Dreumes topic

04-02-2018 14:35 3001 berichten
Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen.. :biggrin:

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:

- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes

Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen ;) Dus als jou kleine nog niet loopt maak je dan niet druk :winkie:

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Lavendel_12 schreef:
08-05-2018 11:08
Beterschap snowgirl, niet fijn met dit weer. Hopelijk lun je het een beetje koel houden in huis.

We zitten nu weer beetje in ons ritme en merk meteen dat de kleine alweer minder jengelig is dan afgelopen weekend. Vanmorgen het badje opgezet, dus daar kan ze vanmiddag lekker in spetteren.

De buurjongen vroeg of ze van het weekend van de trap was gevallen. Dat hadden de buren schijnbaar gehoord :-$
Dat lukt gelukkig best goed! We hebben pas een nieuw huis en kwamen van een bloedheet appartement dus alles is al beter!
Beterschap snowgirl!

Ik wilde serieus net vragen of jullie kids ook altijd zo bont en blauw zijn. Elsa loopt nog niet dus haar knieën hebben veel te voorduren met kruipen en overal op klimmen is haar grootste hobby. Niet heel raar dat het zo blauw is dus. Met dit weer heeft ze een lange dunne legging of een 3/4 broek aan, korte broek doen we wel als ze goed kan lopen

Grappig dat sommige kinderen niet zo van vies worden houden, Elsa vindt het heerlijk om te smeren :-D
Hier ook 1 met voortdurend korstjes op haar knieën, en blauwe plekken. En zand in haar kleren, en pindakaas in haar haar, en snot op haar wang. Ik laat het maar gewoon zitten, ze vermaakt zich goed en ik stoor me niet aan viezigheid :).

Hier de babykriebels al omgezet in actie: bijna met verlof voor nr 2 (hiep!), ze schelen straks een maand of 20. En ik zou graag nog een derde willen (met wat meer tijd er tussen), man twijfelt nog, dus we hebben afgesproken dat we het daar pas over gaan hebben als nr 2 ongeveer een jaar is :) en daar houden we ons netjes aan.
Mijn zoon zit ook altijd onder. Geeft niet , maak het wel schoon als hij klaar ermee is. (Wat het ook is) want anders zit echt alles onder haha.

Geen kapotte knietjes tot zover, maar hij loopt en rent ook al goed. En ik doe de tuinkussens op de stoelen, anders worden zn knietjes wel schaal als hij erop klimt.
Wel regelmatig een bult op zn hoofd, omdat hij wel vaak ergens tegen aan stoot in zn enthousiasme.
Hier ook blauwe plekken en vies. Gisteren haalde ik haar op van het KDV. Ze rook gewoon naar buiten. Plakkerig van de zonnebrandcreme en overal zand. Ik kan daar zo intens gelukkig van worden :love: Heerlijk dat het weer mooi weer is en dat we veel naar buiten kunnen.
Ja, ik word daar ook intens gelukkig van..
Oudste is 5 en zit nog steeds constant onder de blauwe plekken overigens ;-)
Hij heeft vanmorgen 4 uur geslapen. Normaal slaapt hij s'middags nog wel even, maar niet zo lang uiteraard.

Hier ook vaak blauwe en kapotte knieën. Laatst had hij een emmertje zand zo over zijn hoofd gekieperd dus ook vaak een jongen die lekker vies is.
Mijn oudste zit ook altijd onder de blauwe plekken en korstjes. En alle spijkerbroeken missen de kniën inmiddels, maar dat schijnt hip te zijn ;-)

De jongste echter roept de hele dag “bah”. Die haalt zelf al de doekjes als er ergens een al dan niet bestaande vlek zit. Nu al smetvrees denk ik....
Nellie & Cezar, wat vind ik dat toch een k$#programma...

Maar Puk zit er elke keer als we er per ongeluk langs zappen gefasineerd te kijken, dus ik zap dan ook weer niet weg... (er is op dat tijdstip ook niks anders om naar toe te zappen).
Maartje2016 schreef:
08-05-2018 16:44
Nellie & Cezar, wat vind ik dat toch een k$#programma...

Maar Puk zit er elke keer als we er per ongeluk langs zappen gefasineerd te kijken, dus ik zap dan ook weer niet weg... (er is op dat tijdstip ook niks anders om naar toe te zappen).

Nu heb ik dat stomme liedje in mijn hoofd!!!!
Beide dames vinden het hier super leuk om vies te worden. Gisteren waren ze zichzelf en elkaar onder het zand aan het kieperen, net als ze in bad altijd doen :heart:

De dames ziten door zand, water, zonnebrand en warmte wel weer onder de eczeem, dus toch maar weer aan de hormoonzalf.
Onze kleine brokkenpiloot heeft geschaafde knieën, 2 bulten op zijn hoofd en zijn schenen variëren van geel/groen naar blauw :facepalm:

Hij kan prima lopen hoor, maar wil overal dwars doorheen. En ik kan hem nog geen 5 minuten schoon houden :proud:

Gek genoeg huilt hij niet echt als hij zichzelf pijn doet. Als hij iets niet mag daarentegen.... Standje luchtalarm :hihi:
obelix84 schreef:
08-05-2018 15:11
Ja, ik word daar ook intens gelukkig van..
Oudste is 5 en zit nog steeds constant onder de blauwe plekken overigens ;-)
Ik met mijn 27 ook haha. Ik ben zo'n kluns en dat lijkt momenteel nog erfelijk.

Zoon had vandaag ook weer zand in zijn haar en zonnebrandsnoet. Hij had heel de dag niet geslapen en viel net pas om 8 uur in slaap. Gelukkig nu twee dagen thuis.
Hier kwam dreumes gister met een iPhone aanlopen, terwijl ik op een kleedje in de speeltuin zat :-$ Hij liep telkens naar een vader op een bankje om te kletsen en toen die vader naar zijn kinderen moest rennen (omdat er eentje met een klap uit een klimrek viel) zag dreumes zijn kans schoon en pakte de telefoon van het bankje o_o

Ik ben trouwens aan het kijken voor een speelkeuken. Dreumes is pas over een paar maanden jarig maar we denken er over om het cadeau vervroegd te geven. Hij is al veel aan het 'koken' en het is het eerste waar hij naar toe rent als we bij anderen zijn.

Hebben jullie al een speelkeuken? :)
Hahaha telefoons pikken is mijn zoon goed in, maar dan wil hij het weer graag teruggeven en is hij helemaal trots.

Ik heb geen speelkeuken maar een werkbank in de keuken staan. Eerst stond hij daar aan te spelen als ik aan het koken was. Maar meneer wil alles zien. Hij pakt een (kinder)stoel, sleept hem mee naar de keuken en gaat er op staan. Aan het aanrecht dus. Daar krijgt hij een pan en een pollepel en soms wat walnoten, of iets dergelijks en gaat hij roeren. En met nog een pan, doet hjj ze van de ene pan in de andere.

Maar ik wil dus ook een keukentje voor hem, zodat hij hetzelfde als mama kan doen!
Voor wie inspiratie zoekt :)

Ikea:
Afbeelding

Janod:
Afbeelding

Lidl:
Afbeelding

ADO:
Afbeelding

Plan Toys:
Afbeelding

Legler Bamboo:
Afbeelding

Lux:
Afbeelding

Simply for Kids:
Afbeelding
Hahahaha die keuken van Lux is groter dan mijn eigen keuken joh, ik zou zo ruilen :D. Hier is nog geen keuken, en die komt er ook nog niet, want we hebben een relatief klein huis en ik wil geen grote dingen bij in de woonkamer hebben (en de slaapkamers zijn helemaal mini, dus dat is ook geen optie). Zodra we een groter huis hebben (plan is over een jaar of 1,5 - 2) kijk ik wel of het nog relevant is. Vast wel, met dan een peuter/kleuter en een dreumes in huis :).
Wij hebben die van de Ikea en die heb ik gepimpt. Kinderen spelen er al sinds hun eerste verjaardag heel veel mee. Heb ook veel accessoires in de vorm van snijfruit enzo.
Wij hebben ook die van ikea staan.. Incl pannetjes, gardes, snijgroentes etc.. Was en is wel n grote hit.
Wij hebben de keuken van ikea, in december gehaald, toen was die 20 euro goedkoper :-D

Hij zit nog wel nog steeds in de doos :$ , ik wil hem eigenlijk nog pimpen en we hebben door die stomme box in de kamer geen plaats...

Hij speelt wel al met de pannen (de speelgoedpannen binnen, de kringlooppannen buiten), spatels, bakjes, groente en fruit.
Wij hebben ook die van Ikea en dreumes heeft hem zelf gepimpt (in een onbewaakt moment toen ze kleurpotloden te pakken had :lol: )
Ze speelt er tot nu toe nog niet heel veel mee. Maar voor haar verjaardag krijgt ze van dat plasticfruit en ander spul om mee te spelen in haar keuken, wie weet vindt ze het dan leuker. Voor nu is het vooral leuk om de kastjes open en dicht te doen...
sneeuwball schreef:
09-05-2018 08:12
Hahaha telefoons pikken is mijn zoon goed in, maar dan wil hij het weer graag teruggeven en is hij helemaal trots.

Ik heb geen speelkeuken maar een werkbank in de keuken staan. Eerst stond hij daar aan te spelen als ik aan het koken was. Maar meneer wil alles zien. Hij pakt een (kinder)stoel, sleept hem mee naar de keuken en gaat er op staan. Aan het aanrecht dus. Daar krijgt hij een pan en een pollepel en soms wat walnoten, of iets dergelijks en gaat hij roeren. En met nog een pan, doet hjj ze van de ene pan in de andere.

Maar ik wil dus ook een keukentje voor hem, zodat hij hetzelfde als mama kan doen!

:biggrin: Hier zet dreumes het op t rennen als hij gevraagd wordt om de telefoon terug te geven.

Ik had dreumes ook graag aan het aanrecht maar zijn reikwijdte wordt te groot. Hij had zijn vingers al in de broodtoaster gestoken en kan de kraan bedienen. Maar ondanks dat hij zo lang is weet hij nog niet dat dat niet de bedoeling is :-|
Hier (nog) geen keuken, maar wel heel veel auto's en veel spul van toet toet auto's waar heel veel mee gespeeld wordt net als zijn loopauto en fiets.
Over maand is hij 2 en volgens mij krijgt hij van opa en oma een keukentje.
Zijn opa heeft overigens ook een mega krijtbord voor hem gemaakt. Paste bijna niet in zijn kamer em nog presteert hij het om op de muur te tekenen.

Hij is overigens een uur wakker en zit nu al onder de sinaasappel en ontbijtkoek.
BahcoBarbie schreef:
09-05-2018 08:57
:biggrin: Hier zet dreumes het op t rennen als hij gevraagd wordt om de telefoon terug te geven.

Ik had dreumes ook graag aan het aanrecht maar zijn reikwijdte wordt te groot. Hij had zijn vingers al in de broodtoaster gestoken en kan de kraan bedienen. Maar ondanks dat hij zo lang is weet hij nog niet dat dat niet de bedoeling is :-|
Wij zetten hem tegenwoordig in de ikeastoel met blad, een snijplank, een stuk groente of fruit en een plastic mes. Dan heeft Puk helemaal het gevoel dat hij aan het helpen is, en hoef ik mijn aanrecht niet te bewaken.
Keukentje is hier ren groot succes! We hebben een kleintje via mp incl pannetjes, bestek etc voor €8,- gekocht. Sinds die in huis staat speelt dreumes er dagelijks mee, heel schattig om te zien als ze daar staat te roeren in de pan en met haar theepot als een handtasje het hele huis doorgaat. :love:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven