Dreumes topic
zondag 4 februari 2018 om 14:35
Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen..
Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:
- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes
Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen
Dus als jou kleine nog niet loopt maak je dan niet druk
Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:
- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes
Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen
maandag 7 mei 2018 om 19:19
Oh mijn man heeft helemaal geen slechte smaak hoor, maar wel een hele dure. En dat vind ik echt zonde van het geld, want ik heb een klein dabbertje. Kleren blijven nog geen 10 minuten schoon. En ik shop heel graag voor onze dreumes, dus die heeft altijd meer dan genoeg. Ik geef ook niks om merkkleding, maar shop veel online en dan staat het erbij natuurlijk.
@rammelende eierstokken
Ik ben gewoon de zwangerschapsvitamines met foliumzuur blijven slikken na de bevalling en geen anticonceptie. 15 maanden later nog steeds niet ongesteld, helaas. En ook nog geen ovulatie, die gebruik ik nu een maand of 3. Het is best een reële optie dat het niet gaat lukken om weer zwanger te raken voor de (leeftijds)grens die ik mezelf heb gesteld, dan is dat ook prima voor mij en mijn man. Onze zoon is al meer dan we hadden verwacht. Maar ik zou er zo nog wel 10 willen. Vandaag knuffelde hij zijn even oude nichtje, dan kan je me wegdragen hoor
@rammelende eierstokken
maandag 7 mei 2018 om 20:12
haha, dat zei ik ook vaak lachend, tot het zo ver was, en alle zorgen eromtrent en dan toch niet meer twee... nee, geef mij maar een gewone zwangerschap hoor (die er na deze niet meer zal komen... te veel stress ivm deze zwangerschap)
maandag 7 mei 2018 om 20:21
maandag 7 mei 2018 om 20:21
Hoi! Dochter is bijna 10 maanden dus ik kan nog niet helemaal aansluiten maar ik heb wel al een vraagje...
Wat waren fijne kados om te krijgen voor de eerste verjaardag, waar ze ook later in het jaar wat aan hadden?
Ik denk aan hobbelpaard, loopautotje, grimms houten speelgoed. Nog andere suggesties? Is het te vroeg voor een tafeltje en stoeltje? Wat voor knutseldingetjes?
Ik ben ook van plan een leeg wcrolletje in te Pakken hahahaha heeft ze vast het meest plezier van
Wat waren fijne kados om te krijgen voor de eerste verjaardag, waar ze ook later in het jaar wat aan hadden?
Ik denk aan hobbelpaard, loopautotje, grimms houten speelgoed. Nog andere suggesties? Is het te vroeg voor een tafeltje en stoeltje? Wat voor knutseldingetjes?
Ik ben ook van plan een leeg wcrolletje in te Pakken hahahaha heeft ze vast het meest plezier van
maandag 7 mei 2018 om 20:26
Pukylino! En megablocks en duplo, is nu met twee jaar nog steeds een succes. Tafeltje en stoeltje hebben we vanaf 1,5 jaar. Dus zou op zich wel kunnen, maar dan zit ze er misschien nog niet meteen op.rosings schreef: ↑07-05-2018 20:21Hoi! Dochter is bijna 10 maanden dus ik kan nog niet helemaal aansluiten maar ik heb wel al een vraagje...
maandag 7 mei 2018 om 20:28
Nee, mijn dreumes is heel voorzichtig en vindt snel iets vies aan haar handen, knieen en voeten, dus ze loopt vooral rondjes of gaat voorzichtig zitten op het gras.BahcoBarbie schreef: ↑07-05-2018 20:21Hebben jullie dreumesen ook kapotte knieën met een korte broek? Ik haalde net dreumes op van het kdv en zijn knieën zijn blauw en geschuurd![]()
Bleek trouwens dat dreumes een echt fietsje met zijwieltjes had gekaapt en er op was geklommen. Zat ie volgens de leidsters te glimmen van trots![]()
Ze had ook een driewielerfiets op het kdv ontdekt en was erop geklommen, ze kon alleen nog lang niet bij de trappers.
maandag 7 mei 2018 om 20:31
Wij hebben voor zijn 1e ook al spullen gevraagd waar die pas een half jaar later wat aan had, dat merkte die toch niet.
Hier had Puk oa een schommel (in de winter op zolder gebruikt), fietshelmpje, duplo, nog meer duplo en een loopdriewieler die je kan ombouwen tot loopfiets.
Iemand wilde een glijbaan geven, maar ik zag mezelf hem al dagen achter elkaar op dat ding tillen, dus hebben we de gever vriendelijk verzocht om er vanaf te zien...
(Dit weekend komt er wel een glijbaan, hij kan nu eindelijk de treden op)
Hier had Puk oa een schommel (in de winter op zolder gebruikt), fietshelmpje, duplo, nog meer duplo en een loopdriewieler die je kan ombouwen tot loopfiets.
Iemand wilde een glijbaan geven, maar ik zag mezelf hem al dagen achter elkaar op dat ding tillen, dus hebben we de gever vriendelijk verzocht om er vanaf te zien...
(Dit weekend komt er wel een glijbaan, hij kan nu eindelijk de treden op)
maandag 7 mei 2018 om 20:33
Nog niet, maar we hebben nog een hele zomer! Hij is tot nu toe gewoon goed gevallenBahcoBarbie schreef: ↑07-05-2018 20:21Hebben jullie dreumesen ook kapotte knieën met een korte broek? Ik haalde net dreumes op van het kdv en zijn knieën zijn blauw en geschuurd![]()
maandag 7 mei 2018 om 20:33
Eierstokken mij niet gezien, ben er met 2 ukkies klaar mee. Als de spiraal klaar is laat man er een knoop in leggen.
Knieën zijn hier ook altijd stuk en blauw, daarom nooit meer dan 5 euro voor een broek.
Cadeaus 1 per persoon/gezin, dat uitpakken gaat echt vervelen. Zandbak, watertafel, wiebelplank, poppen, tractors (vooral met aanhanger!), kiepauto's, garage, keukentje, blokken & veel leuke bakken om alles in te mikken.
@Maartje, glijbaan gaat gauw goed hoor. Tot 4 treden doet onze jongste (14 maanden) nu zelf
Knieën zijn hier ook altijd stuk en blauw, daarom nooit meer dan 5 euro voor een broek.
Cadeaus 1 per persoon/gezin, dat uitpakken gaat echt vervelen. Zandbak, watertafel, wiebelplank, poppen, tractors (vooral met aanhanger!), kiepauto's, garage, keukentje, blokken & veel leuke bakken om alles in te mikken.
@Maartje, glijbaan gaat gauw goed hoor. Tot 4 treden doet onze jongste (14 maanden) nu zelf
maandag 7 mei 2018 om 20:57
Babyhonger: ja, die had ik zeker. Ik ben niet voor niets alweer 28 weken zwanger van ons tweede kind. Er zit straks iets meer dan twee jaar tussen de kinderen. Dit is overigens voor ons wel de laatste. Hierna laat mijn man zich steriliseren en ik neem weer een mirenaspiraal. Bij mijn dochter duurde het namelijk slechts 2 maanden en bij onze aanstaande zoon slechts 17 dagen. Dus ik ben heel blij dat we altijd goed op hebben gelet met de anti-conceptiemiddelen totdat onze kinderwens er was.
Kapotte broeken: Dochter vindt zand aan haar handen echt vreselijk al vanaf baby af aan. Ik heb dan ook pas 1 broek met kapotte knieën en die was ook wel van erg dunne spijkerstof.
1e verjaardag: Dochter heeft voor haar eerste verjaardag de het keukentje van de IKEA gekregen. Daar speelt ze sindsdien fanatiek mee. Eerst vooral leuk om de kastjes open en dicht te maken en nu 'kookt' ze ook al echt dingen, meestal soep in haar beginnende fantasiespel. En verder heb ik ook wat kleding gevraagd (echt letterlijk dat kledingstuk in die maat, ik ben nogal kieskeurig qua kleding), en verder de al eerder genoemde Duplo (dikke hit vanaf 6 maanden, toen werden vooral de beestje bewonderd, nu kan ze ook alleen hele tijd 'torens' bouwen, Haarelastiekjes, een pop die geschikt is vanaf 1 jaar, boeken. En verder nog wat leuk ander (houten) speelgoed. De slingers aan het plafond waren overigens toch echt het allermooist!!!
Een glijbaan hebben we sinds kort, net als een watertafel, een wipkrokodil, zelfgemaakte krijtborden en een speelhuisje. Ze speelt er heel actief mee.
Kleding: ik ben totaal niet merkgevoelig. Wel erg pietluttig in wat ik wel en niet mooi vind. Dochter heeft wat oude kleding van haar oudere nicht en krijgt verder alles nieuw. We shoppen veel in de uitverkoop en bij de HEMA, Terstal, zeeman, etc. Mijn man shopt overigens ook vaak gezellig mee en ik laat hem gerust dochter aankleden zonder dat ik iets klaarleg.
Kapotte broeken: Dochter vindt zand aan haar handen echt vreselijk al vanaf baby af aan. Ik heb dan ook pas 1 broek met kapotte knieën en die was ook wel van erg dunne spijkerstof.
1e verjaardag: Dochter heeft voor haar eerste verjaardag de het keukentje van de IKEA gekregen. Daar speelt ze sindsdien fanatiek mee. Eerst vooral leuk om de kastjes open en dicht te maken en nu 'kookt' ze ook al echt dingen, meestal soep in haar beginnende fantasiespel. En verder heb ik ook wat kleding gevraagd (echt letterlijk dat kledingstuk in die maat, ik ben nogal kieskeurig qua kleding), en verder de al eerder genoemde Duplo (dikke hit vanaf 6 maanden, toen werden vooral de beestje bewonderd, nu kan ze ook alleen hele tijd 'torens' bouwen, Haarelastiekjes, een pop die geschikt is vanaf 1 jaar, boeken. En verder nog wat leuk ander (houten) speelgoed. De slingers aan het plafond waren overigens toch echt het allermooist!!!
Een glijbaan hebben we sinds kort, net als een watertafel, een wipkrokodil, zelfgemaakte krijtborden en een speelhuisje. Ze speelt er heel actief mee.
Kleding: ik ben totaal niet merkgevoelig. Wel erg pietluttig in wat ik wel en niet mooi vind. Dochter heeft wat oude kleding van haar oudere nicht en krijgt verder alles nieuw. We shoppen veel in de uitverkoop en bij de HEMA, Terstal, zeeman, etc. Mijn man shopt overigens ook vaak gezellig mee en ik laat hem gerust dochter aankleden zonder dat ik iets klaarleg.
Herinner je gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag
maandag 7 mei 2018 om 21:08
Grappig om te lezen dat de kriebels bij iedereen anders zijn. Bij mij zijn het een beetje dubbele kriebels: ja ik zou zeker n tweede willen! Als ik zie hoe mijn dochter met andere kinderen omgaat dan smelt ik echt
ik heb altijd meerdere kinderen gewild..lijkt me super fijn en gezellig. Voor nu maar zeker ook als ze wat ouder zijn. Aan de andere kant vond ik zwanger zijn heel vervelend. Ik voelde me op alle vlakken verschrikkelijk.. en was zoooo onzeker. Leefde echt van echo naar echo. Als iemand nu vertelt zwanger te zijn denk ik ook direct: agh arme jij, ipv: wat leuk! (Al zeg ik dat natuurlijk niet
) maar goed, het heeft anderhalf jaar geduurd voordat ik zwanger was van dochter. Dus ben alweer een poosje aan t foliumzuur in de hoop binnenkort weer positief te testen. Al ben ik bang dat het weer zo lang gaat duren.. die onzekerheid blijft wel vervelend!
Cadeau: ik heb aan een aantal mensen een mooie loopfiets gevraagd. En verder puzzels, boeken, een specifiek kledingstuk en anders een mooie ballon. Verder is zo'n tipitentje een meeeeega succes!!
Wij hadden het heeeeele huis versierd en eigenlijk vond ze dat het leukst. En zo te lezen was dat bij meer kids een hit. Verder hebben we op de dag zelf voor het eerst een Italiaans ijsje gehaald. Wat een feest was dat!
Eind augustus wordt ze twee en ik denk dat ik dan een keukentje en toebehoren ga vragen.
Mijn man komt heel af en toe thuis met kleding. Gaat hij in zn pauze even shoppen. Ik vind het heel schattig, al is het niet altijd mijn smaak
dochter vindt het altijd prachtig, dus dat is wel heel leuk.
Cadeau: ik heb aan een aantal mensen een mooie loopfiets gevraagd. En verder puzzels, boeken, een specifiek kledingstuk en anders een mooie ballon. Verder is zo'n tipitentje een meeeeega succes!!
Wij hadden het heeeeele huis versierd en eigenlijk vond ze dat het leukst. En zo te lezen was dat bij meer kids een hit. Verder hebben we op de dag zelf voor het eerst een Italiaans ijsje gehaald. Wat een feest was dat!
Eind augustus wordt ze twee en ik denk dat ik dan een keukentje en toebehoren ga vragen.
Mijn man komt heel af en toe thuis met kleding. Gaat hij in zn pauze even shoppen. Ik vind het heel schattig, al is het niet altijd mijn smaak
suze27 wijzigde dit bericht op 07-05-2018 21:10
7.25% gewijzigd
maandag 7 mei 2018 om 21:09
maandag 7 mei 2018 om 21:11
maandag 7 mei 2018 om 21:30
Nee, nooit meer zwanger en nooit meer n baby.. Ik vond t echt vreselijk om zwanger te zijn (bij de oudste zwangerschapssuiker, bij jongste bekkeninstabiliteit) en ook de babytijd vond ik zwaar... Wij zijn compleet nu, ik heb n spiraal en bij man zit er een knoopje in.
Een vriendin heeft n baby van 3wkn en als ik dan hoor dat ie alleen op haar wil ben ik zó blij dat ik dat niet meer hoef, het doet me ook denken aan vorig jaar..pfff,blij dat ze bijna 1 is! (al is het een heerlijk kind hoor en ben ik dol op beide dochters)
Hier ook geen shoppende man.. Ik werk onregelmatig en als ik thuis kom na een 24u-dienst in het weekend kan t maar zo zijn dat ze nog in hun pyjama rondscharrelen
Een vriendin heeft n baby van 3wkn en als ik dan hoor dat ie alleen op haar wil ben ik zó blij dat ik dat niet meer hoef, het doet me ook denken aan vorig jaar..pfff,blij dat ze bijna 1 is! (al is het een heerlijk kind hoor en ben ik dol op beide dochters)
Hier ook geen shoppende man.. Ik werk onregelmatig en als ik thuis kom na een 24u-dienst in het weekend kan t maar zo zijn dat ze nog in hun pyjama rondscharrelen
maandag 7 mei 2018 om 22:35
Mijn stiefbroer kreeg als tweede een tweeling. Ze omschreven de eerste 3 maanden als de helMissTiek2015 schreef: ↑07-05-2018 20:12haha, dat zei ik ook vaak lachend, tot het zo ver was, en alle zorgen eromtrent en dan toch niet meer twee... nee, geef mij maar een gewone zwangerschap hoor (die er na deze niet meer zal komen... te veel stress ivm deze zwangerschap)
dinsdag 8 mei 2018 om 09:44
Ha leuk, een dreumestopic!
Mijn meisje is ruim 1,5 nu. En een heel ondernemend eigenwijs kind.
Heel anders dan haar grote zus. Grote zus vond zand op haar handen/knieën niet zo fijn, maar dreumes snapte bij de eerste keer zandbak direct het principe en kwam er helemaal vies weer uit
Ze begint nu heel veel na te zeggen, dat vind ik zo gezellig. En ik merk aan haar dat ze veel meer tevreden is nu dan toen ze baby was. Ze kan al heel goed duidelijk maken wat ze wil, ze kan zichzelf verplaatsen (ze rent bijna) etc. Ze was als baby snel gefrustreerd. Ze wil nu ook vanalles zelf doen. Zo zit ze nu al een kwartier naast me op de bank haar sandalen aan en uit te trekken.
Grote zus had amper geschaafde knieeen, maar dreumes wel met dit korte broeken weer. Heel sneu, maar om haar daarom een lange stevige broek aan te doen...
Ze heeft nu een legging aan met groene vlekken op de knieën, ik maak me er niet druk om. We hoeven niet op chique bezoek ofzo
Mijn meisje is ruim 1,5 nu. En een heel ondernemend eigenwijs kind.
Heel anders dan haar grote zus. Grote zus vond zand op haar handen/knieën niet zo fijn, maar dreumes snapte bij de eerste keer zandbak direct het principe en kwam er helemaal vies weer uit
Ze begint nu heel veel na te zeggen, dat vind ik zo gezellig. En ik merk aan haar dat ze veel meer tevreden is nu dan toen ze baby was. Ze kan al heel goed duidelijk maken wat ze wil, ze kan zichzelf verplaatsen (ze rent bijna) etc. Ze was als baby snel gefrustreerd. Ze wil nu ook vanalles zelf doen. Zo zit ze nu al een kwartier naast me op de bank haar sandalen aan en uit te trekken.
Grote zus had amper geschaafde knieeen, maar dreumes wel met dit korte broeken weer. Heel sneu, maar om haar daarom een lange stevige broek aan te doen...
Ze heeft nu een legging aan met groene vlekken op de knieën, ik maak me er niet druk om. We hoeven niet op chique bezoek ofzo
dinsdag 8 mei 2018 om 11:08
Beterschap snowgirl, niet fijn met dit weer. Hopelijk lun je het een beetje koel houden in huis.
We zitten nu weer beetje in ons ritme en merk meteen dat de kleine alweer minder jengelig is dan afgelopen weekend. Vanmorgen het badje opgezet, dus daar kan ze vanmiddag lekker in spetteren.
De buurjongen vroeg of ze van het weekend van de trap was gevallen. Dat hadden de buren schijnbaar gehoord
We zitten nu weer beetje in ons ritme en merk meteen dat de kleine alweer minder jengelig is dan afgelopen weekend. Vanmorgen het badje opgezet, dus daar kan ze vanmiddag lekker in spetteren.
De buurjongen vroeg of ze van het weekend van de trap was gevallen. Dat hadden de buren schijnbaar gehoord