Reageren?

12-05-2018 17:07 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Mijn ex en ik zijn ruim een jaar uit elkaar. Hij is voor mij uit het niets ineens vertrokken en gelijk bij een ander ingetrokken.
Mijn kind wordt altijd door hem gehaald en gebracht omdat hij niets wilt dat ik in de buurt van zijn nieuwe ondrrkomen kom., hier is geen aanleiding of reden voor.
Ik vraag al een jaar of hij mijn privacy wilt respecteren in de zin van niet in huis komen zonder dat ik het weet enz.
Vandaag vertellen zoon dat papa donderdag samen met zijn nieuwe vriendin en zoon hier in de straat voor de deur heeft gestaan. Er was geen reden voor.. alleen kijken. Ik was niet thuis.
Het voelt weer als uitlokken omdat hij dit doet met zoon erbij. Hij wist da ik de week er voor samen met zoon weg was, toen had hij het ook kunnen doen.
En ja ik weet dat ik het hem niet kan verbieden maar fijn vind ik het zeker ziet.
Reageren hierop of niet? En zo ja hoe?
Alle reacties Link kopieren
Nee. Laat hem lekker. Als je denkt dat hij je wil uitlokken, heb je hem het meest door gewoon niet te reageren.
Bij hem voor de deur gaan staan en toeteren als hij jou niet hoeft te respecteren kan hij dat ook niet van jou verwachten.
Aan de andere kant is negeren misschien wel het beste om te doen, zo lang hij met haar niet bij jou naar binnen kan wat zou het jou boeien dat hij met haar voor de deur staat.
Alle reacties Link kopieren
Honingdropje2 schreef:
12-05-2018 17:11
Nee. Laat hem lekker. Als je denkt dat hij je wil uitlokken, heb je hem het meest door gewoon niet te reageren.
+!
Ik vraag al een jaar of hij mijn privacy wilt respecteren in de zin van niet in huis komen zonder dat ik het weet enz.
Heeft hij dan een sleutel van je huis?
Heeft hij je tuin al gedaan?
Alle reacties Link kopieren
Gate_Keeper schreef:
12-05-2018 17:15
Heeft hij je tuin al gedaan?
Nee, niets zichtbaars gedaan.
Niet reageren, als hij zo zijn kostbare tijd met zijn zoon wil verdoen..
Hij zet jullie kind in om de boodschapper te zijn, herken dit gedrag en negeer het. Blijf de verstandigste zodat jullie zoon niet in tweestrijd komt.
Uiteraard niet reageren.
Alle reacties Link kopieren
Negeren.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Hebben die mensen niks beters te doen ofzo? Wat een droeftoeters. Laat ze lekker TO
Alle reacties Link kopieren
Lillybit schreef:
12-05-2018 17:33
Niet reageren, als hij zo zijn kostbare tijd met zijn zoon wil verdoen..
Klopt, zo kun je het ook zien, dank je wel
Andersom was dit voor mij juist de afweging om niet gelijk hetzelfde te doen. Zo zonde van de tijd samen met zoon, we kunnen veel leuker dingen doen en dat hebben we ook gedaan.

Vervelend vind ik het wel, ben nog wel bang dat als ik er niets van zeg, hij er een schepje bovenop zal doen, om die reden overweeg
Ik nog een mailtje in de trant van: hoe vond mevrouw straat .... je snapt dat ik binnenkort weet hoe het in (zijn straat) is. See you there.

Maar negeren is misschien nog wel het allerbeste, al weet kind wel dat ik het heel vervelend vind dat hij het gedaan heeft.
Alle reacties Link kopieren
Negeren en kind niet meer laten weten of laten merken dat je het vervelend vindt. Het is al erg genoeg dat hij een boodschapper van zn vader is geworden.
Alle reacties Link kopieren
delicious35 schreef:
12-05-2018 22:27
Klopt, zo kun je het ook zien, dank je wel
Andersom was dit voor mij juist de afweging om niet gelijk hetzelfde te doen. Zo zonde van de tijd samen met zoon, we kunnen veel leuker dingen doen en dat hebben we ook gedaan.

Vervelend vind ik het wel, ben nog wel bang dat als ik er niets van zeg, hij er een schepje bovenop zal doen, om die reden overweeg
Ik nog een mailtje in de trant van: hoe vond mevrouw straat .... je snapt dat ik binnenkort weet hoe het in (zijn straat) is. See you there.

Maar negeren is misschien nog wel het allerbeste, al weet kind wel dat ik het heel vervelend vind dat hij het gedaan heeft.

Waarom weet kind dat?
Als je ex een spelletje met je wil spelen over de rug van jullie zoon moeten er wel 2 deelnemers zijn. Niet meedoen, dus.

En laat je zoon er in godsnaam buiten, het is al erg genoeg dat je hebt laten blijken not amused te zijn. Volgende keer zeg je gewoon: ok, ook nog wat leuks gedaan donderdag?
Denk goed na voor je in een gevecht bent gewikkeld waar je zoon het slachtoffer van wordt. Houdt het contact zo kort mogelijk en bespreek dit soort zaken niet waar je zoon bij is of het kan horen.

Wat je ex ook verzint: negeer het.
Zodra hij merkt dat hij geen grip meer op je heeft, heeft hij naar binnen staan kijken nou én? Niet de moeite waard om op te reageren, triest figuur.. en geef je zoon een knuffel. Klaar.

Je haalt toch ook je schouders op over zijn eis hem altijd te komen halen en brengen? Prima, jij doet wat goed is voor je zoon en maakt er geen probleem van.
Blijf dat doen, bedenk of zo'n actie een ruzie waard is. Door de ogen van je zoontje..
zolang je ex niet al te rare dingen doet zou ik het negeren en bij twijfel hier nog eens komen vragen op het forum.
Sterkte, akelig mannetje om je zoontje in te zetten want je hebt wel gelijk, als hij haar wil laten zien hoe en waar je woont had zoontje daar niet bij hoeven zijn.
Liever niet zelfs.. hou je taai!
Niet reageren. En ik zou zelf je zoontje halen of brengen. Je hoeft niet alles te doen wat hij wil. Vooral je energie in je zelf steken.
Alle reacties Link kopieren
Ze staan voor je huis. Nou en? Laat ze. Teflon rug en doorrrr met je eigen leven.

Zorg wel dat hij niet binnen kan komen als jij er niet bent. En betrek je zoontje niet meer bij jouw gevoelens.
Jeep82 schreef:
13-05-2018 09:41
Niet reageren. En ik zou zelf je zoontje halen of brengen. Je hoeft niet alles te doen wat hij wil. Vooral je energie in je zelf steken.
Waarom? Gaat toch goed zo? Wat dacht je, eens even de boel een beetje oppoken daar? :nope:
Steek jij nou maar energie in jezelf, uitzoeken waarom je andere mensen op gaat hitsen om problemen met hun ex te maken die er nog niet waren tot nog toe.
Of geef eens een goede reden waarom het zo belangrijk is dat ze zelf haar zoontje gaat halen en brengen terwijl het nu op rolletjes loopt?

Ben ik echt nieuwsgierig naar. Je hoeft inderdaad niet alles te doen wat een ex wil maar een beetje geven en nemen is toch de beste manier om het voor het kind zo rustig mogelijk te houden. Maar ik heb het vermoeden dat dat niet jouw prioriteit zou zijn. Jammer.
Lenn12345 schreef:
14-05-2018 19:56
Waarom? Gaat toch goed zo? Wat dacht je, eens even de boel een beetje oppoken daar? :nope:
Steek jij nou maar energie in jezelf, uitzoeken waarom je andere mensen op gaat hitsen om problemen met hun ex te maken die er nog niet waren tot nog toe.
Of geef eens een goede reden waarom het zo belangrijk is dat ze zelf haar zoontje gaat halen en brengen terwijl het nu op rolletjes loopt?

Ben ik echt nieuwsgierig naar. Je hoeft inderdaad niet alles te doen wat een ex wil maar een beetje geven en nemen is toch de beste manier om het voor het kind zo rustig mogelijk te houden. Maar ik heb het vermoeden dat dat niet jouw prioriteit zou zijn. Jammer.
Heb je het bericht wel gelezen? Als jij dat op rolletjes lopen vind verschillen we van mening. Het is geen geven en nemen zoals zij het beschrijft. Het is belangrijk dat de ouders gewoon het kind bij beide ouders kan brengen of halen. Zodat het kind het als gewoon ervaart. Geen spanningen dat één van de ouders ergens niet mag komen. Heb hier geen prioriteit in een mening. Net als jij.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven