Ben ik dan echt zo wereldvreemd?

07-05-2018 21:49 55 berichten
Ik heb in het verleden meerdere discussies gehad met vriendinnen over wel/niet wat geven aan zwervers, al dan niet op vakantie. Over omgaan met ongeziene en on afgerekende boodschappen. De conclusie was steeds hetzelfde; jij bent gek!

Nu ook weer; ik had vorige week iets besteld bij de zaak waar ik altijd bestel; zo'n 2/3 keer per jaar voor gemiddeld 12/15 euro. De bestelling klopte maar er zat een friet stoofvlees extra bij, onbesteld en onbetaald. Dus ik bel ze op, leg het uit en geef aan dat ik die 2.75 graag betaal bij de volgende bestelling. De een na de ander verklaarde mij voor gek.

Hun fout! Moeten ze maar beter opletten! Mooi meegenomen! Jij bent gek om daarover te bellen!

Op de vraag hoe ze zouden reageren als ze betaald hadden voor iets wat niet bij de bestelling geleverd was waren de antwoorden ook unaniem; wat van zeggen natuurlijk!
Ik begrijp dat niet zo goed. Mijn motto is ieder het zijne en wat u niet wilt dat u geschiedt..
Ben ik dan echt zo wereldvreemd?
Alle reacties Link kopieren
Ja. En nu?
Nee. Volgens mij ben jij heel lief.
Wereldvreemd, geen idee. Maar vreemd ben je wel als je dolgraag voor iets wil betalen wat je niet besteld hebt. Je hebt daar toch niet om gevraagd. En natuurlijk wil niet je betalen als je niet hebt gekregen wat je wel hebt besteld.
Ik had het idd niet gemeld, daarentegen loop ik ook niet gauw te zeiken als er iets mist bij de bestelling. Dan baal ik even en ga ik weer verder met mijn leven.
Je had het niet besteld dus waarom je het zou willen betalen is mij echt een raadsel.
Nee zeker niet.
Je bent gewoon eerlijk en lief.
Ik had precies hetzelfde gedaan.
Als ik te veel geld terug krijg zeg ik daar ook wat van.
En wat een ander daarvan vindt zal me een rotzorg zijn.

Ik vind jouw vrienden niet erg sympathiek dat ze zo oordelen over jou.
Eerlijkheid duurt het langst :high5:
anoniem_20949 wijzigde dit bericht op 07-05-2018 21:54
1.34% gewijzigd
nee hoor, ik meld het eigenlijk ook altijd. misschien niet zo extreem als jij dat ik later terugbel. Maar ik controleer de rekening ter plekken, en wanneer deze niet klopt (ten voor- of ten nadelen van mij) dan meld ik dit.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Tja, ik denk hetzelfde als jouw vriendinnen.. Je gaat toch niet betalen voor iets wat je niet hebt besteld??

Vind het best vreemd eerlijk gezegd :)
anoniem_186668 wijzigde dit bericht op 07-05-2018 21:54
10.30% gewijzigd
Als ik het ter plekke merk geef ik het wel aan. Als ik het thuis pas merk niet meer, ook al was het in mijn nadeel. Joh, dingen gebeuren, de ene keer heb je geluk doordat je extra terug kreeg, de andere keer heb je teveel betaald. Boeien.
En idd, je had het niet eens besteld, dus dan is het helemaal 'n no brainer.
Als ik ontdek dat een cassiere iets niet aangeslagen heeft, dan ga ik terug. Als ik dan twee keer moet zeggen dat ik wil betalen, maar ze gelooft me nog steeds niet (en dat gebeurt wel eens), dan heb ik er geen problemen meer mee, maar in alle andere gevallen zou ik niet van eten/drinken/diensten kunnen genieten als ik niet ervoor betaald heb wat ik zou moeten.
On nee hoor, doe ik ook. Zelfs een keer bij een heel grote keten. Ik had een zelfscan-kassa gebruikt en twee keer iets goedkoops gescand en dus niet het iets duurdere product.

Ik belde daarover op en later werd ik terug gebeld dat ik het verschil mocht houden want daar hadden ze geen procedure voor.
Ik ben ook zo. Laatst zat ik in de bus en deed dat incheck apoaraat het niet bij binnenkomst. Tijdens de rit sprong hij weer aan. Ik had " gratis" kunnen reizen, maar heb toch maar mijn pas langs de scanner gehaald. De buschauffeur werkt er hard genoeg voor en ik ben bang voor slechte karma :proud:
anoniem_361511 wijzigde dit bericht op 07-05-2018 21:57
0.67% gewijzigd
Nou heb ik trouwens ook trek in een vette bek... (6) :proud:

Ana isabel: :proud: inderdaad!
Ik weet niet of ik ze er echt om zou gaan bellen, maar ik zou me sowieso wel schuldig voelen als ik er niks van had gezegd.
Maar goed ik voel me al bijna schuldig als ik een vlieg doodsla.. :proud:
anoniem_20949 wijzigde dit bericht op 07-05-2018 21:59
64.90% gewijzigd
redbulletje schreef:
07-05-2018 21:54
Als ik het ter plekke merk geef ik het wel aan. Als ik het thuis pas merk niet meer, ook al was het in mijn nadeel. Joh, dingen gebeuren, de ene keer heb je geluk doordat je extra terug kreeg, de andere keer heb je teveel betaald. Boeien.
Aaah dit is je zachte kant :heart:
phoebe24 schreef:
07-05-2018 21:56
Nou heb ik trouwens ook trek in een vette bek... (6) :proud:
Ik ook! Proef dat frietje stoofvlees al, mjammm
Ana_Isabel2 schreef:
07-05-2018 21:56
Aaah dit is je zachte kant :heart:
Meer mijn onverschillige kant vrees ik ;-D
ywtje schreef:
07-05-2018 21:58
Ik ook! Proef dat frietje stoofvlees al, mjammm
:rofl: doe mij maar een frietje met en een.... kwekkeboomkroketje of een kaassoufflee ;-D
In mijn wereld is dat niet vreemd.
The attitude of others towards you is the reflection of their state of mind.
Ik ben precies zo, dus ik vind je niet wereldvreemd. Ik neem aan dat je het ook met smaak hebt opgegeten? Ik vind het logisch om ervoor te betalen; iemand heeft er werk voor verricht, er zitten grondstoffen in. Het zou nog wat anders zijn als ik iets had gekregen wat ik echt niet zou lusten. Dan zou ik waarschijnlijk wel even gebeld hebben om het te melden dat het verkeerd is gegaan, ook omdat ik het vervelend zou vinden dat een ander het niet zou krijgen, die het wel heeft besteld.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
redbulletje schreef:
07-05-2018 22:00
Meer mijn onverschillige kant vrees ik ;-D
:rofl:

Nee! Dat weiger ik te geloven!
Dat dus, ik heb het lekker opgegeten. Als het iets anders was wat ik niet lustte en weggegooid had was het mss nog wat anders.

Reactie op Belle73, sorry
anoniem_361106 wijzigde dit bericht op 07-05-2018 22:12
10.00% gewijzigd
phoebe24 schreef:
07-05-2018 21:53
Nee zeker niet.
Je bent gewoon eerlijk en lief.
Ik had precies hetzelfde gedaan.
Als ik te veel geld terug krijg zeg ik daar ook wat van.
En wat een ander daarvan vindt zal me een rotzorg zijn.

Ik vind jouw vrienden niet erg sympathiek dat ze zo oordelen over jou.
Eerlijkheid duurt het langst :high5:
Helemaal mee eens.
Ik liep vandaag naar buiten met een onbetaalde pallet cola onderin mijn karretje.
Ben terug de supermarkt in gegaan met mijn dochtertjes om het alsnog te betalen. Moest weer opnieuw wachten bij kassa en caissiere was geërgerd door deze zet wat extra tijd voor haar betekende. Verbaasd zei ik: "Ja, maar ik had ook naar huis kunnen gaan, maar dat is ook niet eerlijk". Toen rekende ze het toch nog af met een zucht. Ik had het net zo goed kunnen jatten dus, had haar geen flikker uitgemaakt geloof ik, maar ik voelde me wel beter dat ik het nog ging betalen.

Jouw OP doet me een beetje denken aan dat topic over altruïstische daden van je medemens (weet je nog?).
Je lijkt me een prettige persoonlijkheid die eerlijkheid hoog in het vaandel heeft staan. Dat is alleen maar fijn, toch?
vrouwjagersma schreef:
07-05-2018 21:55
Als ik ontdek dat een cassiere iets niet aangeslagen heeft, dan ga ik terug. Als ik dan twee keer moet zeggen dat ik wil betalen, maar ze gelooft me nog steeds niet (en dat gebeurt wel eens), dan heb ik er geen problemen meer mee, maar in alle andere gevallen zou ik niet van eten/drinken/diensten kunnen genieten als ik niet ervoor betaald heb wat ik zou moeten.
Ja, dat is soms grappig!
Dan is er iets misgegaan maar je kunt ze niet overtuigen. Dan pak ik inderdaad op een gegeven moment mijn winst.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven