Dreumes topic

zondag 4 februari 2018 om 14:35
Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen..
Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:
- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes
Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen
Dus als jou kleine nog niet loopt maak je dan niet druk

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:
- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes
Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen

maandag 14 mei 2018 om 21:42
Oh super leuk! Rijgen kan ze nog niet maar eruit halen zal ze prachtig vinden.Maartje2016 schreef: ↑14-05-2018 14:39@fiorah: misschien is zo'n soort spel wat voor je dochter:
https://www.bol.com/nl/p/rijgspel-hout- ... 021755973/
Ik geloof dat ze zoiets ook goedkoper bij de wibra hebben (gehad). Dan kan je in elk geval de fijne motoriek wat ontwikkelen nu ze er interesse in heeft![]()
@Bahco - ik vind op zich ook dat met touwtjes spelen erbij hoort net zoals met andere dingen, maar het allermooiste vindt ze om een touwtje over haar hoofd te trekken zodat het om haar hals ligt als een ketting. En weer terug. En weer opnieuw. En weer terug...

maandag 14 mei 2018 om 22:00
Man schrok meer. Ik was er niet bij maar was schijnbaar behoorlijk bloedbad. Hij had bijna huisartsenpost gebeld. Maar zoon gaf geen kik, terwijl er straaltje bloed uit zijn mond liep.

dinsdag 15 mei 2018 om 07:56
Oh brrr wat een horror Aapje. Gelukkig goed afgelopen.
Zoon heeft hier een dinosaurus nachtlampje, die heb ik bij de Intertoys gekocht. Zijn allemaal verschillende beestjes. Werken wel op batterijen, dat is dan wel weer jammer. Maar als wij naar bed gaan drukken we het lampje uit omdat zoon anders in de ochtend/nacht heel vroeg wakker wordt.
Zoon heeft hier een dinosaurus nachtlampje, die heb ik bij de Intertoys gekocht. Zijn allemaal verschillende beestjes. Werken wel op batterijen, dat is dan wel weer jammer. Maar als wij naar bed gaan drukken we het lampje uit omdat zoon anders in de ochtend/nacht heel vroeg wakker wordt.

dinsdag 15 mei 2018 om 07:59

dinsdag 15 mei 2018 om 08:00
Hier geen nachtlampje, heb niet het idee dat ze dat nodig heeft. Wat sneu aapje zo'n bloedbad, in je mond lijkt bloed al snel veel meer door al je speeksel waar het mee mengt maar ik kan me goed voorstellen dat je je rot schrok.
Sterkte voor alle ouders met slecht slapende kinderen (en bloemetjesolifant die hoogzwanger is!), ik weet hoe vermoeiend dat kan zijn.... Hier gaat het slapen de laatste weken heel goed en we hebben daardoor zelf ook zoveel meer energie! Vaak rond 05.00uur even wakker maar met een speen in is ze dan weer rustig tot 06.30 en laatst zelfs tot 07.30uur.
Er komen nu vier kiezen door waardoor ze soms met eten ineens heel verdrietig is... hielden jullie er rekening mee door zachter voedsel te geven als er kiezen doorkwamen?
Sterkte voor alle ouders met slecht slapende kinderen (en bloemetjesolifant die hoogzwanger is!), ik weet hoe vermoeiend dat kan zijn.... Hier gaat het slapen de laatste weken heel goed en we hebben daardoor zelf ook zoveel meer energie! Vaak rond 05.00uur even wakker maar met een speen in is ze dan weer rustig tot 06.30 en laatst zelfs tot 07.30uur.
Er komen nu vier kiezen door waardoor ze soms met eten ineens heel verdrietig is... hielden jullie er rekening mee door zachter voedsel te geven als er kiezen doorkwamen?
dinsdag 15 mei 2018 om 08:42
En nachtlampje hebben we niet, Puk slaapt al niet van het kleine groene lampje wat aangeeft of een babyfoon aan staat, dus een nachtlampje gaan we niet eens proberen.
Hij begint trouwens wel zorgzaam te worden. Het begon al met proberen zijn zusje te voeren, maar nu die dat absoluut nog niet mag moeten zijn knuffels eraan geloven: eten en drinken de hele dag door...
Hij begint trouwens wel zorgzaam te worden. Het begon al met proberen zijn zusje te voeren, maar nu die dat absoluut nog niet mag moeten zijn knuffels eraan geloven: eten en drinken de hele dag door...

dinsdag 15 mei 2018 om 10:10
DankMarloes85 schreef: ↑15-05-2018 08:00Hier geen nachtlampje, heb niet het idee dat ze dat nodig heeft. Wat sneu aapje zo'n bloedbad, in je mond lijkt bloed al snel veel meer door al je speeksel waar het mee mengt maar ik kan me goed voorstellen dat je je rot schrok.

Als er iets doorkwam gaven wij juist (tussendoor) hardere dingen, omdat ze dan haar kiezen er een beetje door kon kauwen. Soepstengels bijvoorbeeld, of dunne partjes appel. Hier komt de eerste hoektand naar boven, en die geeft (in tegenstelling tot die verrekte kiezen laatst) eigenlijk helemaal geen issues. Ze is niet hangeriger of vervelender, en ik zie toch echt al een wit puntje.

dinsdag 15 mei 2018 om 12:54
dinsdag 15 mei 2018 om 13:13
Dochter nog steeds aan de diarree. Gisteren in totaal 8 flinke diarreeluiers. Dus uit voorzorg maar vast aan de ORS. In slaap vallen was gisteren weer erg moeilijk. Ze heeft twee uur in haar bed liggen te spoken en sliep dus rond 21.45 uur pas... Maar goed als ze eenmaal slaapt, dan slaapt ze ook. Dus ik weet dat ik enorm verwend ben. Dus ik denk dat het tijd wordt om het middagrustmoment verder in te gaan korten. Nu slaapt ze voor de verandering wel. Binnen 15 minuten was ze vertrokken!
Herinner je gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag