Uitgerekend December/Januari!

23-04-2018 20:40 1294 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hierbij een topic voor iedereen die in december 2018/januari 2019 is uitgerekend.
Voel je vrij om mee te schrijven. Je kunt de tabel zelf bijwerken (zie gegevens hieronder)
of zet je gegevens dikgedrukt in het topic en vraag of iemand anders het voor je in de tabel verwerkt.
Veel schrijfplezier!

Inlognaam: Suzanne91_
wachtwoord: Suzanne91_
Nickname leeftijd Hoeveelste kindje uitgerekende datum geslacht Bevallen
Suusj91 27 eerste kindje 29 december 2018 jongen :flirting: 15 december
Bruschetta_ 29 eerste kindje 31december verrassing :flirting: 18 december
Bevallen van een zoon!
felyar90 27 Eerste kindje 21 December 2018 meisje :flirting: 25 november
ClaireSophie 29 eerste kindje 31 december 2018 meisje :flirting: 6 januari
Bakerloo 34 eerste kindje 27 december 2018 ?
Yellow002 31 eerste kindje 20 december 2018 verrassing :flirting: 28 december bevallen van een dochter!
DANIYL 27 eerste kindje 19 december 2018 onbekend
Sammie2636 26 eerste kindje 21 december 2018 jongen :flirting: 17 december
Jo_tasy 29 tweede kindje 7 januari 2019 meisje :flirting: 7 januari
Mama_30 30 derde kindje 24 december 2018 onbekend
MarisKF 25 eerste kindje 3 januari 2019 meisje :flirting: 28 december
Svea84 33 tweede kindje 6 januari 2019 jongen :flirting: 27 december
rose1 28 eerste kindje 5 januari 2019 verrassing
kersopdetaart 33 derde en vierde kindje 6 januari 2019 ?
Dreamboat 26 eerste kindje 12 Januari 2019 jongen
Sophie990 27 eerste twee kindjes 5 januari onbekend
Nausicaa 37 eerste kindje 11 december meisje :flirting: 2 december
Ingeb84 33/36 eerste kindje 27 februari onbekend
Renata83 36 tweede kindje 27 januari jongen
:rose: Ingeb84 :rose: ideetje88 :rose: Muisjemeisje :rose: Madderijn

Hoiii123, Bloem2222, Avocadopi87, zoonzoonbaby, localhero, bon28, MQ11: ik heb jullie uit de tabel gehaald i.v.m. inactiviteit. Mocht je weer mee willen kletsen, dan kun je je gegevens weer toevoegen.
anoniem_368334 wijzigde dit bericht op 10-01-2019 09:55
94.50% gewijzigd
Met mij gaat het ook goed, af en toe van die krampen.
Ik merk wel dat ik snel humeurig ben, dat vind ik wel vervelend, herkend iemand dit?

Ik ben ook zenuwachtig voor maandag met de echo, misschien komt het daardoor.
O, dreamboat, ik denk en combi: de echo, en de hormonen.

Ik ben er hysterisch van.
Dingen over de datum probeer ik niet eens, 'vies'. Dingen smaken eerder vies. Ik heb sneller genoeg en eerder trek.
Ik vind dat er meer ruimte tussen ons en de andere auto's moet zijn.
Als de kinderen zeuren moeten ze ophouden. Dan denk ik dat ik dat normaal niet doe en verzin iets. Maar dat vreet energie.

Om 16 uur stipt lijkt mijn nieuwe siësta tijdstip. Maar dan moet ik nog van alles.
Herkenbaar?

Die 10% heb ik scheef gelezen ergens op oude vrouwen site (ik ben inmiddels 43, erg oud om zwanger te zijn maar ik wilde het echt heel graag al toen ik 40 was, en toen het niet lukte is de grens steeds een beetje verder geschoven. Ik heb het ook een half jaar laten rusten maar deed toch nog zeer. Bizar maar waar, kind is dus super welkom).

Ik vreesde voor meer dan 10%, zal voor onder de veertig vast veel minder zijn.
Kind lag perfect op schema, deze zit aan de goede kant van de statistieken (hoop ik).
Ja precies, vind het vervelend voor mijn vriend, die is toch wel beetje de dupe, vandaag kon ik me wel inhouden, het is gelukkig ook niet elke dag haha.

Hoe willen jullie het vertellen aan familie? Met een kadootje of?

En met hoeveel weken?
wij willen het met 8 weken al vertellen. Maar eerst zien op hoeveel weken ik zit. 🤔😁
Haha hier weten heel veel mensen het al. Kan moeilijk nog 4 weken volhouden dat ik een buikgriep heb. Vandaag een relatief goede dag. Heb me denk 2 uurtjes relatief ok gevoeld :-)
Volgens mijn man valt het chagrijn gehalte mee hier ;-)
Verder blijf ik ook echt nerveus of het goed blijft gaan deze keer. Volgende echo is bij ruim 9 weken....
Haha, ja kan ik begrijpen!

Spannend! Wanneer heb je de 9 weken echo?
Als we volgende week een goede echo hebben willen we het ook aan de allereerste mensen vertellen, dan ben ik 8 weken.

Heb geen idee nog hoe alleen! Ik dacht altijd gewoon zeggen, maar misschien is dat toch raar of saai ofzo. Hoe willen jullie het zeggen?
Spannend dreamboat, ik ga voor je duimen!

Ik ga het vandaag aan onze familie vertellen, ik vind Moederdag wel een mooi moment! Ben nu ook 8,5 week! Best spannend en heb er gewoon slecht van geslapen. Maar heel veel zin om her te delen..

Hieronder een foto van wat ik doe! Ik heb een voorleesboek gekocht en op de eerste bladzijde een rijm gemaakt (ook nog 2 foto’s van echo & foto van mij met zwangerschapstest).. maar die plaats ik hier even niet ivm anonimiteit;). Oh die foto weet ik niet hoe te plaatsen.. iemand een idee?
Foto kaje uploaden via tinypic en dan de link hier plakken.

Wij hebben net deze kraskaarten besteld: httpss://www.weddingdeco.nl/guess-what-kraskaart ... gJOavD_BwE
Dreamboat schreef:
13-05-2018 09:42
Haha, ja kan ik begrijpen!

Spannend! Wanneer heb je de 9 weken echo?
23 mei...
Bruschetta_ schreef:
13-05-2018 11:43
Foto kaje uploaden via tinypic en dan de link hier plakken.

Wij hebben net deze kraskaarten besteld: httpss://www.weddingdeco.nl/guess-what-kraskaart ... gJOavD_BwE
Wat leuk!
Leuke kaarten!

Ik heb het gezegd. Bij de eerste met zes weken al
Met de zin "Het is allemaal nog wat prematuur maar we willen alvast iets vertellen".
Meer hadden ze niet nodig.

Nu wil ik wel iets doen, zijn veel leuke foto's op Pinterest, onder anderen ice ice baby, schoenen met jaartal van hem, haar en dan babyslofjes met jaartal, dat soort dingen.
@Daniyl nog gefeliciteerd met de goede echo!

Ik heb het mijn zus verteld door een leeg fotolijstje te geven met daarin een gedichtje dat het verteld. En ik heb voor mijn dochter een shirt met "big sister" voor een leuke foto om het te delen.

@dreamboot ja die humeurigheid herken ik! Vooral als ik trek krijg wordt ik hangry... en ik heb vaaaaaak trek in eten deze weken
Die kraskaarten zijn supertof haha
Yellow, een goede dag vandaag, fijn!
Dreamboat: spannend! Ik ga duimen voor je!

Wij hebben 28 mei de eerste echo, ik ben dan, als het goed is, 9 weken. Mijn ouders komen 29 mei terug van vakantie, wij willen ze dan die donderdag mee uit eten nemen, dat doen we wel vaker dus dat zal niet opvallen. Dan bij het toetje opa en oma op het desserbord laten zetten met chocolade saus...

De vriendengroep zie ik 2 juni weer, dan neem ik petit fours mee met een marsepeinen schildje daarop met: tante!

Verder lees ik hier ook een aantal leuke ideeën!
Leuk idee ClaireSophie!
Leuke ideeën allemaal om het te vertellen!

Vandaag hebben wij het mijn schoonouders vertelt. Ik had een doos gemaakt met erop 'EHBO' en daarin dan 'eerste hulp bij oppassen' met een paar kleine babyspulletjes. Ze snapten de hint heel snel en waren heel erg verrast en super blij!

Ook gemaakt voor mijn ouders, maar die zijn nog met vakantie.
Pff ik maak mezelf wel echt gek.
Ik heb er wat betere momenten tussen zitten. Hoef niet meer meteen te spugen zodra ik opsta en heb me zelfs even best goed gevoeld. Ontzettend fijn natuurlijk maar nu ben ik dus bang dat dit voortekenen zijn dat mijn hcg afneemt en ik een miskraam krijg. Dan duurt 23 mei (echo bij 9+2) nog best lang. Anderzijds weet ik dat als het verkeerd zit ik toch niks kan doen. Maarja...
Hoi Yellow, wat vervelend die stress. ik zou proberen als goed teken te zien die misselijkheid; dat je gewoon kei-zwanger bent!

Vandaag blijkbaar een populaire dag om het te vertellen! Een goede vriendin van me heeft vandaag via de app verteld dat ze zwanger is. Ik kon me bijna niet inhouden! Wil zoooo graag vertellen dat ik ook zwanger ben maarja ik heb nog niet eens een echo gehad. Vandaag volgens mijn berekeningen ben ik 6 weken. Nog 2,5 week tot de echo. Pffff...
Leuke ideeën allemaal! Vandaag dan inderdaad een populaire dag om te vertellen.. hopelijk gaat de tijd snel voor degene die wachten op de eerste echo!

Bedankt voor de tip Bruchetta! Zal
hieronder proberen te plakken!
Het was in ieder geval superleuk om vandaag te delen en toch wel spannend ook! Heb wat traantjes moeten laten.. die hormonen!
Inderdaad een populaire dag.. ik hoop dat de tijd snel gaat voor degene die nog wachten op echo.

Voor de moeders onder ons, een fijne dag gehad en verwend door jullie schatjes?
Voor de anderen, bizar toch dat wij heft volgend jaar ook mogen ‘vieren’?

@Yellow, ik kan me voorstellen dat je je gek maakt. Ik dacht dat ik ergens had gelezen dat misselijkheid ook al in het eerste trimester kan afnemen. Als je twijfelt, misschien toch de verloskundigepraktijk bellen?

Hieronder de linkjes/fotootjes:
http://i68.tinypic.com/33xev4w.jpg
http://i67.tinypic.com/28wgpkh.jpg
anoniem_367845 wijzigde dit bericht op 13-05-2018 22:55
Reden: Helft bericht weggevallen door links
61.86% gewijzigd
Wat is er alweer veel geschreven! En wat hebben inderdaad veel dames gebruikt gemaakt van Moederdag om het te vertellen! Leuk! Stiekem baalden wij ook wel dat we uitgerekend 1 dag na Moederdag pas de echo hadden. Dus gisteren nog zwijgend Moederdag met moeder en schoonmoeder doorgebracht. Natuuuuurlijk zette schoonmoeder een fles wijn op tafel en stokbrood met (jawel) filet american! :@@: Ik ben al niet gek op filet american maar een wijntje lust ik normaal wel dus moeten lullen als brugman om geen wijn te nemen.. zij heeft het denk ik al wel door!

Straks om 12 uur dan eindelijkkkk de verlossende echo of alles goed en wel is, ben zo zenuwachtig!! (En misselijk :frusty: ) ik hou jullie op de hoogte!
@Daniyl, gefeliciteerd met de goede echo! Wat een opluchting is dat dan hè!
Mama 30, ben benieuwd naar de echo!

Hier zelfde als yellow opeens minder misselijk en zeurderige pijn in buik, opeens spannend dan. Nog even wachten tot de echo....
Wat spannend allemaal die eerste echo's. Wij hebben de eerste echo pas 7 juni, dan ben ik 9 weken als het goed is. Wat ik wel gek vind is dat ik helemaal niks meer voel of merk van zwanger zijn. Eerder had ik wel steken in mijn buik maar dat heb ik niet meer. Vorige week had ik 2 keer op 1 dag een heel klein beetje bruine afscheiding. Dat kan toch geen innestelingsbloed meer zijn?
Hoi Rose, ik merk ook helemaal niks van mijn zwangerschap. Ik had heftige rugpijn maar nu al ruim een week niet. Ik test nog wel positief dus het zal wel goed zitten?

Mama_30 hoe ging de echo?
Hier een goede echo! :cheer:
Hartje goed zien kloppen, alles zag er goed uit, over 3 weken weer een echo voor de termijnbepaling. Hij zette me nu op 7,5 week wat wel overeenkomt met mijn eigen 7w 5d. We gaan het zien, nu druk een paar rompertjes personaliseren met tekst en foto van de echo om het zo aan onze ouders te vertellen. Wij gaan hoe dan ook een kerstkindje krijgen! (Qua uitgerekende datum) :hihi:

Hier ook wel dagen ertussen dat de kwaaltjes wat minder aanwezig zijn, maar daar geniet ik echt van juist want die misselijkheid is echt niet grappig!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven