Dreumes topic

04-02-2018 14:35 3001 berichten
Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen.. :biggrin:

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:

- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes

Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen ;) Dus als jou kleine nog niet loopt maak je dan niet druk :winkie:

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
@BO: gewoon in een pannetje op het vuur? Net als vroeger...
Dat is de andere optie inderdaad :) maar het vervelende is dat ik dan geen 'standaard' heb waar ik op kan vertrouwen (zoals: 1/3 kokend en 2/3 koud = goede temperatuur, of 40 seconden in de magnetron = goed). Dus dan moet ik weer terug naar testen op m'n pols, wat wel kan, maar omdat we nog maar 1 fles per dag geven is het geen automatisme meer (en ben ik banger dat ik het vergeet en dochter zich brandt).
Dan meet je met een digitale thermometer (daar heb je er als het goed is sinds je kraamtijd meerdere van zwerven).
Maar ik denk dat ze zich een stuk minder snel zal branden dan voorheen, ze kan zich tenslotte een stuk beter uiten als toen ze bijv 3 maanden was ;-)
En een flessenwarmer dan? Neemt niet zoveel ruimte in.
@cadeautjes: bedenk vooral dat je ook cadeaus wil die over een maand of 6 of zelfs 9 pas leuk zijn. Als de koude natte dagen aanbreken en je peuter snakt naar vermaak.
Dus een beetje te moeilijk mag best. En in dat licht kun je dan denken aan puzzels met 2, 4, 9 en 16 stukjes. Zitten vaak samen in 1 doos.
Of hele eenvoudige spelletjes, zoals domino, memory en lotto.
Verder vroegen wij ook uitbreiding voor de houten trein of duplo.
En knutselspullen, zoals stickers, stiften, stempels en verf (met schort). Tip: de stiften van SES krijg je eenvoudig van het voorhoofd/ je tafel af ;-D
En die stickers koop je makkelijk bij de Action, want daar kun je hard doorheen gaan!
Klei is ook echt favoriet geweest hier op die leeftijd, zeker in de winter.
En simpele prentenboeken zijn eind 2jaar ook echt steeds leuker om te lezen met je kind. Zoals Rupsje Nooitgenoeg, of over de mol die wil weten (..)
Ik denk ook dat het meevalt hoor, ze geeft snel genoeg aan wanneer iets niet haar smaak is :). Flessenwarmer heb ik eerder over gedacht, maar ik vind het zo jammer om nog zo'n ding aan te schaffen voor de laatste paar weken/maanden; alle flessen die ze tot nu toe gehad heeft zijn gewoon met de waterkoker gedaan, en dat gaan we bij baby nr 2 ook weer doen, want dat gaat veel sneller dan met een flessenwarmer (vooral van belang in geval van acute HONGER! NU!). Ik ga eerst 'ns kijken of ze iets kouder akkoord vindt, en of ze eventueel naar helemaal koud over wil, voor ik dingen ga kopen, denk ik.
Zoon krijgt hier trouwens thee met melk. Ik weet niet of dat een optie is. Hij slaapt er niet anders op dan op een volledige melkfles.
Oh dat is ook nog wel een goede optie, dankjewel! Dochter drinkt veel thee namelijk, misschien accepteert ze dat ook wel. Zal het eens proberen een dezer dagen.
:yawnee: Als iemand weet wat ‘seees’ is en hoe ik er aan kom: ik hoor het graag. Dreumes eist het sinds 22.00 uur en ik zou wel eens willen gaan slapen. Zelf aanwijzen eindigt op de bank waar hij ‘seeees’ blijft zeggen :-|

Pluspunt is wel dat hij zijn 5 happen avondeten tot nu toen binnenboord heeft gehouden *afkloppen*.
Geen idee wat seees is. Waar zoon gisteren tot 7 uur sliep, is deze dag half uur geleden al begonnen.

Zoon heeft een nieuw woordje. Au-tooo
:'-( Goedemorgen.. Wij zijn er niet meer achter gekomen wat 'seeeees' is. Vanmorgen werd ik wakker op de bank. Geen idee hoe ik daar kwam. Man lag met dreumes in bed. Ik heb denk ik 3 uur geslapen. Mijn wallen hebben wallen.

@Aapje Lief he :heart: als je dan standaard 'de auto doet toet-toet of toetaa' zegt als dreumes auto zegt dan herhaald ie dat best snel denk ik.
Bahco wel leven met je mee. Letterlijk helaas. Na drie keer verschonen was toch echt het beddengoed op vannacht. Vorige week ook de bmr prik gehad, dus die doet vast nog een extra duit in het zakje
BahcoBarbie schreef:
14-05-2018 07:57
@Aapje Lief he :heart: als je dan standaard 'de auto doet toet-toet of toetaa' zegt als dreumes auto zegt dan herhaald ie dat best snel denk ik.
Alles met wielen is nu auto :mrgreen:. En geen idee hoe hij erbij komt, maar als man zonder shirt in bed ligt wijst zoon naar zijn tepels en zegt toettoet.

Hij zegt inderdaad ook waf waf bij een hond en kwaal kwaak bij een eend. Haha en hij noemt mij consequent papa :facepalm:.
ZonnigKleintje schreef:
14-05-2018 08:27
Bahco wel leven met je mee. Letterlijk helaas. Na drie keer verschonen was toch echt het beddengoed op vannacht. Vorige week ook de bmr prik gehad, dus die doet vast nog een extra duit in het zakje
:high5: Club Wasgoed! En die BMR is een nasty.... :biggrin:
1Aapje schreef:
Alles met wielen is nu auto :mrgreen:. En geen idee hoe hij erbij komt, maar als man zonder shirt in bed ligt wijst zoon naar zijn tepels en zegt toettoet.

Hij zegt inderdaad ook waf waf bij een hond en kwaal kwaak bij een eend. Haha en hij noemt mij consequent papa :facepalm:.

Haha wat lief :) Hier zegt dreumes ook toet-toet bij lichaamsdelen maar dat komt omdat ik wel eens op zijn lijf (neus, navel) druk en toeeeeeeet zeg :biggrin: Of ding-Dong!
BahcoBarbie schreef:
14-05-2018 02:58
:yawnee: Als iemand weet wat ‘seees’ is en hoe ik er aan kom: ik hoor het graag. Dreumes eist het sinds 22.00 uur en ik zou wel eens willen gaan slapen. Zelf aanwijzen eindigt op de bank waar hij ‘seeees’ blijft zeggen :-|
Gebruikt je zoon een speen? Mijn dochter zegt "pees" als ze haar speen wil.
Gister zei ze "ookheen" :proud: terwijl ze een eekhoorn aanwees, haha.

Beterschap voor de spugende kindjes!
Hier zat dreumes op de commode en zei "naar de 'lange naam kdv' buitenspelen met 'leidster 1' en 'leidster 2' in de zandbak. Dan cracker eten en boekje lezen." Echt een hele lange zin o_o

Dat klonk mij als muziek in de oren en omdat hij wel fris wakker werd, zonder koorts en goed zijn ontbijt at is hij nu lekker op het kdv. Ik ga zo wat huishouden en slapen O_o
Suze27 schreef:
14-05-2018 08:59
Gebruikt je zoon een speen? Mijn dochter zegt "pees" als ze haar speen wil.
Gister zei ze "ookheen" :proud: terwijl ze een eekhoorn aanwees, haha.

Beterschap voor de spugende kindjes!

Nope die heet hier fiep (Mevrouw de Fiep :-* ) Heel cool dat ze weet hoe en eekhoorn heet! :thumbsup:
Bij ons is Seeeseee Sesamstraat, dus daar dacht ik het eerst aan BahcoBarbie. En anders misschien water of fles, omdat hij niet lekker was?

Hier weer een wakker kind vannacht, het is weer elke nacht raak. Ik heb haar bij me in bed weer in slaap laten vallen en een half uur later slapend terug gelegd. Ik ga ook structureel te laat slapen de laatste weken dus dat is niet zo slim. Ik ben zo moe inmiddels :(

Mijn dochter heeft geleerd hoe ze met haar stoeltje of het Ikea trappetje op het aanrecht kan klimmen en het koffiezetapparaat aan kan doen. Ik ben er nog niet over uit of het handig of levensgevaarlijk is :sarcastic:
Hier zou ik sees koppelen aan sesamstraat. Maar geen idee of hij dat kijkt.
Balen bahco dat soort nachten!
Fitzgerald schreef:
14-05-2018 09:10
Hier zou ik sees koppelen aan sesamstraat. Maar geen idee of hij dat kijkt.
Balen bahco dat soort nachten!
:high5:
Hebben jullie misschien tips voor mij? Mijn dreumes van 14 maand heeft een enorm zwak voor touwtjes, kabels, snoeren. Stekker uit stopcontact trekken en er weer in proberen te stoppen, maar ook eindeloos frutselen met een touwtje. Over haar hoofd en weer terug, doodeng. Ze vindt het alleen zó leuk. Ze mag het nu alleen onder strenge controle van ons, maar vermaakt zich er dan zo een half uur mee. Iemand speelgoedtips, iets wat geschikt is voor deze leeftijd en wat ze misschien ook leuk vindt?
1Aapje schreef:

Hier is ook alles met wielen een auto (of de wielen zelf zijn auto - dat kan ook); fietsen, loopfietje, auto's, vrachtwagens, alles. Waf is hier ook favoriet, maar onze eigen hond heet geen waf maar aai (want we zijn vanaf het begin nogal consequent aan het vertellen dat ze de hond moet aaaaaien, niet slaan). En hier wordt man mama genoemd :)
Beterschap voor alle spugende kindjes! En ook voor de moeie mama's!

Hier ook opeens een wakker kindje vannacht. Waar dat vandaan komt geen idee, maar hij was wakker van 02:00 en tot ca 4.15 uur.
Toch vanochtend wezen kijken bij de peutergym en hij deed gelijk enthousiast mee dus geloof dat het wel geslaagd was. Denk dat hij straks heerlijk slaapt.
fiona2012 schreef:
14-05-2018 09:04
Mijn dochter heeft geleerd hoe ze met haar stoeltje of het Ikea trappetje op het aanrecht kan klimmen en het koffiezetapparaat aan kan doen. Ik ben er nog niet over uit of het handig of levensgevaarlijk is :sarcastic:
Dat wordt stekker er uit ;-)

Zoon zette gisteren de wasmachine aan :-? . En weet ook al hoe droger en vaatwasser aan moeten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven