Uitgerekend December/Januari!
maandag 23 april 2018 om 20:40
Hierbij een topic voor iedereen die in december 2018/januari 2019 is uitgerekend.
Voel je vrij om mee te schrijven. Je kunt de tabel zelf bijwerken (zie gegevens hieronder)
of zet je gegevens dikgedrukt in het topic en vraag of iemand anders het voor je in de tabel verwerkt.
Veel schrijfplezier!
Inlognaam: Suzanne91_
wachtwoord: Suzanne91_
Ingeb84
ideetje88
Muisjemeisje
Madderijn
Hoiii123, Bloem2222, Avocadopi87, zoonzoonbaby, localhero, bon28, MQ11: ik heb jullie uit de tabel gehaald i.v.m. inactiviteit. Mocht je weer mee willen kletsen, dan kun je je gegevens weer toevoegen.
Voel je vrij om mee te schrijven. Je kunt de tabel zelf bijwerken (zie gegevens hieronder)
of zet je gegevens dikgedrukt in het topic en vraag of iemand anders het voor je in de tabel verwerkt.
Veel schrijfplezier!
Inlognaam: Suzanne91_
wachtwoord: Suzanne91_
Nickname | leeftijd | Hoeveelste kindje | uitgerekende datum | geslacht | Bevallen |
Suusj91 | 27 | eerste kindje | 29 december 2018 | jongen | ![]() |
Bruschetta_ | 29 | eerste kindje | 31december | verrassing | ![]() Bevallen van een zoon! |
felyar90 | 27 | Eerste kindje | 21 December 2018 | meisje | ![]() |
ClaireSophie | 29 | eerste kindje | 31 december 2018 | meisje | ![]() |
Bakerloo | 34 | eerste kindje | 27 december 2018 | ? | |
Yellow002 | 31 | eerste kindje | 20 december 2018 | verrassing | ![]() |
DANIYL | 27 | eerste kindje | 19 december 2018 | onbekend | |
Sammie2636 | 26 | eerste kindje | 21 december 2018 | jongen | ![]() |
Jo_tasy | 29 | tweede kindje | 7 januari 2019 | meisje | ![]() |
Mama_30 | 30 | derde kindje | 24 december 2018 | onbekend | |
MarisKF | 25 | eerste kindje | 3 januari 2019 | meisje | ![]() |
Svea84 | 33 | tweede kindje | 6 januari 2019 | jongen | ![]() |
rose1 | 28 | eerste kindje | 5 januari 2019 | verrassing | |
kersopdetaart | 33 | derde en vierde kindje | 6 januari 2019 | ? | |
Dreamboat | 26 | eerste kindje | 12 Januari 2019 | jongen | |
Sophie990 | 27 | eerste twee kindjes | 5 januari | onbekend | |
Nausicaa | 37 | eerste kindje | 11 december | meisje | ![]() |
Ingeb84 | 33/36 | eerste kindje | 27 februari | onbekend | |
Renata83 | 36 | tweede kindje | 27 januari | jongen |

Hoiii123, Bloem2222, Avocadopi87, zoonzoonbaby, localhero, bon28, MQ11: ik heb jullie uit de tabel gehaald i.v.m. inactiviteit. Mocht je weer mee willen kletsen, dan kun je je gegevens weer toevoegen.
anoniem_368334 wijzigde dit bericht op 10-01-2019 09:55
94.50% gewijzigd
woensdag 9 mei 2018 om 12:57
Mijn twijfel over de NIPT is het volgende:
Bij trisomie13 en 18 zegt de verhoogde kans dat je 25% (ongeveer) kans hebt dat je kindje dit syndroom heeft. 75% kans van niet. Om het zeker te weten is vervolgens een vruchtwaterpunctie nodig. Dit brengt een risico op een miskraam met zich mee. Met mijn verleden vindt ik het idee dat ik dan misschien een miskraam in de hand werk bij een kindje war 75% kans heeft gezond te zijn, gewoon niet te doen.
Een kindje met down-syndroom zouden we geboren laten worden. Met trisomie13 of 18 niet áls we zeker weten dat het kindje dat heeft.
Ik vind het echt een duivels dilemma. Zouden ze de ernstige afwijkingen die bij trisomie13 of 18 horen ook niet op de echo zien?
Bij trisomie13 en 18 zegt de verhoogde kans dat je 25% (ongeveer) kans hebt dat je kindje dit syndroom heeft. 75% kans van niet. Om het zeker te weten is vervolgens een vruchtwaterpunctie nodig. Dit brengt een risico op een miskraam met zich mee. Met mijn verleden vindt ik het idee dat ik dan misschien een miskraam in de hand werk bij een kindje war 75% kans heeft gezond te zijn, gewoon niet te doen.
Een kindje met down-syndroom zouden we geboren laten worden. Met trisomie13 of 18 niet áls we zeker weten dat het kindje dat heeft.
Ik vind het echt een duivels dilemma. Zouden ze de ernstige afwijkingen die bij trisomie13 of 18 horen ook niet op de echo zien?

woensdag 9 mei 2018 om 13:12
woensdag 9 mei 2018 om 13:24
Hebben jullie al enig idee hoe jullie het straks met werk/financien gaan doen?
Wij werken beide onregelmatig en soms ook s nachts dus ik ben benieuwd hoe we dat straks met opvang moeten doen. Ik denk dat ik iig wel minder ga werken 20-24 uur zoiets. Ze zijn op mijn werk niet heel meedenkend met werkende moeders. En helaas mogen we niet zelf roosteren maar wordt dat voor ons gedaan. Ook heb ik in mijn werk met agressie te maken: slaan/schoppen en rondvliegende onderdelen. Merk dat ik dat nu wel heel lastig vind want niemand weet nog dat ik zwanger ben natuurlijk... Ik denk dat ik het na een eerste echo ook al vrij snel aan leidinggevende zal vertellen...
Wij werken beide onregelmatig en soms ook s nachts dus ik ben benieuwd hoe we dat straks met opvang moeten doen. Ik denk dat ik iig wel minder ga werken 20-24 uur zoiets. Ze zijn op mijn werk niet heel meedenkend met werkende moeders. En helaas mogen we niet zelf roosteren maar wordt dat voor ons gedaan. Ook heb ik in mijn werk met agressie te maken: slaan/schoppen en rondvliegende onderdelen. Merk dat ik dat nu wel heel lastig vind want niemand weet nog dat ik zwanger ben natuurlijk... Ik denk dat ik het na een eerste echo ook al vrij snel aan leidinggevende zal vertellen...
woensdag 9 mei 2018 om 14:08
Madderijn, gefeliciteerd met de mooie echo!
Over de NIPT, bij de eerste hebben we het niet gedaan omdat ik niet voor het 'duivelse dilemma' wilde staan om het weg te laten halen bij een afwijking. Bij deze zwangerschap gaan we het wel doen, omdat we in het geval wij zouden overlijden de zorg voor een gehandicapt broertje/zusje niet bij mijn andere kind zouden willen leggen. En ik weet nu hoe intensief het is om voor een gezond kindje te zorgen, laat staan voor een gehandicapt kindje -respect voor de ouders die dat doen.
@Rose, lijkt me erg lastig idd dat jullie allebei onregelmatig werken! Wordt vast een flinke puzzel jullie roosters op elkaar te laten sluiten. Mijn man werkt ook onregelmatig en soms weekenden en nachtdiensten, maar ik werk kantooruren dus dat is prima te doen. Hij werkt 40, ik 32 uur en dat blijft ook zo bij de 2e. Juist door man zijn flexrooster hebben we maar drie dagen in de week opvang nodig.
Misschien is een gastouder een oplossing? Volgens mij is dat wat flexibeler dan het kinderdagverblijf.
Over de NIPT, bij de eerste hebben we het niet gedaan omdat ik niet voor het 'duivelse dilemma' wilde staan om het weg te laten halen bij een afwijking. Bij deze zwangerschap gaan we het wel doen, omdat we in het geval wij zouden overlijden de zorg voor een gehandicapt broertje/zusje niet bij mijn andere kind zouden willen leggen. En ik weet nu hoe intensief het is om voor een gezond kindje te zorgen, laat staan voor een gehandicapt kindje -respect voor de ouders die dat doen.
@Rose, lijkt me erg lastig idd dat jullie allebei onregelmatig werken! Wordt vast een flinke puzzel jullie roosters op elkaar te laten sluiten. Mijn man werkt ook onregelmatig en soms weekenden en nachtdiensten, maar ik werk kantooruren dus dat is prima te doen. Hij werkt 40, ik 32 uur en dat blijft ook zo bij de 2e. Juist door man zijn flexrooster hebben we maar drie dagen in de week opvang nodig.
Misschien is een gastouder een oplossing? Volgens mij is dat wat flexibeler dan het kinderdagverblijf.
woensdag 9 mei 2018 om 14:26
Ik zit nu op 6 weken en 4 dagen.Bruschetta_ schreef: ↑09-05-2018 11:51Dat soort dingen als een blije doos enzo wil ik echt pas later gaan bestellen als het allemaal wat zekerder is. Hoe lang ben jij nu zwanger Suusj?
Snap ik Inge, dat je het liefst een curettage wil als het niet vanzelf loskomt de komende dagen. Hopelijk is het niet nodig en komt het vanzelf binnenkort!
22 mei de eerste echo dan ben ik 8 weken en 3 dagen hebben er nu al zin in de eerste echo nu t stilletjes dichterbij komt
woensdag 9 mei 2018 om 16:39
Bedankt voor het inzetten in de tabel!
Ik vind die blije dozen niet zo boeiend zelf. Veel reclame, ik vond dat tijdschriftje zelf wel grappig. Maar dat soort dingen doe ik pas rond de 30 weken als de meeste hordes zijn genomen.
Nipt vind ik ook lastig, ik dacht eerst vanzelfsprekend wel. En nu ik mij inlees denk ik wat ga ik dan doen met een uitslag die eigenlijk nog steeds geen zekerheid biedt.
Verder hier pittig aan het worden, misselijk, werken en na het werk twee kids die ook nog van alles nodig hebben.
Ik vind die blije dozen niet zo boeiend zelf. Veel reclame, ik vond dat tijdschriftje zelf wel grappig. Maar dat soort dingen doe ik pas rond de 30 weken als de meeste hordes zijn genomen.
Nipt vind ik ook lastig, ik dacht eerst vanzelfsprekend wel. En nu ik mij inlees denk ik wat ga ik dan doen met een uitslag die eigenlijk nog steeds geen zekerheid biedt.
Verder hier pittig aan het worden, misselijk, werken en na het werk twee kids die ook nog van alles nodig hebben.
woensdag 9 mei 2018 om 17:32
Fijn Madderijn dat je een goede echo hebt! Ik ben vandaag 8 weken en mag over 2 daagjes, ben zo ontzettend benieuwd! Zeker omdat ik me nog erg goed voel.. en nog vrijwel geen kwalen heb. Heel fijn natuurlijk, maar maakt me ook onzeker. Hopelijk kunnen we het bij een goede echo zondag met Moederdag met onze familie delen.
Wij hebben het nog niet gehad over een NIPTtest. Ik moet me daar nog even goed over laten informeren. Ik neig er nu naar om het wel te doen!
Leuk dat je al een blije doos hebt besteld Suske. Ik wacht nog even.. maar ben ook wel benieuwd naar de inhoud van die dozen.
@Rose, wij moeten ook nog goed kijken naar werk/financiën. Gaat wel goedkomen, maar kan me voorstellen met onregelmatige diensten dat dat een hele puzzel wordt! Er moet wel een oplossing te vinden zijn, zullen vast meer gezinnen mee te maken hebben!
Wij hebben het nog niet gehad over een NIPTtest. Ik moet me daar nog even goed over laten informeren. Ik neig er nu naar om het wel te doen!
Leuk dat je al een blije doos hebt besteld Suske. Ik wacht nog even.. maar ben ook wel benieuwd naar de inhoud van die dozen.
@Rose, wij moeten ook nog goed kijken naar werk/financiën. Gaat wel goedkomen, maar kan me voorstellen met onregelmatige diensten dat dat een hele puzzel wordt! Er moet wel een oplossing te vinden zijn, zullen vast meer gezinnen mee te maken hebben!
woensdag 9 mei 2018 om 21:12
@ Yellow; misschien is het ook te zien op een echo maar het nadeel is dat je er dan veel later achter komt, misschien pas als je je kind al voelt bewegen. Dan lijkt het me nog lastiger om het weg te laten halen. Dus via een bloedtest is dat misschien toch beter omdat je er dan veel eerder achter bent?
@ Rose; een vriendin van mij heeft ook onregelmatige diensten en zij heeft een flexibel contract bij de opvang. Geeft elke maand aan welke 2 dagen het kindje komt. En ik heb op mijn werk een proefberekening van mijn loon laten maken als ik 28u zou gaan werken ipv 36 door ouderschapsverlof in te zetten. Scheelde maar 300 euro per maand. Voor je kind krijg je natuurlijk ook kinderbijslag en als je niet teveel verdient kindgebonden budget (krijgen wij niet) maar daar compenseer je ook weer het verschil mee.
@Madderijn gefeliciteerd met de goede echo!
@ Rose; een vriendin van mij heeft ook onregelmatige diensten en zij heeft een flexibel contract bij de opvang. Geeft elke maand aan welke 2 dagen het kindje komt. En ik heb op mijn werk een proefberekening van mijn loon laten maken als ik 28u zou gaan werken ipv 36 door ouderschapsverlof in te zetten. Scheelde maar 300 euro per maand. Voor je kind krijg je natuurlijk ook kinderbijslag en als je niet teveel verdient kindgebonden budget (krijgen wij niet) maar daar compenseer je ook weer het verschil mee.
@Madderijn gefeliciteerd met de goede echo!
woensdag 9 mei 2018 om 21:23
Als de bloedtest zekerheid had gegeven, had ik zonder twijfel de NIPT gewild. Maar dat geeft het dus niet... dus dan heb je een verhoogde kans maar om het zeker te weten heb je een vruchtwaterpunctie nodig. En het feit dat dat een (klein) risico op miskraam met zich meebrengt terwijl er een reëele kans is dat het kindje toch gezond is... dat vindt ik ontwikkeld.Svea84 schreef: ↑09-05-2018 21:12@ Yellow; misschien is het ook te zien op een echo maar het nadeel is dat je er dan veel later achter komt, misschien pas als je je kind al voelt bewegen. Dan lijkt het me nog lastiger om het weg te laten halen. Dus via een bloedtest is dat misschien toch beter omdat je er dan veel eerder achter bent?
donderdag 10 mei 2018 om 07:12
Ik zal straks op iedereen reageren, maar eerst even een egopost. Ik heb sinds gisteravond namelijk bruine afscheiding. Het is alleen met afvegen en ik weet dat het niks hoeft te betekenen, maar de schrik zit er goed in. Ik ben nu 5 weken dus de kans dat het misgaat is nog vrij groot. Ik heb verder geen extra krampen, dus hopelijk is het nog oud bloed en stopt het snel. Pff ik had er echt vertrouwen in, maar hier word ik heel onzeker van

donderdag 10 mei 2018 om 08:20
Hè ideetje wat schrikken! Misschien stelt mijn verhaal je een beetje gerust; ik had bij mijn eerste met 12 weken ineens ook een bloeding toen ik naar de wc ging. Ik schrok me dood! Had net iedereen verteld dat ik zwanger was. De verloskundige kwam meteen (op een zondag!) en gelukkig kon ze een hartje vinden. Ze zei dat ze dit vaker zag en dat het komt doordat er door je zwangerschap zoveel bloedvaatjes en bloed die kant op gaat dat er makkelijk een vaatje kan springen; door seks, door druk te zetten bij poepen of plassen etc. Ik liet haar het bloed zien in de wc (vond het zelf best veel) en toen zei ze meteeen ooooo niks aan de hand!
Als Ik jou was Zou ik toch even bellen om te zeggen dat je je zorgen maakt? Wellicht kan ze je zorg wegnemen?
Sterkte!
Als Ik jou was Zou ik toch even bellen om te zeggen dat je je zorgen maakt? Wellicht kan ze je zorg wegnemen?
Sterkte!

donderdag 10 mei 2018 om 08:48
Hallo dames!
Mag ik meeschrijven?
Wij zijn sinds 6 mei achter gekomen dat we zwanger zijn!
Het ging heel vreemd, want ik vond mezelf de laatste tijd wat humeurig en dat vond ik maar vreemd. Dus had ik zoiets van ik ga een test doen, en ja hoor een licht streepje, de volgende dag weer zo’n test gedaan, en hetzelfde resultaat. Uiteindelijk een cleur blue test gehaald en getest, en die gaf aan dat ik 2-3 weken zwanger was!
Gelijk de dokter gebeld en een afspraak gemaakt bij de verloskundige, aanstaande maandag kunnen we al terecht, Er gaat al een inwendige echo plaatsvinden.
Sinds ik het weet, heb ik vreemde klachten!, buikpijn, erg vermoeid en geen eetlust.
Mag ik meeschrijven?
Wij zijn sinds 6 mei achter gekomen dat we zwanger zijn!
Het ging heel vreemd, want ik vond mezelf de laatste tijd wat humeurig en dat vond ik maar vreemd. Dus had ik zoiets van ik ga een test doen, en ja hoor een licht streepje, de volgende dag weer zo’n test gedaan, en hetzelfde resultaat. Uiteindelijk een cleur blue test gehaald en getest, en die gaf aan dat ik 2-3 weken zwanger was!
Gelijk de dokter gebeld en een afspraak gemaakt bij de verloskundige, aanstaande maandag kunnen we al terecht, Er gaat al een inwendige echo plaatsvinden.
Sinds ik het weet, heb ik vreemde klachten!, buikpijn, erg vermoeid en geen eetlust.
anoniem_6523579a190dd wijzigde dit bericht op 10-05-2018 09:07
Reden: Typfout
Reden: Typfout
5.25% gewijzigd
donderdag 10 mei 2018 om 09:46
Hey ideetje, snap heel goed dat je dan schrikt. Bruin is oud bloed, dat kan zoals Svea zegt door vanalles komen, ook bijv nog innestellingsbloed of oud menstruatiebloed. Ik had het bij al mijn zwangerschappen ook, 1 ging mis, maar daar had ik ook krampen en een slecht gevoel bij, en 2 gingen/gaan goed! Hoeft dus niets te betekenen. Bel even je verloskundige.
donderdag 10 mei 2018 om 09:53
Ideetje, wat schrikken. Volgens mij zegt bruin bloed op zich heel weinig, maar ik zou me ook te pletter schrikken.
Ga je contact opnemen met je huisarts, verlos?
Sterkte iig met de spanning.
Hier nu volgens mijn telling 5+4 en de misselijkheid wordt erger, nog niet hoeven spugen, maar heel de dag beroerd.
Volgende week echo, ik heb eerder emesafene gehad voor het vele spugen en uitdrogen, misschien dat als het weer zo erg wordt dat ik daar weer aan moet.
Gek he, als je je goed voelt kan je je bijna niet voorstellen dat je je zo beroerd kan voelen.
Ga je contact opnemen met je huisarts, verlos?
Sterkte iig met de spanning.
Hier nu volgens mijn telling 5+4 en de misselijkheid wordt erger, nog niet hoeven spugen, maar heel de dag beroerd.
Volgende week echo, ik heb eerder emesafene gehad voor het vele spugen en uitdrogen, misschien dat als het weer zo erg wordt dat ik daar weer aan moet.
Gek he, als je je goed voelt kan je je bijna niet voorstellen dat je je zo beroerd kan voelen.
donderdag 10 mei 2018 om 10:07
Bah! Bloedverlies geeft altijd meteen stress. Hier wel tenminste!ideetje88 schreef: ↑10-05-2018 07:12Ik zal straks op iedereen reageren, maar eerst even een egopost. Ik heb sinds gisteravond namelijk bruine afscheiding. Het is alleen met afvegen en ik weet dat het niks hoeft te betekenen, maar de schrik zit er goed in. Ik ben nu 5 weken dus de kans dat het misgaat is nog vrij groot. Ik heb verder geen extra krampen, dus hopelijk is het nog oud bloed en stopt het snel. Pff ik had er echt vertrouwen in, maar hier word ik heel onzeker van![]()
Het feit dat het bruine afscheiding is én je geen krampen hebt zijn een goed teken.
Ik had bij 4.5 week veel helderrood bloedverlies en ook geen krampen. Het had achteraf niks te betekenen maar de schrik zat er goed in.
Je kan bij twijfel wel contact opnemen met je verloskundige, misschien mag je iets eerder een echo?
donderdag 10 mei 2018 om 10:16
Ik wil ook graag meeschrijven, kan iemand mij toevoegen.
Naam: yourlocalhero
Leeftijd: 33 jaar
3e kindje
Uitgerekend op 18 januari 2019
Geslacht nog onbekend
Ik ben zwanger geraakt in de derde ronde en heb last van endometriose en adenomyose en spataderen op de bm. Dus er is een groot vermoeden dat ik sowieso een bevalling op medische indicatie krijg om het laatste geval.
Naam: yourlocalhero
Leeftijd: 33 jaar
3e kindje
Uitgerekend op 18 januari 2019
Geslacht nog onbekend
Ik ben zwanger geraakt in de derde ronde en heb last van endometriose en adenomyose en spataderen op de bm. Dus er is een groot vermoeden dat ik sowieso een bevalling op medische indicatie krijg om het laatste geval.
donderdag 10 mei 2018 om 11:15
Wat schrikken Ideetje, maar idd, ik zou even de vk bellen en misschien mag je dan wel eerder langskomen. Heb ook gehoord dat oud bloed vaak geen slecht nieuws is. Toen het bij mij misging had ik echt wel helderrood bloed, moest echt maandverband voor hebben ipv inlegkruisjes, ik had geen krampen en geen stolsels maar wel abnormaal veel helderrood verlies. Als het bij jou oud bloed is en enkel met afvegen zou ik me echt niet zo druk maken, vraag om een vroege echo, zullen ze vast wel doen! Succes en laat je het hier weten als je wel belt?
Welkom aan de nieuwe zwangeren! Wordt een gezellige groep zo, met hopelijk een boel goede berichten aankomende dagen/weekjes!
Nog 4 nachtjes hier tot onze eerste echo en dag erna intake bij de vk (bekend terrein, met de 2e ook bij deze vk geweest). Ik hoop zo dat alles goed is, mijn man krijgt ook steeds meer de zenuwen naarmate de maandag dichterbij komt. Ik zit volgens eigen berekening nu op 7w 1dag, ben benieuwd of dat een beetje klopt
Oh en qua werk, man werkt hier 5ploegen fulltime dus en ik werk 16 uur per week, dit blijft ook zo, ideaal voor ons.
Fijne Hemelvaart allen!
Welkom aan de nieuwe zwangeren! Wordt een gezellige groep zo, met hopelijk een boel goede berichten aankomende dagen/weekjes!
Nog 4 nachtjes hier tot onze eerste echo en dag erna intake bij de vk (bekend terrein, met de 2e ook bij deze vk geweest). Ik hoop zo dat alles goed is, mijn man krijgt ook steeds meer de zenuwen naarmate de maandag dichterbij komt. Ik zit volgens eigen berekening nu op 7w 1dag, ben benieuwd of dat een beetje klopt

Oh en qua werk, man werkt hier 5ploegen fulltime dus en ik werk 16 uur per week, dit blijft ook zo, ideaal voor ons.
Fijne Hemelvaart allen!
donderdag 10 mei 2018 om 13:59
Madderijn, gefeliciteerd met de goede echo!
Ideetje, bloed is altijd even schrikken. Maar bruin bloed is volgens mij meestal geen slecht teken. Duimen dat het allemaal goed komt!
Yelloow, wat jij beschrijft over de NIPT maakt het voor ons ook wel moeilijk. Wat doe je als...
Welkom aan de nieuwe zwangeren, gefeliciteerd!
Dreamboat, jij hebt wel heel snel een echo! Is daar ook een reden voor?
Over het werken. Ik ga 4 uur ouderschapsverlof opnemen, dan werk ik nog 32 uur. Mijn man blijft hetzelfde werken. We hebben dan 2 dagen opvang nodig. We moeten het financieel dan ook nog prima redden.
Ideetje, bloed is altijd even schrikken. Maar bruin bloed is volgens mij meestal geen slecht teken. Duimen dat het allemaal goed komt!
Yelloow, wat jij beschrijft over de NIPT maakt het voor ons ook wel moeilijk. Wat doe je als...
Welkom aan de nieuwe zwangeren, gefeliciteerd!
Dreamboat, jij hebt wel heel snel een echo! Is daar ook een reden voor?
Over het werken. Ik ga 4 uur ouderschapsverlof opnemen, dan werk ik nog 32 uur. Mijn man blijft hetzelfde werken. We hebben dan 2 dagen opvang nodig. We moeten het financieel dan ook nog prima redden.
donderdag 10 mei 2018 om 15:53
Bedankt voor het meeleven meiden! Ik heb nog steeds af en toe bruinverlies tijdens het afvegen. Ik kijk het nog even aan en anders ga ik morgen de gynaecoloog even bellen. Ik ben morgen pas 5 weken dus ik denk niet dat ze veel anders kunnen doen dan het advies geven om af te wachten. Ik heb nog geen krampen of helder rood bloedverlies dus dat is wel een goed teken. Ik ben wel nog steeds ontzettend misselijk. Moet (nog) niet overgeven, maar heb wel constant het gevoel dat dat eraan zit te komen. Hoop dat dit snel over is, want word er gek van. Misselijk zijn vind ik zo'n naar gevoel.
Madderijn gefeliciteerd met je goede echo! Wauw 7+3 klinkt voor mij echt al ver haha!
De zwangerboxen lijken me leuk, maar daar ga ik echt nog even mee wachten. Als het nu mis zou gaan en daarna zou je die box nog krijgen, zou dat wel erg verdrietig zijn. Ben jij daar niet bang voor Suusj?
Rose wat vervelend dat je werk zo weinig flexibel is. Het klinkt ook behoorlijk onveilig, kan me voorstellen dat dat niet fijn is nu je zwanger bent. Als je het aan je baas verteld, is hij in principe verplicht om hier rekening mee te houden en je eventueel passend werk aan te bieden. Ik wil een dag minder per week gaan werken, dus 24 uur. Mijn vriend werkt fulltime en dat blijft hij waarschijnlijk wel doen. Qua financiën hebben we gelukkig voldoende ruimte, zodat ik minder kan gaan werken straks.
Kersopdetaart, vervelend dat jij je ook beroerd begint te voelen. Lijkt me inderdaad pittig als er al twee rondlopen! Ik lig al de hele dag op bed, maar die luxe zal jij niet hebben. Hielp de emefesane bij je vorige zwangerschappen? Hopelijk voel je je snel beter!
Daniyl, spannend morgen je echo! Heel veel succes en hopelijk heel veel plezier met de eerste beelden van je kindje!
Dreamboat, welkom! Wat fijn dat je zo snel al terecht kan! Is daar een speciale reden voor? Ik zou me absoluut geen zorgen maken om die inwendige echo, stelt echt niks voor al is het wel een beetje genant. Maar je kan dan als het goed is naar je kindje kijken dus ben je dat ook snel vergeten.
Mama30, voor jou komt de echo ook al snel dichterbij! Leuk hoor. Wat kunnen de dagen dan lang duren he als je zit te wachten.
Madderijn gefeliciteerd met je goede echo! Wauw 7+3 klinkt voor mij echt al ver haha!
De zwangerboxen lijken me leuk, maar daar ga ik echt nog even mee wachten. Als het nu mis zou gaan en daarna zou je die box nog krijgen, zou dat wel erg verdrietig zijn. Ben jij daar niet bang voor Suusj?
Rose wat vervelend dat je werk zo weinig flexibel is. Het klinkt ook behoorlijk onveilig, kan me voorstellen dat dat niet fijn is nu je zwanger bent. Als je het aan je baas verteld, is hij in principe verplicht om hier rekening mee te houden en je eventueel passend werk aan te bieden. Ik wil een dag minder per week gaan werken, dus 24 uur. Mijn vriend werkt fulltime en dat blijft hij waarschijnlijk wel doen. Qua financiën hebben we gelukkig voldoende ruimte, zodat ik minder kan gaan werken straks.
Kersopdetaart, vervelend dat jij je ook beroerd begint te voelen. Lijkt me inderdaad pittig als er al twee rondlopen! Ik lig al de hele dag op bed, maar die luxe zal jij niet hebben. Hielp de emefesane bij je vorige zwangerschappen? Hopelijk voel je je snel beter!
Daniyl, spannend morgen je echo! Heel veel succes en hopelijk heel veel plezier met de eerste beelden van je kindje!
Dreamboat, welkom! Wat fijn dat je zo snel al terecht kan! Is daar een speciale reden voor? Ik zou me absoluut geen zorgen maken om die inwendige echo, stelt echt niks voor al is het wel een beetje genant. Maar je kan dan als het goed is naar je kindje kijken dus ben je dat ook snel vergeten.
Mama30, voor jou komt de echo ook al snel dichterbij! Leuk hoor. Wat kunnen de dagen dan lang duren he als je zit te wachten.
donderdag 10 mei 2018 om 16:59

donderdag 10 mei 2018 om 18:18
Madderijn, van harte: een goede echo, wat fijn!
@ideetje: hè, wat schrikken. Ik zou even bellen, zeker als het je gerust stelt!
@Suusje; ik heb nog geen boxen besteld, ook geen plannen toe. Eerst maar eens de echo afwachten. Ik sta mijzelf toe, met een goede echo een eerste pakje te kopen. Verder ben ik een luxe paard dus ik wil graag zoveel mogelijk nieuw.
ik heb mijn oog laten vallen op een all black bugaboo fox!
Welkom dreamboat, wat snel, die echo? Is daar een reden voor? Hopen dat alles goed is!
Ik ben ten huwelijk gevraagd zaterdagavond op Schiphol
Super leuk maar dat wordt dus zwanger trouwen! Familie denkt augustus volgend jaar, ze moesten eens weten...
@ideetje: hè, wat schrikken. Ik zou even bellen, zeker als het je gerust stelt!
@Suusje; ik heb nog geen boxen besteld, ook geen plannen toe. Eerst maar eens de echo afwachten. Ik sta mijzelf toe, met een goede echo een eerste pakje te kopen. Verder ben ik een luxe paard dus ik wil graag zoveel mogelijk nieuw.

Welkom dreamboat, wat snel, die echo? Is daar een reden voor? Hopen dat alles goed is!
Ik ben ten huwelijk gevraagd zaterdagavond op Schiphol

Super leuk maar dat wordt dus zwanger trouwen! Familie denkt augustus volgend jaar, ze moesten eens weten...

donderdag 10 mei 2018 om 18:28
ClaireSophie schreef: ↑10-05-2018 18:18
Ik ben ten huwelijk gevraagd zaterdagavond op Schiphol![]()
Super leuk maar dat wordt dus zwanger trouwen! Familie denkt augustus volgend jaar, ze moesten eens weten...![]()

Willen jullie graag getrouwd zijn voordat het kindje er is?