Dreumes topic

zondag 4 februari 2018 om 14:35
Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen..
Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:
- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes
Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen
Dus als jou kleine nog niet loopt maak je dan niet druk

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:
- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes
Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen

zondag 13 mei 2018 om 07:38

zondag 13 mei 2018 om 08:20
Fijne moederdag lieve top mama's! 
Bahco; allereerst beterschap! Een virusje onder de leden?
Ik ga maandag ook meteen een advocaat zoeken, we gaan dit in ieder geval heel serieus en zwaar oppakken.
En bedankt, dat het een kutsituatie is, is een understatement. Ik heb er gisteren niet van kunnen eten en heb tot half 6 op de klok gekeken vannacht. Ik ben nu even volledig ingestort, dit wens je echt niemand toe.
Ondertussen heeft zoon een driftbui en staat te stampen omdat zijn pukylino niet op de bank mag...

Bahco; allereerst beterschap! Een virusje onder de leden?
Ik ga maandag ook meteen een advocaat zoeken, we gaan dit in ieder geval heel serieus en zwaar oppakken.
En bedankt, dat het een kutsituatie is, is een understatement. Ik heb er gisteren niet van kunnen eten en heb tot half 6 op de klok gekeken vannacht. Ik ben nu even volledig ingestort, dit wens je echt niemand toe.
Ondertussen heeft zoon een driftbui en staat te stampen omdat zijn pukylino niet op de bank mag...

zondag 13 mei 2018 om 10:12
Hier vindt hij het heel leuk om uit mijn glas te drinken. Vooral als ik eerst een slok neem, drinkt hij daarna ook wat. Dit doen we zo een aantal keer op een dag, buiten de eetmomenten door.Moondancer schreef: ↑12-05-2018 10:36Sinds de zomertijd is ingegaan wordt zoon ergens tussen 6.15u en 6.45u wakker. Daarvoor om 5.15u stipt. Dus ik ben allang blij.
Sinds een paar weken bieden we hem, naast zn ochtendfles warme melk, alleen nog maar water aan (meneer bliefte alleen diksap). Inmiddels drinkt hij wel water, maar veel minder dan toen hij nog diksap kreeg. Ik denk gemiddeld zo'n 120ml per dag. Plus 250ml melk. Hij heeft ook minder volle plasluiers nu. Zou het niet te weinig zijn?
En verder inderdaad vochtrijk groente en fruit, zodat hij toch genoeg vocht binnen krijgt?
zondag 13 mei 2018 om 10:30
He idd wat een kutsituatie bohemia! Heel veel sterkte.
Bahco, hopelijk snel weer beter!
Moondancer, hier vond hij mijn glas altijd interessant dus zo kreeg ik er nog weleens wat in. Inmiddels voelt hij zich groot en wil hij drinken uit een beker en dan een rietje erin.
Moederdag, ene kant leuk, mijn zoontje heeft een leuk cadeautje gegeven, maar ook wel beetje moeilijk gezien alles wat er gebeurd is.
Bahco, hopelijk snel weer beter!
Moondancer, hier vond hij mijn glas altijd interessant dus zo kreeg ik er nog weleens wat in. Inmiddels voelt hij zich groot en wil hij drinken uit een beker en dan een rietje erin.
Moederdag, ene kant leuk, mijn zoontje heeft een leuk cadeautje gegeven, maar ook wel beetje moeilijk gezien alles wat er gebeurd is.

zondag 13 mei 2018 om 10:53

Hier lijkt het op een virusje. Dreumes wil niet eten, minder drinken en wel graag veel slapen. Hij wordt wel telkens verdrietig wakker. Gelukkig voor hem lig ik er naast in bed want ik voel mij belabberd. Manlief ligt op de bank te gamen. Kan ie dat ook weer eens ongestoord doen

Moederdag: ik heb een tekening met kwast en een doosje bonbons gekregen. Bij het zien van de bbonbons werd ik even niet lekker

zondag 13 mei 2018 om 12:14
Snowgirl
Bohemia : wat een nare situatie zeg. Hopelijk wordt het snel opgelost.
Moederdag: in centerparcs lekker uitslapen en verzorgd ontbijtje door manlief!
Gewoon uit nieuwsgierigheid en ook wel beetje doordat bohemia het had over een profielfoto met haar kindje.
Wij hebben van begin af aan er al voor gekozen om geen of weinig en dan lig geen foto's van het gezicht van onze dochter op fb te plaatsen. Sommige mensen snappen dit en anderen vinden het raar of onzin. Toch glipt er wel eens een familie foto tussendoor maar die zijn meestal van veraf en doen we niet zo moeilijk over. Maar wij zien het als dat we haar privacy beschermen en wij daar wat over te zeggen hebben zolang ze nog te jong is hier zelf keuzes in te maken.
Zijn er nog meer mama's die hier bewuste of andere keuzes in maken?
Bahcobarbie: beterschap!

Bohemia : wat een nare situatie zeg. Hopelijk wordt het snel opgelost.
Moederdag: in centerparcs lekker uitslapen en verzorgd ontbijtje door manlief!
Gewoon uit nieuwsgierigheid en ook wel beetje doordat bohemia het had over een profielfoto met haar kindje.
Wij hebben van begin af aan er al voor gekozen om geen of weinig en dan lig geen foto's van het gezicht van onze dochter op fb te plaatsen. Sommige mensen snappen dit en anderen vinden het raar of onzin. Toch glipt er wel eens een familie foto tussendoor maar die zijn meestal van veraf en doen we niet zo moeilijk over. Maar wij zien het als dat we haar privacy beschermen en wij daar wat over te zeggen hebben zolang ze nog te jong is hier zelf keuzes in te maken.
Zijn er nog meer mama's die hier bewuste of andere keuzes in maken?
Bahcobarbie: beterschap!

zondag 13 mei 2018 om 12:22
Hier ook geen foto's online; niet op facebook, niet als profielfoto op whatsapp, et cetera. Wel zo nu en dan in de familieapp, maar verder niet. Ik hou er niet van dat al mijn foto's automatisch eigendom worden van facebook (want ja, dat worden ze), en ook niet van het feit dat anderen ze kunnen downloaden en alles. Dus wij delen weinig. Sowieso deel ik eigenlijk niks op facebook, ik denk dat mensen die ik IRL niet spreek niet weten dat ik getrouwd ben, mijn vader is overleden, ik een kind heb, of wanneer mijn verjaardag is. En dat hou ik graag zo.

zondag 13 mei 2018 om 12:31
Ja het lijkt me dus straks nog lastiger worden, want het wordt bijna als 'normaal' beschouwd dat er foto's van school, sportclub, kinderfeestjes, evenementen enz op social media te delen.
Heb je daar al wel eens mee te maken gehad obelix?
zondag 13 mei 2018 om 12:50
@social media: wij hebben heel brwust de keuze gemaakt om geen foto's van onze kinderen te posten. Sterker nog, wij hadden er ook geen zin in dat ze na hun geboorte de hele tijd in flitslicht lagen, dus we hebben toen iedereen simpelweg verboden foto's van de oudste nemen zonder het aan ons te vragen.
Het grappige is dat iedereen dat begreep, behalve schoonmoeder, die voelde zich ernstig tekort gedaan en heeft op allerlei manieren geprobeerd aan foto's te komen (chantage, dreigen, huilen). Het enige wat ze nooit heeft gedaan was het gewoon netjes vragen
.
Uiteindelijk heeft ze stiekem foto's van Puk gemaakt toen man en ik samen even uit de kamer waren, dat is de reden geweest dat ik haar toen het huis heb uitgegooid. Puk was toen 8wk en sindsdien hebben we niks meer van haar gehoord, alleen van mensen die haar wel spreken dat ze geen goed woord voor mij over heeft.
Natuurlijk was dit niet alleen de reden dat we haar niet meer wilde zien. Manlief had al geen vertrouwen meer in haar door wat er allemaal in de jaren ervoor gebeurd was, maar ik vond dat ze haar kleinkind wel mocht leren kennen. Uiteindelijk was de foto dus een kwestie van de laatste druppel voor mijn man. (Bij mij kunnen we de hormonen altijd nog als schuldige aanwijzen)
We zijn er nog niet uit hoe we dat willen straks met school. Een nichtje van me (van de andere kant van de familie) heeft op een kdv/bso gewerkt en zich altijd verbaasd dat bijna alle ouders alles altijd maar goed vonden. Ze hadden geloof ik maar 3 kinderen waar ze geen toestemming voor hadden, dus dat was te overzien. Dat waren er trouwens 3 over het hele kdv gezien, niet alleen in hun groep!
Het grappige is dat iedereen dat begreep, behalve schoonmoeder, die voelde zich ernstig tekort gedaan en heeft op allerlei manieren geprobeerd aan foto's te komen (chantage, dreigen, huilen). Het enige wat ze nooit heeft gedaan was het gewoon netjes vragen

Uiteindelijk heeft ze stiekem foto's van Puk gemaakt toen man en ik samen even uit de kamer waren, dat is de reden geweest dat ik haar toen het huis heb uitgegooid. Puk was toen 8wk en sindsdien hebben we niks meer van haar gehoord, alleen van mensen die haar wel spreken dat ze geen goed woord voor mij over heeft.
Natuurlijk was dit niet alleen de reden dat we haar niet meer wilde zien. Manlief had al geen vertrouwen meer in haar door wat er allemaal in de jaren ervoor gebeurd was, maar ik vond dat ze haar kleinkind wel mocht leren kennen. Uiteindelijk was de foto dus een kwestie van de laatste druppel voor mijn man. (Bij mij kunnen we de hormonen altijd nog als schuldige aanwijzen)
We zijn er nog niet uit hoe we dat willen straks met school. Een nichtje van me (van de andere kant van de familie) heeft op een kdv/bso gewerkt en zich altijd verbaasd dat bijna alle ouders alles altijd maar goed vonden. Ze hadden geloof ik maar 3 kinderen waar ze geen toestemming voor hadden, dus dat was te overzien. Dat waren er trouwens 3 over het hele kdv gezien, niet alleen in hun groep!

zondag 13 mei 2018 om 13:26
Wij doen daar niet zo moeilijk over/mee. Geven ook gewoon toestemming aan bijv. het kdv. Toen onze zoon net was geboren wel aan een aantal mensen aangegeven om geen, of iig niet zonder toestemming, foto's op social media te plaatsen. Maar meer omdat deze mensen verder van ons af stonden en dan op social media kunnen doen alsof we zo'n fantastische band hebben. Daar heb ik altijd een beetje een hekel aan. Zo'n schijnvertoning.
Voor de rest geen mensen om ons heen die van alles spammen of dat ongevraagd zouden doen. En zo wel? Vind ik dat voor een keertje niet zo erg. Heb zelf overigens geen social media meer. Man plaatst af en toe wat geloof ik.
Zelf doe ik dat op Whatsapp met de profielfoto.
Voor de rest geen mensen om ons heen die van alles spammen of dat ongevraagd zouden doen. En zo wel? Vind ik dat voor een keertje niet zo erg. Heb zelf overigens geen social media meer. Man plaatst af en toe wat geloof ik.
Zelf doe ik dat op Whatsapp met de profielfoto.

zondag 13 mei 2018 om 13:30
Op het kdv worden wel foto’s gemaakt maar niet verspreid. Je kan ze inzien op een tablet en de foto’s waar dreumes alleen op staat gaan in zijn mapje. Met zijn eerste verjaardag mocht ik foto’s maken van dreumes en van 1 leidster. Die vond dat prima.
Mijn familie maakt wel eens foto’s met uitjes maar daar gebeurt niks mee. Mijn schoonfamilie heeft last van digitalediarree maar houden zich verbazingwekkend goed aan onze verzoeken om geen foto’s te maken en die te delen.
Wat ik wel lastig vind is dat wij een evenement in onze stad hebben waar wij graag heen gaan en er goed uit zien. We vallen niet op tussen de rest maar door bekendheid (van man) worden we gezien. Daar willen mensen foto’s van maken. Soms vragen ze het, soms wordt er ineens een telefoon op ons gericht. Ik verpest die foto’s meestal door een glas drinken voor dreumes zijn gezicht te houden of hem weg te draaien. Ik zou nooit ongevraagd foto’s maken van anderen.
Mijn familie maakt wel eens foto’s met uitjes maar daar gebeurt niks mee. Mijn schoonfamilie heeft last van digitalediarree maar houden zich verbazingwekkend goed aan onze verzoeken om geen foto’s te maken en die te delen.
Wat ik wel lastig vind is dat wij een evenement in onze stad hebben waar wij graag heen gaan en er goed uit zien. We vallen niet op tussen de rest maar door bekendheid (van man) worden we gezien. Daar willen mensen foto’s van maken. Soms vragen ze het, soms wordt er ineens een telefoon op ons gericht. Ik verpest die foto’s meestal door een glas drinken voor dreumes zijn gezicht te houden of hem weg te draaien. Ik zou nooit ongevraagd foto’s maken van anderen.

zondag 13 mei 2018 om 13:38
Dat lijkt mij inderdaad ook lastig. Hier werd zoon laatste door een wildvreemde man gefotografeerd die voorbij liep omdat zoon zijn fietshelm op had en dit blijkbaar erg bijzonder was. Ik wist echt even niet hoe te reageren. Die man liep ook gewoon door. Ik ben er niet achteraan gegaan maar ik vind het wel raar dat vreemden gewoon foto's van onbekenden, en dus kinderen, maken.BahcoBarbie schreef: ↑13-05-2018 13:30Op het kdv worden wel foto’s gemaakt maar niet verspreid. Je kan ze inzien op een tablet en de foto’s waar dreumes alleen op staat gaan in zijn mapje. Met zijn eerste verjaardag mocht ik foto’s maken van dreumes en van 1 leidster. Die vond dat prima.

zondag 13 mei 2018 om 13:43
Oh, zo vatte ik het ook niet op hoor!

zondag 13 mei 2018 om 13:51
Fitzgerald schreef: ↑13-05-2018 13:38Dat lijkt mij inderdaad ook lastig. Hier werd zoon laatste door een wildvreemde man gefotografeerd die voorbij liep omdat zoon zijn fietshelm op had en dit blijkbaar erg bijzonder was. Ik wist echt even niet hoe te reageren. Die man liep ook gewoon door. Ik ben er niet achteraan gegaan maar ik vind het wel raar dat vreemden gewoon foto's van onbekenden, en dus kinderen, maken.
Ik heb precies hetzelfde gehad met dreumes en zijn fietshelm

Ook had een medewerker van de kringloop dreumes gefilmd toen hij wat speelgoed uitzocht. Ik dacht even zelf wat spelletjes te bekijken. Ik heb potjandorie moeten schelden om dat filmpje van Facebook af te krijgen. Stond er in het rectificatiebericht dat mensen elkaar niet meer genoeg vertrouwen

zondag 13 mei 2018 om 13:51
Wat vervelend joh, BahcoBarbie, dat mensen zomaar denken dat ze wel even foto's van jullie kunnen maken. Lijkt me niet prettig. Is het alleen in jullie eigen stad, of is hij buiten de stad ook bekend?
Hier heeft het KDV wel een facebookgroep waar foto's geplaatst worden, en daar hebben we wel toestemming voor gegeven, maar die is alleen zichtbaar voor de ouders van de kinderen. En aangezien het een KDV met maar 1 groep is is dat een heel beperkt clubje.
Hier heeft het KDV wel een facebookgroep waar foto's geplaatst worden, en daar hebben we wel toestemming voor gegeven, maar die is alleen zichtbaar voor de ouders van de kinderen. En aangezien het een KDV met maar 1 groep is is dat een heel beperkt clubje.