wachtbankje af! Vanmorgen is onze dochter geboren na aan vlotte bevalling.
2 keer strippen heeft hier helaas niets echt in gang gezet, ze had eerder blijkbaar geen zin.. Ze zat ondanks de 41 weken nog onder t smeer, dus had het echt nog wel best :heart:
Ik hoop dat t jou net dat zetje geeft roosje! Wachten duurt lang he.. maar dan straks heerlijk hele dagen knuffelen :flirting:
gefeliciteerd lievemas.

ik stond gisteren avond stom verbaasd naar een apje te kijken..
een vriendin vroeg mij: richelle heb jij deze envelope geschreven
ik beandwoorde met: wat een rot pen he😅

ze vertelde ineens dat ze mijn kaart niet heeft gehad, er zat een andere kaart in😲

heb meteen mijn vriend geappt met de foto want hij begreep er niks van... hij meteen postnl aangeschreven..

er zit nu dus een familie in nl die een kaart heeft met geboorte van linde die ons helemaal niet kennen.. en mijn vriendin heeft een kaart met 3 olifantjes met de naam féline erop die zij helemaal niet kent..
nu heeft mijn vriend een deel van deze kaart op fb gezet en meteen reactie gehad die die kaart herkende, die mensen gaan denk ik net zo reageren als wij hebben gedaan... het wtf momentje

dit heb ik nog nooit mee gemaakt... na een horror bevalling worden zelfs mijn kaartjes verwisselt bij de postnl.. waardoor ik nu extra kosten heb moeten maken om haar als nog een kaartje te sturen
Geeft geen voor oordeel over mensen die je niet kent
Hallo allemaal!
Hier even een kort berichtje dat ook onze zoon Daniel maandagavond 7 mei geboren is.

Werd uiteindelijk een supersnelle thuisbevalling waar vriendlief me voor het allergrootste gedeelte doorheen gecoached heeft.
Plan was om in het ziekenhuis te bevallen maar na 2 uur persweeen opvangen boven de WC wilde ik niet meer in de auto (bleek dat ik al volledige ontsluiting had toen de verloskundige er was) en onze zoon is in no time geboren. Viel me na afloop erg mee maar hij had eerder geboren kunnen zijn als duidelijker was geweest dat ik al zo ver was.

Maken het alle3 heel goed. Wolk van een babyboy van 53 cm en 4350 gram. Vriendlief en de kraamzorg zijn een superteam. Wat is dit mooi om mee te maken zeg, zelfs met die gebroken nachten...;)
Nu lekker genieten en wennen aan het ritme, elkaar en onze nieuwe rol.

Hoop dat met jullie en jullie babies ook alles goed gaat!
Ohh iedereen bevallen nu? Gefeliciteerd allemaal. Ik ben 6 mei bevallen met 42 weken. Helaas hele zware bevalling, maar wat een geluk nu.

Zelfde naam Roosje-mila ;-)
Lievemas en Anni, ook van harte gefeliciteerd! Leuke naam he Anni ;) Was de eerste naam die we bedachten en bleef steeds weer als favoriet.

Hoe gaat het met jullie allemaal? Gewend aan de omschakeling?
We hebben vanaf vandaag een andere kraamzorg. Super! Totaal ander mens maar ze heeft wel goed actie ondernomen. Ons zoontje bleef afvallen. Ze heeft de verloskundige z'n tongriempje laten klieven en ik heb net aan de dubbele borstkolf gezeten. Kwam meteen bij de eerste keer 110 ml uit. Zo blij dat we ons mannetje nu weer op gewicht kunnen krijgen :)
Wat betreft de borstvoeding mag ik meer op verzoek en minder op schema aanleggen. Gelukkig! Vind het wel spannend omdat ik niet precies weet hoeveel hij drinkt maar hij bleef maar smakken tussendoor omdat hij dus nog dorst had. We gaan hem nu weer lekker volstoppen met melk :)
Heel goed! Hier voed ik ook op verzoek en zeker de eerste weken zou ik je kind volgen in zijn behoefte. Daarna komen de schemaatjes wel wat meer qua voedingen. Ik heb nu soms 11 voedingen op een dag en blijkbaar heeft hij gewoon veel honger.

Overigens mag hij er twee weken over doen om weer op zijn geboortegewicht te komen. Dus hij heeft ook nog even!

En gefeliciteerd natuurlijk!! Mooie naam ook! Ook voor Anni :-)
Hoe gaat het met iedereen?
Ik ben benieuwd!

Onze Romee doet het erg goed. Is een tevreden kindje dat erg goed drinkt (flesvoeding). Ze slaapt inmiddels meerdere nachten door, met als toppunt zaterdag op zondag bijna 8 uur tussen de voedingen. Ik schrok ervan toen ik wakker werd. Ze is inmiddels ook flink aangekomen en weegt alweer bijna 4600 gram o_o
hier vandaag weer middagje ziekenhuis gehad..
ons meisje doet het daarin tegen prima alleen nachten doorslapen zit er echt nog niet in ze drinkt nu 110 met de fles(duitse voeding)
ze was in 1 week tijd 120 gram aangekomen.

vandaag extra afspraak gehad vanwege de pijn, goh hoe kon het ook anders.. 4 hechtingen totaal en zwaar ontstoken, achja er zal ook eens iets wel normaal verlopen pfff het zit niet mee.
Zo.. lekker druk hier. En heel herkenbaar Roosje. Hier viel zoontje ook erg af omdat de borstvoeding niet liep. Dat is intussen een beetje op de rit en nu is het tijd om hem lekker veel melk te geven. Schema's werken hier ook niet, meneer meldt zich al eerder. Vannacht heeft ie wel 1 keer 5 uur doorgeslapen. Heeeerlijk.

8 uur Esther, dan heb je eindelijk een echte nacht kunnen slapen!

En vervelend Richelle. Het zit je niet mee. Bij mij zijn de hechtingen opgelost.
Acht uur!? Wow. Daar reken ik het komende halfjaar niet op hoor. Dat zijn ook meer de uitzonderingen dan regels bij de kleintjes :-).

Maar geeft ook niet, de lange nachten horen er ook wel een beetje bij. En op een dag kan ik weer doorslapen. Ooit.

:-)
Ja had dit ook niet verwacht vooraf dus vind het nog steeds bizar.. maar goed om te horen dat het goed gaat met jullie en de kleine.

Vervelend Richelle dat het niet helemaal lekker gaat met jezelf. Hopelijk ben je er snel weer bovenop!!
hoe gaat t hier inmiddels met jullie...

willen de wandelingetjes een beetje lukken.

ik las tot mijn verbazing net dat ik voor linde een id kaart had aan moeten vragen... ik wist dat niet dat dat voor babys ook direct al geld, heeft mij ook niemand vertelt...
wie van jullie wist dit ook niet of heeft dat inmiddels al gedaan, en hoe gaat dat in zijn werking dan?
ID kaart is alleen nodig als je naar het buitenland gaat bijv op vakantie, anders nog niet hoor.
Werkt net als voor jezelf.. pasfoto nodig, kosten zijn verschillend per gemeente, is 5 jaar geldig (ipv 10 als voor ons).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven