Uitgerekend December/Januari!

23-04-2018 20:40 1294 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hierbij een topic voor iedereen die in december 2018/januari 2019 is uitgerekend.
Voel je vrij om mee te schrijven. Je kunt de tabel zelf bijwerken (zie gegevens hieronder)
of zet je gegevens dikgedrukt in het topic en vraag of iemand anders het voor je in de tabel verwerkt.
Veel schrijfplezier!

Inlognaam: Suzanne91_
wachtwoord: Suzanne91_
Nickname leeftijd Hoeveelste kindje uitgerekende datum geslacht Bevallen
Suusj91 27 eerste kindje 29 december 2018 jongen :flirting: 15 december
Bruschetta_ 29 eerste kindje 31december verrassing :flirting: 18 december
Bevallen van een zoon!
felyar90 27 Eerste kindje 21 December 2018 meisje :flirting: 25 november
ClaireSophie 29 eerste kindje 31 december 2018 meisje :flirting: 6 januari
Bakerloo 34 eerste kindje 27 december 2018 ?
Yellow002 31 eerste kindje 20 december 2018 verrassing :flirting: 28 december bevallen van een dochter!
DANIYL 27 eerste kindje 19 december 2018 onbekend
Sammie2636 26 eerste kindje 21 december 2018 jongen :flirting: 17 december
Jo_tasy 29 tweede kindje 7 januari 2019 meisje :flirting: 7 januari
Mama_30 30 derde kindje 24 december 2018 onbekend
MarisKF 25 eerste kindje 3 januari 2019 meisje :flirting: 28 december
Svea84 33 tweede kindje 6 januari 2019 jongen :flirting: 27 december
rose1 28 eerste kindje 5 januari 2019 verrassing
kersopdetaart 33 derde en vierde kindje 6 januari 2019 ?
Dreamboat 26 eerste kindje 12 Januari 2019 jongen
Sophie990 27 eerste twee kindjes 5 januari onbekend
Nausicaa 37 eerste kindje 11 december meisje :flirting: 2 december
Ingeb84 33/36 eerste kindje 27 februari onbekend
Renata83 36 tweede kindje 27 januari jongen
:rose: Ingeb84 :rose: ideetje88 :rose: Muisjemeisje :rose: Madderijn

Hoiii123, Bloem2222, Avocadopi87, zoonzoonbaby, localhero, bon28, MQ11: ik heb jullie uit de tabel gehaald i.v.m. inactiviteit. Mocht je weer mee willen kletsen, dan kun je je gegevens weer toevoegen.
anoniem_368334 wijzigde dit bericht op 10-01-2019 09:55
94.50% gewijzigd
ClaireSophie, wauw gefeliciteerd! Dat is een leuke verrassing! Dan moet je nu snel dingen gaan regelen. En best bijzonder toch, trouwen terwijl je je kleintje bij je draagt :heart: Ik ga ook sowieso wachten tot een goede echo tot ik ook maar iets ga kopen. Misschien nog wel langer ook haha. We gaan ook pas begin van het najaar verhuizen dus dingen voor een kamertje enzo zullen we toch mee moeten wachten.
Thanks voor de felicitaties, ja we willen graag getrouwd zijn voordat de baby er is...

Dus snel zaken gaan regelen. We gaan zaterdag al bij een locatie kijken. Daar kunnen we trouwen, borrel en diner in één doen.

We neigen nu naar eind augustus, ik ben dan rond de 20 weken. Vind het lastig hoe mijn lijf er dan zal uitzien en hoe ik mij voel. Op dit moment nog steeds kiplekker, vanmorgen zelfs nog een hardloopwedstrijd gelopen maar ja, dat kan zomaar omslaan....
En ik ben wel een modepopje dus wil wel graag een mooie jurk die mijn buik accentueert, mooie hakken, haren, nagels etc...
Moeilijk, moeilijk....

Dames die al een kleine hebben: hoe zagen jullie eruit met 20 weken en hoe voelden jullie je?

Plus: kan die trouwjurk zo snel klaar zijn O_O

PS: over het aanschaffen van baby spulletjes. Ik had vooraf (toen ik nog niet zwanger was) echt het idee: 'zodra ik het weet ga ik los en ga ik gelijk een pakje kopen' en nu het eenmaal zover is ben ik zó nuchter. Soms vergeet ik gewoon even dat ik zwanger ben, sterker nog ik geloof nog steeds niet, dat als alles goed gaat, ik/wij 2019 starten met een kleine, hoe dan?!

Herkennen dames dit?
Gefeliciteerd Claire, wat een leuk ontvangst!
Ik had bij de eerste met zes maanden wel duidelijk een kind in de buik.
Er zijn heel mooie jurken, bijvoorbeeld met hoge taille waarin dat helemaal niet veel uitmaakt. Let er ook op dat je cupmaat nog kan veranderen (maar dat hoeft niet).
Als je nu snel winkelt moet het wel lukken, levertijd 2-4 mannen denk ik?
Ik had mijn winkel toen via marktplaats, beviel goed.

Na de echo is het voor mij is een stuk echter. Bizar maar waar.
Ik was meteen de hele dag moe vandaag. Kapot moe.
Morgen weer werken.

Nog niks aan de kinderen verteld, want ik wil de rest nog niet vertellen en ze kunnen nog geen geheim bewaren.
Wauw wat leuk ClaireSophie, gefeliciteerd!!
Hoi ClaireSophie,

Ik ben zelf best slank en ben dat mijn hele zwangerschap gebleven. Daardoor zag je al heel snel dat ik zwanger was en had ik met 20 weken een heel mooi buikje. Aan het einde leek het net of ik een voetbal had ingeslikt haha.

Wil je een echte trouwjurk in een bruidsmodezaak kopen? Dan zou ik namelijk snel gaan passen want de levertijden zijn best lang (bij mij destijds althans). Mocht je online iets willen kopen; asos.com heeft mooie zwangerschapsjurkjes voor trouwerijen.

Leuk hoor trouwen met je kind in je buik!! Je zal stralen!
Claire, deze levert bijvoorbeeld al uit voorraad, https://www.bellyfashion.nl/zwangerscha ... n-zwanger/ komt zeker goed!
@Yellow002

Oh ja, exuses dat heb ik niet verteld.
Het is onduidelijk hoeveel weken ik zit, de afgelopen maand had ik een lange cyclus, uiteindelijk werd ik 14 april toch ongesteld maar het was anders dan normaal.

Dit hadden we verteld aan de verloskundige, en ze willen dan toch voor de zekerheid een echo doen.
Hebben jullie ook dat je je echt niet voor kan stellen hoe het gaat zijn/eruit zien om zo'n zwangere buik te hebben. Kan me er echt nog niks bij voorstellen o_o maar het is wel iets waar ik naar uit kijk. Al zal ik daar dan wel anders over denken als die buik de hele tijd in de weg zit.

Weten jullie al of jullie het geslacht straks willen weten? Wij hebben het hierover gehad en willen het niet weten. Volgens mij zijn we daarmee wel in de minderheid.
Clairesophie, super leuk! Gefeliciteerd. Dat wordt inderdaad snel dingen regelen. Als je een jurk gaat passen bij eem bruidszaak, gelijk aangeven dat de bruiloft op korte termijn is. Ze kunnen er dan rekening mee houden. Mijn jurk had een levertijd van 7 maanden destijds :-o.

Sven, ik herken je gevoel! Ik had steeds allemaal kraampjes in mijn buik en sinds een paar dagen voel ik niks. Ook helemaal nog niet misselijk (daar zou ik dus heel blij mee moeten zijn!)

Dreamboat, wat fijn dat je zo anel terecht kan. Spannend! Je hebt dus nu ook niet echt een idee hoever je ongeveer bent?

Ideetje, het blijft heel onwerkelijk nog steeds. Ik kan me niet voorstellen dat ik straks met een buik rondloop en ook nog niet met een kleine baby eigenlijk. Gelukkig hebben we nog heel lang om eraan te wennen en ons voor te bereiden!
Zelf wil ik eigenlijk niet weten wat het wordt. Mijn man twijfelt nog. Dus ook daar moeten we het nog eens goed over hebben.
Yellow002 schreef:
08-05-2018 08:43
Ok hierna stop ik met spammen maar wat ik me afvroeg:

Gaan jullie voor de NIPT denk je? En wat zijn je afwegingen om dit wel of niet te doen?
Wij niet.. bij de andere 2 ook niet gedaan.. naast dat ik niet goed zou weten wat ik moet doen met een slechte uitslag (ik hou het kindje toch bij een syndroom van down oid) enige wanneer ik het weg zou laten halen is bij geen kwaliteit van leven.. ik hoor dat liever bij de 20 wekenecho omdat ik dan alleen dat als stress moment ervaar. Als ik ook de NIPT test laat doen ken ik mezelf en zit ik gerust nog 4 weken in spanning (zolang kan de uitslag op zich laten wachten geloof ik)..
ClaireSophie schreef:
10-05-2018 19:08
Thanks voor de felicitaties, ja we willen graag getrouwd zijn voordat de baby er is...

Dus snel zaken gaan regelen. We gaan zaterdag al bij een locatie kijken. Daar kunnen we trouwen, borrel en diner in één doen.

We neigen nu naar eind augustus, ik ben dan rond de 20 weken. Vind het lastig hoe mijn lijf er dan zal uitzien en hoe ik mij voel. Op dit moment nog steeds kiplekker, vanmorgen zelfs nog een hardloopwedstrijd gelopen maar ja, dat kan zomaar omslaan....
En ik ben wel een modepopje dus wil wel graag een mooie jurk die mijn buik accentueert, mooie hakken, haren, nagels etc...
Moeilijk, moeilijk....

Dames die al een kleine hebben: hoe zagen jullie eruit met 20 weken en hoe voelden jullie je?

Plus: kan die trouwjurk zo snel klaar zijn O_O

PS: over het aanschaffen van baby spulletjes. Ik had vooraf (toen ik nog niet zwanger was) echt het idee: 'zodra ik het weet ga ik los en ga ik gelijk een pakje kopen' en nu het eenmaal zover is ben ik zó nuchter. Soms vergeet ik gewoon even dat ik zwanger ben, sterker nog ik geloof nog steeds niet, dat als alles goed gaat, ik/wij 2019 starten met een kleine, hoe dan?!

Herkennen dames dit?
Gefeliciteerd! Die nuchterheid maakt straks vast plaats voor opwinding! Ik ben nu zwanger van de derde. Bij de eerste de eerste 12 welen niks gekocht omdat ik eerste wilde weten of het goed zou gaan, vervolgens begon de ellende met bloedingen en heb ik van week 14 tot week 23 gebloed... toen dat eindelijk over was ben ik wel los gegaan met shoppen.. ook uit een soort opluchting denkbik.
Wat leuk, trouwen! Misschien een kijkje op Tiffany Rose, hebben ze echt wel mooie zwangerschapsjurken voor dikke buiken..
hernia lastig om nu inbreng schatten hoe je er met 20 weken voorstaat. Bij de eerste was ik toen al 12 kilo zwaarder en bij de 2e zat er toen al 20 kilo Aan...
Ideetje, ik heb al 2 keer een dikke buik gehad en nu voor de derde keer word ik nu al dik😱 mensen vragen al onbeschaamd of ik zwanger ben.....
Ik ben wel benieuwd hoe ik straks ben als moeder van 3 hihi. Mijn oudste is net 4 als de baby komt, de nu jongste is dan ruim 2,5... dat worden vast tropenjaren...
Gefeliciteerd ClaireSophie! Wat ontzettend leuk dat jullie zwanger gaan trouwen.. dat heeft ook wel iets heel speciaals! Succes met de voorbereidingen!

Ideetje wat schrikken.. maar wat ik allemaal lees hoeft het inderdaad niet verkeerd te zijn. Hopelijk kun je snel terecht voor een echo om je gerust te stellen. Ik voel me ook echt nog niet zwanger.. dus hoop zo dat er morgen verandering in komt. Ik vond het wel een goed idee om een pakje te kopen na eerste goede echo, dus wil dat misschien morgen wel doen.

Verder willen wij wel weten wat het wordt, vind ik toch wat fijner bij het kopen van spulletjes en inrichten van kamertje. Maar wel heel leuk als je de spanning aankan en het een verrassing blijft tot het einde Ideetje!
ClaireSophie schreef:
10-05-2018 18:18

@Suusje; ik heb nog geen boxen besteld, ook geen plannen toe. Eerst maar eens de echo afwachten. Ik sta mijzelf toe, met een goede echo een eerste pakje te kopen. Verder ben ik een luxe paard dus ik wil graag zoveel mogelijk nieuw. :proud:

:heart: ik heb mijn oog laten vallen op een all black bugaboo
Hihi mijn vriend ik en mijn schoonmoeder hebben vooral een tic op kringloopwinkels en rommelmarkten. Ons doel is altijd zo veel mogelijk mee nemen voor zo weinig mogelijk. Het bespaart gewoon ontzettend veel geld en het is nog leuk ook! Ik ben dan wel zo n type wat het beste van het beste uitzoekt en weet wat ik er voor wil uitgeven en vaak ook geen cent meer hahaha. Zo ook vandaag op de hemelvaartsmarkt bij ons!

@ideetje ik heb dat een beetje ergens denk ik een best bolle buik al ken ik t op dit moment nog niet beseffen haha.. mijn vriend ziet het wel al helemaal voor zich hoe mijn buik er straks uitziet! Die roept steeds ja jij krijgt zo n mooie bolle zwangerschapsbuik. Hij vindt het nu al helemaal prachtig om me over me buik te wrijven haha, heerlijk toch als je mannetje zo in de wolken is
Aww gefeliciteerd ClaireSophie! :cheer2:

Wij willen sowieso het geslacht weten! Ik kan nu al niet meer wachten haha. Wij hebben de Zwitsal babynamen app, daarmee kun je 'Tinder' met babynamen doen haha.
Avocadopit87 schreef:
11-05-2018 08:33
Aww gefeliciteerd ClaireSophie! :cheer2:

Wij willen sowieso het geslacht weten! Ik kan nu al niet meer wachten haha. Wij hebben de Zwitsal babynamen app, daarmee kun je 'Tinder' met babynamen doen haha.
Oh haha wat grappig dat ken ik helemaal niet, ga ook is kijken dan.

Ik wist bij mijn jongens het geslacht wel en twijfel nu of ik voor deze laatste keer een verrassing leuk vind. Maar ik ben nieuwsgierig....
Daniyl, ik hoop een goede echo voor jou vandaag! Veel plezier :)

Suusj, dat is toch ideaal! Ik heb eeen hekel aan rommelmarkten :facepalm:. Maar ik geloof gelijk dat je er, als je goed oplet, veel leuke dingen voor weinig kunt kopen. En met een baby op komst is dat best een fijne bijkomstigheid!
Ik heb net toch voor de zekerheid de gynaecoloog gebeld, omdat ik sinds vanmorgen ook echt krampen in mijn onderbuik heb. Omdat het nog zo pril is, hebben ze het advies gegeven om af te wachten. Op een echo kunnen ze namelijk nog niet genoeg zien om uitsluitsel te kunnen geven. Dus dat gaan een aantal lange dagen worden. Waren het toch al omdat ik me behoorlijk beroerd voel, maar er zit helaas niks anders op. We wilden het eigenlijk met moederdag vertellen tegen onze ouders, maar daar moeten we nu toch maar eens over nadenken. Pff hoop zo dat het goed gaat, maar vrees het ergste :cry:

Avocadopit, ik heb ook die zwitsal app gedownload, maar wat zitten er veel lelijke namen tussen o_o
Ideetje, daar zijn ze inderdaad redelijk ruk in die eerste weken.. zelfs toen ik met 14 weken het bloed langs mijn benen in het ziekenhuis aan kwam hebben ze een echo gemaakt en mocht ik weer naar huis want ‘als het mis zou gaan konden zie toch niks doen’ heb toen echt de ogen uit mijn kop gejankt...
@Clairesophie, gefeliciteerd!! Wat superleuk voor je, die voorbereidingen zijn zooo leuk! Veel succes met het uitzoeken van een mooie jurk. Met 20 weken heb je wel al echt een mooi rond buikje :)

@Ideetje, wat naar voor je, ik weet hoe je je voelt, die onzekerheid is verschrikkelijk. Ik duim voor je dat het gewoon goed gaat!

@Danyl succes met de echo vandaag!

Over het geslacht: ja ik wil het zeker weer weten, ik hou niet zo van verrassingen ;) en het is praktischer met babykamer, kleertjes etc. Denk dat we weer een 16weken pretecho doen om het geslacht te horen.

Ik ben sinds gisteren een stuk misselijker en heb ook pijn in mijn maag. Herkenbaar bij iemand die maagpijn? tips? Gelukkig nog niet hoeven over te geven.
En ik heb het gisteren aan mijn moeder verteld, zo leuk dat ik het met haar kan delen! Ze wist ook van de miskraam vorige maand, dus was heel blij voor ons dat het nu wel goed lijkt.
Jotasty, bij mij herkenbaar de pijn in maag en misselijkheid. Ik probeer veel gemberthee te drinken, dat geeft wel enigszins verlichting.
Jotasty je mag rennies tijdens de zwangerschap. Is een maagzuurremmer. Zorgt ervoor dat er rust in je maag komt
Gemberthee drink ik idd al, dat helpt wel wat. Rennies goede tip, ga ik halen!
Hopelijk heeft het niets te betekenen ideetje en komt het helemaal goed. Ik zou zelf ook enorm schrikken!! Toch lees je hier wel veel verhalen dat er uiteindelijk niets aan de hand was.

Die baby namen app is inderdaad een mengelmoesje van allemaal landen en de er zitten inderdaad de gekste namen tussen :p maar toch zijn we al een aantal leuke tegen gekomen.
Voor mij is het helaas over dames. Mijn miskraam is nu echt op gang gekomen. Ik verlies flinke hoeveelheden helder bloed met stolsels en heb veel pijn in mijn onderbuik. Ik ben heel erg verdrietig en heb al flink wat tranen gelaten. Het is zo'n rollercoaster geweest de afgelopen weken met eerst de diagnose pcos en het vooruitzicht van de medische molen in moeten, toen tegen alle verwachting in toch een positieve test en nu dit. Ik weet dat het waarschijnlijk beter is en dat het geen gezond kindje zou zijn geworden, maar het doet nu vooral nog erg veel pijn :cry:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven