Gratis koffie

06-05-2018 19:09 120 berichten
Hoi

Ik drink nu al ruim een jaar gratis koffie. Ga naar supermarkten. 1 keer als ik opsta meteen. Dan rond de middag en een keer begin avond. 3 koffie per dag. Dat scheelt best veel geld. Doen meer mensen dit?
Alle reacties Link kopieren
Lady*Voldemort schreef:
07-05-2018 10:53
Oh is dat zo? Dat ze daar dan ook eens een gratis drankhoekje inrichten zeg.
:proud:
Damned if I don’t
Ik drink liever m'n eigen koffie dan dat ik naar de supermarkt moet lopen, m'n ochtenden zijn al gehaast genoeg
Heb één keer koffie in de supermarkt gepakt. Toen was m'n koffiezetapparaat stuk gegaan. Op zondagochtend. En ik woon in een dorp, dus geen vervanging te krijgen. De koffie was erg vies. Het hielp wel om wakkerder te worden. Maar als ik het enigszins kan voorkomen, nooit meer :mrgreen:
The owls are not what they seem
Misschien kan je in die supermarkt gaan werken. Krijg je betaald terwijl je gratis koffie kan drinken. Win win!
Joh, waarom zou je daar stoppen?
Je kunt ook je verwarming in de winter uitdraaien en hele dagen in de Albert Heijn rondlummelen. Perfecte temperatuur. Ik denk dat dat op maandbasis nog veel meer geld bespaart.
Of gewoon een baan nemen. Daar is vrijwel altijd gratis koffie. En warmte of koelte, afhankelijk van het seizoen. En je krijgt er ook nog voor betaald, ook.
-jolijn- schreef:
07-05-2018 16:35
Joh, waarom zou je daar stoppen?
Je kunt ook je verwarming in de winter uitdraaien en hele dagen in de Albert Heijn rondlummelen. Perfecte temperatuur. Ik denk dat dat op maandbasis nog veel meer geld bespaart.
Of gewoon een baan nemen. Daar is vrijwel altijd gratis koffie. En warmte of koelte, afhankelijk van het seizoen. En je krijgt er ook nog voor betaald, ook.
Dan zou ik niet voor de AH kiezen, maar voor de openbare bibliotheek.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
gizzmo-returns schreef:
06-05-2018 19:32
Je kan ook thee nemen :idee:

Jij maakt het helemaal mooi, dat kost thuis echt 4 cent ofzo :proud:
Nowadays people know the price of everything and the value of nothing.
Ze hebben ook vaak gratis eten bij Appie, blokjes kaas en italiaanse borrelhapjes en nieuwe morasnacks en zo. Dan kun je meteen ontbijten ook.
Lady*Voldemort schreef:
07-05-2018 17:17
Ze hebben ook vaak gratis eten bij Appie, blokjes kaas en italiaanse borrelhapjes en nieuwe morasnacks en zo. Dan kun je meteen ontbijten ook.

Afbeelding
Hier liggen hele krentenbroden, eierkoeken, gebak, stroopwafels, cake bij de koffie.

https://www.youtube.com/watch?v=7eR0DyDg7wQ
Hilarisch topic! In mijn zeer armoedige studententijd (waarin ik elk dubbeltje moest omdraaien) ging ik vaak koffie halen bij de Appie tijdens de tussenuren. Ik dronk het wel in de supermarkt op en kocht vaak ook wel iets te eten, dus uiteindelijk bespaarde ik niet echt. Was zelfde 'kwaliteit' als de automaatkoffie en gratis. Nu drink ik het liever thuis.
Als je elke dag wat boodschappen haalt en dan een kopje koffie neemt, prima. Elke dag 3x de winkel in voor koffie en zonder wat te kopen de winkel uitlopen vind ik aso.
Hier staat vaak wat te eten bij koffie-automaat, ook een tafel met stoelen en de krant. Er zitten altijd wel een groep bejaarden gezellig....

Op de markt mag je trouwens ook vaak fruit proeven, kan je dat ook besparen. ;-D

En diverse supermarkten hebben vaak dingen te proeven (van brood/vlees/fruit/kaas/chocolade etc); Marqt, Ekoplaza enzo.
Wel graag wat kopen, anders is het niet zo netjes.
tonkje schreef:
06-05-2018 19:29
Bij 'mijn' Albert Heijn staan er zelfs een tafel en stoelen. Er liggen nog net geen tijdschriften of kranten bij.
Die tijdschriften liggen er wel bij de Emté hier.
Nee joh dat lijkt me echt niks en lijkt op diefstal. Ben je er echt nooit op aan gesproken?

Wel was ik een tijd geleden gaan winkelen en lunchen met een vriendin. We hadden veel om bij te kletsen en er kwam nog meer toen we aan het praten waren in de EMTE onze laatste stop.
We hadden een handscanner. Goed wij kletsen dus even een kopje thee erbij en gaan zitten. Kopje was op en we bleven aan de praat plotseling flink gepiep naast ons. Wij gek opkijken bleek het de handscanner te zijn. Een medewerkster vertelde ons dat die piepte als er een uur lang geen activiteit was.
Ow oeps. Wij handscanner aangetikt zodat dat ding wist dat we er nog waren. Verdomd raakte weer aan de praat en een uur later piepte die gewoon weer. Haha nou het ging ons helemaal niet om dat gratis bakje thee (we waren zo aan het kletsen dat we maar 1 bakje thee per persoon hadden) we gaan zo vaak samen ergens wat drinken. Achteraf gezien hadden we beter toch wat langer kunnen blijven zitten bij de lunchroom.
We zijn toen wel snel verder gegaan met boodschappen doen en afrekenen.

Overigens staan hier dus stoelen, een tafel, kranten en tijdschriften. Verder neem ik nooit wat maar mijn man soms wel, ach nou ja staat er niet voor niets en we doen er toch wel onze boodschappen.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
IBIopviva schreef:
08-05-2018 15:55
We hadden een handscanner. Goed wij kletsen dus even een kopje thee erbij en gaan zitten. Kopje was op en we bleven aan de praat plotseling flink gepiep naast ons. Wij gek opkijken bleek het de handscanner te zijn. Een medewerkster vertelde ons dat die piepte als er een uur lang geen activiteit was.
Ow oeps. Wij handscanner aangetikt zodat dat ding wist dat we er nog waren. Verdomd raakte weer aan de praat en een uur later piepte die gewoon weer... Achteraf gezien hadden we beter toch wat langer kunnen blijven zitten bij de lunchroom.
Wauw
Koffielepel schreef:
08-05-2018 16:02
Wauw
Och nou ja het was erg rustig zaten niemand in de weg. Tijd vloog voorbij voor ons.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Dit hoort thuis bij de gierige acties topic.
Als je een kennis was van mij, zou ik je daar ook op aanspreken of zelfs een pak koffie voor je halen. Ik vind dit ronduit schaamteloos...
Simitçi schreef:
06-05-2018 20:16
Niet meer sinds ik daar de buurvrouw zag bukken en spreiden .
:lightbulb: ik vond het al zo’n bijzonder topic
IBIopviva schreef:
08-05-2018 16:07
Och nou ja het was erg rustig zaten niemand in de weg. Tijd vloog voorbij voor ons.
Joh laat toch.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven